Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos jatkossa ensimmäisestä sairaslomapäivästä ei saa enää palkaa

Vierailija
14.12.2023 |

Niin haen sen muutaman päivän sijasta aina muutaman viikon kerralla.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä haet mutta et saa muutamaa viikkoa.

Vierailija
2/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti olen aina saanut kun käy vaan useamman kerran.Jollain masennuksella voi lomailla vaikka kuukausia jos huvittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kävi Ruotsissa (ei viikkoja, mutta se 3-5 päivää). Kumma, että työnantaja ei sitä tiedä. 

Vierailija
4/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti olen aina saanut kun käy vaan useamman kerran.Jollain masennuksella voi lomailla vaikka kuukausia jos huvittaa.

Sitten olet työnantajallesi aivan turha olento. Tosin ensin sun pitäisi löytää se työpaikka, josta voit lomailla mielesi mukaan.

Vierailija
5/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että työnantaja tekee päätöksen siitä, maksaako palkkaa sairausloman ajalta vai toteaako masentuneelle, että voit hyvin pestä henkilökunnan autoja sairauslomallasi.

Vierailija
6/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja jos töissä tapahtuu kiusaamista tqi muuta niin sairasloman kun yhdistää, voi hakea korvauksia. Aina jos tulee terveysongelmia toisten kiusan takia, stressiä tai muuta niin rikosilmoitus. Terveyshaitat ovat korvauksen alaisia myöskin ja pahempaa rikoksia.

Vierailija
7/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten olet työnantajallesi aivan turha olento. Tosin ensin sun pitäisi löytää se työpaikka, josta voit lomailla mielesi mukaan.

Minua  ei kiinnosta työnantaja vaan se että saan rahaa.

Vierailija
8/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että työnantaja tekee päätöksen siitä, maksaako palkkaa sairausloman ajalta vai toteaako masentuneelle, että voit hyvin pestä henkilökunnan autoja sairauslomallasi.

Ei mielivaltaisesti vaan päätös perustuu diagnoosiluokitukseen. Tässä voi olla työnantajakohtaisia eroja. Terveisin palkanlaskija.

Vierailija
9/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työterveydestä. Meillä masennuksesta saa viikon kerrallaan ja toisella kerralla jo tungetaan masennuslääkereseptiä kouraan. Putoaa myös Kelan sairaspäivärahoille nopeasti. 

Vierailija
10/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin kävi Ruotsissa (ei viikkoja, mutta se 3-5 päivää). Kumma, että työnantaja ei sitä tiedä. 

Ruotsissa eivät hoksanneet sitä, että lääkärintodistuksesta tulee tehdä pakollinen.

Vierailija
11/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten heräsit, onko työtön-työtön jo täytetty? Siinähän sitä on uurastusta koko kuulle.

Vierailija
12/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalle ei tarvitse edes kertoa sairasloman syytä.Sinä et ole ikinä tainnut töissä ollakaan pummi.

Vierailija
13/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu työterveydestä. Meillä masennuksesta saa viikon kerrallaan ja toisella kerralla jo tungetaan masennuslääkereseptiä kouraan. Putoaa myös Kelan sairaspäivärahoille nopeasti. 

Kaupungilla ei, onnea lusmuille 🤣🤣🤣

Vierailija
14/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa saa kun tekee työtä eikä kikkaile tekaistuilla sairaslomilla.

Vierailija
15/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putoat hyvin nopeasti Kelan sairaspäivärahoille lomailessasi kuukausia masennukseen vedoten. 

Vierailija
16/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mielivaltaisesti vaan päätös perustuu diagnoosiluokitukseen. Tässä voi olla työnantajakohtaisia eroja. Terveisin palkanlaskija.

Palkanlaskijalle tiedoksi: se diagnoosiluokitus on Kelan sairauspäivärahaa varten, työnantajan ei tarvitse katsoa sitä lainkaan, vaan voi aina tarjota työntekijälle työtä, jota voi tehdä sairaana. Jos ei kelpaa, ei tarvitse maksaa palkkaa ja työntekijä voi itse hakea korvauksen Kelasta.

Vierailija
17/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanterveyteen tulee negatiivinen vaikutus tällä. Lisäksi flunssien kiertämisestä pääsee nyt sitten aivan todella nauttimaan pärskivien työkavereiden keskellä. Ihaan Orpo, ihanaa!

Vierailija
18/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi siinä on sekin puoli, että moni tulee sairaana töihin tartuttamaan työkavereita ja asiakkaita. Esim. päiväkodeissa, joissa muutenkin liikkuu kaikki mahdolliset pöpöt, ei palkat kuitenkaan ole sitä tasoa, että olisi varaa palkattomiin vapaisiin.

Vierailija
19/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkinen sektori on sellainen paikka missä tuottavuudella ei ole merkitystä kun sitä ei ole, siellä voi saikuttaa niin paljon kuin haluttaa. Kelan pitäisi puuttua pitkiin ja toistuviin sairaslomiin mutta siitä seuraisi se, että tämmöiset sarjasaikuttajat siirtyvät heille kokonaan, toisaalta kelakin on julkistasektoria. Suo siellä, vetellä täällä.

Vierailija
20/47 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajalle ei tarvitse edes kertoa sairasloman syytä.Sinä et ole ikinä tainnut töissä ollakaan pummi.

Sairauslomatodistuksessa täytyy olla diagnoosi jolla saikun saa. Jos on vain pelkkä koodi, työnantajalla voi katsoa ICD-10 luokituksesta.