Miten joku voi selvitä 5 min meikkaamisella?
Mulla menee itselläni joka aamu 45 min meikkaamiseen. Se on mun oma valintani eikä se mua haittaa. Jos on työmatkalle lähtö aikasin, niin herään vaikka neljältä, että ehdin meikkaamaan kunnolla.
Mä en oo koskaan käsittänyt näitä "vähän ripsaria ja huulikiiltoa" -naisia. Voin rehellisesti sanoa etten oo koskaan nähnyt (mun mielestä!) hyvännäköistä naista näitten joukossa, jotka hehkuttaa etteivät käytä meikkaamiseen kuin pari minuuttia. Se, että laittaa vain sipauksen puuteria ja yhden kerroksen ripsaria, on sama kuin ei laittaisi mitään.
Just tuli yks työkaveri kertomaan, että on alkanut heräämään 5 min aikasemmin kun on alkanut laittaa meikkiä aamusin. En oikeasti huomannut mitään eroa entiseen meikittömyyteen.
Kommentit (79)
Näillä meikkaaminen sujuu alta aikayksikön vaikka olisi tällainen vanha pieru joka on jo yli 40v.
AP sun mieli voi vielä muuttua. 30-vuotiaan iho on yleensä niin hyvässä kunnossa että siihen on helppo laittaa paksumpikin kerros meikkiä ja jos olet kaunis niin uskon että saat tehtyä upean meikin. Kun täytät 40-45 huomaat että se paksu meikki ei enää näytäkään hyvältä. Eli jos haluat näyttää sen ikäisenä suht nuorekkaalta on pakko keventää meikkiä ja paremminkin keskittyä ihonhoitoon.
Miten ihmeessä te teette yleistyksiä KAIKISTA josta meikkaa ja KAIKISTA jotka ei meikkaa?
Tunnen paljon naisia jotka ei meikkaa mutta heille tekisi hyvää (ulkonäöllisesti) vähän laittaa meikkiä ja on näitä Tukiaisia jotka voisivat jättää osan pakkelista laittamatta.
On suuri ero mihin tilaisuuteen meikkaa, baariin sopii Tukiais- meikki muttei sama sovi työpaikalle (kaikkiin aloihin) tai vanhainkotiin.
En väitä olevani luonnonkaunis, teen heleän päivämeikin juurikin siksi että näytäisin paremmalta. Jonkun mielestä olen riittävän kaunis ilmankin ja jonkun mielestä voisi laittaa enempikin?
Olen kyllä ihan tavallinen, maantienhiekan värisellä karvoituksella mutta kyllä minä saan laittaa väriä päälle jos se tuntuu oikealta minusta -mistä ihmeestä tässä kehdataan vedota sitten siihen että joku meikkaamaton olisi "kauniimpi" vaan koska hän ei meikkaa? Se on sama valinta kuin minä joka meikkaan.
Varmasti liki 100 % telkkarin juontajistakin käyttää meikkiä, myös miehistä ja näyttävätkö he huonolta? Ehkä jos itse pitää meikata..
Ihmettelen suuresti kaikkia mielipiteitä puolesta ja vastaan jotka haukkuu toisia: ketjussa niitä löytyi monta. Menkää itseennä, jos ulkoinen kauneutenne on selvää niin on myös sisäinen.
14
Miten ihmeessä te teette yleistyksiä KAIKISTA josta meikkaa ja KAIKISTA jotka ei meikkaa?
Tuolla joku kirjoitti, että on töitä, joissa ei voi pitää meikkiä. On myös töitä, joissa oletusarvo on huoliteltu (arki)meikki, ei siis saunanraikas iho eikä myöskään Johanna Tukiainen.
Noi "luonnonkauniit" naiset jotka ei meikkiä lainkaan käytä, on kyllä useimmin kaikista rumimpia. Takkutukka kalpeakasvo finninaama harppuja, jotka puolustelevat laiskuuttaan ja rumuuttaan johon ei meikitkään tehoa, "luonnonkauneudella".
esim mulla ei ole. Ensi lauantaina ajattelin olla kaunis ja niin olenkin kun käytän ulkonäkööni aikaa. Tänään ei pätkääkään kiinnostaa mitä te minusta tai ulkonäöstäni ajattelette. Ei vain kiinnosta.
Noi "luonnonkauniit" naiset jotka ei meikkiä lainkaan käytä, on kyllä useimmin kaikista rumimpia. Takkutukka kalpeakasvo finninaama harppuja, jotka puolustelevat laiskuuttaan ja rumuuttaan johon ei meikitkään tehoa, "luonnonkauneudella".
esim mulla ei ole. Ensi lauantaina ajattelin olla kaunis ja niin olenkin kun käytän ulkonäkööni aikaa. Tänään ei pätkääkään kiinnostaa mitä te minusta tai ulkonäöstäni ajattelette. Ei vain kiinnosta.
Ihan ok, jos tunnet noin. Siis näkeehän joistakin heti, jos ovat sellasia ettei ulkonäkö ole niin tärkeää. Fine.
Mutta minä en pystyis elämään niin. Pystyn kyllä menemään ulos ilman meikkiä, mutten tee sitä mielelläni. Olo on vain parempi silloin, kun oon laittautunut.
ap
Voi myös olla niin että kaikilla ei ole pakottavaa tarvetta "olla kaunis" esim mulla ei ole. Ensi lauantaina ajattelin olla kaunis ja niin olenkin kun käytän ulkonäkööni aikaa. Tänään ei pätkääkään kiinnostaa mitä te minusta tai ulkonäöstäni ajattelette. Ei vain kiinnosta.
Naisella on velvollisuus laittautua kumppaniaan varten. Muiden naisten mielipiteistä ei tarvitse välittää, mutta naisen elämää suurempi tehtävä on miellyttää miestään.
Mulla meni ennen myös todella kauan aamuisin, ja ihmettelin kuinka joku pääsee niin nopeasti ulos ovesta. Pari vuotta sitten kokeilin erästä ihonhoitosarjaa, ja valehtelematta se muutti mun elämää. Iho on niin hyvässä kunnossa verrattuna aikaisempaan, että pääsen puolet helpommalla. Aikaa menee lähinnä silmiin, ja sen silmämeikin teen 7 minuutissa. Mutta ei tarvitse käydä läpi kosteusvoide, meikinalusvoide, kiillonpoistaja, meikkivoide, peitevoide, puuteri seremoniaa. Se kesti mulla eniten.
Oikeasti voi olla niin pienestä kiinni. Kun iho ei kiillä ja ole epätasainen, niin oikeasti riittää oikeanlainen kevyt sävyttävä voide ja sen lisäksi silmämeikki + huulet.
että jos joka päivä meikkaa kamalasti, niin eikö mieskin ole ihan pettynyt kun ajoittain on kuitenkin pakko olla ilman meikkiäkin? Ja miksi se mies arvostaisi meikittömyyttä jos kerran nainen on automaattisesti ruma silloin?
Mulla meni ennen myös todella kauan aamuisin, ja ihmettelin kuinka joku pääsee niin nopeasti ulos ovesta. Pari vuotta sitten kokeilin erästä ihonhoitosarjaa, ja valehtelematta se muutti mun elämää. Iho on niin hyvässä kunnossa verrattuna aikaisempaan, että pääsen puolet helpommalla. Aikaa menee lähinnä silmiin, ja sen silmämeikin teen 7 minuutissa. Mutta ei tarvitse käydä läpi kosteusvoide, meikinalusvoide, kiillonpoistaja, meikkivoide, peitevoide, puuteri seremoniaa. Se kesti mulla eniten. Oikeasti voi olla niin pienestä kiinni. Kun iho ei kiillä ja ole epätasainen, niin oikeasti riittää oikeanlainen kevyt sävyttävä voide ja sen lisäksi silmämeikki + huulet.
Kiitos tästä viestistä. Mulla on kuitenkin aina ollut hyvä iho. Kosmetologit on mulle sanoneet ettei mun iho tarvitse mitään meikkivoiteita ym. mutta laitan sitä aina kuitenkin, koska oon totaalinen perfektionisti ja haluan että iho on täydellinen.
ap
Oon varmaan hidas;) Meikkaan rauhallisesti ja hörpin kahvia siinä samalla.
Laitan meikkivoiteen, puuterin, aurinkopuuterin, poskipunan, rajaukset, ripsaria, kahta eri luomiväriä, huulivoidetta ja meikkaan kulmat.
Oon ihan älyttömän tarkka ja esim. joka ripsi on ojennuksessa :Dap
ton saman joka aamu, mutta mulla menee se 10min. Mullei ainakaan ole mahdollista lastenkaan takia olla peilin edessä 45 min aamulla.
Oon varmaan hidas;) Meikkaan rauhallisesti ja hörpin kahvia siinä samalla. Laitan meikkivoiteen, puuterin, aurinkopuuterin, poskipunan, rajaukset, ripsaria, kahta eri luomiväriä, huulivoidetta ja meikkaan kulmat. Oon ihan älyttömän tarkka ja esim. joka ripsi on ojennuksessa :D ap
ton saman joka aamu, mutta mulla menee se 10min. Mullei ainakaan ole mahdollista lastenkaan takia olla peilin edessä 45 min aamulla.
Mä herään tunnin ennen lapsia.
ap
se meikkaaminen on kuitenkin turhaa, koska kyllähän sen näkee jos jollain on paljon meikkiä, ja sitä vain ajattelee, että joo on se nyt kaunis, mutta minkähänlainen harakka se on ilman tuota pakkelikerrosta. Vaikka se oikeasti olisikin kaunis ilman meikkiäkin.
oon totaalinen perfektionisti ja haluan että iho on täydellinen.
Myönnät olevasi perfektionisti tässä asiassa, mutta monella muulla ei ole mitään pakkomiellettä täydellisestä meikistä.
Ei ole mitään sellaisia ihmisiä vastaan, jotka meikkaavat paljon, mutta omasta mielestäni kuitenkin he eivät usein ole niitä kauneimpia. Minun silmissäni kauneimpia ovat ne, joilla on siisti ja huoliteltu yleisilme ja kevyt meikki kasvoillaan.
En pidä yhtään liiallisesta meikin käytöstä, joka tarkoittaa minusta sitä, että naamalla on aina "täysi meikkinaamari".
Itse käytän meikkiä jossain määrin päivittäin, mutta yleensä hyvin kevyesti. Juhliin meikkaan toki huolellisemmin, mutta silti aina aika "huomaamattomasti". Iltaa viettämään lähden myös melko lyhyen meikkaamisen jälkeen.
Oma mieheni ei tykkää paljosta meikin käytöstä, vaan on kimpussani yhtä lailla olipa minulla meikkiä, tai ei ;)
No jos ottaa huomioon vaikka saunan, illat kun meikki pesty pois niin eikö se ole sama kuin töitte jälkeen vetää verkkarit jalkaan ja löysätään?
Mieheni voi töihin laittaa puvun päälleen ja minusta se jos joku on ihanaa katseltavaa. Harvemmin laittaa tosin pukua vaikka napisen että olis kiva..
Minä näen meikkini samana. Ok jos en käytä. En varmaan ole R-U-M-A ilman mutta en tahdo olla mitätön harmaa hiirulainen.
Voin olla ilman meikkiä mutta tykkään ehostaa ulkonäköäni ja mies pitää siitä että laitan väriä kasvoihin. Ei sillä että T-A-R-T-T-E-E vaan sama kuin se puku miehelle; on vaan kivempaa katseltavaa ja siitä tulee parempi fiilis itselleenkin kun laittautuu. Mies ei tykkää olla työpaikalla kovin virallisen näköinen niin menee siitä mistä aita on matalin. Sama se on meikin kanssa.
En ymmärrä 53 mistä pettymisestä puhut. Onko tuo sinulle tuttukin asia suhteessa että on pettynyt toisen ulkonäköön?
eikä niistä saa luonnollisen näköistä :D Joskus naurattaa sellaiset jotka laittavat vaikka mitä kerroksia naamaan ja sen sitten myös huomaa :)
Jos on tosiaan hyvä iho, ei siihen paljoa tarvita :)
Laitas ap itsestäsi kuva täydessä meikissä :)
sipaisu kulmavahaa (jos ei ole kestoväriä), poskipunaa ohuesti luomiin pohjaksi ja lisäksi luomiväriä, ripsaria ja poskipunaa poskiin. Huulipunan laitan yleensä autossa valoissa jonottaessa:) Näin se säilyy duuniin saakka:) Puuteria en käytä.
Saman verran menee meikin laittoon kuin tämän selityksen tekoon!
että jos mun mies jollain keinoilla muuntaisi naamansa joka päivä paremman näköiseksi, niin kyllähän se vaikuttaisi varmaan aika valjulta silloin kun ei pakkelia naamassa olisi. Jolloin sen taas pitää käyttää sitä koko ajan.
Itse olen tavannut monta naista joilla on vain sen verran meikkiä, että esim. iho on tasaisen värinen ja silmiä on korostettu vain ripsivärillä ja he ovat olleet paljon kauniimpia kuin se joka aamu tunnin itseään pakkeloiva nainen.
Ja itse tunnen monia kaltaisiasi ap ja suurin osa heistä näyttäisivät paremmilta jos eivät käyttäisi kahta luomiväriä, aurinkopuuteria, poskipunaa, päivettävää voidetta, meikkivoidetta, peitepuikkoa, normaalia puuteria, ripsiväriä, eyelineriä, kulmakynää..... Oikeasti suurinosa naisista näyttää paremmalta ilman sitä maskia, mikä suurimmalla osalla on päivälläkin naamallaan.
Luultavasti et pystyisi menemään kaupungille ilman meikkiä. Tai edes naapuriisi.
Jos olet oikeasti kaunis, sinun ei tarvitsisi pakkeloida naamaasi tuntitolkulla joka ikinen päivä.