Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi luoja näitä kaverisynttäreitä ja viherpiipertäjäperheitä !

Vierailija
26.11.2011 |

Naapurin lapset oli syksyllä lapsemme kaverisynntäreillä. Äiti pyysi saada jäädä mukaan. Jälkeenpäin tajusin, että halusi jäädä siksi, ettei heidän pienet luomulapsensa vaan saa E-koodeilla kyllästettyjä synttäriherkkuja! 5 ja 6 vuotiaat kyseessä.

Meillä oli varattu tuoremehua heidän lapsilleen, kun tiein, etteivät saa juoda limsaa. Lisäksi oli popcorneja, sipsejä,kaupan muumikeksejä, itsetehtyjä juustotikkuja ja kinkkukierteitä, hedelmälautanen. Karkkeja annettiin vasta kakun jälkeen ja niitäkin tosi vähän. Mielestäni meillä oli suht "terveelliset" synttäritajoilut, jos näin voisi sanoa. Itse en tykkää karamellin mättämisestä synttäreillä, vaan ne nostetaan esille vasta juhlien loppupuolella. Kuitenkin mielestäni synttäreillä pitää saada vähän extraa niiden iänikuisten porkkanatikkujen sijaan.

No, eilen sama juttu toisen kaverin synttäreillä joilla lapsemme olivat...tää mamma oli vahtinut siellä taas kuin pöllö!

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tekisi sullekin ihan hyvää joskus antaa lastesi olla seillä kaverilla pari tuntia rauhassa. tulee aika helvetin ahdastakin muuten, jos synttäreillä roikkuvat mukana lasten vanhemmat. Eli jos lapsi on se 7, ja vanhempia saman verran, niin ei meillä WHITE TRASHEILLA ainakaan ole siihen edes kunnolla tilaa. kestittäkää te sivistyneemmät vaan vaikka koko päiväkoti palatseissanne.

Vierailija
42/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettimään, että eikö se äiti kysynyt lupaa jäädä tai perustellut millään tavalla juhliin jäämistä?

Jos tuli ihan kysymättä juhliin, niin pitäisin vähintäänkin outona :O

Itse kyllä tuollaisessa tilanteessa varmistaisin ja kyselisin vaikka jo etukäteen juhlapaikan emännältä, että onnistuisiko juhliin jääminen myös äidillä! Varsinkin, jos kyseessä on ennestään tuntematon perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole allergioita yms. Siis äiti nimenomaan vahti niitä syömisiä, oli lastensa takana pöydässä ja kuiskaili lastensa korvaan jotain. Mehuasia oli etukäteen tiedossa, siihen varauduimme siis. Mutta kaupan keksejä eivät saaneet ottaa eivätkä karkkia kuin yhdet. Ja tämä on tosi.

Olen itse viherviipertäjäksi luokiteltava, mutta sallisin kyllä synttäreillä höllennyksen. Minusta pahempaa haittaa voi tulla siitä, että äiti on lapsivieraiden joukossa ainoana "ulkopuolisena" aikuisena ohjaamassa lastensa syömisiä. Se voi olla lapsista tosi noloa ja toisaalta, pitäisi lapsille antaa jonkin verran liikkumatilaa vaikka aika pieniä vielä ovatkin.

Vierailija
44/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin hieman huolimattomasti aloituksen.Äiti olikin pyytänyt jäädä.

T. edellinen kirjoittaja

Vierailija
45/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus voisi vähän höllätä. Mutta oletko varma ettei ollut esim. tuore diabetes tms. todellinen syy tuohon vahtimiseen? Muuten menee mielestäni tosi överiksi ja sääliksi käy lapsia. PIan jo osaavat nousta vastarintaankin. Usein noista kaikista vahdituimmista kuoriutuu se himomässääjä kun äidin silmä välttää.

Vierailija
46/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tunnen itseni toooosi juntiksi tai WT-mutsiksi tai mikä se nyt onkaan, tämän äidin seurassa. Tai enennmminkin huonoksi äidiksi :)

Kestovaippoja oli meilläkin ja ergossa kannoin lapsiamme. Kierrätämme, ostamme tosi vähän uutta, kirpparit koluan viikoittain. Meille se on elämäntapa, itsestäänselvyys ajatellen lastemme tulevaisuutta, puhtaamman elämän puolesta.Pyrimme elämään hitaasti, ilman kiirettä. Emme julista elämäntapaamme vaan elämme hissukseen.

Mutta tämä äiti korostaa usein ekologisuuttaan, luomuruokien hankintojaan jne. Jotenkin tunnen itseni tooosi typeräksi noina hetkinä.Silloin synttäreillä ja kuultuani eilisestä tuli taas mieleeni, että korostaa sitä erinomaisuuttaan tietyissä asioissa.

Tunnen muitakin samntyyppisiä ihmisiä. Toitottavat elämäntyylistään ja periaatteistaan. Miksi niistä pitää julistaa, halveksuen muita? Mä koin tuon synttärijuhlien vahtimisen jonkinlaisena epäluottamuslauseena. Aina ei tarvitse päällepäin näyttää hippiyttään, kyllä ne biojätteet menee sinne buiroskikseen ilman sen kummempia elämöintiä yleisölle.

Vierailija
47/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli äiti pyysi tosiaan saada jäädä. Lapsemme olivat leikkineet lähes päivittäin vaikka vasta muuttivat. ELi ei ole tuntemattomuudesta kyse . Ollaan usein lähipuistossa ulkoilemassa ja ollaan pikkuhiljaa tutustuttu.

Eiliset kaverisynttärit naapurissa siis samalla kaavalla, oli pyytänyt saada jäädä. Ja näiden kahden synttäreiden välissä ollaan taas ehditty viettämään enemmän aikaa ja tutustuttu paremmin.

Allergioita ei näillä lapsilla ole, kysyin jo silloin syksyllä. Limsa- mehu asioista ollaan juteltu muuten ja kävi ilmi, ettei heidän lapset saa vielä edes maistaa limsaa. Karkkia eivät saa kotona, synttäreillä ja juhlissa sen yhden maistiaisen.

ap

Vierailija
48/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen itseni huonoksi äidiksi kun meillä ei edes kokeiltu kestovaippoja ja kirppareilla ehdimme käymme tosi harvoin. Se on kuules niin suhteellista - jonkun toisen mittakaavalla ap:n perhe on "viherpiipertäjäperhe" (ap:n otsikkoa lainatakseni) ja liian ehdoton. Joten eletään ja annetaan toistenkin elää.

mä tunnen itseni toooosi juntiksi tai WT-mutsiksi tai mikä se nyt onkaan, tämän äidin seurassa. Tai enennmminkin huonoksi äidiksi :)

Kestovaippoja oli meilläkin ja ergossa kannoin lapsiamme. Kierrätämme, ostamme tosi vähän uutta, kirpparit koluan viikoittain. Meille se on elämäntapa, itsestäänselvyys ajatellen lastemme tulevaisuutta, puhtaamman elämän puolesta.Pyrimme elämään hitaasti, ilman kiirettä. Emme julista elämäntapaamme vaan elämme hissukseen.

Vierailija
49/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi 5-10 itselleni täysin vierasta aikuista ahtaissa tiloissa. Tuntisin itseni noloksi, kun en ehtisi heitä viihdyttämään, ja täytyisihän aikuisille olla erilaista tarjoiluakin kuin lapsille.

Minusta jokainen saa tehdä kuten tykkää, mutta ehkä ei niin hirveän kireäpipo kannattaisi olla, sillä täysin ehdoton ei syömisten suhteen voi olla kun lapset kasvavat. Vai miten teillä esim. teiniperheissä estettäisiin se, että yläkouluikäiset ei syö karkkia, juo cocista tai käy vaikka mäkkärissä?

Vierailija
50/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on erilaisia ihmisiä kuin minä. Ja sitten he vielä elävät omien arvojensa mukaan aivan avoimesti, eivätkä samojen arvojen mukaan kuin minä. Kaikki jotka eivät ole niinkuin minä saisivat muuttaa Ahvenanmaalle.

Vierailija
51/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla pojallani on eikä tajua myöskään olevansa täynnä. Söisi herkkuja joka kerta niin paljon että oksentaisi, en todellakaan anna. Meilläkin syödään pääosin luomuruokaa enkä katso hyvällä transrasva-pommeja kuten keksejä, mutta toki annan lapsen ottaa yhden tai kaksi.

Vierailija
52/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuri pienempänä herkuttelun suhteen, mässäävät teininä kaksinverroin. Kaikkea kohtuudella on vanha hyvä neuvo! T. Opettaja joka asiaan törmää jatkuvasti

Vierailija
53/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä olleet terveellisiä eväitä nähneetkään nuo synttärit. Mikset leiponut itse keksejä, ihan helkutin helppoa ja nopeaa eikä tule koodeja lapsille.

Oliko popparit transrasvaisia mikroversioita?

Kinkussa on nitriiittejä, olisi voinut valita jotain muuta täytettä kierteisiin.

Karkit voi olla myös lakuja ja suklaata, jolloin ei E-koodit vilise. Niin hellpoa on luoda aivan koodittomat synttärit, joissa ei lapset myrkyty.

Minusta on aivan luontevaa, jos vanhemmat haluavat jäädä synttäreille lasten kanssa. Eihän se mikään lapsiparkki ole sentään.

Vierailija
54/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiset syö ihan samaa kuin lapsetkin ja kyllä he pitävät seuraa toislleen, ei siinä tartte olla mitään ohjelmaa. Kiva kun saa tutustua lastensa kavereiden vanhempiin.

Minusta on outoa, jos ei vanhemmat saa halutessaan jäädä synttäreille. Se se vasta ahdasmielistä onkin!

En usko alkuunkaan, että ap:n tarkoittama äiti julistaa yhtään mitään vana ap on vain niin wt ettei halua ymmärtää muita.

Vierailija
55/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttärit eivät ole jokapäiväinen huvi. Ei meillä ainakaan silloin katsota terveellisyyttä erityisemmin. En rupea kokkaamaan viherpiipertäjille mitään ekopipareita, silloin on meidän lapsen juhlat ja hän valitsee tarjottavat. Jos on liian epäterveellistä niin jääkööt tulematta. Yhden päivän herkuttelu ei ketään tapa tai tervettä sairastuta. Arjessa sitten syödään terveellisemmin, juhlissa voi irrotella.

Vierailija
56/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein kantoliina ja kestovaipat?

Eivät ole vegaaneja, luomuruokaa syövät, auto on, kantoliina ja kestovaipat vauvalla joka on perheen kolmas lapsi.

Nyt joukolla kivittämään!

Vierailija
57/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuri pienempänä herkuttelun suhteen, mässäävät teininä kaksinverroin. Kaikkea kohtuudella on vanha hyvä neuvo! T. Opettaja joka asiaan törmää jatkuvasti

minä ainakin ymmärrän ap;tä vallan hyvin!

mutta tämä palsta ei petä koskaan; aina tehdään aloittajasta syyllinen!

Vierailija
58/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein kantoliina ja kestovaipat?

Eivät ole vegaaneja, luomuruokaa syövät, auto on, kantoliina ja kestovaipat vauvalla joka on perheen kolmas lapsi.

Nyt joukolla kivittämään!

Vierailija
59/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä olleet terveellisiä eväitä nähneetkään nuo synttärit. Mikset leiponut itse keksejä, ihan helkutin helppoa ja nopeaa eikä tule koodeja lapsille. Oliko popparit transrasvaisia mikroversioita? Kinkussa on nitriiittejä, olisi voinut valita jotain muuta täytettä kierteisiin. Karkit voi olla myös lakuja ja suklaata, jolloin ei E-koodit vilise. Niin hellpoa on luoda aivan koodittomat synttärit, joissa ei lapset myrkyty. Minusta on aivan luontevaa, jos vanhemmat haluavat jäädä synttäreille lasten kanssa. Eihän se mikään lapsiparkki ole sentään.

nyt mulle MITÄ KAIKKEA tarjoan lapseni synttäreillä ??

siis ihan konkreettiset ohjett, mitä ns suolasta, jota ei tartte lämmittää?

mitka vihannekset uppoo lapsiin , jotka niitä ei kotonaan syö ?

mitkä hedelmät ?

jne jne

itse olen suht tarkka, lapseni syö kaikkia vihanneksia raakana j a keittyinä, samoin hedelmiä ja marjoja

mutta kaverit, jotka meillä vierailevat ja syövätkin, niin eivät syö :( ja heidät stinne kutsuttu juhliin...

eli onko pettymys heille tarjota e.koodittomasti vaan terveellisiä ????

kertokaa joku muu, jos tämä yllä oleva kirjoittaja ei paikalla ?????

Vierailija
60/69 |
26.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 jatkaa..

älä välitä noista viisasteliojoista! kyllähän sä kait tiedät tän palstan säännön; aina pitää päästä osoittamaan oma taitavuutensa ja nusasta pilkkua!

sä tarjoot tietenkin just sitä mitä haluat! oli niissä vaikka mitä lisäaineita!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme