Miten joku voi selvitä 5 min meikkaamisella?
Mulla menee itselläni joka aamu 45 min meikkaamiseen. Se on mun oma valintani eikä se mua haittaa. Jos on työmatkalle lähtö aikasin, niin herään vaikka neljältä, että ehdin meikkaamaan kunnolla.
Mä en oo koskaan käsittänyt näitä "vähän ripsaria ja huulikiiltoa" -naisia. Voin rehellisesti sanoa etten oo koskaan nähnyt (mun mielestä!) hyvännäköistä naista näitten joukossa, jotka hehkuttaa etteivät käytä meikkaamiseen kuin pari minuuttia. Se, että laittaa vain sipauksen puuteria ja yhden kerroksen ripsaria, on sama kuin ei laittaisi mitään.
Just tuli yks työkaveri kertomaan, että on alkanut heräämään 5 min aikasemmin kun on alkanut laittaa meikkiä aamusin. En oikeasti huomannut mitään eroa entiseen meikittömyyteen.
Kommentit (79)
Minulle on useammin kuin kerran sanottu niin. Eli kun olen käyttänyt koko laajan meikkiarsenaalini, minulle on sanottu esim. että sinustakin saisi kyllä meikillä tosi kauniin. Sanoja ei ole ajatellut, että minulla on ollut jo kaikki ammattimeikkaajan opettamat niksit kuten varjostukset ja korostukset käytössä. En vain meikkaa räikeästi.
Mieheni on varmaan ainoa ihminen maailmassa, jonka mielestä minun ei tarvitsisi käyttää lainkaan meikkiä. Hänelle kelpaan aitona nudena, mutta hän onkin myös epävisuaalisin ihminen, jonka tiedän. Hän ei huomaa kerrassaan mitään eikä katso kohti.
Jos mulle joku sanoisi noin ("Susta sais meikillä tosi kauniin"), ottaisin vähän nokkiini. Siis ettenkö nyt sitten näytä kauniilta, vai?
Mä en ajattele sitä huonona asiana, että meikki näkyy. En ymmärrä mitä järkeä on meikata, jos näyttää meikin kanssa samalta kuin ilman?
ap
Minulle on useammin kuin kerran sanottu niin. Eli kun olen käyttänyt koko laajan meikkiarsenaalini, minulle on sanottu esim. että sinustakin saisi kyllä meikillä tosi kauniin. Sanoja ei ole ajatellut, että minulla on ollut jo kaikki ammattimeikkaajan opettamat niksit kuten varjostukset ja korostukset käytössä. En vain meikkaa räikeästi.
eikö sun meikkauksessa sitten ole jotain vikaa, jos sulle sanotaan, että susta saisi meikillä kauniin= nyt et ole kaunis, mutta meikillä se onnistuisi?
Tarvitsen siis välttämättä sen meikin, että pääsen edes samalle viivalle teidän kauniiden kanssa. Ja kyllä, kyllä nuo lausunnot minuakin loukkaavat. Teillä kauniilla on niin paljon helpompaa :)
Jos mulle joku sanoisi noin ("Susta sais meikillä tosi kauniin"), ottaisin vähän nokkiini. Siis ettenkö nyt sitten näytä kauniilta, vai?
Mä en ajattele sitä huonona asiana, että meikki näkyy. En ymmärrä mitä järkeä on meikata, jos näyttää meikin kanssa samalta kuin ilman?
ap
Eikä se ole nättiä katsottavaa :)
Kyllä se on huvittavan näköistä, kun jo kaukaa näkee, että toisella on noin sata erilaista meikkityyppiä naamassa. Ja tuollaiset ylimeikatut naikkoset muistuttavat enemmänkin pesukarhua kuin luonnollista, kaunista naista.
Mutta huvinsa kullakin :)
Värjätyt ripset ja kulmat ja ihossa ei peitettävää. Ja hampaat on suorat ja luonnollisen valkoiset, ei siis mitkään valkaistut. Ja tukka on aina laitettu, mä tykkään panostaa siihen :)
Kyllä koen olevani ihan hyvännäköinen, toki joskus harvoin meikatessani, hyvällä maulla kuitenkin, olen vieläkin paremmannäköinen. Mutta oma mies ei tykkää kun meikkaan, kun haluaa koskettaa kasvojani ja suudella ilman mitään "esteitä".
En meikkaa ollenkaan sillä en pidä siitä miltä näytän meikattuna. :) Inhoan myös meikin tunnetta kasvoilla ja olen jonkin verran allerginen suurimmalle osalle tuotteista, esim. nenän alle tai silmien lähelle ei pysty laittamaan mitään.
En koe myöskään erityisesti meikkiä tarvitsevani, en tiedä olenko "luonnonkaunis" mutta en mielestäni pahan näköinen laisinkaan, söpö ehkä. Kulmat ja ripset on tummat jo valmiiksi ja silmät suuret, ihossa pikkuvikoja. Ihosta ja hiuksista pidän huolta.
Mieheni jaksaa aina ihastuneena kertoa kuinka rakastaa sitä, kun en meikkaa ja kuinka ihana olen kun olen hänestä niin kaunis ja luonnollisen aito. :) Ihana.
naisia jotka ei halua laittautua. mutta ei siinä nyt mitään järisyttävän omitusta ole, jos kunnon meikin tekoon menee vain 5 minuuttia! kyllä mullakin monesti arkimeikki (meikkivoide, valokynä, ripsari, kajaali, kulmakynä, puuteri) syntyy 5-10 minuutissa kun aina tulee näköjään kiirelähtö...;)
varttia pidempään harvoin saan naamani nypläämiseen kulumaan - ellei siis tarvitse muotoilla kulmia uusiksi tms.
suomalaiset naiset ajattelee hävettävän usein juurikin noin että "mua ei kiinnosta teijän mielipiteet, näytän just niin rumalta ku huvittaa" ja sit lähdetään kaupungille verkkareissa, tukka likasena :/ hyi. mä tykkään niin paljon laittaa itseäni ja se lisää omaa hyvinvointiani, joten meikeistäni en luopuisi msitään hinnasta ;)
haluan myös näyttää hyvältä mieheni edessä, kuka mies kiihottuisi nuhjuisesta kotiäidistä joka makaa verkkareissa kotona päivät pitkät? toki itsellä on toisinaan niitä päiviä, mutta tykkäisin olla aina nättinä kun mies pääsee kotiin :)
Haluan mieluummin nukkua, unihan on tutkitusti terveyden ja kauneudenkin kannalta hyväksi. Sitten lapsi vaatii huomiota.
Minä olen kyllä kaikkialla kauniiksi kehuttu nainen, ja mulla on pääosin vain peitevoidetta, ripsaria, vähän poskipunaa ja huulikiiltoa. Tukka on villihkö luonnonkihara, että sen sukimiseen menee aikaa. Mulla on luonnostaan tummat ja hyvänmalliset kulmat, hyvä iho, suuret silmät ja pitkät ripset ja suukkosuu. Näitä ominaisuuksia kun vähän korostaa, niin bueno tulee.
Mun mielestä arkena iltameikissä kulkevat ihmiset näyttävät omituisilta.
Oon varmaan hidas;) Meikkaan rauhallisesti ja hörpin kahvia siinä samalla.
Laitan meikkivoiteen, puuterin, aurinkopuuterin, poskipunan, rajaukset, ripsaria, kahta eri luomiväriä, huulivoidetta ja meikkaan kulmat.
Oon ihan älyttömän tarkka ja esim. joka ripsi on ojennuksessa :Dap
Samat ja lisäksi meikin alustusvoide ja valokynä. Aikaa menee 20-25 minuuttia.
Mullekin lepo on hirveän tärkeää enkä tingi siitä vaikka aamusta meneekin meikkiin 45min.
Jos mulla on herätys 5:30 (niinkuin esim. tänään), niin menen nukkumaan viimeistään ysiltä. Siinä saa jo hyvät kauneusunet!:)
ap
lähtökohtaisesti ikävän näköinen. Ripsari, hieman rajausta ja huulet. Aikaa kuluu 2 min.
http://chemical-magazine.com/2011/10/22/angelina-jolie-directs-and-writ…
Jos ap_llä on täydellinen iho, niin ei edes perfektionisti laittaisi sellaisen ihon päälle maikkivoidetta, puuteria ja aurinkopuuteria. Ap:llä on varmaan epätasainen ihonväri, jolloin meikkivoiteen tarkoitus on värjätä iho yksiväriseksi. Kukaan tasaisien ihonvärin omaava ei laittaisi tasavarisen ihon päälle värivoidetta arkisin. Se on kun värittäisi valkoista valkoisella.
Ja on varmaan totta, että Ap ei pidä itsestään ilman meikkiä. Kun on käyttänyt vuosikaudet meikkiä koko ajan, niin siihen tottuu. Sitten kun meikkiä ei ole, niin olo on varmasti alaston.
Edes ammattimeikkaaja ei meikkaa minua niin kauaa. Itselläni tavallinen kevyt meikki koostuu mineraalimeikkipuuterista, silmäympäryspeitejauheesta (samalla luomien pohjustus), poskipuna (miksi kukaan käyttää sekä poskipunaa että aurinkopuuteria? Varsinkin punertavaihoiset naiset: älkää käyttäkö aurinkopuuteria!), luomiväri, kevyt rajaus, ripsari ja kulmat, aikaa menee se vajaa 10min.
Esim. nuoruus, kauneus, hyvä iho, vahvat omat värit, nopea meikkausrutiini.
Olipahan taas hämmästyttävän aggressiivinen ketju niinkin mitättömästä aiheesta kuin meikkaus...
Miksi laitoit tuon Angelina Jolien kuvan tuohon? Oliko tarkoitus laittaa kuva jostain luonnollisen kauniista naisesta? Tuossa kuvassa se on ainakin täydet meikit naamassa.
Mulle tuli kans mieleen että ap on tosi ruma ja hänellä on huono itsetuntokin vielä.
Laitan aamulla kajalin, ripsarin ja vähän peitepuikkoa tummiin silmien alusiin. Kulmat ovat värjätyt.
Jos menen juhliin niin laitan enemmän meikkiä.
Mielestäni on aivan turhaa kulkea kamalat meikit naamassa arkena, oli sitten työelämässä tai ei.
Jotenkin ajattelen, ettei ole ihollekaan hyväksi jos on aina paklaus lärvissä
vaikka käytän meikkaamiseen 0 minuuttia! Joillakin on vaan niin huono itsetunto, etteivät hyväksyä itseään sellaisena kuin ovat. En ymmärrä miehiäkään, jotka haluavat nuolla huulipunalla värjättyjä huulia tai puuterilla maalattuja poskia, koska en itse erityisemmin pidä huulipunan tai puuterin syömisestä...
...luojan kiitos että olen mies!