Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaan enää jaksa :(

Vierailija
22.11.2011 |

Eron jälkeen tämä on ollut yhtä kaaosta.

Ensin minulta loppui työt, sitten muutin lapseni kanssa pois omaan asuntoon.

Sosiaalitoimisto tuli takuuvuokrassa ja ensimmäisessä vuokrassa vastaan harkinnanvaraisesti.

Tälle kuulle en saanut mitään, sillä laskivat myös syyskuun tuloja jotka todellakin on mennyt.

Jouduin ostamaan KAIKEN alusta. Siis huonekalut.

Henkilökohtaiset tavarat ja lapsen lelut sentään oli.

Onneksi sain kaikki käytettyänä, mutta loput meni silkkaan elämiseen.

Tyhjästä kun aloittaa niin rahaa menee jo peruselintarvikkeisiin.

Sain viimeisen työharjoittelurahan syyskuunlopulla 400e, sitten elatusmaksu 130e sekä nyt tuleva lapsilisä 146e.

Tuosta hankin sitten verhot, lapselle sängyn, itse nukun sohvalla jne.

Asumistukea sain vajaa 500e mikä menee suoraan vuokranantajalle.

Jouduin jättämään vuokran maksamatta eli 280e ja sovin maksusuunnitelmasta.

Silti stressaan, entä jos en saa joulukuullekkaan tukea? Millä teen lapselle joulun? Millä maksan tuon lisäksi joulukuunvuokran? Millä elämme?

Miten kaikki voikaan pienessä hetkessä muuttua näin huonoon suuntaan???

Tammikuuksi kuitenkin sain onneksi keikkatyötä, mutta ei sekään paljoa lopulta auta. Työtä haen kokoajan aktiivisesti.

Nyt tilanne on se, että rahaa on 1,35 ja lapselle riittää ruoka vielä täksipäiväksi.

Olen kysellyt lainaan ja vaikka mitä eikä kenelläkään ole.

Varmaankin olisin seurakuntaan soittanut, jos olisi saldoa, mutta ei ole ennen perjantaita.

Jotenkin tuntuu, etten jaksa enää rämpiä tässä paskassa!!

Kiitos, oli pakko jonnekkin purkautua

Kommentit (123)

Vierailija
101/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin kuvitella miltä susta tuntuu... ja niille jotkat tulivat tähän ketjuun vastaamaan törkeyksiä, te olette todella ilkeitä ja pieniä ihmisiä, teille toivon, että Siperia vielä kouluttaa. Ne, jotka on aina ekana huutelemassa, että "minä olen sentään kunnollinen VERONMAKSAJA" ja tohon pari kirosanaa kylkeen ja toisten, ns. huonompien solvaamista päälle... Ne on niin keskenkasvuista populaa, etten aina tiedä itkisikö vai nauraisiko. Maksakaa te vaan niitä veroja (taputtaa ja silittää teitä päähän), edes jotain iloa teistäkin tähän yhteiskuntaan. nim. "veronmaksaja" joka ei koe mitään tarvetta kuulutella veronmaksuaan

Sankaripyhimys, autuas elämä odottaa sinua. Ap on yritetty tarjota neuvoja, jos toinenkin, mutta hän sylkee päin naamaa, joten sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
102/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ylimääräisiä tavaroita, mutta minä mielelläni laittaisin sinulle pari kymppiä ruokarahaa jos vain tietäisin tilisi numeron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus riittävää elatukseen, mutta tässä tapauksessa on kyse lapsen emotionaalisesta kaltoinkohtelusta. Ota yhteys lastensuojeluun turvataksesi lapsesi oikeudet.

Olisko lapsella mahdollisuuta asua isällään, kunne pääset jaloillesi? Ei lapsen puolella oleminen voi olla niin väärin, että lasta pitää "lyödä"?

Vierailija
104/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan uteliaisuudestani kysyn: miten voi olla, ettet saanut yhteisestä kodistanne mitään muuta mukaan kuin lapsen lelut ja henkilökohtaiset tavarat? Ettekö olleet naimissa vai miten se niin meni, että kaikki mööpelit, astiat ja tekstiilit jäivät miehelle?

Täältä löytyy tietoja ilmaisista/halvoista ruokapaikoista ja ruokajakelijoista.

http://www.halparuoka.fi/linkit/

Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan ja oman seurakuntasi diakoniatyöhön ja kertoa akuutista hädästänne. Et tarvitse saldoa kännykkään, mene käymään ihan IRL!

Vierailija
105/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen jossain lähettyvillä, järkkäisin sulle mieluusti tavaraa... mulla on varastossa ylimääräisiä huonekaluja, astioita sun muuta, joita en ole saanut aikaiseksi viedä minnekään. Eivät ole mitään polttopuutavaraa, vaan ihan käypäistä... Ja olisi verhoa sun muutakin... Auttaisin mielelläni ihmistä, joka on oikeasti avun tarpeessa.

T: Sari

Vierailija
106/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kävin srk.kerhossa jonka aulassa oli leipää ja vähän vihanneksiakin isot kasat jaettavana....katsoin itsekin sillä silmällä, että olis kiva ottaa, mutta enpä iljennut kun ei ole rahat niin tiukilla kuiteskaan. Opiskeluaikaan kävin hallareitten tilaisuuksissa ja otin aina leipää sieltä mukaan, silloin tuli ihan tarpeeseen. Ainakin leipää saa ilmaiseksi monista paikoista, niitä voi vaikka pakastaa sitten niin ei tartte hakea niin usein.

Vierailija
107/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun elämä on palasina, haluaa tehdä asunnosta kodin näköisen turvapaikan itselle ja lapselle.

Minkä ikäinen lapsesi on? Tyttö vai poika? Voisin ommella jotain kivaa hänelle.

Ei se lapsen elämä tuossa palasina ole vaan tuon äidin joka haluaa saada kaiken ja maksattaa mukavuutensa veronmaksajilla

Vierailija
108/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän kokemuksesta että ei tosiaan mee tasan oikeudet sossun ja kelan kanssa. osalla käy tuuri ja saa oikein oman sosiaalitantan joka hoitelee asiat toisten puolesta säännöllisesti. osa joutuu tappelemaan kymmenen sentikin perään.

esim yhdeltä ystävältä meinas lähteä kämppä alta(tuli häätöuhka) tämän ansiosta ystävänä on siitä lähtien (vuosi aikaa) saanut 900 kuussa sossusta säännöllisesti joka kuukausi. reiluako? hän oli aikaisemmin kelan asiakas ja sai kelan tukea. joillekin se on vaan riitettävä, mutta ystäväni sai sossun puolelleen pysyvästi eikä tilapäisesti niinkuin yleensä. sossu on kuitenkin yleensä tilapäinen apu ja viimeinen apukeino.

mutta oma tilannekkaan ei ole häävi. lähtötilanne mun rahahuoliin oli se etten koskaan ole opiskelujeni jälkeen saanut kunnon töitä joten säästöjä ei ole kertynyt ja vuokrat rupesi olemaan myöhässä. noh vaikka sain palkkaa en silti saanut tarpeeksi että olisn voinut maksaa vanhat vuokrat alta pois. sossua ei se kiinnosta. eikä edes se että tililläni on tällä hetkellä nolla euroa. vaan se että koska olen tienannut tietyn määrän kuussa sen pitäisi riittää! mutta kun ei riitä! vuokranantajani on onneksi ollut ymmärtäväinen eikä häätänyt mua yms. mutta on järkyttävää että sossu auttaa myöhtästyneissä vuokrissa näköjään vasta sitten kun tulee häätö. olen viimeiset puoli vuotta joutunut olemaan ystävieni lainan armoilla. milloin olen saanut karenssin mistäkin joutavasta syystä. esim kerran tein osa-aikaista siivoustyötä. 8 h viikko .huh huh onpa hyvä työ. noh lopetin sen koska ei sopinut opiskelujeni kanssa, kela määräsi karensiin koska ite irtisanoin itseni enkä esim saanu potkuja! mitä helvettiä. on sama tekeeö työtä 8 h viikossa vai ei. ei sillä kuitenkaan itseään elätä ja kelasta pitää hakea tukea.

ja toinen esimerkki. ystäväni joutui karensille siksi koska ei ottanut töitä vastaan toisesta kaupungista koska hänellä ei ole autoa eikä varaa maksaa matkakuluja joita kela EI OLISI RAHOITTANUT mikä vittu tätä suomea vaivaa

ja kehdataan väittää että täällä muka saa automaattisesti tukia, ja ne tuet on erittäin pieniä. mulla esim työmarkkinatuki 400 euroa ollut kuussa ja asumistuki 150 euroa.mitä helvettiä. 550 kymppiä kuussa, kuka sillä elää? vuokra on 320 euroa plus laskut

että turha väittää kaikkia työttömiä sosiaalipummeiksi ja laiskoiksi eläteiksi kun ei tuolla rahalla ees pärjää. ja en ole muuta tehnytkään ku töitä hakenut. ei vaan huolita mihinkään näin epävarmoina talousromahdus aikoina

Vierailija
109/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä näistä muutamista idiooteista jotka itkevät verorahojensa perään. Luulen, että he eivät ole koskaan elämässään kokeneet oikeaa hätää. Jos itse joutuisin kaltaiseesi tilanteeseen, ero, työttömäksi joutuminen ja kodin tekeminen tyhjästä, en osaisi tehdä sitä todennäköisesti noinkaan hyvin kuin sinä! Olet hienosti jaksanut tähän asti ja parhaasi tehnyt tehdäksesi lapsellesi kodin. Elämä erosi myötä järkkyy lapsellasi jo muutenkin, saati jos kodissa olisi vain lattia ja seinät.

Ota yhteyttä seurakuntaan ja kerro tilanteesi! Voit saada ihan konkreettista apua, rahaa ei varmaan srk:sta anneta mutta kotitarvikkeita, joulutarvikkeita jne. Facebookissa on ainakin meidän alueella annetaan-palsta, koita haulla. Semmoiselta palstalta voisit myös koittaa löytää tarvitsemiasi tarvikkeita.

Toi on kamalaa, jos rahaa ei tule mistään mutta oletko varmasti "tonkinut" kaikki vaihtoehdot läpi? Mua järkyttää että meidän tässä ns. hyvinvointivaltiossa joku voi elää syyskuusta lähtien noin pienellä rahalla kuin sinä! Toivottavasti saat sossusta ainakin joulukuuksi vielä tukea.

Vierailija
110/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet tarinan sankari. Ole ylpeä itsestäsi. Elämä helpottuu.

Vierailija
111/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t

että turha väittää kaikkia työttömiä sosiaalipummeiksi ja laiskoiksi eläteiksi kun ei tuolla rahalla ees pärjää. ja en ole muuta tehnytkään ku töitä hakenut. ei vaan huolita mihinkään näin epävarmoina talousromahdus aikoina

Jos siivoamaan pääsee lukutaidoton maahanmuuttaja niin miksi sinä et pääsisi?

Vierailija
112/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä paikkaansa. Nimim. työtön korkeasti koulutettu, joka ei kelpaa siivoojaksi. Olen hakenut kaksi kertaa siivoojan töitä, mutta en ole saanut. Tällä hetkellä kituutan lapsen kanssa ja koko ajan haen töitä, en vaan tunnu niitä löytävän. Hakijoita kun on muutama muukin minun lisäkseni.

Vierailija
113/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille jotka tarjosivat lahjoituksia :)

Emme kuitenkään nyt tarvitse mitään lisää sisustukseen, pärjäämme näin oikein hyvin kun kaikki oikeasti tarpeellinen on hankittu.

Stressaan vain tulevaa kuukautta, saanko ollenkaan tukea, joulu tulossa ja tämä kuukausi pärjätty niin minimaalisella rahalla, että itsekkin ihmettelen miten se on edes mahdollista.

Ne jotka huuteli sossupummiksi niin onko tosiaan nyt niin, että kun vaikeassa elämäntilanteessa joutuu ENSIMMÄISTÄ kertaa turvautumaan sosiaalitoimistoon on ikuinen sossupummi??

Olen kiitollinen, että heidän ansiosta sain tämän asunnon.

Olisin kuitenkin toivonut tukea myös seuraavassa kuukaudessa vuokraan mikä jää asumistuen jälkeen maksettavaksi. Eli n280e.

Samoin toivon myös joulukuulle.

Tammikuussa en todenäköisesti tule hakemaan sieltä mitään tukea, sillä saan keikka siivoushommista jotain käteen.

Eli tuen hakeminen olisi käsittänyt, syys,loka,marras ja joulukuun.

Näin ollen käteen olisi jäänyt elatusmaksut 130e ja lapsilisä 146, kyllä niilläkin pärjää kun on pakko.

Nytkin ne oli pakko laittaa vuokraan ja omavastuu jäi maksamatta.

Hankala selittää, mutta onneksi laitoin sähköpostia vuokranantajalle ja sovin maksusuunnitelman.

Ja muuten, todella monessa siivousfirmassa vaaditaan ajokorttia ja omaa autoa. Minulla ei näistä kumpaakaan ole.

Ehkä tästä vielä jotenkin selviää.

Tänään vaan tuntunut ettei enää jaksaisi rämpiä suossa.

ap

Vierailija
114/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

illaksi lapselle hoitajaa hetkeksi? Pääsisit ulos lenkille? Itse olen rämpinyt monenlaisessa suossa, niin taloudellisessa kuin lapsen sairauden uuvuttamana ja noina hetkinä kun tuntui ettei enää jalka nouse siinä suossa, koitin päästä ulos. Siis ihan vaan ulkoilmaan ottamaan happea. En ole mikään "viherhippi" mutta hetki omaa aikaa pois sieltä kotoa voi joskus tuoda vähän jotain piristystä, eikä maksa mitään! :)

Jos et saa lapsenvahtia, niin kun lapsi nukkuu, lue jotain tai katso telkasta jotain kivaa mutta koita saada ajatukset muualle.

Tsemppiä!!!!!

-52

Vierailija
115/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluksi 70 euron lahjakortteja vähävaraisille, en kyllä osaa tarkemmin sanoa miten sitä voisi hakea tai ilmoittaa tarpeestaa, ehkä jos googletat Hyvä joulumieli -keräys. Saisit joulua järjestettyä.

Vierailija
116/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihan uteliaisuudestani kysyn: miten voi olla, ettet saanut yhteisestä kodistanne mitään muuta mukaan kuin lapsen lelut ja henkilökohtaiset tavarat? Ettekö olleet naimissa vai miten se niin meni, että kaikki mööpelit, astiat ja tekstiilit jäivät miehelle?

Täältä löytyy tietoja ilmaisista/halvoista ruokapaikoista ja ruokajakelijoista.

<a href="http://www.halparuoka.fi/linkit/" alt="http://www.halparuoka.fi/linkit/">http://www.halparuoka.fi/linkit/</a&gt;

Kannattaa olla yhteydessä neuvolaan ja oman seurakuntasi diakoniatyöhön ja kertoa akuutista hädästänne. Et tarvitse saldoa kännykkään, mene käymään ihan IRL!

kotoaan lasten kanssa salassa, jotta pääsevät hengissä pois? Siinä ei paljon pöytiä mukaan kysellä.

Vierailija
117/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan hirveän kurja, kun sellainen ukko oli, että ilman mitään tavaroita/rahaa jätti toisen.

Silti täällä monella ei minkäänlaista empatiaa, vaan itketään kun mä maksan veroja yhyy... eikös niitä veroja just makseta sitä varten, että pystytään auttamaan niitä, joilla jostain syystä menee välillä huonommin????? Ei tajuu kaikkien ajatus ja arvomaailmaa!!!!! Vai miksi te niitä maksatte? Te luulette, että maksatte vaan itseänne varten, jotta teidän lapset pääsee kunnan tarhaan ja valtion yliopistoon, jotta te voitte ajeluttaa autojanne julkisilla teillä jne? niinkö???

Vierailija
118/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samassa tilanteessa. Yh:ksi jäädessäni olin opiskelija ja taloudellinen tilanteemme oli katastrofaalinen. Saimme onneksi asunnon ja toimeentulotukea. Sain opintoni päätökseen ja nyt kun lapsi on isompi, alkaa pikkuhiljaa helpottaa.

Koita jaksaa! Tuo on kuitenkin väliaikaista! Älä kuuntele näiden yksinkertaisten ihmisten ilkeilyä!

Vierailija
119/123 |
22.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin menee usko ihmiskuntaan, kun lukee näitä paria todella vastenmielistä veroraha/sossupummi vänkääjää.

Vastenmielisiä ihmisiä. Toivottavasti elämä opettaa ennen hautaa.

Vierailija
120/123 |
24.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisen äiti ihmisen on jo osattava tulla toimeen omillaan.

Elämässä, kun ei ole sitä ennustettavuutta, tulee osata ennakoida. Oletko koskaan kuullut sanaa, varautuminen tulevaisuuteen? Ei aikuinen ihminen voi enää nykyää olla tilanteessa, jossa olisi taloudellisesti riippuvainen toisesta ihmisestä.

Tulot ja menot pitää osata suhteuttaa, niin ettei tiukanpaikan tullessa tarvitse odottaa, että joku muu ottaa kopin.

Et ole sitten ikinä tullut ajatelleeksi, että elämässä ihan oikeasti välillä tulee eteen tilanteita, joita ei ole voinut ennakoida? Oletko kasvanut pumpulissa vai mitä ihmettä? Kuinka edes kehtaat heittää tuommoista kommenttia? Melkein toivon, että itseäsi kohtaisi vaikkapa vakava sairaus tms. Katsotaan sitten, kuinka hyvin saat asias järjestettyä, aikuisena ihmisenä! Hyvähän se on sieltä huudella tuommosia, kun et ilmeisesti ole ikinä joutunut minkäännäköistä ahdinkoa kokemaan! Se voi kuule ihan kohdata kenet tahansa, sellaisenkin, joka oli varautunut lähes kaikkeen. Menisit ittees.

Kuten kaikki muutkin räkyttäjät täällä! Mitä ihmeen mielihyvää saatte muiden kyykyttämisestä? Kertoo pelkästään siitä, että on itsellänne vakavampia mielenterveydellisiä ongelmia, kun pitää tuohon malliin muita mollata tällaisissa asioissa, kun on selvillä, että toinen on jo muutenkin hajoamispisteessä jaksamisen kanssa.

Pitäkää päänne kiinni, ellei ole mitään kypsää sanottavaa. Ihme kakaroita.

Ja voimia ap:lle! Kaikki järjestyy vielä, usko pois!

Terveisin, Anu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi