Miten joku voi selvitä 5 min meikkaamisella?
Mulla menee itselläni joka aamu 45 min meikkaamiseen. Se on mun oma valintani eikä se mua haittaa. Jos on työmatkalle lähtö aikasin, niin herään vaikka neljältä, että ehdin meikkaamaan kunnolla.
Mä en oo koskaan käsittänyt näitä "vähän ripsaria ja huulikiiltoa" -naisia. Voin rehellisesti sanoa etten oo koskaan nähnyt (mun mielestä!) hyvännäköistä naista näitten joukossa, jotka hehkuttaa etteivät käytä meikkaamiseen kuin pari minuuttia. Se, että laittaa vain sipauksen puuteria ja yhden kerroksen ripsaria, on sama kuin ei laittaisi mitään.
Just tuli yks työkaveri kertomaan, että on alkanut heräämään 5 min aikasemmin kun on alkanut laittaa meikkiä aamusin. En oikeasti huomannut mitään eroa entiseen meikittömyyteen.
Kommentit (79)
Minkäs sille mahtaa, jos jonkun elämä pyörii oman naaman ympärillä. Turhaan meikkailet, ei sitä kukaan huomaa. Ja suusi kun avaat, niin ketään ei nuo pinnalliset jutut kiinnosta.
t. ripsari, rajaus ja kulmakynä = 3min
muiden touhujen ohella.
En tosiaankaan ole luonnonkaunis. Meikki tekee minusta huolitellumman näköisen, ei kauniin. Miesystävä tykkää siitä, että viitsin meikata, itse ei oikeastaan kiinnostaisi, varsinkin vapaapäivänä kiinnostus on vähäinen.
Minulla on rasvoittuva iho ja ilman meikkiä näytän homssuiselta, meikattuna en näytä meikatulta vaan "normaalilta".
Se on niin makuasia. Mun mielestä "luonnonkaunis" nainen ei ole kaunis. En ole nähnyt yhtään mun mielestä kaunista naista, jolla joko ei ole yhtään meikkiä tai sitten on niin luonnollinen meikki että näyttää meikittömältä.
ap
Se on todellakin makuasia! Mun mielestä taas maalatut naiset ei ole kauniita! Ja olen todella harvoin nähnyt "luonnollisesti" meikattua! Kyllä ne "luonnolliset" maalit naamassa vaan todellakin näkyy! Ja vanhentaa ihmistä ihan sikana!
Siks oonkin korostanut koko ajan, että tää on vain mun mielipide. Mielenkiintoista kuulla mitä mieltä muut on.
ap
Mä en oo koskaan käsittänyt näitä "vähän ripsaria ja huulikiiltoa" -naisia. Voin rehellisesti sanoa etten oo koskaan nähnyt (mun mielestä!) hyvännäköistä naista näitten joukossa, jotka hehkuttaa etteivät käytä meikkaamiseen kuin pari minuuttia. Se, että laittaa vain sipauksen puuteria ja yhden kerroksen ripsaria, on sama kuin ei laittaisi mitään.
Just tuli yks työkaveri kertomaan, että on alkanut heräämään 5 min aikasemmin kun on alkanut laittaa meikkiä aamusin. En oikeasti huomannut mitään eroa entiseen meikittömyyteen.
Kapeakatseisuutesi tulee vahvasti esiin kun ryhdyt yleistämään muita oman elämäntapasi perspekstiivistä.
Jospa hieman opastan näkemään myös sellaisen seikan, että kaikki naiset eivät todellakaan tee sellaista työtä jossa meikkaaminen on edes sallittua (monet lääkelaboratoriot, elintarvikeala) tai runsas meikinkäyttö on mahdotonta koska muuttuisi työtä tehdessä epäsiistiksi hikisissä kasvoissa. Urheilualalla toimineena tiedän, ettei markkinoilla ole niin hyviä kosmeettisia aineita että ne pysyisivät siistinä tai, että edes pysyisivät kasvoissa hikeen sekoitettuna!
Olosuhteet voivat työpisteessä olla kuumat tai kosteat (leipomo, uimahalli) mutta sekään ei tainnut tulla pieneen mieleesi?
On myös naisia, joiden hormonien tuotanto/ tuotannon vähyys voi aiheuttaa voimakkaita vaihteluita meikin pysyvyyteen (esim. menopaussi alkamassa) tai allergia monille kosmetiikan sisältämille lisäaineille.
Toivottavasti tämä selvitys auttaa sinua näkemään laaja-alaisemmin muidenkin perspektiivistä meikkaamiseen liittyviä seikkoja. On kovin julmaa leimata ihmisiä sanomalla "ettei oo koskaan nähnyt hyvännäköistä naista meikittömien joukossa..."
Ei meikkiä ole tarkoituskaan huomata. Minulla menee noin 5 minuuttia: meikkivoide, ripsari taivutuksineen, kulmat, huultenrajaus ja huulikiilto tai -puna, poskipuna ja puuteri. Neljän lapsen äitinä olen oppinut tehokkaaksi. Ja taatusti näytän nätimmältä meikattuna kuin meikittä, vaikka ihan kaunis olen luonnostaankin. En muuten myöskään juuri koskaan föönaa saati suorista luonnonkiharaa, pitkää tukkaani.
olen meikannut jo 25-vuotta, joten melko hyvin on rutiini hanskassa. Meikkipuuteri, sipaus poskipunaa, ripsari, kajal, huulipuna ja rajaus. Hiusten harjaus ja lakka. Helposti ehtii viidessä minuutissa.
Kyllä minäkin nysväsin nuorempana, ja nyt kun katon niitä kuvia, on aika naurettavan näköistä, kun ihan arkena on viritetty luomiväreillä varjostuksia, on laitettu kulmakynää sun muuta. Sitä on jotenkin niin meikatun näköinen, että pistää silmään... Ikä tuo järkeä, niin se vaan on.
Mulla menee 15-20min, ja siinä laitan mineraalipuuterin, poskipunan ja hieman aurinkopuuteria, ripsissä pidennys ja vain rajauksen laitan ja vähän yhtä luomiväriä. Huuliin riittää kiilto. Olen tosin vasta 25v. ja meikki vain korostaa, eikä siis peitä pahoja piirteitä. Hiuksiin menee 10min. Siisti ja huoliteltu olen, en halua näyttää Tukiaiselta, enkä näytäkään.
Oon päälle kolmenkymmenen, kolmen lapsen äiti. Tää on mulla pinttynyt tapa, josta en luovu varmasti koskaan. Mulla on meikit mukana vielä vanhainkodissakin.:)
ap
Oon päälle kolmenkymmenen, kolmen lapsen äiti. Tää on mulla pinttynyt tapa, josta en luovu varmasti koskaan. Mulla on meikit mukana vielä vanhainkodissakin.:)
ap
karseen näköisiä onkin!
Minun mielstänu mallit on rumia. Kun katsoo näitä huippumalli haussa ohjelmia niin niitten joukosta löytyy aina yksi tai kaksi sievää.
En ole mitenkään maalattu enkä näytä Tukiaiselta:) Mielestäni meikkaan hyvin, vaikkakin ehkä hitaasti. Oon vaan niin älyttömän pikkutarkka, että siihen menee aikaa.
ap
Ap jos mielestäsi naiset ei voi olla kauniita meikkamattomina, niin et kai vaan esiinnyt miehellesi ilman meikkiä? Minusta on ihanaa kun mieheni ihastui raikkaaseen ulkonäkööni ja sittemmin rakastui minuun. Ei tartte pelätä herääkö se ennen mua että ehdin pakkeloida kasvoni piiloon.
Kaikella ystävyydellä, mulla menee max 5 minuuttia kun meikkaan perusmeikin. Juhlameikkiin saan ehkä kulumaan vartin. Meikkivoidetta ei tulisi mieleenikään käyttää arkena, enkä ole toistaiseksi vielä nähnyt yhtään naista IRL josta ei näkisi että sillä on meikkivoidetta kun sitä on laittanut. Pakkeli on pakkelia, se paistaa.
Paljon turhempaan en aikaani voisi enää laittaa.
Me ollaan oltu mun miehen kanssa yhdessä niin kauan, että kyllä hän on nähnyt mut vaikka minkä näkösenä:) Eikä mua haittaa, jos meille tulee sukulaisia tai ystäviä kylään, kun mulla ei ole meikkiä.
ap
Minulla on äärimmäisen vaalea, läpikuultava iho, jossa jokainen virhe näkyy. Ja niitä riittää: vaikka olen keski-ikäinen, ihoni on rasvainen ja pintakuiva, ihohuokoset suuret ja näppylöitäkin on. Silti on jo ryppyjä ja juonteita. Ja couperosaa ja luomia Ihoni väri on siis erittäin epätasainen. Huuleni ovat luonnostaan vaalean sinertävät, ripseni värittömät. Ja kun geenit ovat määränneet myös kasvojeni muodon vähemmän symmetriseksi, niin pakko se on sanoa, että ilman meikkiä olisin ruma.
Meikillä saan ihoni tasoitetuksi, huuleni näyttämään siltä, että olen elossa enkä puolikuollut, ja silmäni ylipäätään näkymään kasvoissa.
Olen niin tottunut meikkaaja, että teen melko täydellisen meikin alle 10 minuutin. Täydellisellä tarkoitan, että jokainen kohta kasvoissani on meikattu, paitsi silmämunat.
että ihmiseksi laittautuminen vie aikaa?
Ehkä aloittajan peilikuva pelottaa, tai elämässä ei ole muuta sisältöä kuin ulkonäkö ja siksi sen varassa on kaikki.
Vahva itsetunto ja omaan luonnolliseen ulkoiseen olemukseen sopiva identiteetti riittävät.
Kun sisäinen identiteetti on sopusoinnussa ulkonäön kanssa, ei tarvitse edes ripsaria eikä huulikiiltoa.
Varsinkin aamuisin luotan paljon enemmän kauneusuniin kuin meikkipussin sisältöön.
Mineraalimeikkipohja, kulmien korostus kynällä, yläluomeen kevyt rajaus ja ripsiväri. Poskipunaa kevyesti ja huulipuna/kiilto. Tykkään kevyestä nude-meikiestä, näytän aina luonnolliselta mutta huolitellulta.
enkä saa siihen kulumaan enempää aikaa, vaikka kuinka yritän. Mitä teen väärin?? Kerrotko ap!
Laitan ensin silmänympärysiholle Chanelin peitevoiteen, levitän sen sormin.
Sen jälkeen Diorin meikkivoiteen. Levitän sen sienellä, täpyttelen ympäriinsä.
Sen jälkeen poskipäille aurinkopuuteria, vähän leukaan myös.
Sitten levitän yhtä Inglotin luomiväriä liikkuvalle luomelle.
Laitan rajaukset yläluomeen Guerlainin eyelinerilla. Olen käyttänyt eyelineriä 10 vuotta, vedän sen yhdellä tai kahdella vedolla.
Lopuksi Definisilsiä yläripsiin.
Huulet rajaaan ja huulipunaa.
En saa menemään enempää, en edes juhlaan. Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä, että meikkaisin hitaammin?
Meneehän siihen ikuisuus, jos peitettäviä ongelmakohtia on paljon tai jos on valju ja väritön. Mutta jos iho, kulmat ja tukka on kunnossa ei tarvitse niin paljon pakkelia. Kestovärjäykset tai vahvat värit omasta takaa auttaa myöskin paljon.