Laihat! Mitä te oikein syötte?
Ja minkä kokoisia annoksia? Siis suunnilleen minkälaista sapuskaa, ja montako kertaa päivässä?
Enkä halua mitään kommentteja niiltä, jotka syövät kuin hevoset ja pysyvät silti laihoina, minä olin ennen tuommoinen mutta en enää!
Nyt ajattelin kokeilla tätä hyvin yksinkertaista "syö kolmen tunnin välein 230 g ruokaa" eli automaattista dieettiä.
Mutta kuinka tiukkana mun pitää olla... leivästä en haluasi luopua enkä perunasta jne..
Tämä eka päivä on mennyt hyvin, ei ähkyä eikä nälkää...
Tässä dieetissä on tärkeää, että laihdutuksesta ei kerrota kenellekään. Siis oikeassa elämässä...
Suuri salaisuuteni :)
Kommentit (39)
PAljon kasviksia ja hedelmiä, myös leipää ja perunaa. Yksi lämmin ruoka.
Syön kasviksia joka aterialla. AAmupalalla leivän päällä sekä hedelmä. Välipalana hedelmä. Puolen päivän aikaan lautanen puolilleen salaattia ja ruokaa lisäksi. Välipalana hedelmä. Iltapäivällä kahvin kanssa leipää (kurkkua tai paprikaa päällä) ja illalla vielä hedelmiä.
Liikun paljon enkä juurikaan syö karkkia tai muita makeita herkkuja, mutta hedelmillä voisin elää. Annoskoko taitaa olla pienehkö.
Olenkohan tarpeeksi laiha vastaamaan.. 162cm ja 43,5kg.
Ei kai sellaisia "syö-kuin-hevonen-ja-silti-laiha"-ihmisiä ole olemassakaan, ellei ole jokin sairaus. Mutta siinä on taatusti eroa miten paljon samanpainoisetkin voivat päivässä kuluttaa (esimerkkinä rauhallinen oleilija versus arkiliikkuja-elohiiri, jolla koko ajan jalka vipattaa istuessakin).
Mulle on moni sanonut että "sä voit varmaan syödä ihan huoletta ja pysyä hoikkana".
Ööö Juu, kiitos, mutta jos söisin kuin norsu, myös näyttäisin norsulta.
Syön 5 kertaa päivässä, lisäksi napostelen välillä. En ole millään deetillä, sillä silloin taatusti lihon. Olen ollut myös 50-kiloinen ja tuolloin korvasin aterioita usein leivällä ja kaikella muulla paitsi kunnon ruoalla.
Syön aika vähän, suunnilleen saman verran kuin leikki-ikäiset lapsemme. Välillä kuitenkin syön paljon, mutta toisaalta seuraavalla ruoalla voi sitten syödä kevyemmin.
Jätän yleensä ruoalla toisen leivän syömättä vaikka tekisi mieli, sillä keitän kahvit päälle ja sen kanssa pullaa tai kakkua tms.
Ulkoilu auttaa pitämään ruokarytmin ja toisaalta myös ehtii tulla nälkä, jolloin on kivempi syödäkin.
Ehditteköte pulleammat sitten tuntea nälkää ennen seuraavaa ateriaa? Vai onko nälkä koko ajan, kun ei syö kunnollista ruokaa? Kurniva vatsa ei ole minulla mikään itsetarkoitus, mutta toisaalta se ei ole vaarallistakaan.
Tsemppiä kaikille kilojen kanssa taisteleville. Ei se meillä hoikillakaan mikään itsestäänselvyys ole. Pitkään taistelin päästäkseni tähän (joidenkin mielestä liiankin) alhaiseen painoon. Tajusin vain, ettei ruokaa oikeasti tarvitse syödä niin paljon! Näin minulla on hyvä ja energinen olo.
Herkkuja aika usein. Joskus olen huvikseni pitänyt ruokapäiväkirjaa. Syön yleensä jotain 3000 kalorin tienoilla päivässä, joskus enemmän, joskus vähemmän. Olen aktiivinen ja liikun paljon. Laiha tosin en varsinaisesti ole, vaan normaalipainoinen, 170 cm pitkä ja painan 60 kg, käytän 36-koon vaatteita.
sulla on todella hyvä aineenvaihdunta. Mulla lihominen alkaa jos tulee yli 2000 kcal päivässä. Helposti tulee vedettyä 3000 kcal, olen herkkusuu. Tietenkin jätän nyt karkit ja herkut pois. Aika jännä, silloin kun olin sun mitoissa, söin aivan hulluna. Ehkä vain laihojen aineenvaihdunta pelittää? Ap
Syön aika minimaalisen vähän. Jostain syystä mulla on kuitenkin energiaa (sisua?) harrastaa liikuntaa joka päivä.
Aamusin syön palan ruisleipää, jonka päällä on lehtisalaattia, kalkkunaleike ja kurkkua. Juon pari kuppia kahvia.
Lounaalla syön jonkun salaatin tai keiton.
Kahvia kittaan töissä pitkin päivää.
Iltapäivästä syön myslipatukan tms.
Kotona sitten lämpimän ruoan (esim. pari perunaa, jotain pihviä tai kanaa), salaattia, rasvatonta maitoa.
Illalla pari hedelmää.
En tiedä yhtään mitä noista tulee kaloreita. Joka tapauksessa painan edelleen sen mitä painoin jo teini-iässä eli 54kg, oon 176cm pitkä.
en ole kuullutkaan. Miten käytännössä toimii, mistä sä tiedät paljonko on 230g?? Kuulostaa mielenkiintoiselta..
paljon kasviksia, marjoja ja hedelmiä, kohtuudella tummaa pastaa/riisiä sekä reilun satsin lihaa silloin kun laitan liharuokaa. En siis syö lihaa joka päivä. Usein tulee laitettua kolmen munan munakas jossa joko juustoa, pari nakkia tai 100g kinkkusuikaleita. Käytän paljon vähärasvaisia maitotuotteita mutta myös jonkin verran ns. normaalirasvaisia. Leivän päällä on Oivariini, mutta en syö leipää joka päivä ja silloin kun syön niin 1-2 palaa päivässä. Syön myös paljon pähkinöitä.
Mutta suklaata syönkin sitten ihan liikaa, monta levyä viikossa kun se vaan on niin hyvää. Tosin en ole suklaansyönnistä huolimatta lihonut, joten en ole yrittänyt sitä vähentääkään.
Keittiövaaka mukana työpaikan lounasravintolassa saattaisi herättää huomiota ;)
selviää punnitsemalla.
Ja minkä kokoisia annoksia? Siis suunnilleen minkälaista sapuskaa, ja montako kertaa päivässä? Enkä halua mitään kommentteja niiltä, jotka syövät kuin hevoset ja pysyvät silti laihoina, minä olin ennen tuommoinen mutta en enää! Nyt ajattelin kokeilla tätä hyvin yksinkertaista "syö kolmen tunnin välein 230 g ruokaa" eli automaattista dieettiä. Mutta kuinka tiukkana mun pitää olla... leivästä en haluasi luopua enkä perunasta jne.. Tämä eka päivä on mennyt hyvin, ei ähkyä eikä nälkää... Tässä dieetissä on tärkeää, että laihdutuksesta ei kerrota kenellekään. Siis oikeassa elämässä... Suuri salaisuuteni :)
Syö samaa kuin tähänkin asti, mutta otat vain puolta pienemmän annoksen. Pakosti laihdut.
vähän ja harvoin.
Syön puuroa, näkkileipää, maustamatonta jugurttia marjojen kanssa. Joskus saatan syödä lämpimän ruuan, jos tulee kovin nälkä.
Juon vettä, kahvia, maitoa.
Tällä ruokavaliolla olen laihtunut taas siihen mitä olin ennen raskautta.
mä syön aamupalalla ehkä mysliä ja leivän, lounaaksi aika usein kasvispullia (5 kpl) ja riisiä, iltapäivällä kunnon aterian (esim. eilen palapaistia, perunaa ja kasviksia), iltapalaksi jotain proteiinipitoista (kuten rahkaa ja marjoja) ja ehkä leivän. Välissä syön usein hedelmiä ja viime aikoina olen syönyt melkein joka päivä jotain hyvää, siitä pitäisi päästä eroon. Pysyn ehkä laihana koska en koskaan syö itseäni täyteen. Ei siis jää nälkä mutta en ole myöskään täynnä tai ähkynä. En viime kuukausina ole myöskään pahemmin liikkunut, siinäkin pitiäsi tsempata koska eihän laiha läski ole sen paremman näköinen kuin läskikään. Lisäksi syön mielialalääkkeitä ja minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta eli kai minun senkin vuoksi pitäisi olla lihava mutta luulen että tuo "ei syö itseään täyteen" on se salaisuus. Ja jos syön herkkuja niin en paljon, esim. palan kakkua.
Pieni aamupala, esim vanukas ja sitten lounaaksi ruokaa vajaa lautasellinen. Päivälliseksi reilu lautasellinen ruokaa salaatteineen.
Iltapalaksi salaatinjämät, tonnikalaa/kananmunaa/raejuustoa, omenaa/porkkanaa, rahkaa/jogurttia.
Jos aamulla on kova nälkä niin syön soijarouhetta+jogurttia+rahkaa ja lounaalla pelkän omenan tai hyvin pienen annoksen ruokaa koska ei maistu.
En tosin olen laiha, bmi 19,5.
selviää punnitsemalla.
voinko syödä tuon painoisen suklaalevyn 5 kertaa päivässä? Kyllähän se ruuan koostumuskin on tärkeää, ei missään nimessä vain annoksen paino!
Syön pari kertaa viikossa herkkua. Se ei tarkoita suklaalevyä tai koko pitsaa vaan esim. jätskiä, mikrohampparia, joskus mäkkiruokaa, ehkä jopa pari palaa pitsaa. Juon viikossa pari siideriä tai olutta.
Olenkohan tarpeeksi laiha vastaamaan.. 162cm ja 43,5kg.
[...]
Pitkään taistelin päästäkseni tähän (joidenkin mielestä liiankin) alhaiseen painoon. Tajusin vain, ettei ruokaa oikeasti tarvitse syödä niin paljon! Näin minulla on hyvä ja energinen olo.
Vaikean alipainon rajoilla (BMI 16,8) keikkuva miettii, että onkohan tarpeeksi laiha vastaamaan ja sitten velä myöntää taistelleensa itsensä tuohon painoon... HUH!
mietin olenko tarpeeksi laiha vastaamaan ja painan kymmenen kiloa enemmän kuin tuo 43-kiloinen ja olen samanpituinen..
mutta hoikka ainakin 165/55. Syön aamulla munakkaan. Lounaaksi mitä koulussa on (pyrin ottamaan kuitenkin lisukkeena pelkkää salaattia) tai en lounasta ollenkaan. Heti kotiin päästyä esim pähkinöitä ja juustoa, hedelmiä. Illallinen syödään aina myöhään klo 18-20. Ja sillon pääsääntöisesti jotain lihaa/kalaa ja vihanneksia, salaattia ja mahdollisesti raejuustoa. Illalla en syö iltapalaa johtuen myöhäisestä pääruuasta. Viikonloppuisin tulee herkuteltua, joko juustolla ja punkulla tai sit ihan karkkia ja sipsiä :P
Tällä ruokavaliolla n.1,5v. Sitä ennen oli hiilaripainotteisempi ruokavalio, ja painoin jotain 58-60.
"No joo mutta se ei oikein mene yksiin tuon kanssa että muille ei saa kertoa mitään ;)"
sen arvioida suunnilleen eli ottaa tosi pikkuisen annoksen, sosekeittoa 2,3 dl, tai ihan pikkuisen tavallista ruokaa.
Sille joka neuvoi "syö vain puolet vähemmän", jos se olisi noin helppoa, maailmassa ei lihavia olisi. Tuo neuvo on ehkä paskimmasta päästä.
Itse pysyn suu supussa laihdutuksesta, ettei tule paineita. Kaikkein ärsyttävintä on, kun lihavammat kuin minä itse tulee antamaan laihdutusneuvoja tyyliin "jätä vain valkoinen vehnä pois niin sillä laihdut"...
Mielellään kuulen normaalipainoisten ja hoikkien ruokavalioista, siitä saa itselle tsemppiä ja uskoa onnistumiseen.
Tässä dieetissä on siis neljä sääntöä:
-noin 230 g ruokaa joka kolmas tunti
-ei sokerisia juomia
-älä jätä aterioita väliin
-älä kerro kellekään
Bongasin tämän jostain Iltasanomien sivuilta
http://www.iltasanomat.fi/laihdutus/haluatko-laihtua-sulje-suusi/art-12…
ja olen yrittänyt googlettaa lisää tietoa, ehkä kirjastosta löydän tän kirjan... Mutta selvää on että terveellistä ruokaa pitää syödä eikä suklaata, mutta mihinkään ääriterveelliseen en aio mennä.Ap
klo 7 aamiainen: Kahvi kermatilkalla, + leipä tai 2. (Esim: ruisleipä siveltynä punaisella pestolla, kalkkunaleikkeellä ja tomaatilla, päälle yrttisuolaa ja pippuria. )
klo 11-12 lounas: Salaatti lihalla/kalalla/juustolla + salaatinkastike
(esim jäävuorisalaattia, kurkkua, tomaattia, marinoituja herkkusieniä, fetakuutioita, grillattua kanaa. Tai vaikka kanacesar-salaatti. Joskus syön picnikin uuniperunan raastesalaatilla ja täytteillä, tai jonkin keiton. Etenkin talvella keitot ovat ihania monissa lounaspaikoissa)
Klo 15 hedelmä välipala, omena/pari klementiinia tai melonia lohkoina.
klo 18 päivällinen.
(pihvi/paistia/paistettua kalaa/grillattua kanaa, uunissa paahdettuja kasviksia yrteillä maustettuna. Lisukkeeksi myös maukas kastike, esim remoulade, bernaise, aurajuustokermakastike tms.)
klo 20 - 21 iltapala.
yleensä kuppi teetä maidolla ja kauraleipä voilla. Tai joskus vähän jäätelöä ja pähkinöitä. Kesällä usein kermavaahtoa ja mansikoita/mustikoita.
Jos nyt jotain huomioita syömisistäni voisi tehdä niin tykkään syödä HYVÄÄ ruokaa, enkä hörhöile kitudieettien ja ala-karppauksen kanssa. En kuitenkaan syö kovin usein esimerkiksi perunaa tai pastaa, koska mielestäni ne ovat mauttomia ja turhia lisukkeita. Paahdetut ja maustetut kasvikset monipuolisesti tai höyrytetyt ja voilla sivellyt ovat parempia. (syön paljon porkkanaa, lanttua, naurista, palsternakkaa, punajuuria, retiisiä, selleriä, fenkolia, avokadoja, kesäkurpitsaa, paprikaa, parsaa, broccolia, kukkakaalia, kiinankaalia, ruusukaalia jne)
Lisäksi olen aika tarkka siitä minkä verran syön. En syö neljää leipää aamulla, vaan maksimissaan kaksi. En lisää sokeria ruokiin/juomiin/marjoihin, käytän tosin hunajaa kastikkeissa ja kasviksissa. Lounaalla ja päivällisellä proteiinin lähdettä pitäisi olla noin pienen nyrkillisen verran, loput lautasesta kasviksia. Tosin öljyssä/hunajassa/voissa kypsennettyjä kasviksia ei voi myös lapata lautaselleen ihan mielin määrin, vaan maksimissaan 2 kertaa lihan verran. Kastiketta 1 - 2 rkl, riippuen kastikkeesta.
Tämän perusruokavalion ansiosta syön aina hyvin ja voin halutessani syödä joku päivä vaikka hampurilais-aterian/pitsan päivällisen tilalla, jos sellaista tekee mieli. Yleensä näitä mielitekoja ei tule kovin usein kun ruokavalio on hyvä ja tasapainoinen.