Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juoko teidän miehet päivittäin pari kaljaa??

Vierailija
19.11.2011 |

Minun mies juo nykyään:(.Ennen sentään vaan pe ja la sixpäkin mutta nykyään menee vähintään 2-3 kaljaa joka ilta ja vkl siihen päälle kirkasta tai enempi kaljaa.Se käy autotallissa juomassa,lapset ei sitä näe.Ja nousee ylös kyllä töihin ihan normisti 6lta ja viikonloppuisin viimeistään kympiltä.

Itse juon joskus lasin viiniä tai kaljan saunassa.

Ällöttää vaan se kaljanlemu ja olen heti ärsyttävä nalkuttaja kun haistankin että se on taas juonut..

Ja on se kaljamahakin jo ällöttävä kun muistaa kuinka hoikka ja ihana mies hän oli pari vuotta sitten...

Olen jo kieltäytynyt seksistä kun hän on juonut kaljankin,eipä haittaa,seksiä onkin sitten vaan noin kerran kuussa.Itse voisin antaa vaikka joka päivä jos vieressä olisi hyvältä tuoksuva raitis mies.

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sinkku, eronnut alkomiehestä. Myös isäni oli alkoholisti, lähinnä juuri kaljantissuttelija. Hän kuoli jo ajat sitten onnettomuudessa johon joutui ollessaan krapulapöhnässä. O

Olen siis toipuva läheinen. Arvet on syvät. Jos voisin päättää, niin kieltäisin kaiken alkoholin lasten läheisyydestä. Ok, yksi viinilasi on ok, mutta jo parin juoman jälkeen ihmisen luonne muuttuu hieman toiseksi arkipersoonasta, ja se on pelottavaa ja ahdistavaa lapselle. Minunkin isäni kysyi että haittaako hänen kaljoittelu minua, mutta sanoin että ei. Vasta vanhempana ymmärrän että kyllä se haittasi, koko elämää.

Lapsi joutuu elämään pelon ilmapiirissä. Isä on rähähdysaltis. Ei tarvitse kuin pieni riita(miehen mielestä nalkutus) tai lapsen kitinä niin mies saa syyn kaljanottoon tai raivopuuskaan tai molempiin. Koko perhe elää pelon tilassa(vaikuttaa myös unen laatuun ja luulen että aiheuttaa uniongelmia myös aikuisena). Useita vuosia tai jopa vuosikymmeniä jatkunut tissuttelu muuttaa ihmisen luonnetta vähitellen myös pysyvästi.

Alkon piirissä elävät ihmiset, siis koko perhe, sairastuu. Alkaa tulemaan vahingollisia käyttäytymis- ja ajatusmalleja. Lapsilla ongelmat seuraavat aikuisuuteen asti, jolloin vain harvat ymmärtävät alkaa hoidattamaan arpiaan. Alkoperheiden lasten (myös jo aikuistuneiden) ongelmia on mm: syyllisyyden tunne, alemmuuden tunne, unettomuus jne.

Suosittelen al anonia, ja lapsille alateenia. Ja lue kirjallisuutta, vaikka ekana Virtahepo olohuoneessa.

Juomiseen ei auta mikään. Itse rukoilin isääni lapsena eräänä jouluna että ei joisi, mutta ei auttanut. Exälleni yritin kaikkeni. Mikään ei tehonnut. Ero oli rankka, mutta elämäni parhain päätös. Lapsia en tehnyt tuohon suhteeseen sillä en halunnut että he joutuvat kokemaan saman kuin minä.

Elämäni on ihanaa kun ei tarvitse krapulalemuja haistella eikä pelätä että milloin se juominen alkaa! Eikä kuunnella juuri tuota kun kaljapullo avautuu ja neste valuu kurkusta alas, ihanaa ihanaa! Kun vain kuulen tuon äänen, niin hermostoni menee jo ylikierroksille ja sydän alkaa hakkaamaan. En enää ikinä voisi ottaa miestä joka juo kaljaa, edes sitä yhtä. Mieluummin olen yksin. Jokaisella ihmisellä on oikeus laittaa omat rajansa sille mitä sietää. Ei ole oikeaa rajaa juomiselle. Mielestäni jo se, että se aiheuttaa huolta läheisissä on jo liian juomisen puolella. Et ap. selvästikään ole tiukkapipo, älä anna syyllistää itseäsi. Oma exäni keksi syitä juomiselleen esim. että minä olen niin ongelmainen kun olen kasvanut niin ongelmaisessa perheessä. Joopa joo.

Isäni kuoleman vuosipäivä on juuri tänään, 15.12. Hän ei olisi kuollut, jos ei olisi tissutellut edellisenä iltana. Miettikääpä sitä.

Vierailija
102/121 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juo ollenkaan kaljaa, onneksi. En siedä sitä löyhkää. Eikä juo muutakaan, joka päivä eikä viikottain eikä edes kuukausittain.

Uuteenvuoteen varmaan menee suraavat saunalonkerot meillä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan ihan metsässä tuon alkon kulutuksen kanssa, vertaillaan omaa kulutusta johonkin mittataulukkoon, josta saadaan "lupa" vielä jatkaa juomista, kun ei mene riskirajoilla!?!

Kyllähän jokaisella on yksilöllinen toleranssinsa, joka ei ole verrannollinen taulukoihin.

Miksi ihmeessä pitää itseään lääkitä, turruttaa, palkita, jne jne alkolla, joka on kuin joku aikuisen tutin korvike?

Tiedoksi vain, että tämä vastaaja on kyllä viinaa juonut ja tietää mitä se tarkoitta ja miten se vaikuttaa. Eikä ole absolutisti nytkään.

Mutta aikuinen, joka laittaa alkon perheensä edelle, ei ole oikeasti vastuullinen aikuinen, vaan lapsen tasolle jossain persoonansa ulottuvuudessa jäänyt.

Alko kuluttaa elimistön mielihyvähormonit kerta rysäyksellä, jolloin jäljelle jää usein tyhjyys ja sitä seuraava masennus. Tyhjyyttä ja masennusta lääkitään juomalla lisää. Tässä kierteessä näyttävät hyvin useat tässä ketjussakin vastanneet miehineen olevan. Jatkuva juominen lisäksi estää mielihyväkokemusten korjaantumisen, jolloin annosmäärät myös kasvaa.

Onneksi itsellä ja miehellä alkon käyttö on kohtuudessa. Määrällisesti miehellä menee pari kaljaa vuoteen, itsellä pari pulloa viiniä vuoteen - nämäkin ystävien kanssa ruoka-iltoja viettäessä.

Vierailija
104/121 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tuu olemaan parisuhteessa lehmän kanssa jolle 2 kaljaa päivässä on ongelma. 

Pihtaa pihtaa niin ukkos käy huorissa. Nalkuta niin oot hautaan asti sinkkuna.

Ukkos tulee olemaan tyytyväinen kun tajuaa mikä rasite olit hänen hyvin voinnilleen.

Maailma on täynnä parempia naisia jotka ei ole noin pinnallisen turhamaisia kuin sinä!

Vierailija
105/121 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni juo arkenakin pari tölkkiä olutta jos saunoo tai rassailee autotallissa moottoripyöriä ym. Mutta ei kerralla mene viikonloppunakaan sitä kuutta joten en ole huolissani. Onhan tuon maha jo vähän pyöristynyt ja sitä itsekin kauhistelee, juoksee sitten lenkillä henkihieverissä. Ei minua tissuttelu häiritse, toiset juo viiniä, toiset pari olutta. Itse en juo mitään. Humalajuomista en mieheltäni juurikaan siedä, siksi hän harvemmin onkaan humalassa.

Vierailija
106/121 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän raavas mies nyt vielä parista bissestä päivässä humalaan tuu. Kiellä vaan ukoltas sekin pieni ilo niin saas nähä kuin kauan ootte yhessä.

Nimenomaan komppaan edellisiä siitä, että jos kotona mystifioidaan alkoholia jonain kiellettynä hedelmänä, niin kakarat perseilee teini-iässä kahta kauheammin, että saat valita tämän "juopon" ukkosi tai sitten tulevien juoppojen kakaroittesi väliltä.

Vierailija
107/121 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän raavas mies nyt vielä parista bissestä päivässä humalaan tuu. Kiellä vaan ukoltas sekin pieni ilo niin saas nähä kuin kauan ootte yhessä.

Nimenomaan komppaan edellisiä siitä, että jos kotona mystifioidaan alkoholia jonain kiellettynä hedelmänä, niin kakarat perseilee teini-iässä kahta kauheammin, että saat valita tämän "juopon" ukkosi tai sitten tulevien juoppojen kakaroittesi väliltä.

Vierailija
108/121 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on kaljamaha kasvattaa, eipä tuo akkakaan näytä pääsevän raskauskiloistaan eroon. Sitten kun se tekee asialle jotain, minä lopetan oluen lipittämisen.

Vierailija
109/121 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta ei juo. Enkä tommosta juoppoja katteliskaan. Saunakaljan ottaa joskus (ei edes kerran kuussa). Ja on urheilullinen, ei kaljamahaa :)

Vierailija
110/121 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.11.2011 klo 19:54"]

että suuressa maailmassa suurkulutuksen raja on 7 annosta viikossa niin saat hieman suuntaa miehes alkonkäytölle. Suomi on vain niin viinaa hyysäävä maa, että siksi sairaan korkeat kohtuujuomisen annosmäärät, vaikka asiantuntijatkin esittäneet vuosia niiden laskemista, koska jos olet lähelläkään suomalaisen suurkulutuksen ylittäviä rajoja, olet jo pahasti alkoholisoitunut. Sen "hei mä dokaan ihan liikaa" herätyksen pitäisi tulla jo paljon alemmilla annosmäärillä, että olisi jotain tehtävissä ajoissa. Myös terveyden kannalta.

[/quote]

Tamahan on aivan pelkkaa valetta.

3 kaljaa paivassa pidetaan suuressa mailmassa terveellisimpana vaihtoehtona

http://sciencenordic.com/three-beers-day-keep-doctor-away

Vierailija
111/121 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ahadasmielisiä akkoja täällä. En ottais omaks eukoks teidän kaltaisia riivinrautoja. olen hyvinansaitseva yrittäjä, hoidan työni hyvin, tulen ihmisten kanssa toimeen. Työ on rankkaa, myös henkisesti. Jos nyt otan illalla 1-2 olutta, niin se ei saamari voi olla ongelma. Tai jos on, niin ei mun kanssa ole pakko olla. Perhe on tärkeä, enkä ole humalassa, kuin harvemmin. Tuon elannon taloon, hoidan myös lapsiani lähes päivittäin vaihtelevan ajan. Otan olueni vasta iltasella/ saunan yhteydessä.

älkää akat valittako joka asiasta.

Vierailija
113/121 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei ole koskaan maistanutkaan alkoholia. Ehdoton absolutisti, suvussaan paljon alkoholisteja eikä tahdo lipsahtaa väärälle puolelle.

Aina kun kihisen likasia pepsilaseja sohvan reunalla, muistan, ettei mun sentään tarvitse keräillä bissetölkkejä ja humalaista miestä lattialta. Tuuri käynyt.

Vierailija
114/121 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 20:31"]Kyllä on ahadasmielisiä akkoja täällä. En ottais omaks eukoks teidän kaltaisia riivinrautoja. olen hyvinansaitseva yrittäjä, hoidan työni hyvin, tulen ihmisten kanssa toimeen. Työ on rankkaa, myös henkisesti. Jos nyt otan illalla 1-2 olutta, niin se ei saamari voi olla ongelma. Tai jos on, niin ei mun kanssa ole pakko olla. Perhe on tärkeä, enkä ole humalassa, kuin harvemmin. Tuon elannon taloon, hoidan myös lapsiani lähes päivittäin vaihtelevan ajan. Otan olueni vasta iltasella/ saunan yhteydessä.

älkää akat valittako joka asiasta.
[/quote]

"Hoidan lapsiani lähes päivittäin". Unelmaisi!

Vierailija
115/121 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei juo enää nykyisin. Eli kaikki yhteinen kiva meiltä kadonnut. Minä vielä juon, mutta en tiedä miten kauan jaksan enää tätä yksin. Miten voi olla liikaa vaadittu, että voitaisiin viettää yhteistä laatuaikaa iltaisin edes sen parin oluen verran.

Vierailija
116/121 |
17.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko juoda kun muija muuttui hirveeksi pirttihirmuksi lasten saannin jälkeen, ei tätä kestä selvinpäin.

Vierailija
117/121 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli 24 annosta viikossa tai yli 7 annosta kerralla on riskiraja. Tuokin että dokaa salaa, on paha merkki. Meneekö krapulassa töihin? Tarvitseeko tasoittavia? Tuleeko vihaiseksi jos ei saa päivittäistä kalja-annostaan?

PULLO VIINAA MIEHEN TIELLÄ PITÄÄ!! PERKELE KJEH KJEH

Vierailija
118/121 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkavaa alkoholismia,toleranssi kasvaa vähitellen.Monilla se alkaa joka viikonloppu juomisesta ja sitten alkaakin lipsua arkipäiviin.

Vierailija
119/121 |
24.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sellaisessa ammatissakin, että edellytetään ehdotonta raittiutta. Aika pitkä aika ennen työvuoroa on oltava ihan nollalinjalla. Eikä se nyt muutenkaan olisi ongelma (siis raittius).

Kirkon palveluksessa?

Vierailija
120/121 |
09.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottahan toki ihan normaalia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi