En vaan enää jaksa :(
Eron jälkeen tämä on ollut yhtä kaaosta.
Ensin minulta loppui työt, sitten muutin lapseni kanssa pois omaan asuntoon.
Sosiaalitoimisto tuli takuuvuokrassa ja ensimmäisessä vuokrassa vastaan harkinnanvaraisesti.
Tälle kuulle en saanut mitään, sillä laskivat myös syyskuun tuloja jotka todellakin on mennyt.
Jouduin ostamaan KAIKEN alusta. Siis huonekalut.
Henkilökohtaiset tavarat ja lapsen lelut sentään oli.
Onneksi sain kaikki käytettyänä, mutta loput meni silkkaan elämiseen.
Tyhjästä kun aloittaa niin rahaa menee jo peruselintarvikkeisiin.
Sain viimeisen työharjoittelurahan syyskuunlopulla 400e, sitten elatusmaksu 130e sekä nyt tuleva lapsilisä 146e.
Tuosta hankin sitten verhot, lapselle sängyn, itse nukun sohvalla jne.
Asumistukea sain vajaa 500e mikä menee suoraan vuokranantajalle.
Jouduin jättämään vuokran maksamatta eli 280e ja sovin maksusuunnitelmasta.
Silti stressaan, entä jos en saa joulukuullekkaan tukea? Millä teen lapselle joulun? Millä maksan tuon lisäksi joulukuunvuokran? Millä elämme?
Miten kaikki voikaan pienessä hetkessä muuttua näin huonoon suuntaan???
Tammikuuksi kuitenkin sain onneksi keikkatyötä, mutta ei sekään paljoa lopulta auta. Työtä haen kokoajan aktiivisesti.
Nyt tilanne on se, että rahaa on 1,35 ja lapselle riittää ruoka vielä täksipäiväksi.
Olen kysellyt lainaan ja vaikka mitä eikä kenelläkään ole.
Varmaankin olisin seurakuntaan soittanut, jos olisi saldoa, mutta ei ole ennen perjantaita.
Jotenkin tuntuu, etten jaksa enää rämpiä tässä paskassa!!
Kiitos, oli pakko jonnekkin purkautua
Kommentit (123)
miten minulla voi olla lapsi kun ei ole kunnon työtä.
Niin vain joskus käy kun ihmisiä irtisanotaan.
300e aterimet WTF??? Oletko jotenkin sairas tai saatko kirjoituksistasi jotakin nautintoa?
Ole hyvä ja osta 300e: lapselle sänky ja patja, sohva, molemmille petivaatteet, olohuoneen pöytä joka toimii ruokapöytänäkin. 2 kattilaa ja paistinpannu, 2syvää,2isoa matalaa lautasta, pari kuppia, lasit ja muutamat aterimet. Verhot *4, kaikissa ikkunoissa ei ole. Molemmille pyyhkeet. 2 lamppua.
Niin, mitenköhän saat rahat riittämään?
ap
Muutenkin totaalisen toivoton olo!!
Ihan kuin olisin tilanteeni itse aiheuttanut, en todellakaan ole.
Ero oli pakkoratkaisu, et sinäkään olisi päivääkään minun sijassani enää katsellut!
Minkäs teet, että olit aikoinasi tyhmä ja luovuit kaikista huonekaluista kun miehen luokse lapsen kanssa muutit. Niin, lahjoitin kaikki pois, en myynyt. Eli autoin muita antamalla pesukoneista lähtien kaiken.Elän leveästi: Kuule, mene ihan itse hankkimaat huonekalut, verhot, matot ja muutamat kattilat, parit lautase ja aterimet jne alle 300eurolla!
Ja ei, sossusta en saanut näihin MITÄÄN avustusta vaan ostin ne viimeisestä työharjoittelurahasta.
Eli niin laske itse mihin rahat on mennyt: 400e harjoitteluraha, 130e elarit ja 146e lapsilisä.
Niin, mihinköhän ne olisi mennyt.
Leveään elämään!!!Ja ei, ikuisuuksia tämä tilanne ei jatku, alku on yhtä helvettiä kun ero tuli ja työt loppui.
En halunnut kotiin jäädä joten menin paskalla rahalla työharjoitteluun.
Ensivuoden alusta minulla on keikkatöitä ja todellakin toivon, että ennen sitä saan kunnon työn.Toivottavasti sinulle tuli parempi olo kun sait itselleni vielä huonomman.
Vaikka oletkin jossain pilvilinnoissa asuva täydellinen muija, edes sinulle en toivo tälläistä tilannetta missä itse nyt olen!
ap
Miksi veronmaksajien pitää kustantaa sinun lukxuselämäsi?? jjumalauta 300 euroa johonkin vitun aterimiin. Mikset syö kertakäyttösillä kunnes pääset töihin?????????????tossa lukee
Ilman huoneklauja pärjää kyllä, Verhot maksaa pari euroa kirpparilla, samoin aterimet. Pitääkö nykyajan kakaroilla kaiken olla heti luksusta???????
Sä taidat olla aika yksinkertainen ihminen, ihme kun osaat konetta käyttää.
Aijaa, vai pärjää sitä kovalla lattialla lasten kanssa.
Makuualustan saa muutamalla eurolla. Parempi selälle kuin pehmeä patja
jos olette työttöminä menkää opiskelemaan aikuiskoulutuskeskukseen näin voi siis tehdä myös silloin kun on joku joka teitä elättää! miksi hitossa naiset on niin laiskoja että levittää vaan persettä kotisohvalla vuodesta toiseen sillä perusteella et on lapsia ja valittavat sitten siitäkin. ei ihme että avioliitot kariutuu. naiset on vaan niin vitun laiskustuneita ja sit ihmetellään kun kukaan ei elätä et millähän saa lapselle ruokaa kun ukko kyllästyy elättämään..
miten minulla voi olla lapsi kun ei ole kunnon työtä. Niin vain joskus käy kun ihmisiä irtisanotaan. 300e aterimet WTF??? Oletko jotenkin sairas tai saatko kirjoituksistasi jotakin nautintoa? Ole hyvä ja osta 300e: lapselle sänky ja patja, sohva, molemmille petivaatteet, olohuoneen pöytä joka toimii ruokapöytänäkin. 2 kattilaa ja paistinpannu, 2syvää,2isoa matalaa lautasta, pari kuppia, lasit ja muutamat aterimet. Verhot *4, kaikissa ikkunoissa ei ole. Molemmille pyyhkeet. 2 lamppua. Niin, mitenköhän saat rahat riittämään? ap
Miksi ostaa? Omat alkuasetelmat olivat, 1,5v ja 2 kk lapset, omat vaatteet. Sukulaisilta ja ystäviltä sain lahjoituksina kaiken tarpeellisen.
Ja jos heitä ei löydy, voi mennä itseensä ja miettiä missä meni vikaan...
itse lukea, enkös jo aikaisemmin sanonut, että hankin kaikki käytettynä.
Vai luuletko, että nuo kaikki olisi tuolla summalla saanut uutena?
Tiedän, ei pitäisi tarttua sinun teksteihin, sillä olet selvästi sairas!
Oikeastaan oma oloni ei tunnu enää niin kurjalta, sillä minulla on sentään mielenterveys tallella toisin kuin sinulla.
Hae ihmeessä itsellesi apua!
ap
Lähetän sinulle postissa jouluverhot, jos vaan kelpaa, ilmaiseksi.
eivät kohtaa ne, joilla on nurkat ja kaapit täynnä ylimääräistä tavaraa ja ne, jotka niitä tarvitsisivat? Paikkakunnalla, jolla asun, ei kierrätyskeskukseenkaan kelpaa kuluneet, mutta ehjät, käyttökelpoiset huonekalut, astiat yms. Juuri tuollaisessa tilanteessa mielestäni niitä tarvittaisiin; hätäensiapuna! Sitten, kun varaa on, voisi hankkia paremmat. Enkä todellakaan tarkoita, että köyhälle pitäisi kelvata toisten hylkäämät "risat", vaan siistit, käyttökelpoiset tavarat.
Multa liikenisi ainakin joitain pikkupyyhkeitä ja liinoja, kenties jotain muutakin.
niitä voit hankkia sitten kun on ylimääräistä rahaa, ne eivät ole välttämättömiä.
Jos ikkunoihin on pakko saada näköeste niin esim. pelastusarmeijan kirpparilla oli todella kivoja kankaita parilla eurolla - niitä voisi käyttää verhoina siihen asti, että rahaa on enemmän.
Mene käymään seurakunnalla, varmasti saat apua. Ja ota selvää paikkakuntasi ruokakassijakelusta, näin voit saada jotain syötävää lapsellesi.
Tsemppia!
kiitoksia kaikille jotka tarjosivat apuaan.
Minulla on paljon sukulaisia ja ystäviä, joiden kanssa olen hyvissä väleissä, mutta todellakaan en ole saanut mitään keneltäkään. Minun tuttavillani ei pyöri ylimääräistä tavaraa nurkissa vaan jokaisella on vain ne, mitä its tarvitsee.
Miksi ostaa? Omat alkuasetelmat olivat, 1,5v ja 2 kk lapset, omat vaatteet. Sukulaisilta ja ystäviltä sain lahjoituksina kaiken tarpeellisen.
Ja jos heitä ei löydy, voi mennä itseensä ja miettiä missä meni vikaan...
Aikuisen äiti ihmisen on jo osattava tulla toimeen omillaan.
Elämässä, kun ei ole sitä ennustettavuutta, tulee osata ennakoida. Oletko koskaan kuullut sanaa, varautuminen tulevaisuuteen? Ei aikuinen ihminen voi enää nykyää olla tilanteessa, jossa olisi taloudellisesti riippuvainen toisesta ihmisestä.
Tulot ja menot pitää osata suhteuttaa, niin ettei tiukanpaikan tullessa tarvitse odottaa, että joku muu ottaa kopin.
kun elämä on palasina, haluaa tehdä asunnosta kodin näköisen turvapaikan itselle ja lapselle.
Minkä ikäinen lapsesi on? Tyttö vai poika? Voisin ommella jotain kivaa hänelle.
voin kuvitella miltä susta tuntuu...
ja niille jotkat tulivat tähän ketjuun vastaamaan törkeyksiä, te olette todella ilkeitä ja pieniä ihmisiä, teille toivon, että Siperia vielä kouluttaa. Ne, jotka on aina ekana huutelemassa, että "minä olen sentään kunnollinen VERONMAKSAJA" ja tohon pari kirosanaa kylkeen ja toisten, ns. huonompien solvaamista päälle... Ne on niin keskenkasvuista populaa, etten aina tiedä itkisikö vai nauraisiko. Maksakaa te vaan niitä veroja (taputtaa ja silittää teitä päähän), edes jotain iloa teistäkin tähän yhteiskuntaan.
nim. "veronmaksaja" joka ei koe mitään tarvetta kuulutella veronmaksuaan
Joila ei ole höykkäsen pöläystäkään empatiakykyä, saatika tietoa siitä kuin AIKUINENKIN voi köyhtyä!
Aikuisen äiti ihmisen on jo osattava tulla toimeen omillaan.
Elämässä, kun ei ole sitä ennustettavuutta, tulee osata ennakoida. Oletko koskaan kuullut sanaa, varautuminen tulevaisuuteen? Ei aikuinen ihminen voi enää nykyää olla tilanteessa, jossa olisi taloudellisesti riippuvainen toisesta ihmisestä.
Tulot ja menot pitää osata suhteuttaa, niin ettei tiukanpaikan tullessa tarvitse odottaa, että joku muu ottaa kopin.
Ylimääräistä käyttötavaraakin olisi (mistä päin olet).
t. iloinen veronmaksaja
Tampereella olisi keittiönpöytä ja muutamat tuolit jos asut lähellä. Minkä ikäinen lapsi?
Hyvä, että sinulla on varaa nettiin, nyt vaan laittamaan tilanteestasi seurakunnalle sähköpostia.
Työharjoittelun päättymisen jälkeen olet edelleen työtön, tulee sinun hakea työmarkkinatukea, joka on eriasia, kuin kelanmaksama päiväraha, johon on ehtona mm. työehdontäyttyminen.
Jättäisin omaan arvoonsa.. Elätti hänkin.