En vaan enää jaksa :(
Eron jälkeen tämä on ollut yhtä kaaosta.
Ensin minulta loppui työt, sitten muutin lapseni kanssa pois omaan asuntoon.
Sosiaalitoimisto tuli takuuvuokrassa ja ensimmäisessä vuokrassa vastaan harkinnanvaraisesti.
Tälle kuulle en saanut mitään, sillä laskivat myös syyskuun tuloja jotka todellakin on mennyt.
Jouduin ostamaan KAIKEN alusta. Siis huonekalut.
Henkilökohtaiset tavarat ja lapsen lelut sentään oli.
Onneksi sain kaikki käytettyänä, mutta loput meni silkkaan elämiseen.
Tyhjästä kun aloittaa niin rahaa menee jo peruselintarvikkeisiin.
Sain viimeisen työharjoittelurahan syyskuunlopulla 400e, sitten elatusmaksu 130e sekä nyt tuleva lapsilisä 146e.
Tuosta hankin sitten verhot, lapselle sängyn, itse nukun sohvalla jne.
Asumistukea sain vajaa 500e mikä menee suoraan vuokranantajalle.
Jouduin jättämään vuokran maksamatta eli 280e ja sovin maksusuunnitelmasta.
Silti stressaan, entä jos en saa joulukuullekkaan tukea? Millä teen lapselle joulun? Millä maksan tuon lisäksi joulukuunvuokran? Millä elämme?
Miten kaikki voikaan pienessä hetkessä muuttua näin huonoon suuntaan???
Tammikuuksi kuitenkin sain onneksi keikkatyötä, mutta ei sekään paljoa lopulta auta. Työtä haen kokoajan aktiivisesti.
Nyt tilanne on se, että rahaa on 1,35 ja lapselle riittää ruoka vielä täksipäiväksi.
Olen kysellyt lainaan ja vaikka mitä eikä kenelläkään ole.
Varmaankin olisin seurakuntaan soittanut, jos olisi saldoa, mutta ei ole ennen perjantaita.
Jotenkin tuntuu, etten jaksa enää rämpiä tässä paskassa!!
Kiitos, oli pakko jonnekkin purkautua
Kommentit (123)
Pystytkö kävelemään seurakuntaan tai terveyskeskukseen? Jos saisit käyttää jossain puhelinta, että voisit pyytää apua jostain? Sosiaalikriisipäivystyksestä tms?
Mihin sun rahat on menny vaikka muut maksaa vuokrasi?
Kai sää ymmärrät että et voi elää leveästi vaan menot menee nyt tiukalla.
Sossu järjestää kuulemma myös reppanoille huonekaluja.
Nim. Eräs joka maksaa elämisensä itse. Ja meitä ei tueta kun omassa asutaan. Sulla sentään on joku joka maksaa..
menoa suosittelen minäkin. Sieltä saatte ainakin ruoka-apua. Tilanteenne voi nyt näyttää ikävältä, mutta se on kuitenkin toivottavasti vain väliaikainen. Kunhan saat jalkasi taas jonkun työpaikan ovenraosta sisään, niin eiköhän se siitä parane. Ettekö voisi mennä jouluksi esim. isovanhemmille ettei tarvitse yksikseen olla ja murehtia?
Muutenkin totaalisen toivoton olo!!
Ihan kuin olisin tilanteeni itse aiheuttanut, en todellakaan ole.
Ero oli pakkoratkaisu, et sinäkään olisi päivääkään minun sijassani enää katsellut!
Minkäs teet, että olit aikoinasi tyhmä ja luovuit kaikista huonekaluista kun miehen luokse lapsen kanssa muutit. Niin, lahjoitin kaikki pois, en myynyt. Eli autoin muita antamalla pesukoneista lähtien kaiken.
Elän leveästi: Kuule, mene ihan itse hankkimaat huonekalut, verhot, matot ja muutamat kattilat, parit lautase ja aterimet jne alle 300eurolla!
Ja ei, sossusta en saanut näihin MITÄÄN avustusta vaan ostin ne viimeisestä työharjoittelurahasta.
Eli niin laske itse mihin rahat on mennyt: 400e harjoitteluraha, 130e elarit ja 146e lapsilisä.
Niin, mihinköhän ne olisi mennyt.
Leveään elämään!!!
Ja ei, ikuisuuksia tämä tilanne ei jatku, alku on yhtä helvettiä kun ero tuli ja työt loppui.
En halunnut kotiin jäädä joten menin paskalla rahalla työharjoitteluun.
Ensivuoden alusta minulla on keikkatöitä ja todellakin toivon, että ennen sitä saan kunnon työn.
Toivottavasti sinulle tuli parempi olo kun sait itselleni vielä huonomman.
Vaikka oletkin jossain pilvilinnoissa asuva täydellinen muija, edes sinulle en toivo tälläistä tilannetta missä itse nyt olen!
ap
Missasit pointtini, mutta väliäkös sillä!
Sunhan tarttisi miettiä millä rahalla maksat ensikuun vuokran!!!
Ihme vuodatusta vaikka sinua on jo autettu. Ei vaan kelpaa.
4, joka maksaa omistaan ihan riittävästi (eikä kukaan siinä jeesaa)
työmarkkinatukea saa jos on palkallisessa harjoittelussa, vaikka olis kuinka paska palkka. Moni osa-aikatyötä tekevä saattaa olla samassa tilanteessa. Palkka ei riitä elämiseen, mutta tukia ei saa koska on töissä. Ikäänkuin se olis nykyaikana jokin edellytys riittävälle toimeentulolle. Tosi moni palkansaajakin elää köyhyysloukussa eikä raha riitä asumismenojen jälkeen enää paljon mihinkään.. Toivottavasti ap:n tilanne kuitenkin helpottaa vielä tämän vuoden puolella!
Sosiaalitoimiston ole pakko auttaa jos teillä on oikeasti rahat lopussa ja olet joutunut hankkimaan välttämättömiä tavaroita kotiinne? Näytä tilisaldo heille, itke ja anele... Eikös niitä ruoka-apukassejakin voi hakea avustusjärjestöiltä tai seurakunnilta? Sinne vaan rohkeasti. Jaksamista, kyllä se elämä vielä hymyilee. Ota tämä haasteena, mitä voi muistella sitten kun asiat on paremmin ja olet saanut asiat rullaamaan.
"Sain viimeisen työharjoittelurahan syyskuunlopulla 400e"
Oletko nyt työtön vai työharjoittelussa?
Vaikka muuten niin hyvä onkin!
Johan ap kertoi mihin se raha oli mennyt!!
Mihin sun rahat on menny vaikka muut maksaa vuokrasi?
Kai sää ymmärrät että et voi elää leveästi vaan menot menee nyt tiukalla.Sossu järjestää kuulemma myös reppanoille huonekaluja.
Nim. Eräs joka maksaa elämisensä itse. Ja meitä ei tueta kun omassa asutaan. Sulla sentään on joku joka maksaa..
Se on kovan elämänmuutoksen paikka. Kuvittelisin että tuollaisessa voisi olla todella vapaakin olo, voisi löytyä myönteisiä merkityksiä - jos ei samanaikaisesti koko ajan olisi vastuussa lapsesta!
t. Joku joka ei ole vastaavaa kokenut
Ero oli pakkoratkaisu, et sinäkään olisi päivääkään minun sijassani enää katsellut!
Minkäs teet, että olit aikoinasi tyhmä ja luovuit kaikista huonekaluista kun miehen luokse lapsen kanssa muutit. Niin, lahjoitin kaikki pois, en myynyt. Eli autoin muita antamalla pesukoneista lähtien kaiken.Elän leveästi: Kuule, mene ihan itse hankkimaat huonekalut, verhot, matot ja muutamat kattilat, parit lautase ja aterimet jne alle 300eurolla!
Ja ei, sossusta en saanut näihin MITÄÄN avustusta vaan ostin ne viimeisestä työharjoittelurahasta.
Eli niin laske itse mihin rahat on mennyt: 400e harjoitteluraha, 130e elarit ja 146e lapsilisä.
Leveään elämään!!!Ja ei, ikuisuuksia tämä tilanne ei jatku, alku on yhtä helvettiä kun ero tuli ja työt loppui.
Ensivuoden alusta minulla on keikkatöitä ja todellakin toivon, että ennen sitä saan kunnon työn.Toivottavasti sinulle tuli parempi olo kun sait itselleni vielä huonomman.
Vaikka oletkin jossain pilvilinnoissa asuva täydellinen muija, edes sinulle en toivo tälläistä tilannetta missä itse nyt olen!
ap
Miksi veronmaksajien pitää kustantaa sinun lukxuselämäsi?? jjumalauta 300 euroa johonkin vitun aterimiin. Mikset syö kertakäyttösillä kunnes pääset töihin?????????????
Miten sinulla voi olla jo lapsi mutta ei vielä kunno töitä?
sillä työharjoittelun maximiaika 6kk tuli täyteen, joten siinä ei ollut mahdollista jatkaa.
Työkkäristä en saa rahaa, sillä työssäoloehto ei täyty.
Aiemmin pätkätöitä, keikkatöitä ja opiskelua.
Jotenkin tämänhetkinen tilanne saa epätoivon pintaan ja tuntuu ettei selviä
Toivon, että löydän äkkiä jotakin työtä, jotta pääsee taas normaaliin elämään kiinni.
Ensi syksynä sitten on mahdollista jatkaa opiskelut loppuun. Siihen asti täytyy jotenkin pärjätä.
Tosiaan ensi kuu pitäisi vielä selvitä, sitten onneksi alkaa keikkatyöt.
On sekin tyhjää parempi.
ap
Minkäs teet, että olit aikoinasi tyhmä ja luovuit kaikista huonekaluista kun miehen luokse lapsen kanssa muutit. Niin, lahjoitin kaikki pois, en myynyt. Eli autoin muita antamalla pesukoneista lähtien kaiken.Elän leveästi: Kuule, mene ihan itse hankkimaat huonekalut, verhot, matot ja muutamat kattilat, parit lautase ja aterimet jne alle 300eurolla!
Leveään elämään!!!Ja ei, ikuisuuksia tämä tilanne ei jatku, alku on yhtä helvettiä kun ero tuli ja työt loppui.
Ensivuoden alusta minulla on keikkatöitä ja todellakin toivon, että ennen sitä saan kunnon työn.Toivottavasti sinulle tuli parempi olo kun sait itselleni vielä huonomman.
ap
Miksi veronmaksajien pitää kustantaa sinun lukxuselämäsi?? jjumalauta 300 euroa johonkin vitun aterimiin. Mikset syö kertakäyttösillä kunnes pääset töihin?????????????
tossa lukee
Mikset syö kertakäyttösillä kunnes pääset töihin?????????????
Ja eiköhän se ap:n ole niitä veroja maksanut..luulen ma!
kokeile lähestyä seurakuntaa sähköpostilla.
ap
Miksi veronmaksajien pitää kustantaa sinun lukxuselämäsi?? jjumalauta 300 euroa johonkin vitun aterimiin. Mikset syö kertakäyttösillä kunnes pääset töihin?????????????tossa lukee
Ilman huoneklauja pärjää kyllä, Verhot maksaa pari euroa kirpparilla, samoin aterimet. Pitääkö nykyajan kakaroilla kaiken olla heti luksusta???????
Lähetä sähköposstia seurakuntasi diakonille, ja pyydä soittamaan sinulle päin.