Miksi karppaajia vihataan?
Keneltä se on pois mitä minä lautaselleni tungen?
Miksi ruokavalioni on väärä ja huono jos voin valtavan hyvin ja samalla laihdun nälkää näkemättä?
Jotenkin tuntuu, että karppaajia jopa vainotaan karppauksen takia.
Aika jännä, että ylipainoiset perheet saavat ihan rauhassa mässytä eikä sitä kyseenalaisteta mitenkään. Karppausta on kritisoinut moni taho arkkipiispasta lähtien..
t. karppaaja jatkossakin
Kommentit (367)
Olen oikeastaan aika järkyttynyt siitä että tuota tutkimusrypästä käytetään todisteena siitä että karppaus on terveelle lapselle vaaratonta. Huh huh.
Etkö osaa lukea?
Ylipainoisilla tehdyt tutkimukset olivat kestoltaan 2-6 kk ja tulokset erinomaisia. Ainakin siis ylipainoisille lapsille hiilihydraattein vähentäminen näyttäisi sopivan, miksei terveillekin, kunhan pidetään huolta että tutkitaan veriarvoja säännöllisesti.
Ei sitä ole käytetty minään muuna kuin todisteena että ylipainoisille lapsille ei ole ollut haittaa hiilihydraattien rajoittamisesta.
Kuten Uusitupa on todennut, pitkäaikaista tutkimusnäyttöä ei karppaamisesta ole, koska sellaisia tutkimuksia ei ole tehty. Ja jos Schwabbia itseään lainaa, sellaiseen tutkimukseen ei edes saisi lupaa.
Kun Schwab tuossa puhuu karppauksen aiheuttamista kasvunviivästymistä, hän esittää asian täysin ilman mitään tieteellistä näyttöä. Hänen väitteillään ei ole tieteellistä pohjaa. Ei tiedettä tehdä niin, että yhden potilaskertomuksen perusteella laaditaan teorioita. Jos noin toimittaisiin, pitäisi sitten kaikki karppien paranemiskertomuksetkin huomioida.
Satasesta vetoa että tästäkin ketjuasta löytyy ainakin kymmenen viestiä jossa itketään sitä että Schwab ei ole lääkäri, hänellä ei ole pätevyyttää blaa blaa. Niin se totuudenpuhuka aina kätevästi kääntää takkiaan.
Miksi sinua itkettää se, että Schwab ei ole lääkäri?
Et taida tajuta miksi tuo asia on keskeinen.
Ylipainoisilla tehdyt tutkimukset olivat kestoltaan 2-6 kk ja tulokset erinomaisia. Ainakin siis ylipainoisille lapsille hiilihydraattein vähentäminen näyttäisi sopivan, miksei terveillekin, kunhan pidetään huolta että tutkitaan veriarvoja säännöllisesti.
Nii-i. Minkä tahansa dietin vaikutukset ylipainoiselle ovat erinomaisia kun asiaa tarkastellaan muutaman kuukauden perspektiivistä. Jos ylipainoisen lapsen tilanne ei paranisi laihtumisesta ja paremmasta ruokavaliosta, se olisi todella outoa. Itse asiassa ne paremmat arvot saataisiin todennäköisesti myös mäkkärisafkaa vetämällä kunhan lapsi vaan laihtuisi. Tämä on todistettu moneen kertaan. Ylipainoisten lasten muutaman kuukauden kestäneestä karppauksesta ei voi vetää sitten niin mitään johtopäätöksiä dietin soveltumisesta terveille ja normaalipainoisille lapsille koko loppuelämän ruokavalioksi.
Kun Schwab tuossa puhuu karppauksen aiheuttamista kasvunviivästymistä, hän esittää asian täysin ilman mitään tieteellistä näyttöä.
- Kertaus on opintojen äiti. Tässä ketjussa karpit itse ovat linkittäneet keskusteluun tutkimuksia, jotka osoittavat että kasvunviivästymän vaara on ainakin ketokarppauksella todellinen.
Ei tiedettä tehdä niin, että yhden potilaskertomuksen perusteella laaditaan teorioita.
- Ei hän mitään teorioita esitäkään. Hän kertoo tapauksista, joissa karppauksesta on ollut lapsille haittaa.
Oletko muuten sitä mieltä että ketokarppaus sopii kaikille aikuisille?
Tässä ketjussa karpit itse ovat linkittäneet keskusteluun tutkimuksia, jotka osoittavat että kasvunviivästymän vaara on ainakin ketokarppauksella todellinen.
Väitätkö että Matti Uusitupa ja Ursula Schwab valehtelevat?
Uusitupa on sanonut ettei karppausta ole tutkittu, mistä syystä hän ei sitä voi suositella.
Ursula Schwab on sanonut, että oikea atkinsson on niin epäterveellistä, ettei tutkimuseettinen lautakunta antaisi edes lupaa sitä tutkia.
Nuo tutkimukset eivät koskeneet terveitä lapsia, joiden karppauksesta kuitenkin taitaa olla kyse.
Olen sitä mieltä, että paasto sopii kaikille ihmisille. Lopputulos on sama, ketoosi.
Vieläkö kehtaat väittää Uusitupaa ja Schwabbia valehtelijoiksi? Kannattaisi uskoa, mitään tutkimuksia ei ole.
- Ei hän mitään teorioita esitäkään. Hän kertoo tapauksista, joissa karppauksesta on ollut lapsille haittaa.
Jaa, hän sanoi, että uusin karppaamisvillitys on vaarallinen: _hiilihydraatit minimiin karsiva ruokavalio_ voi hidastaa lasten kasvua nopeasti
Tuohon johtopäätökseen hän tuli sitten ilmeisesti potilaskokemusten kautta. Yksittäistapauksia, sanoisin, eivät todista mitään.
Tässä ketjussa karpit itse ovat linkittäneet keskusteluun tutkimuksia, jotka osoittavat että kasvunviivästymän vaara on ainakin ketokarppauksella todellinen.
Väitätkö että Matti Uusitupa ja Ursula Schwab valehtelevat?Uusitupa on sanonut ettei karppausta ole tutkittu, mistä syystä hän ei sitä voi suositella.
Ursula Schwab on sanonut, että oikea atkinsson on niin epäterveellistä, ettei tutkimuseettinen lautakunta antaisi edes lupaa sitä tutkia.
Nuo tutkimukset eivät koskeneet terveitä lapsia, joiden karppauksesta kuitenkin taitaa olla kyse.
Olen sitä mieltä, että paasto sopii kaikille ihmisille. Lopputulos on sama, ketoosi.
Vieläkö kehtaat väittää Uusitupaa ja Schwabbia valehtelijoiksi? Kannattaisi uskoa, mitään tutkimuksia ei ole.
Väitätkö että Matti Uusitupa ja Ursula Schwab valehtelevat?Uusitupa on sanonut ettei karppausta ole tutkittu, mistä syystä hän ei sitä voi suositella.
ja olivat siis sairaiden lasten sairauden hoitoon tarkoitettu kokeilu. Todennäköisesti ei olekaan olemassa kokeilua, jossa terveet ja normaalipainoiset lapset laitettaisiin pikäaikaiselle, siis vuosien ketodietille. Jo vähemmän tiukka karppausdietti aiheutti epäedullisia seurauksia. On aivan totta, että harva tutkija varmati lähtisi tekemään näistä lähtökohdsta pitkäaikaista ketodiettitutkimusta. Perustuen siis aikaisempiin lyhyempiin tutkimuksiin, joissa ketodietti aiheutti lapsille kasvuhäiriöitä. En minä ainakaan haluaisi sellaista kokeilla.
Tuohon johtopäätökseen hän tuli sitten ilmeisesti potilaskokemusten kautta. Yksittäistapauksia, sanoisin, eivät todista mitään.
Viittaan kahteen tutkimuseen, jotka karppi on tänne linkittänyt ja joissa ketodietti on aiheuttanut kasvun hidastumista.
ja olivat siis sairaiden lasten sairauden hoitoon tarkoitettu kokeilu.
Sujuvasti teilaat sen perusteella kaiken lasten karppaamisen.
Jo vähemmän tiukka karppausdietti aiheutti epäedullisia seurauksia.
Viittatko niihin 9E% hh epileptikko tutkimuksiin? Noissa menee vähemmän hiilareita kuin Atkinsin induktiolla. Ei todellakaan ole vähemmän tiukka karppausdieetti. Tämä juuri osoittaa sen keskustelussa olevan käytännön vaikeuden, vastapuolella ei ole käsitteet hallussa.
On aivan totta, että harva tutkija varmati lähtisi tekemään näistä lähtökohdsta pitkäaikaista ketodiettitutkimusta. Perustuen siis aikaisempiin lyhyempiin tutkimuksiin, joissa ketodietti aiheutti lapsille kasvuhäiriöitä. En minä ainakaan haluaisi sellaista kokeilla.
Mitä ihmeen järkeä on tutkia ketodieettiä terveillä lapsilla? Ei siihen ole mitään tarvetta.
Viittaan kahteen tutkimuseen, jotka karppi on tänne linkittänyt ja joissa ketodietti on aiheuttanut kasvun hidastumista.
Nuo olivat ketogeenistä ruokavaliota epileptikoille koskevia tutkimuksia. Ja minä viittaan Schwabin lausuntoon karppauksen vaikutuksesta kasvunviivästymään. Ne johtopäätöksensä hän on tehnyt potilaskokemusten perusteella, ellei kysymyksessä ollut epileptikko, missä tapauksessa ei tietenkään voitaisi sanoa mitään terveiden lasten karppauksesta.
joiden mielestä normaaliruoka on silkkaa paskaa ja kaurapuuroannos sama kuin vetäisit lautasellisen sokeria.
Kunhan et tuputa uskontoasi minulle etkä tule meille syömään
mutta siinä vaiheessa kun esim. nimitellään ei-karppaajia idiooteiksi jotka syövät ihmisravinnoksi kelpaamatonta myrkyllistä PASKAA, menee kaikki uskottavuus siitä että näitä "totuuksia" laukovan ihmisen oma ruokavalio olisi tieteellisissä tutkimuksissa todettu ylivoimaisesti parhaaksi kaikille.
tota eikös ne karpit just vihaa muita!
tutkijoitakin ovat uhkailleet.
ja ihan älytöntä uhrata lapsetkin karppauksen alttarille!
Kunhan et tuputa uskontoasi minulle etkä tule meille syömään
Enkä tunne tarvetta tuputtaa sitä kenellekään, en tuputa muitakaan omia juttujani ja uskomuksiani.
Syön ruokaani hiljaa ja nauttien, ja ruokaani saatetaan kritisoida siinä samalla ei karppien toimesta.
t. ap
että karppaajat ne arvostelivat ensin kovaan ääneen kuinka hirveää paskaa muutsyövät ja haukkuivat lihavat alhaisimmaksi mitä maan päältä löytyy.
Teillä nousi kus päähän ja nyt saatte maistaa omaa paskaanne.
Ei kai epäluuloisuus tai peräti vainoharhaisuus millään tavalla liity karppaamiseen?
Jos sinun lähipiirissäsi on nimenomaan sinuun vihamielisesti suhtautuvia, he luultavasti suhtautuisivat sinuun samalla tavalla, vaikka mitä söisit.
Jos he taas vihaavat karppaamistasi, niin luultavasti lähelläsi on myös joku fanaatikko (sinä itse?), joka suhtautuu normaalisti syöviin täsmälleen yhtä vihamielisesti.
Miten minä olen onnistunut syömään ihan sulassa sovussa samassa pöydässä niin karppaajan kuin kasvissyöjän kanssa, asiasta mitenkään suurempaa numeroa tekemättä?
Ne tuputtaa omaa ruokauskontoaan kaikille ja haukkuu muilla tavoin syövät.
Minua ei kiinnosta mitä kukakin syö, mutta en kaipaa saarnoja ja tuputusta keltään. Olen aina syönyt monipuolisesti ilman rajoituksia, ei ole koskaan ollut terveys- tai paino-ongelmia, mutta silti eräät kuvittelevat tietävän paremmin miten pitäisi syödä ja elää. Vähemmästäkin menee hermo.
Otetaan toi huostauutisointikin... Karpit lähtee hirveän agressivisisesti todistamaan ettei se varmasti ole totta ja sit panetellaan ravintoasiantuntijaa joka uskaltaa vähänkään kyseenalaistaa ääri-ilmiöitä. Kai siitä nyt herrajumala pitää saada puhua jos on karppauksesta kärsineitä lapsia. Eihän se sitä tarkoita että kaikki karppien lapset voi karppauksen takia huonosti. Mutta varoituksen sanana äärikarppaajille.
en vihaa karppaajia mutta säälin heitä tietämättömyyden takia. Tuntuu siltä että karppaajat (varsinkin vasta-aloittaneet uskossaan vahvat) eivät osaa ottaa vastaan mitään tutkittua tietoa tai hylkäävät tämän tutkitun tiedon. Jos miljoona ravitsemustieteen professoria, lääkäriä jne tutkii sitä minkälainen ravinto on ihmiselle parasta niin mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää. Minkä takia perheenäiti kainuusta yhtäkkiä olisi kyennyt ammentamaan enemmän tietoa aiheesta kuin nämä ammattilaiset.
Juuri valmistuneen tutkimuksen mukaan paras kombinaatio ihmiselle on kolmasosa proteiineja, kolmasosa rasvaa ja kolmasosa hiilihydraatteja. Kolmasosa tässä tapauksessa tarkoittaa energiamäärää.
Hiilihydraatit ovat ihmiselle hyväksi ja varsinkin kasvalle sellaiselle. Aina voi miettiä minkälaista hiilihydraattia vatsaansa tunkee. Aina voi valita valkoisen sokerin sijaan hedelmäsokerin, vehnäjauhon sijaan täysjyväjauhon jne.
Satasesta vetoa että tästäkin ketjuasta löytyy ainakin kymmenen viestiä jossa itketään sitä että Schwab ei ole lääkäri, hänellä ei ole pätevyyttää blaa blaa. Niin se totuudenpuhuka aina kätevästi kääntää takkiaan.