Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko teidän miehet päivittäin pari kaljaa??

Vierailija
19.11.2011 |

Minun mies juo nykyään:(.Ennen sentään vaan pe ja la sixpäkin mutta nykyään menee vähintään 2-3 kaljaa joka ilta ja vkl siihen päälle kirkasta tai enempi kaljaa.Se käy autotallissa juomassa,lapset ei sitä näe.Ja nousee ylös kyllä töihin ihan normisti 6lta ja viikonloppuisin viimeistään kympiltä.

Itse juon joskus lasin viiniä tai kaljan saunassa.

Ällöttää vaan se kaljanlemu ja olen heti ärsyttävä nalkuttaja kun haistankin että se on taas juonut..

Ja on se kaljamahakin jo ällöttävä kun muistaa kuinka hoikka ja ihana mies hän oli pari vuotta sitten...

Olen jo kieltäytynyt seksistä kun hän on juonut kaljankin,eipä haittaa,seksiä onkin sitten vaan noin kerran kuussa.Itse voisin antaa vaikka joka päivä jos vieressä olisi hyvältä tuoksuva raitis mies.

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinne mieheni ei juo ollenkaan.

Ex joi päivittäin vähän ja muistan miten yököttävää oli kun hän alkoi lähestyä seksi mielessä.

Exästäni muuten tuli todella kova alkoholisti ja narkomaani eromme jälkeen. Ei ole mikään provo tämä, valitettavasti. Hän luisui syvemmälle ja syvemmälle, lopulta oli tappamassa itseään kun oli niin kurja elämä tullut. Lopulta hänen oli pakko raitistua kokonaan. Ei enää erota kahta kaljaa kahdesat korillisesta.

Miehelläsi on vakava ongelma ja se että sinusta tehdään nalkuttava akka, sopii alkoholismin kuvaan. Syy omasta juomisesta vieritetään toisten niskaan.

Uskon että edessänne on ero ellei miehesi susotu lopettamaan kaljotteluaan pikaisesti.

Vierailija
22/121 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina menee muutama kalja. Haju inhottaa mua niin, että nukutaan eri huoneissa. Lisäksi huolestuttaa, mitä tuo juominen tekee terveydelle. Syöpäriski ainakin kasvaa. Mun mies ei ole koskaan kännissä, enkä huomaa hänessä kaljan vaikutusta, sen sijaan, jos ei jostain syystä saa kaljojansa, on äreä ja pahantuulinen. Meillä on vauva, ja olen kieltänyt juomasta silloin kun hoitaa yksin vauvaa. Mutta muuten mun sanomisilla ei oo mitään merkitystä.

Päivittäinen juominen, vaikka vähäinenkin, on varma tie alkoholisoitumiseen. Siihen ei vain toisen motkotus auta, ikävä kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
20.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiani tyhminä,vanhin on jo 8 ja kyllä he tietävät että isä pitää kaljasta(sinulle 35).

Isänsä on hyvä isä,pelaa ja leikkii lasten kanssa,laittaa ruokaa ja vie kyllä harrastuksiinkin mutta ennen kuin on korkannut ensimmäisensä.Tälläkin hetkellä on puuhommissa ulkona ja lapset pyörii mukana.Selvinpäin ja minä täällä vain rutisen.Mutta taas kun ilta koittaa niin on kaljat jo valmiina odottamassa...Ja minä taas pelkään sitä hetkeä kun haistan ja kilahdan:(..

Mutta eihän sen että hoitaa työnsä ja hommat kotona pitäisi olla kenellekään se syy johon voi "palkinnoksi" juoda??

En pidä itseäni syynä hänen juomiseen(joku kirjoitti vaan niin että ehkä pitäisi?) mutta en osaa sitä lopettaakaan,ainakaan yksin.

Ja juominen ei ole ollut jokapäiväistä ennen,nyt vasta tänä vuonna se on lipsunut tähän jamaan.

Kyllä mulla parit yöunet on mennyt kun olen miettinyt eroamista mutta siihen en pysty.Mies kun on selvinpäin mitä ihanin ja meillä menee hyvin.Kaljaa ottaneena hän ei ole agressiivinen,ei ole koskaan tehnyt minulle tai lapsille mitään.Eikä se käytös edes juuri muutu kun ottaa ne parikolme viikolla,on varmaan jo niin tottunut siihen kittaukseen ettei noin pienestä tule miksikään.

Se on jokaisen oma valinta juoko ja kuinka paljon mutta jos se vaikuttaa jo läheisiin niin eikö silloin olisi jo aika miettiä kuuluuko näin tehdä??!!

Huomaan itse lipsuvani ajatukseen "jos se ei tänään juokaan,eikä huomenna" ja annan taas asian olla.Mutta jos pullo tänäänkin aukeaa aion ottaa yhteyttä siihen alanoniin ja katotaan mitä saan aikaan.Kiitos kaikille kommenteista!

Ap.

Vierailija
24/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kalja illassa ei todellakaan ole mitään alkoholismia, joku sixpak esim lauantaina, siitä ei aikuinen mies todellakaan tule humalaan.

Ihme kitinää. Jos mies on muutoin ok kiltti ja hyvä mies ei väkivaltaa ym, niin miksei voisi juoda muutamaa olutta ilalla.

Toiset syö suklaata, toiset juo colaa, joku viiniä ja joku olutta. Eri asia jos ollaan humalassa joka päivä, muutamasta oluesta on aika matka rapajuopoksi.

Menkääpä brittimiehen tai saksalaisen kanssa kimppaan, siellä muutama tuoppi illassa on ihan normaalia

Vierailija
25/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sen yhden esim.saunakaljan tai vaikkapa meksikolaisen ruoan kanssa (mainostamatta merkkiä) siihen sopivan oluen.

Vierailija
26/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo on huolestuttavaa, että juominen pitää tehdä salaa. Jos meillä saunakalja otetaan niin kyllä se tehdään ihan reilusti lasten nähden, tai lasi punaviiniä päivällispöydässä. Luuleeko se mies että lapset eivät haista/ huomaa?

Vierailija
27/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun käy töissä. Minä taas olen joskus saattanut (harvoin) ostaa keskellä viikkoa itselleni oluen rentouttamaan oloa. Mieheni ei siitä ole pitänyt laisinkaan, joten nykyään juomme molemmat ainoastaan lauantaisin yhden tai kaksi saunaolutta.

Hyvin sujuu elämä näin.:)

Vierailija
28/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja keskellä viikkoa 6 olutta eli 30 tölkkiä viikossa.

Riskirajoja revitellään mutta mies on tehnyt näin jo 10 vuotta että en osaa siihen oikeen suhtautua niin että olis joku alkoholisti.

Ottaa aina vasta illalla kun lapsi on mennyt nukkumaan, joskus viikonloppuna voi juoda oluen ruualla ja tosiaan siis vain yhden. Muuten juo illalla kahdeksan jälkeen.

Lapsi ei kärsi, ei ole koskaan nähnyt isä humalassa ja minä... en kärsi myöskään mutta kieltämättä se kaljan haju on välillä ällöttävää.

Tosin itse olen sellainen sipsin ja pullan mussuttaja että olen ajatellut että heikkoutensa kullakin. Ja niin kauan kuin niistä ei oikeasti ole haittaa kenellekkään niin antaa olla ja nautitaan elämästä.

Vierailija
29/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä jos kuukaudessa juo pari kaljaa ja kaks lasia viiniä

Vierailija
30/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies viikolla siis juo ne 6 samana päivänä eli on ilman kaljaa viikossa 4päivää

Vierailija
31/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ei pysty "kohtuukayttoon".

Juominen vaikuttaa negatiivisesti koko perheen elamaan = alkoholiongelma.

Ei pysty olemaan vuorokautta ilman yhtakaan annosta = alkoholiongelma.

Selittely on turhaa.

Jos olisin AP, kavisin miehen poissaollessa lapi koko talon, autotallin, puutarhavajat, auton takakontin jne. Ihan joka paikan.

Etsisin kaikki piilopullot ja vetaisin nesteet viemarista alas ja laittaisin pullot keittion poydalle odottamaan miehen kotiintuloa.

Tulet AP yllattymaan siita maarasta tyhjia pulloja. Heraisitte seka sina etta miehesi, etta teilla on alkoholiongelma.

Soittaisin miehelle paikan katkolle, jonne menee samantien. Se on joko juomat tai perhe.

Vierailija
32/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole juonut kotona pitkään aikaan ja päätti lopettaa sen vähäisenkin juomisen

Vierailija
33/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään mies juonut kun alettiin seurustelemaan. Vuosien varrella määrät ja kerrat vaan alkoivat lisääntyä. Mies valitti väsymystään, töitä, masennustaan, oloaan. Että siksi piti juoda... Mutta tuo ikävä olo tuli juuri tuon juomisen takia!!!!!! Meillä juomia piiloteltiin lopulta ties minne ja en tiedä että kuinka paljon sitä meni.... Uhkasin erolla mutta ei auttanut. Sitten yksi päivä mies vain päätti että nyt loppuu juominen. Alkoi sitten polttaa tupakkaa kun oli niin vaikeaa. Mutta kuivilla on ollut 7 kuukautta! Ja on muuttunut tosi paljon. Ei ole enää ns. masentunut, väsynyt jne. Sanoo että kun olisi tajunnut tämän aikasemmin niin olisi lopettanut. Että miten hyvältä tuntuu kun ei ole kiinni alkoholissa! Miehesi tarvitsee sinun apua mutta hänen on loppupeleissä itse tajuttava mitä on tekemässä perheelle ja itselleen. Tsemppiä Ap!

Vierailija
34/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juo yleensä joka päivä ykkösoluen.

Vierailija
35/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa-arvoista puhuminen, jokailtainen kaljoittelu + kehotus "löysätä vähän pipoa".

Hassua kyllä, täysin identtiset, siis oikeasti sanasta sanaan samat lauseet kuin sittemmin katkon kautta raitistunut isäni aina tapasi sanoa.

Ja kyllä, isän alkoholismi häiritsi lapsuudessani todella paljon. Mutta hei, pipoa löysemmälle mammat!

Vierailija
36/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun mies juo, joskus enemmän joskus vähemmän. N.2kertaa viikossa ja saattaapi joskus jopa olla humalassa. Mutta ei aiheuta sillä harmia. Minua se ei haittaa, hän on jopa kivempi pienessä sievässä. Lopettakaa asiasta nalkuttaminen, niin kyllä käyttömäärät vähenee! rasittavinta on se että toinen aikuinen naputtaa toiselle aikuiselle samasta asiasta ja jos vielä joka päivä niin huh huh. sit sitä varmasti olutta kuluu. Tsempataan enemmin ja ollaan tukena toisille parisuhteessa. Moi.

Vierailija
37/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos mun mies jois vaikka kolmenakaan iltana viikossa edes yhden oluen, niin ei tulis mitään.

Tai pointti ei ole olut tai sen määrä, vaan se jos siihen on pakkomielle.

Jos vaikka ruuan kanssa tulee ottaneeksi oluen tai pari esim. kesällä, sillälailla luontevasti useammankin kerran viikossa, niin ok. Jos sen sijaan olut on tapa tai pakkomielle, asia jota mies odottaa ja jota ei voisi helposti ja ongelmitta jättää väliin vaikka pyytäisin, niin sellainen peli ei vetelisi.

Siinä kohtaa menee pieleen kun oluesta tulee päivän palkkio, jota jo päivällä miettii ja odottaa. Tai kun olut on nopea ja helppo keino rentoutumiseen ja siksi sitä on "pakko" saada. Jos stressi, väsymys, hyvin tehty työ, työn määrä, kiire, v*tutus tai vastaavat ovat syitä ottaa olut ja perusteluja sille, niin jossain pitäisi hälytyskellon soida.

Mieti missä roolissa olut miehelläsi on. Jos se odottaa sitä jo päivällä, niin voisiko miehen iltaa ohjelmoida toiminnalliseksi jotenkin niin että hänellä on muuta mitä illalta odottaa ja joka toisi rentouden ja hetken fiiliksen "omasta ajasta" ja stressittömyydestä. Käykö mies vaikka jossain liikuntaharrastuksessa esim. kaverinsa kanssa, jos, niin tätä kahdesti viikossa juuri siihen aikaan kun normisti ottaisi oluen, esim. siis juuri kun lapset ovat menneet unille. Liikuntaharrastuksen jälkeen kenties mukavia yhteisiä helliä hetkiä jne... ilman viinaa. Ehkä yksi ilta viikossa voisi järjestyä lapsenvahti juuri lasten unillemenon vaiheeseen, jolloin voisitte käydä leffassa, lenkillä, sulista pelaamassa jne. yhdessä. Parina iltana viikossa voisit järjestää itsesi pois omiin harrastuksiin tai teille vieraita tai itsenne kylään, niin ei ehdi silloinkaan niin helposti dokailemaan. Viikonloppuna sitten oikein luvan kanssa ruokajuomana viini ja saunan päälle saunaolut tai pari. Ei enempää. Dokailureissut sitten erikseen.

Rentoutuminen ja rauahllinen oma aika pitäisi nyt kiireesti yhdistää muuhun kuin alkoon. Alkoholihan vahvistaa oppimiskokemusta, jos siis toistuvasti pitkän ajan kuluessa rentoutuminen ja alko ovat samanaikaisia, oppivat aivot nopeasti yhdistämään rentoutumisen alkoon, ja tämä yhdistäminen on kemiallinen ja alitajuinen, ei järjellä ohjattavissa oleva. Jos rentoutuminen= alko, niin stressi, kiire ja harmitus tarkoittavat sitä että täytyy ottaa alkoa että olo kohtenee. Pian mikä vain vastoinkäyminen tuo mieleen illalla odottavan alkon ja sitä ajatellen puurretaan hankalienkin asioiden kanssa ja läpi päivän iltaa odottaen.

Kantsii mieluummin yhdistää alko sosiaaliseen hauskanpitoon, jolloin sen ottaminen itsekseen tuntuu epäluontevalta.

Vierailija
38/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano miehelle suorat sanat ja anna porttari autotalliin. Rahat pois mieheltä, etkä osta sille kaljaa. Pistät miehen oikeasti valitsemaan - kalja tai me. Itse en katselis tuollaista, vaikka kuinka olisi hyvä isä.

Vierailija
39/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muulloin ei meillä lipitellä.

Itse olin lapsi joka katseli koko ikänsä isänsä lipittelyä. Joka vuosien mittaan paheni ja paheni. Minä en aio ikinä katsella jatkuvaa lipittelyä ja eikä myöskään minun lasten tarvitse kuunnella juoppojen örvellyksiä.

Itse en juo ollenkaan.

Vierailija
40/121 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä edellisen kanssa, se ottaminen on hyvä liittyä johonkin sosiaaliseen, esim juhlat tms. hyvin satunnaisesti

Kotiini en alkoholia halua lainkaan, ja mies joka ottaisi kaljaa joka ilta ei taitaisi kotiini edes päästä. Saati että jaksaisin päivästä toiseen katsella olutta tissuttelevaa ukkoa, yöks ei ikinä.

Ja en halua lapseni joutuvan näkemään kotona alkoholinkäyttöä missään muodossa.

Olen tiukkapipo, mutta haluan elämäni olevan raitista. Satunnaisesti otan jos on esim jotkut juhlat, mutta sekin on varmaan reilusti alle 10 kertaa vuodessa. Ja riittää hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän