Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko teidän miehet päivittäin pari kaljaa??

Vierailija
19.11.2011 |

Minun mies juo nykyään:(.Ennen sentään vaan pe ja la sixpäkin mutta nykyään menee vähintään 2-3 kaljaa joka ilta ja vkl siihen päälle kirkasta tai enempi kaljaa.Se käy autotallissa juomassa,lapset ei sitä näe.Ja nousee ylös kyllä töihin ihan normisti 6lta ja viikonloppuisin viimeistään kympiltä.

Itse juon joskus lasin viiniä tai kaljan saunassa.

Ällöttää vaan se kaljanlemu ja olen heti ärsyttävä nalkuttaja kun haistankin että se on taas juonut..

Ja on se kaljamahakin jo ällöttävä kun muistaa kuinka hoikka ja ihana mies hän oli pari vuotta sitten...

Olen jo kieltäytynyt seksistä kun hän on juonut kaljankin,eipä haittaa,seksiä onkin sitten vaan noin kerran kuussa.Itse voisin antaa vaikka joka päivä jos vieressä olisi hyvältä tuoksuva raitis mies.

Kommentit (121)

Vierailija
61/121 |
25.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä juo päivittäin, mutta kesäaikaan usein arkiiltaisinkin (3-4 kertaa viikossa) yhden oluen tai tilkan viskiä. muuten ei juo ollenkaan

Vierailija
62/121 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi nyt vittu. Ollaampas sitä herkkänahkaisia. kaks kaljaa illassa on ihan normaali ja kohtuullinen määrä. Jos meininki on noin ahdasmielistä, lapses tulee teini iässä olee helvetinmoisia riiviöitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonloppuisin joskus yhden lonkerton tms. Miksi ihmeessä hän juo? Onko elämä muuten jotenkin tylsää tai ahdistavaa? Hyi olkoon, en tykkäisi!

Vierailija
64/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 24 annosta viikossa tai yli 7 annosta kerralla on riskiraja. Tuokin että dokaa salaa, on paha merkki. Meneekö krapulassa töihin? Tarvitseeko tasoittavia? Tuleeko vihaiseksi jos ei saa päivittäistä kalja-annostaan?

Vierailija
65/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on viikossa 14 olutta, se on mielestäni alkoholismia.

Meillä mies juo noin joka toinen lauantai puoli pulloa viiniä.

Vierailija
66/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suuressa maailmassa suurkulutuksen raja on 7 annosta viikossa niin saat hieman suuntaa miehes alkonkäytölle. Suomi on vain niin viinaa hyysäävä maa, että siksi sairaan korkeat kohtuujuomisen annosmäärät, vaikka asiantuntijatkin esittäneet vuosia niiden laskemista, koska jos olet lähelläkään suomalaisen suurkulutuksen ylittäviä rajoja, olet jo pahasti alkoholisoitunut. Sen "hei mä dokaan ihan liikaa" herätyksen pitäisi tulla jo paljon alemmilla annosmäärillä, että olisi jotain tehtävissä ajoissa. Myös terveyden kannalta.

Vierailija
67/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja useimmin alkoholinkäyttöä on puolusteltu. Minä en enää tiedä paljon mieheni juo, koska juo myös autotallissa. Ja ei varmaan krapula tule 2-3 oluesta, eikä tarvitse tasoittavaa. Mutta minua ärsyttää myös suunnattomasti.

Vierailija
68/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaisessa ammatissakin, että edellytetään ehdotonta raittiutta. Aika pitkä aika ennen työvuoroa on oltava ihan nollalinjalla. Eikä se nyt muutenkaan olisi ongelma (siis raittius).

Vierailija
69/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan! Helpostihan sitä tulee juotua jos hankkii laatikollisen kaljaa kerralla. Siksi meille ei ostetakaan kuin korkeintaan kesällä se laatikko, muuten sixpackejä, ja harvoin niitäkin. Olueeseen jää helposti koukkuun ja sitä puolustellaan mietoudella ja sillä että se on hyvä janojuoma..... Vesi on hyvä janojuoma!!!

Tykkään oluesta itsekin, mutta ei se nyt vaan ole hyvä juoda sitä joka päivä!

Vierailija
70/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo "salaa",tiedän että hän juo mutta en tiedä tarkkaa määrää.

En vain tiedä mitä tehdä.Olen sanonut jo monesti asiasta mutta siihen saan vastauksen että on niin rankka työ.Meillä on muuten asiat suht hyvin,ei asuntolainaa,asumme omassa talossa,molemmilla työpaikat...

Luulen kyllä että hän tietää juovansa liikaa ja että se on ongelma mutta ei vaan enää osaa lopettaa.On siis joskus päiviä joina ei juo ja silloin on "katuvainen" ja sanoo että on taas mennyt liian pitkälle...

Mulle saa vaan aikaan sen olon että olen nalkuttava akka joka napisee pikkuasiasta?!! Ja muistuttaa aina asioista jotka tunnollisesti hoitaa silti vaikka juo.Itse en enää käy iltaisin missään ilman lapsia sillä jos jotain sattuisi en voisi ottaa tunnolleni sitä että isä lähtisi heitä viemään(esim. lääkäriin) juoneena(ei kyllä ole autoa ajellut ottaneena).

Ja jos aion baariin tai leffaan tai johonkin tyttöjen kanssa ilman miestä,joudun(tai haluan) hommaamaan lapsenvahdin sitä iltaa varten.

Ja luulen ettei kärsi krapulasta,ei ainakaan pahasta sellaisesta.

On tosi hyvä isä ja mies mutta juo liikaa kaljaa:(.

Vierailija
71/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo ehkä kerran kuukaudessa, yhtenä iltana kolme kaljaa. Parin kuukauden välein saatetaan kaveriporukalla juoda viinipullollinen yhteensä ruuan yhteydessä ja miehet juovat yhden annoksen konjakkia.

Mies sai töistä asiakkaalta lahjaksi laatikollisen olutta ja se ehti mennä päiväys ennen kuin oli kaikki juotu eli ei kovin nopea tahti.

Enkä kyllä katselis joka päiväistä juomista ollenkaan, se on jo sairaus tossa vaiheessa.

Vierailija
72/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni oli tuollainen kun olin pieni. Määrät kasvoi pikku hiljaa.

Nykyisin menee kirkas pullo per ilta kun on eläkkeellä ja uskokaa pois mun äiti kärsii.

Itse tein omalle ukolle heti alussa selväks, että lapset ja viina ei kuulu yhteen ja että minä en rupea katselemaan kaljottelua tai ryyppäämistä.

Mutta en sitä kielläkään.

Isäntä käy kerran kuussa viihteellä ja vetää perseet olalle. Poissa minun silmistä. Itse en juo alkoholia.

Vierailija
73/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni avaa yleensä töistä tullessaan oluttölkin ja nauttii ruokaa laittaessaan (hän siis useimmiten tekee ainakin paremman ruuan) lasillisen viiniä. Ruuan kanssa sitten muutaman lasillisen lisää. No, ei tietenkään joka päivä ruuan kanssa viiniä, mutta useamman kerran viikossa kuitenkin.

Mua ei haittaa sinänsä, ei mitenkään "haise" tai käyttäydy humalaisesti tms. Eipä ole tarvinnut lapsiltakaan alkoholinkäyttöä peitellä. Terveyden kannalta olen miettinyt ja tuonut esiinkin, että turhaan rasittaa elimistöään alkoholilla. Toisaalta meillä syödään aika terveellisesti ja liikutaan säännöllisesti, ehkäpä elämäntavat kokonaisuutena on melko ok.

Seksin "antamista" tai pihtaamista vallankäytön välineenä pidän tosi epäterveenä.

Vierailija
74/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä tiedä kuka selväpäinen harrastaa seksiä tyypin kanssa joka ällöttää,hajullansa tai muuten vaan?? En vaan voi sietää miestäni kun on juonut ja minä olen selvä.Tai siis lähentelyä.

Asia on toinen jos ollaan oltu molemmat juhlimassa ja molempien veressä on alkoholia.En siis varsinaisesti pihtaa seksiä.

Ja meidän perhe myös liikkuu ja käy ja harrastaa yhdessä,syödään mielestäni terveellisesti yms.

Miehelläni on vaan yllättävän paljon kavereita ja työkavereita jotka juovat päivittäin.Jos se on vaan sitten se raskas työ...

Vierailija
75/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko kannattanut tehdä selväksi jo seurusteluvaiheessa mitä mieltä olette alkoholista ja sen käytöstä?*

Kuvittelitteko olevanne jotain enkeleitä perseestä ja saavuttavanne yliotteen miehestänne myöhemmin?

Perseestä olette ja etenkin pihtaajat.

Minä ainakin otan kaksin verroin enemmän, jos pihdataan.

Jättäkää perkele. Sitten otan kolminkertaisesti. Sääli lapsia.

En minäkään puutu leivoksiin mitä te mätätte naamat tahmeana. Hyi helvetti.

Ne muutamat oluet illassa ei tee minusta hakkaavaa huoripukkia.

Jättäkää miehenne ja lopettakaa se valitus. Hirveä kontrolli teidän perheessänne. Mies parat tanttojen vankeina. Ei ihme kun pitää ottaa "ylimääräistä". Ahdistaa varmasti miestä.

Vierailija
76/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlissa voidaan vähän juopotella, koskaan ei ördätä, sammuta tai sekoilla. Kotona juodaan vain viikonloppuna pari olutta, jos sitäkään.

Kohtuukäyttökin kuormittaa elimistöä tosi paljon. Suurin osa maamme alkoholisairauksista johtuu ihan kohtuukäytöstä. Alkoholi on myös syöpävaarallinen aine.

Vierailija
77/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti mies kun ilmaiset asian noin rehellisesti.

Seurusteluaikana mies ei kylläkään juonut edes joka viikonloppu.

Eli minä olen varmasti itse tähän juomiseen syyllinen.

En silti ole aikeissa jättää miestäni,meillä on asiat muuten hyvin ja menimme tänä vuonna naimisiin 10 vuoden yhteiselon jälkeen.

Haluan vain tietää mikä oikeasti on "normaalia" ja mikä ei sillä monet tuttavaperheittemme miehistäkin ovat jokaviikonloppuisia kännääjiä.

Olisiko se sitten oikein että me äiditkin vetäisimme kännit tai pari kaljaa aina kun työ on raskasta ja vähän joku asia vituttaa.Tätä olen miettinyt omassa pienessä päässäni ja tullut siihen tulokseen että jos tekisin kuten mieheni,olisimme olemmat kortistossa,lapset huostaanotettuina,onnellisina ja kännissä kuin käet.

Mutta rakastan miestäni huolimatta siitä millainen hän on,en silti hyväksy hänen juomistaan.

Täytynee hakea apua jostain alkoholistien läheisille tarkoitetusta ryhmästä.Onko tähän kellään mitään hyvää sivusto-osoitetta?

Ap.

Vierailija
78/121 |
19.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitokset siis tarkoitettu kirjoittajalle nro 16 :).

Ap.

Vierailija
79/121 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vetää puolen litran tölkkejä 3-6 joka ilta. Välillä lipittää viiniä useita lasillisia illassa. Ei tosin juo itseään humalaan juuri koskaan ja selittelee aina sitä että saa oluesta B-vitamiinia ja viiniäkin pitäisi kaikkien juoda pari lasillista illassa (terveysvaikutteista kuulemma). heh, heh, ihan naurettavaa selittelyähän tuo on. Aloitti juomisen kun lapset syntyi, elämä oli kuulemma liian rankkaan ja tarttee jotain lieventävää.

Olen yrittänyt jutella miehen kanssa että sittenhän se vasta rankkaa on kun juo, koska yöunet on huonommat ja kuorsaakin selvästi enemmän, eikä jaksa aamulla herätä ajoissa yms. Mutta ei ole ollut mitään vaikutusta, kyllä se silti juo.

ja minuakin ällöttää se tölkkien sihahdus tai viinihanan lurahdus ja miehen hengitys joka löyhkää kaljalle ja kuorsaus joka kantautuu läpi talon. Olen nukkunut jo monta vuotta korvatulpat korvissa ja viimeisen puoli vuotta eri huoneessa, koska en muuten pysty kunnolla nukkumaan sen kuorsauksen vuoksi.

Ja lopultakin otin ja muutin pois. Ei tämä ollut eron syy, mutta yksi lukuisista syistä. Meillä on jo vuosikausia mennyt kuukaudessa enemmän rahaa kaljaan kuin ruokaan ja minusta se on todella ääliömäistä.

Vierailija
80/121 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juonut melkein joka päivä kaljaa niin kauan kuin vain muistan. Ei todellakaan ole mikään alkoholisti, olen ehkä kahdesti nähnyt isäni hiprakassa, koskaan en kovassa kännissä. Juo kaljaa janoon, saunan jälkeen, ruoan kanssa jne. Eikä ole mitään kaljamahaa, muuta kun nyt iän myötä alkanut kertyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän