Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihat! Mitä te oikein syötte?

Vierailija
21.11.2011 |

Ja minkä kokoisia annoksia? Siis suunnilleen minkälaista sapuskaa, ja montako kertaa päivässä?

Enkä halua mitään kommentteja niiltä, jotka syövät kuin hevoset ja pysyvät silti laihoina, minä olin ennen tuommoinen mutta en enää!

Nyt ajattelin kokeilla tätä hyvin yksinkertaista "syö kolmen tunnin välein 230 g ruokaa" eli automaattista dieettiä.

Mutta kuinka tiukkana mun pitää olla... leivästä en haluasi luopua enkä perunasta jne..

Tämä eka päivä on mennyt hyvin, ei ähkyä eikä nälkää...

Tässä dieetissä on tärkeää, että laihdutuksesta ei kerrota kenellekään. Siis oikeassa elämässä...

Suuri salaisuuteni :)

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40v liikuntaa harrastamaton ja kotiäitinä. Olen noin 167cm ja painan noin 63kg Aamulla mustaa kahvia 1-2 ruisleipää, kevytjuuston kera. Noin kello 13-14 saatan syödä jogurttia, puolet luonnonjogurtia toiset puolet sokerijogurttia ja hiukan päälle mysliä, päivälliseksi sitten teen koko perheelle esim. kanaa ja riisiä ja salaattia. Ruokajuomana minulla on usein laimea sekamehu.Usein syödään joku pieni jälkkäri lastenkanssa, jäätelöpuikko tai esim pipari. Saatan juoda myös iltakahvit, mustaa kahvia, ilman sokeria. Iltaisin syön leivän, jogurttia, hedelmiä, salaatintähteitä tms.

Aika vähän syön mutta saatan napsia kyllä karkkia kaapista välillä jos sitä sattuu olemaan. Pullaa ja kakkuja ja keksejä en syö kun hyvin harvoin.

Menestystä laihikselle!

Vierailija
2/39 |
29.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olehkohan laiha, vastaan silti.. jatkaa

Niin ja alkoholia en käytä kuin noin 1-2 kertaa vuodessa, lasillisen silloinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se enemmänkin hänellä varmasti on kiinni tuosta kun mainitsee olevansa aktiivinen ja liikkuvansa paljon. Liikkuminen kuluttaa kaloreita mutta lisäksi kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Vierailija
4/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräkontrolleja. Mulla toimii sellainen, että jos syön yhtenä päivänä tukevammin, parina seuraavana vedän keittoja ja salaatteja. Herkuttelu ja napostelu minimiin, joskus toki saa. Vaalea leipä pois.

Vierailija
5/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja aika usein. Joskus olen huvikseni pitänyt ruokapäiväkirjaa. Syön yleensä jotain 3000 kalorin tienoilla päivässä, joskus enemmän, joskus vähemmän. Olen aktiivinen ja liikun paljon. Laiha tosin en varsinaisesti ole, vaan normaalipainoinen, 170 cm pitkä ja painan 60 kg, käytän 36-koon vaatteita.

Vierailija
6/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia kertoja päivässä. Kahvia paljon. Lämmintä ruokaa tosi harvoin, lähinnä vain jos on seuraa. Päivän kalorit jäävät helposti tuhannen pintaan. Ei ole terveellistä, mutta näinhän se vaan on mulla.

Vierailija
7/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkuja aika usein. Joskus olen huvikseni pitänyt ruokapäiväkirjaa. Syön yleensä jotain 3000 kalorin tienoilla päivässä, joskus enemmän, joskus vähemmän. Olen aktiivinen ja liikun paljon. Laiha tosin en varsinaisesti ole, vaan normaalipainoinen, 170 cm pitkä ja painan 60 kg, käytän 36-koon vaatteita.

sulla on todella hyvä aineenvaihdunta. Mulla lihominen alkaa jos tulee yli 2000 kcal päivässä. Helposti tulee vedettyä 3000 kcal, olen herkkusuu. Tietenkin jätän nyt karkit ja herkut pois.

Aika jännä, silloin kun olin sun mitoissa, söin aivan hulluna. Ehkä vain laihojen aineenvaihdunta pelittää? Ap

Vierailija
8/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiaisen, lounaan, välipalan ja päivällisen. Aamulla kahvia ja voileipää, lounaalla salaattia, patonkia tai muuta pientä, välipalaksi hedelmää, päivälliseksi mitä mieli tekee. Tavallisen kokoinen annos, melko paljon kasviksia. En syö kevyttuotteita. Herkuttelen välillä sipseillä ja karkilla. En juo alkoholia. Urheilen 3 kertaa viikossa.

Vierailija
9/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia kertoja päivässä. Kahvia paljon. Lämmintä ruokaa tosi harvoin, lähinnä vain jos on seuraa. Päivän kalorit jäävät helposti tuhannen pintaan. Ei ole terveellistä, mutta näinhän se vaan on mulla.

onpa ihana kuulla että joku laiha syö leipää, leipäkin voi olla terveellistä kun lataa päälle salaattia, tomaattia, kevyttä leikkelettä jne. Kyllä aion leipää syödä joka päivä! :) Ap

Vierailija
10/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli riisiä/pastaa/perunaa tai muuta lisäkettä 1dl ja kastiketta tai muhennosta 1dl. Oheen sitten salaattia sen verran kuin maistuu, kunhan siinä ei ole rasvaa ja öljykastiketta.

Luulisin että 4x 300kcal ateria ja yksi 200kcal:n välipala pitää hoikkana jokaisen. (Yhteensä 1500kcal)

Vierailija
11/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä nyt ei varsinaisesti sinulle varmaan ole apua mutta päätimpä tulla kertomaan kun en tuohon 'syö kuin hevonen' kategoriaan:D

eli aamuni alkaa n. yhdeksältä. keitän pannullisen kahvia. 9-14 juon tämän pannullisen kahvia ja syön riisikakun tai kaksi ja pari lasia mehua. joskus muroja jos ei ole riisikakkuja. (en juo maitoa kumminkaan että murotkin veteen)

14-16 välillä syön ruoka-annoksen (yleensä keitän nuudelipussin jos ei ole eiliseltä jotain 'hyvää' jäänyt tähteiksi)

16-18välillä lähdenkin töihin (ostan yleensä limun, mutta pepsi maxia ja juon sen matkalla töihin)

24-02 kotiudun töistä ja yleensä oon niin poikki että en jaksa syödä. joskus, muutaman kerran viikossa käykin niin että herään 4 aamulla syömään kauheaan nälkään, tällöin syön jotain nopeeta; jogurttia, riisikakkuja muutaman jne. ja nopeasti takasin nukkumaan. jos jaksan syödä niin syön yleensä miehen tekemää ruokaa. jos on siis tehnyt, jos ei ole niin en syö myöskään.

mulla ei tule nälän tunnetta päivisin ja oikeastaan syön ennen töihin lähtöä vain sen takia että jaksan töissä. töissä ei ole joko nälkä tai sitten ei ole aikaa syödä, ikinä en töissä syö.

päivinä kun en ole töissä, syön monesti lämpimän ruoan vasta kun mies tulee töistä kotiin, eli 17-19välillä. ja sitä ennen tuo sama mitä työpäivinäkin. juu ja juon kahvin mustana, että turhaa sokeria ei siihenkään litkuun mene, tai maitoa.

Vierailija
12/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokoa 36 ja varmaankin normaalipainoinen, en tosin ole käynyt aikoihin vaa'alla. Arvelisin kuitenkin että painan noin 59 kg. Pituutta on 160 cm. (Joku voi olla sitä mieltä, että kiloja on liikaa, mutta onneksi ne ovat sijoittuneet tisseihin ja takapuoleen varsin sopusuhtaisesti :)

Syön:

- aamiaisen, jossa yleisimmin turkkilaista jogurttia sekä hedelmiä tai marjoja ja kananmunaa. Jos viljatuotteita, täysjyvää. Ja maitokahvia.

- lounaan, joka on päivän pääateria: runsaasti kasviksia, sekä kypsiä että raakoja, lihaa tai kalaa, hieman riisiä tai perunaa, ehkä pieni leipäpala, ruokajuomaksi vettä. Usein jälkiruoaksi pullaa tai kakkua.

- välipalaksi kahvia.

-päivälliseksi pienehkö annos tavallista ruokaa, jossa jälleen runsaasti kasviksia, ei välttämättä lihaa, mutta jotain proteiinipitoista. Aika usein myös jälkiruokaa, joko kiisseliä, omenapaistosta, rahkaa tms. itsetehtyä, johon en paljoa lisää sokeria.

- illalla saatan nauttia lasillisen punaviiniä ja kourallisen pähkinöitä.

Tällaisella ruokavaliolla vointini on tasaisen hyvä ja pysyn näissä mitoissani.

Vierailija
13/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikka, en laiha (168cm/57kg), syön ihan tavallista ruokaa ja tavallisia annoksia. Leipää syön paljon, käytän voita ja kermaa ruuanlaitossa hyvin usein. Herkkuja syön myös usein. Mutta vastapainoisesti harrastan myös liikuntaa 4-5 kertaa viikossa.

Vierailija
14/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on todella hyvä aineenvaihdunta. Mulla lihominen alkaa jos tulee yli 2000 kcal päivässä. Helposti tulee vedettyä 3000 kcal, olen herkkusuu. Tietenkin jätän nyt karkit ja herkut pois.

Aika jännä, silloin kun olin sun mitoissa, söin aivan hulluna. Ehkä vain laihojen aineenvaihdunta pelittää? Ap

Varmasti minäkin lihoisin, jos makaisin sohvalla. Aineenvaihdunta ei ole mikään staattinen ominaisuus, vaan siihen voi itse vaikuttaa. Kitudieeteillä sen pystyy säätämään hyvinkin pienelle, hankkimalla lihaksia ja liikkumalla sen saa taas siirrettyä toiseen suuntaan.

Pelkästä aineenvaihdunnasta ei kuitenkaan ole kyse, vaan kulutuksesta. Kulutan ihan laskennallisestikin lähes joka päivä 600-1200 kaloria liikkumalla, usein viikonloppuna enemmänkin. Toki on niitä vähemmän liikunnallisiakin päiviä, mutta esimerkiksi eilen tulin kuluttaneeksi (sykemittarin mukaan) n. 1600 kaloria yhdessä pötkössä ihan vain liikkumalla (n. 4 tuntia hirvijahdissa ajomiehenä napero kantorepussa) ja toki siihen päälle sitten muu aktiivisuus. Tänä aamuna juoksin n. 700 kaloria kuluttaneen aamulenkin ja illalla käyn varmaankin punttisalilla yms.

Vierailija
15/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla, teetä&sämpylä paahdettuna marmeladilla,lasi mehua

lounaalla jukurtti tai salaattia,ruisleipä,rahkaa, hedelmää

välipala hedelmää(suklaata...)

illalla mitä milloinkin puurosta makaronilaatikkoon

joskus jäätelöä tvtä katsoessa

Vierailija
16/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että mulla on aika nopea aineenvaihdunta, mikä auttaa hoikkana pysymisessä. Bmi19, ikää34 ja äitiysvapaalla kahden lapsen kanssa. Imetän kuopusta, mutta enpä usko että se on juurikaan vaikuttanut.

Syön ihan normi sekaruokaa. Pienehköjä annoksia yleensä kaksi lämmintä ateriaa päivässä, lisäksi aamupalalla puuro tai paahtoleipää kahvin kanssa ja välipala kolmen aikoihin, ja iltapala 21-22.

Yritämme syödä mahdollisimman vähän eineksiä, paitsi pinaattilettuja tulee ostettua kerran viikossa. Käytämme voita, oivariinia, kylmäpuristettua kookosöljyä ja oliiviöljyä. Lihat on yleensä vähärasvaisia. Perunaan mulla on ollut tänä syksynä joku kumma himo, eli niitä ollan syöty normaalia useammin. ..johtuukohan imetyksestä..? Yleensä valitsen täysjyväriisiä ja muita täyjyvätuotteita valkoisen sijaan. Kasviksia ei tule syötyä varmaan sitä 500gpäivässä, mutta vaikea arvioida paljonko niitä menee... Herkkuja syömme lähinnä viikonloppuisin, viikolla harvemmin.

Vierailija
17/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli riisiä/pastaa/perunaa tai muuta lisäkettä 1dl ja kastiketta tai muhennosta 1dl. Oheen sitten salaattia sen verran kuin maistuu, kunhan siinä ei ole rasvaa ja öljykastiketta.

Luulisin että 4x 300kcal ateria ja yksi 200kcal:n välipala pitää hoikkana jokaisen. (Yhteensä 1500kcal)

Joudun kuitenkin punnitsemaan annoksen että se on tuon 230 g, ja sillain silmämääräisesti katson että olisi tasapainossa annos.. (peruna/pasta/riisi/kasvikset, lihaa ja salaattia)

Kaloreita ei tässä dieetissä vissiin lasketa. Ja ruoka-aineista en ole ihan varma kun en ole löytänyt suomenkielistä tietoa vielä...

Vaihtelevaa ruokaa, niin into pysyy, sillain ehkä onnistun! Ap

Vierailija
18/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäkuun alusta on lähtenyt 23kg. eli leipää syön, mutta kevyillä leikkeillä ja rehuja päällä. ruoka-annokset koostuu n. 100g riisiä tai pastaa tai 120g perunaa. soosit ja särpimet siihen päälle yhteensä n. 100-150g sen lisäksi puolikas lautasellinen salaattia. kaloreita suurinpiirtein 1000-1500 kcal päivässä.

Vierailija
19/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesäkuun alusta on lähtenyt 23kg. eli leipää syön, mutta kevyillä leikkeillä ja rehuja päällä. ruoka-annokset koostuu n. 100g riisiä tai pastaa tai 120g perunaa. soosit ja särpimet siihen päälle yhteensä n. 100-150g sen lisäksi puolikas lautasellinen salaattia. kaloreita suurinpiirtein 1000-1500 kcal päivässä.

antaa mulle tosi paljon intoa! Jospa ihan oikeasti onnistuisin nyt tällä kertaa, olen ihan kaikki dieetit kokeillut, ja alkaa olla jo melkoisen luuseri olo kun mikään ei tehoa.

Kiitos! :)

Vaaka on nyt mun paras kaveri ja pysyttelen tuossa 230 g annoskoossa. Ap

Vierailija
20/39 |
21.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä

antaa mulle tosi paljon intoa! Jospa ihan oikeasti onnistuisin nyt tällä kertaa, olen ihan kaikki dieetit kokeillut, ja alkaa olla jo melkoisen luuseri olo kun mikään ei tehoa.

Kiitos! :)

Vaaka on nyt mun paras kaveri ja pysyttelen tuossa 230 g annoskoossa. Ap

vaikka oon nyt painon saanut siihen, mihin halusinkin (158cm/52kg) niin vaa´asta en aio edelleenkään luopua, annoskoot kasvaa heti ilman vaakaa =)

toi edellinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä