Miksi karppaajia vihataan?
Keneltä se on pois mitä minä lautaselleni tungen?
Miksi ruokavalioni on väärä ja huono jos voin valtavan hyvin ja samalla laihdun nälkää näkemättä?
Jotenkin tuntuu, että karppaajia jopa vainotaan karppauksen takia.
Aika jännä, että ylipainoiset perheet saavat ihan rauhassa mässytä eikä sitä kyseenalaisteta mitenkään. Karppausta on kritisoinut moni taho arkkipiispasta lähtien..
t. karppaaja jatkossakin
Kommentit (367)
tota eikös ne karpit just vihaa muita!
tutkijoitakin ovat uhkailleet.
ja ihan älytöntä uhrata lapsetkin karppauksen alttarille!
Toivottavasti niiden lapset syövät edes tarhassa ja koulussa terveellisesti ja monipuolisesti. Ettei niitä ole aivopesty syömään vain pelkkää laihdutuskamaa.
Normaalien lapsien ei tarvitse laihduttaa. Niitä pitää vain patistaa pois tietokoneen äärestä liikkumaan ulkona tai urheilusalilla, kävelemään tai pyöräilemään kouluun yms. mahdollisuuksien mukaan.
Mikään Atkinsin dieettiä vastaava karppaus ei ole lapsille hyväksi kun se ei välttämättä ole hyväksi aikuisellekaan.
lailla summaa miksi joskus ärsyttää
http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=255
Kohtuuttomutta, fanatismia, vainoharhaa...
tota eikös ne karpit just vihaa muita!
tutkijoitakin ovat uhkailleet.
ja ihan älytöntä uhrata lapsetkin karppauksen alttarille!Toivottavasti niiden lapset syövät edes tarhassa ja koulussa terveellisesti ja monipuolisesti. Ettei niitä ole aivopesty syömään vain pelkkää laihdutuskamaa.
Normaalien lapsien ei tarvitse laihduttaa. Niitä pitää vain patistaa pois tietokoneen äärestä liikkumaan ulkona tai urheilusalilla, kävelemään tai pyöräilemään kouluun yms. mahdollisuuksien mukaan.
Mikään Atkinsin dieettiä vastaava karppaus ei ole lapsille hyväksi kun se ei välttämättä ole hyväksi aikuisellekaan.
lailla summaa miksi joskus ärsyttää
<a href="http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=255" alt="http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=255">http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=255</a>
Kohtuuttomutta, fanatismia, vainoharhaa...
Todella asiallista, keskustelevaa ja tietellistä argumentointia. Millainen guru, sellaiset opetuslapset.
Onko sinulla aiemmin ollut tällaisia vainoharhaisia kuvitelmia? Kuuletko kenties ääniä lisäksi? Mielenterveystoimisto voisi auttaa jos tilanne käy kovin pahaksi.
Keneltä se on pois mitä minä lautaselleni tungen?
Miksi ruokavalioni on väärä ja huono jos voin valtavan hyvin ja samalla laihdun nälkää näkemättä?Jotenkin tuntuu, että karppaajia jopa vainotaan karppauksen takia.
Aika jännä, että ylipainoiset perheet saavat ihan rauhassa mässytä eikä sitä kyseenalaisteta mitenkään. Karppausta on kritisoinut moni taho arkkipiispasta lähtien..t. karppaaja jatkossakin
jotka tulevat viereesi huutamaan "liha on murhaa", huokailevat ja pyörittelevät teatraalisesti päätään ruokavaliollesi, säälittelevät lapsiasi, haukkuvat jotain anttiheikkilää idiootiksi meijeri- ja lihateollisuuden sätkynukeksi, meuhkaavat liha- ja meijeriteollisuuden rahoittamasta salaliitosta ja haluavat ylipäätään joka käänteessä valistaa sinua siitä, miten paljon parempi ja terveellisempi vegaaniruokavalio on?
Mielenterveystoimisto voisi auttaa jos tilanne käy kovin pahaksi.
mäkin karppaan... kerroin lääkärille että olen vähentänyt hiilihydraatteja, niin myönteinen ilme... annas olla jos oisin sanonu taikasanan karppaus... :D
että kukaan vihaisi karppaajia eikös toi sana vihaa ole vähän liian julma mun mielestä on kyse siitöä että onko se loppupeleissä kauhean terveellistä varsinkaan lapsille??
Osalla tuo on mennyt ihan sairaaksi :(. Mä en asu Suomessa, joten tunnen tuota ilmiötä vain kirjoitusten kautta, mutta tulee ihan mieleen joku aivopesu tai uskonnollinen lahko.
joiden mielestä normaaliruoka on silkkaa paskaa ja kaurapuuroannos sama kuin vetäisit lautasellisen sokeria.
Fanaatikot aina pilaavat koko porukan. Hurjimmathan kuulemma pommittavat karppausta julkisuudessa kritisoineita lääkäreitäkin vihapostilla... Sellaisella ihmisellä on tuskin ainakaan kovin hyvä olo. Ruokavaliohan on tosiaan jokaisen yksityisasia. Päivän lehdestä lukemani juttu siitä, kuinka pikkulapsiakin pannaan karppaamaani oli kyllä kammottava.
että jotkut laihtuu ja voi muka hyvin, vaikka syö niin tyhmästi ;-)
Itse en ole karppi, minusta se ei ole järkevää, mutta kieltämättää olen kyllä kateellinen siitä, miten karppaajat ainakin sanovat voivansa hyvin ja laihtuvat. Salaa toivon, että näin ei olisi.
P.S. huonojen hiilarien välttäminen on minustakin ok ja hyvä juttu, mutta rasvan ahminen ei, ja se käsittääkseni kuuluu karppaukseen. Jos joku välttää huonoja hiilareita mutta muuten syö järkevästi, niin se ei ärsytä yhtään ;-)
no ei karppauksessa tarvitse ahmia rasvoja.. mutta pysyy kyllä kylläsenä.. ja pyydäppä joltain lääkäriltä tieteellinen tutkimus joka oikeesti puoltais huonojen rasvojen "huonommuutta" sellaista ei ole olemassakaan.. vaan sinneppäin kun on samalla lopetettu tupakointi ja suolan käyttö.
ja voin kertoa et mulla vilpittömästi parempi olo, vatsa toimii, iha hehkuu, laihtunut, ei mielitekoja, ja kaiken huipuksi kolesteroliarvoni on parantuneet.
Olen tuon aiemmin linkitetyn Karppaus ja lapset -artikkelin ja tutkimuskoosteen kirjoittaja.
http://vahahiilihydraattinen-ruokavalio-vhh.blogspot.com/2011/11/karppa…
Huomasin eilen, että olin arvoinut epileptikkolasten tutkimuksissa käytetyn ketogeenisen ruokavalion hiilihydraattien ja proteiinin määrän yläkanttiin. (Artikkeli on nyt päivitetty.)
Todellisuudessa ko. ruokavaliossa tulee rasvasta noin 90 prosenttia energiasta ja loput 10 prosenttia hiilareista ja proteiinista yhteensä. Proteiinin määrä pyritään pitämään riittävänä, mutta käytännössä kuitenkin se jää jonkin verran alle 10 prosentin, mahdollisesti noin 7 prosenttiin.
Tuo proteiinimäärä on vain noin puolet siitä, mitä Suomessa suositellaan yli 2-vuotiaille lapsille . Kovin äärimmäinen ruokavalio siis, ja liian pieni proteiinin määrä voi hyvinkin selittää kasvun hidastumisen.
Terveille lapsille tuskin juuri kukaan tarjoilee noin äärimmäistä ruokavaliota. Johan päiväkodeissa ja kouluissa on lautasella runsaasti hiilihydraatteja, vaikka kotona söisi mitä tahansa. Ja tavanomaisessa karppauksessa tuskin proteiinin määrä jää liian pieneksi kasvun kannalta.
Jari
Aika karulta tuntuu, että tälläkin palstalla joku inhoaa minua jo otsikon luettuaan. Olen joka päivä tehnyt vhh-eväät töihin. Usein ihastellaan kasvispitoisia lounaita. Yksikään työkavereista ei ole tajunnut että karppaan, eikä minulla ole tarvetta sitä julistaa. Välillä puhuvat, että on ne karppaajat tosi tyhmiä kun pilaavat terveytensä ahmimalla kermaa, voita ja pekonia. Voita ja kermaa on helppo "piilottaa" eväisiin.
Kaikenlaiset ääri-ilmiöt, olivat ne mitä tahansa, ja niistä fanaattisesti vouhottaminen ovat vastenmielisiä.
Minua eivät kiinnosta minkäänlaiset ravitsemustieteelliset tutkimukset, eivät ole ikinä kiinnostaneet eivätkä todennäköisesti tule koskaan kiinnostamaan. En tiedä enkä välitä, mikä on jonkun tutkimuksen mukaan oikeaa ravintoa. Jos kuolen kohta, sitten kuolen. Syön kaikkea sen kummemmin murehtimatta, onko kolmannes sitä ja kolmannes tätä.
Terveysjeesukset, vegaanit, karppaajat ja larppaajat saavat olla rauhassa, kun ja jos antavat minunkin olla.
Kukaan ei tarvitse ravinnossaan 60 prosenttia rasvaa.
Pakkohan se energia jostain on saadaa, jos ehngissä meinaa pysyä. NUmittäin, kun jättää, virallisia ravitsemussuosituksia mukaillen, huonot hiilarit pois, jää energian saantiin aikamoinen aukko.
Kun luopuu pastasta, joka on vehnäjauhoa, puhdistetusta riisistä, joka on ravinteetonta energiaa ja ottaa tilalle ravinteikaita vihanneksia, valikoiden juureksia ja terveellisiä marjoja, putoaa energiansaanti merkitävästi. Noissa mainitsemissani, ravinteikkaissa karppieväissä on niin vähän hiilihydraatteja, että energiaa niistä ei juuri tule. Vitamiinejä ja kivennäisaineita siitäkin edestä, eivät ole tyhjiä kaloreita, niinkuin pastat, riisit ja peruna.
Ruisleipää voi kohtuudella syödä, muistakaa, kohtuus kaikessa, ei todellakaan 6-9 palaa päivässä. Sehän se vasta yksipuolistaa ruokavaliota ja on ravinneköyhää verrattuna vihanneksiin. Lisäksi, ruisleivästä ei saa suolta hoitavia, liukenevia kuituja vaan ruisleivän liukenematon kuitu vaikeuttaa vitamiinien ja kivennäisteaineiden imeytymistä aiheuttaen puutosta.
Iltalehdessä on seuraava ravitsemustieteen dosentti jota parjata valehtelijaksi pitkin nettiä. Sanoo mm. näin, että
- Erittäin runsasrasvaisen ruokavalion on kansainvälisissä tutkimuksissa todettu häiritsevän lapsen normaalia kasvua.
http://www.iltalehti.fi/terveys/2011113014847374_tr.shtml
Erittäin runsasrasvaisen ruokavalion on kansainvälisissä tutkimuksissa todettu häiritsevän lapsen normaalia kasvua.
Dosentti tuo tutkimuksen julkisesti arvioitavaksi tai pitää suunsa kiinni. Taitaa olla yksi niistä 'tuhannesta tutkimuksesta'.
Ruotsissa taas rasvaisia maitotuotteita käyttäneet lapset ovat laihempia kuin rasvattomilla kituuttavat.
Dosentti varoittaa höttöhiilareista, jättää vain mainitsematta, että virallisten ravitsemussuositusten kivijalka, pastat, riisi ja pottu ovat nimenomaan noita höttöhiilareita.
Täysin perutelematonta ja tarkoitushakuista puppua dosentilta. Tutkimukset esiin!
... kun karppaajat ovat laiskoja eivätkä jaksa liikkua ja syödä oikein ja hyvin. Se on melkein aivan sama mitä syö mikäli vaan kuluttaa enemmän kuin syö. Minun mielestä se on terveellisempää laihduttamista.