Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voi olla, että jotkut ei työllisty??

Vierailija
26.11.2011 |

Ihmettelen suuresti niitä parhaassa työiässä olevia, jonkin koulutuksen omaavia, terveitä ihmisiä, jotka eivät muka löydä töitä?? Miten se voi olla mahdollista? Nyt ei ole vielä/enää taantumakaan, työpaikkoja on jo molin sivuilla tuhansia, ja muualla haettavissa vielä lisää! Luulisi, että työnantajat ottavat mielellään ahkeria ja tunnollisia ihmisiä töihin, vaikka koulutus olisikin vähän eri alalta.

Oletteko nirsoja? Asutteko alueella, jossa työtä ei ole? Mikä tällainen alue on, ja miten olette sellaiseen ajautuneet asumaan?

Itse en kestäisi työttömyyttä pitkään, ja kerran muutaman kuukauden työttömänä olleena väitän, että olisin ihan valmis mieluummin vaikka siivoamaan tai työskentelemään kaupan kassalla kuin olemaan työttömänä vaikka vuoden ajan.

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi tehdä fyysistä työtä sairauden takia.

Vierailija
82/87 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisin ihan valmis mieluummin vaikka siivoamaan tai työskentelemään kaupan kassalla kuin olemaan työttömänä vaikka vuoden ajan

Juu. Vaan kun työnantajat ovat eri mieltä. Ei siivoojaksi tai kaupan kassalle ketä tahansa päästetä. Itse olen todennut, että yhdistelmä korkeakoulutus + pitkä työkokemus koulutuksen alalta + ikä alkaa viitosella + työttömyys on yhdistelmä, joka takaa, että ei onnistu.

Tavallaan kyllä ymmärrän työnantajia tässä. Arvaahan sen, että tuollainen työntekijä häipyy heti, jos parempaa löytää.

Tänään mulla oli facebookin uutisissa sellainen päivitys joltakin taholta, jossa kerrottiin Kelan käynnistämästä 55+ kuntoutuksesta työelämään. Eli Kelan avustuksella iäkkäämpiä, joilla on jokin kuntoutusjuttu olemassa jo valmiiksi, kuntoutetaan takaisin työelämään. Esimerkkitapauksena oli rouva, joka oli päässyt tuon projektin kautta kaupankassaksi, etenemisessä oli käytetty palkkatukeakin sitten sen kuntoutusjakson jälkeen. 

Mutta tätä on harrastettu vasta kahdessa kaupungissa. Voi olla että laajenee, että jos sulla on kriteerit eli jokin työllistymistä haittaava kuntoutusta vaativa juttu jo valmiiksi olemassa, niin tämä vois olla sulle sopiva.

No, on tälläkin paikkakunnalla tulossa jokin tapahtuma, jossa pääkohderyhmänä ovat yli 50-vuotiaat, mutta tässä ei muistaakseni ollut Kela mukana aktiivisena järjestäjänä, vaan siinä on kunta ja kunnallinen ammattioppilaitos sekä joitakin  yrityksiä. 

Itsekin olen yli 50 v, mutta en mene, ja en mene sen vuoksi, että tuo ammattikouluttaja on todella törkeällä tavalla kohdellut minua eräässä oppilasvalintatilanteessa. En mene. Sillä ei se niiden asenne ole mihinkään muuttunut, enkä minä halua enää mieltäni noiden tyyppien takia pahoittaa. En halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ei ole sellaista työtä, johon pääsisi suoraan kadulta. Hygieniapassi, työturvallisuuspassi, näitä varmaan vaaditaan ihan mäkkärissäkin, mutta sinne nyt ei oteta kuin nuoria.

Hygieniapassi on helppo suorittaa ja itsekin sen hommasin jonkin aika työttömänä oltuani, mutta eipä sillä ole mäkkärin keittiön ovet auenneet, eikä Hesenkään, vaikka kumpikin työvoimapulaa valittaa. Haluttaneen vain nuoria työntekijöiksi. Hakemuksiin ei siis ole vastattu mitään.

Vierailija
84/87 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritin hakea tiskaajaksi tms astiahuoltoon mutta siihenkin vaadittiin koulutusta tai kokemusta.

Vierailija
85/87 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiselle työttömälle ei ole tarjota töitä. Pitää olla Ukrainalainen sotapakolainen, jotta saat töitä suomesta

Vierailija
86/87 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olisin ihan valmis mieluummin vaikka siivoamaan tai työskentelemään kaupan kassalla kuin olemaan työttömänä vaikka vuoden ajan

Juu. Vaan kun työnantajat ovat eri mieltä. Ei siivoojaksi tai kaupan kassalle ketä tahansa päästetä. Itse olen todennut, että yhdistelmä korkeakoulutus + pitkä työkokemus koulutuksen alalta + ikä alkaa viitosella + työttömyys on yhdistelmä, joka takaa, että ei onnistu.

Tavallaan kyllä ymmärrän työnantajia tässä. Arvaahan sen, että tuollainen työntekijä häipyy heti, jos parempaa löytää.

Tänään mulla oli facebookin uutisissa sellainen päivitys joltakin taholta, jossa kerrottiin Kelan käynnistämästä 55+ kuntoutuksesta työelämään. Eli Kelan avustuksella iäkkäämpiä, joilla on jokin kuntoutusjuttu olemassa jo valmiiksi, kuntoutetaan takaisin työelämään. Esimerkkitapauksena oli rouva, joka oli päässyt tuon projektin kautta kaupankassaksi, etenemisessä oli käytetty palkkatukeakin sitten sen kuntoutusjakson jälkeen. 

Mutta tätä on harrastettu vasta kahdessa kaupungissa. Voi olla että laajenee, että jos sulla on kriteerit eli jokin työllistymistä haittaava kuntoutusta vaativa juttu jo valmiiksi olemassa, niin tämä vois olla sulle sopiva.

Vaan kun ei ole kuntoutusta vaativia juttuja. Olen ihan terve. 

Tai no joo, vilkkuvista valoista saan migreenin, eli kuljetusala ja tietyömaat ja dj:n hommat on poissuljettuja. 

Vierailija
87/87 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, on tälläkin paikkakunnalla tulossa jokin tapahtuma, jossa pääkohderyhmänä ovat yli 50-vuotiaat, mutta tässä ei muistaakseni ollut Kela mukana aktiivisena järjestäjänä, vaan siinä on kunta ja kunnallinen ammattioppilaitos sekä joitakin  yrityksiä. 

Itsekin olen yli 50 v, mutta en mene, ja en mene sen vuoksi, että tuo ammattikouluttaja on todella törkeällä tavalla kohdellut minua eräässä oppilasvalintatilanteessa. En mene. Sillä ei se niiden asenne ole mihinkään muuttunut, enkä minä halua enää mieltäni noiden tyyppien takia pahoittaa. En halua.

Tai siis oikeamminhan pitäisi sanoa, että he eivät halua minua kouluttaa... Se siitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan