Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ITSEKKYYS tulevaisuudensuunnitelmien suhteen. APUA!

Vierailija
20.11.2011 |

Mun mies yrittää ylipuhua mua muuttamaan kanssaan Jenkkeihin hänen työnsä perässä. Meillä on 1-vuotias lapsi ja ajatus muutenkin tuntuu kummalliselsta kun olen tottunut siihen, että ystävät ja sukulaiset on lähellä. Mulla itselläni on sellainen ammatti, että en näe työllistymismahdollisuuksia Usassa.

Miestä se asia ei huoleta vaan hänen mielestään mä voisin elellä kotirouvana ja juoda smoothieita poolilla ja pyöriä ostoskeskuksissa päivät pitkät. Olen yrittänyt selittää, että tylsistymis- tai yksinäisyyskuolema kolkuttelee ovella jos lähden hänen matkaansa. Eihän mulla olisi siellä ketään tai mitään (lapsemme lisäksi). Mitä mä teen?

Voisin harkita jotain max. 6 kk asumista siellä, mutta ihan muuttamista ja loppuelämää vieraalla mantereella. Mies ei taas pidä hyvänä ajatuksena, että minä ja lapsi jäädään Suomeen ja vieraillaan toistemme luona säännöllisesti. Kenen haaveet ja tarpeet pitäisi laittaa etusijalle? Musta tuntuu, että mies ajattelee vaan itseään ja omaa uraansa. Hohhoijjaa!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauan aiot olla hoitovapaalla?

Vierailija
22/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantiinkin rekrytoidaan täysillä suomesta sossuja. Mut jos et ole sosiaalinen ja kielitaitoa ei ole niin en suosittele lähtemään.

Joku kysyi mun alaa, niin olen lastensuojelun sossu. Nyt tosin hoitovapaalla.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksessa et maintse muuta kuin sen, että haluat kaiken pysyvän ennallaan.

Onhan se uuteen maahan lähteminen pelottavaa, mutta myös seikkailu! Miksi heti pitää ajatella koko elämän mittaista pestiä, eihän sitä kukaan voi etukäteen tietää. Et varmaan tiennyt kun aloit seurustella mehesi kanssa, että hänelle tullaan tarjoamaan pestiä USAssa 2011.

Miehesi käsitys siitä mitä nainen voi ajallaan tehdä on mun mielestä paljon huolestuttavampi asia kuin muutto. ;-)

Selvitä nyt ainakin voitko esim opiskella; vapaaehtoistyöhön voi löytyä mahdollisuuksia ja ihmisiin tutustut aivan varmasti.

Vierailija
24/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltä vaatia loppuelämää ulkomailla. Pakkohan sen on antaa joku vaihtoehto. Kokeilkaa vuosi-max. kaksi. Jos et viihdy, miehen pitää suostua paluuseen.

Vierailija
25/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi vain kiinnostavaa ja hauskaa, ja uskon kyllä, että paikallisiin äiteihin tutustuu hyvin. Itse olin nuorena vaihto-oppilaana Yhdysvalloissa, ja porukka oli aktiivista sekä avointa, hyvin pääsin kuvioihin mukaan.

Vierailija
26/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahdet. Lapsi on viela pieni. Jenkeissa on niin paljon ohjattua ohjelmaa lapsiperheille etta et todellakaan ole yksin. Harrastusmahdollisuudet ovat valtavat. Se on susta kiinni nyhjotatko kotona ja tylsistyt vai lahdetko ihmisten ilmoille.

Et tajuakaan mita menetat jollet lahde nyt...

Itse olen parhaillaan Jenkeissa mieheni tyon takia.

Vierailija
27/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi on vasta 1v. Itse lähtisin myös hoitovapaan ajaksi. Miehen kans sopimus, et Suomeen palataan kun lapsi on 3v.

Vierailija
28/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilaisuus siihenkin. Käytä tilaisuus hyväksesi. Ei sun tarvi sitoutua loppuelämäksi, mutta tilanne muuttoon tällä hetkellähän on ihanteellinen.

kun lapsi on vasta 1v. Itse lähtisin myös hoitovapaan ajaksi. Miehen kans sopimus, et Suomeen palataan kun lapsi on 3v.

Vierailija
29/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ne nyky-ystävät ja sukulaiset ikuisesti elä tai asu naapurissa joten on hyvä totutella tulemaan toimeen ilmankin.

Vierailija
30/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin kahdeksi vuodeksi. Se on riittävä aika oppia kieli hyvin ja miehelle saada työkokemusta, muttei niin pitkä, että oma ammatti menee hukkaan.

Rahan takia voisin olla pitempään, jos on todella hyvät tulot ja säästöön jää PALJON.

Vierailija
31/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on nössykkä joka kaikkea pikkupaikkakuntansa ulkopuolista pelkää... hoitovapaalaiselle on kyllä jännityksen huippu mennä siwaan ja turvallisinta on olla töissä siellä oman kunnan sossussa loppuelämä. Ne samat luuserit vuodesta toiseen. Turvallista ja kivaa ap:n mielestä. Älä vaan lähde omien ympyröiden ulkopuolelle... älä.

Vierailija
32/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtijä olisi nainen? Että miehelle tarjottaisiin koti-isän päiviä ulkomailla? Ei taitaisi mennä läpi täällä.

Vierailija
33/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutatte kauas pois tukiverkostosta, mies lupaa huolehtia sinusta ja lapsesta...

Saat asua sellissäsi mukavasti tekemättä yhtään mitään miehen pihdeissä.

Tajuatko millaisessa vaarassa olet?

Miehesi persoona muuttuu jenkeissä. Han alkaa hakkaamaan ja uhkailemaan sinua ja epäilee sinua pettämisestä. Olet päivät pitkät kotona kotirouvana ja hän töissä. Työstä päästyään hän aloittaa hakkaamisen ja uhkailun. Mielessään vain mielikuva sinusta pettämässä häntä.

Sitten tarinan lopussa miehesi tappaa kaikki, kun uhkaat lähteä takaisin Suomeen tasa-arvoiseen kotimaahasi.

Vierailija
34/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että puhuis englantia, hui kamala, ap haluaa hyysätä suomen alaluokkaa. No hyysää sitten.

i]se on nössykkä joka kaikkea pikkupaikkakuntansa ulkopuolista pelkää... hoitovapaalaiselle on kyllä jännityksen huippu mennä siwaan ja turvallisinta on olla töissä siellä oman kunnan sossussa loppuelämä. Ne samat luuserit vuodesta toiseen. Turvallista ja kivaa ap:n mielestä. Älä vaan lähde omien ympyröiden ulkopuolelle... älä.

[/quote]

Vierailija
35/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä olen lasten kanssa Suomessa sen aikaa. Vanhimmat lapsista ovat jo koulussa enkä halua että muutellaan paikasta toiseen. Lisäksi kohdemaa on sellainen ettei se juuri houkuttele, Aasiaa. Kai minäkin olen sitten kotihiiri...

Mutta vuosi menee näin meillä ihan ok. Mutta tietysti jos miehesi haluaisi teidän muuttavan sinne lopullisesti niin juttu on ihan toinen. Eli pitäisi erota? Tai miehen luopua haaveistaan jos sinä et suostu muuttamaan. Mielestäni jos on kova polte sinne lähteä niin kannattaisi sopia että menisitte hoitovapaasi ajaksi. Silloinhan sun on helppo tulla takaisin Suomeen kun työpaikkakin odottaa.

Tai sitten voisit ajatella vielä toista lasta hoitovapaan aikana jolloin työpaikkasi säilyisi vielä vähän pidemmän ajan(jos on siis sellainen että haluat pitää siitä kiinni). Muutamassa vuodessa ehdit kotiutua tai sitten et. Tulette istten takaisin jos siltä tuntuu ja mieskin voisi sitten löytää jotain uusia haasteita taas Suomestakin.

Vierailija
36/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme syyllistystä täällä. Itse asuin hoitovapaalla ulkomailla mieheni kanssa ja se oli ihan helvetin rankkaa. En kadu, mutta jos saisin toisen lapsen, asuisin Suomessa.

Jos haluaa elää kotimaassa lapsen ensimmäiset vuodet, niin sen pitäisi olla ihan ok! Et ole nyhverö, jos et halua muuttaa Jenkkeihin. Se voi olla avartava vaihtoehto, mutta kyllä saat myös asua omassa kotimaassasi lapsesi ekat elinvuodet, jos se tuntuu sinusta oikealta.

Suomessa ja USA:ssa on ihan erilainen lainsäädäntö ja etenkin lastensuojelussa toimitaan hyvin eritavalla. Ehkä kouluttautuminen ei ole ensimmäisenä mielessäsi, kun lapsikin on noin pieni.

Vierailija
37/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska USA:an on todella vaikea saada työlupaa mukaan muuttaneelle puolisolle.

Itse en missään nimessä suostuisi lähtemään ja uhraamaan omaa elämääni miehen duunin takia. Puhetta on meilläkin ollut muutaman kerran, mutta ukko tuli onneksi järkiinsä kun luettelin faktat (eli että musta ei oll kotiäidiksi, + miehen kiikarissa ollut työ ei olisi edes tuonut meille merkittävästi parempaa elintasoa kohdemaassa + expattien palaaminen kotimaahan ei ole aina ruusuilla tanssimista työn puolesta, eli siitä ei välttämättä lainkaan palkita)

Vierailija
38/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä navetassa ihmiset elävät, jos lastensuojelun sossun duunista hoitovapaalla oleminen loska-suomessa on niin korvaamatonta, ettei voisi vaikka vuodeksi tai kahdeksi lähteä amerikkaan?

Mikä mieletön mahdollisuus laajentaa omaa maailmankuvaa, petrata kielitaitoa ja nähdä maailmaa?

Itse en miettis hetkeäkään, vaan lähtisin!

Vierailija
39/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä navetassa ihmiset elävät, jos lastensuojelun sossun duunista hoitovapaalla oleminen loska-suomessa on niin korvaamatonta, ettei voisi vaikka vuodeksi tai kahdeksi lähteä amerikkaan?

Mikä mieletön mahdollisuus laajentaa omaa maailmankuvaa, petrata kielitaitoa ja nähdä maailmaa?

Itse en miettis hetkeäkään, vaan lähtisin!

Samaa loskapaskaa se on sieläkin. Mitä kuvittelet jenkeistä löytyvän mitä ei Suomesta löydy?

Samoja junttimestoja jenkeissä on ja vielä juntimpia mestoja.

Kyllä pitää olla tietämätön, jos ei sitä tajua. No kielipää kehittyisi, jos sitä sielä käyttää. Muuta syytä en keksisi.

Itse en kyllä lähtisi. Jenkit on vihonviimesin persläpi minne menisin.

Vierailija
40/53 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on parempi et tollaset hapannaamat sossuntädit pysyykin täällä suomessa eikä eksy ulkomaailmaan?

Se matkailu ehkä avaisikin silmät näkemään, et maailmassa ON paljon muuta kuin mitä Suomessa on.

USA on mainio maa, nimenomaan niin ettei elä siellä koko elämäänsä vaan käy visiteeraamassa.

Nousee kuulkaa suomalaisen sosiaalidemokration arvo silmissä niin että humisee kun näkee miten asiat ovat rapakon takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme