Miten kukaan voi luovuttaa sukusolujaan?
Mä ainakin kuolisin tuskasta, jos tietäisin, että mun lapseni on jossain.
Ihan vain siksi laitoin tän , että meitä tosiaan on jotka ajattelee näin.
Ja sekin musta on ok, että joku luovúttaa, mutta kaikille se vain ei käy.
Kommentit (86)
sitä surua ja tuskaa, minkä jokainen pettymys toi tullessaan, olisin valmis luovuttamaan munasolujani ehdoitta ja ilmaiseksi. Harmi vaan, että olen liian vanha jo. Ystävät siis saivat kauan kaipaamansa lapsen lahjoitetulla solulla.
Vastustan koko hedelmöityshoitoja
En ole tuo, jolle vastasit, mutta kauhealta ihmiseltäpä SINÄ kuulostat! Mikä sinä olet vastustamaan muiden pyrkimyksiä saada oma lapsi? Minä voisin hyvin luovuttaa omia sukusolujani, mutten meidän alkioita. Ne ovat sentään 100% samaa geeniperimää kuin omat lapsemme, pelkkä munasolu ainoastaan 50%.
Niin vastustan minäkin, ainakaan julkisin varoin ei missään nimessä lapsettomuushoitoja! Maailmassa on väkeä jo ihan riittämiin. Ihan mielenkiinnosta kysyisin aloittajalta ja muilta jotka vastustaa tota sukusolujen luovutusta, vastustatteko henkeen ja vereen myös elinluovutusta ja verenluovutusta? Nissä on sentään kyse jonkun hengestä ja elämästä jonka voi pelastaa, lapsettomuuteenhan ei kai kukaan varsinaisesti ole kuollut?
niin oletko itse tehnyt lapsia. Jos noin olet huolissaan niin eikö myös sinun olisi kuulunut alkaa omasta tahdosta lapsettomaksi..sehän olisi niin hyvä teko maapallon väestön kannalta .
Kyllä minulle omíen munasolujeni käyttö tarkoittaa omaa biologista lasta?
Aika kauaksi on biologiasta menty, jollei näin ole.
Ja aion joskus toteutaakin suunnitelmani. Ei se olisi minun lapseni joka siitä alkunsa saisi, vaan omien vanhempiensa lapsi. Ja varmasti suurin lahja minkä he tulevat elämässään saamaan. Jos lapsi sitten joskus tulevaisuudessa haluaa tutustua minuunkin, ei minulla olisi mitään sitä vastaan. :)
Ihme pelleilyä että lapsi olisi muka sen, kenen geenit sillä on. Huh huh.
Olen itse luovuttanut ja luovutan varmasti vielä tulevaisuudessakin. Luovutan säännöllisesti myös verta, olen luuydinluovuttajarekisterissä ja olen elitenluovuttaja (niin kun nykyään me kaikki jotka emme ole siitä erikseen kieltäytyneet). Miksi en voisi luovuttaa ja auttaa apua tarvitsevaa? Kaikki ei ole niin mustavalkoista.
Todella huono vertaus.
Miksi ei sitten jätettäisi kuolevia kuolemaan niin maailma pelastuu?
Meillä Suomessa on pienoinen pula kansalaisista jahka suuret ikäluokat jää eläkkeelle ja kupsahtaa.
En lähtisi puhumaan ettei saa lisääntyä muualle kuin maahan jossa syntyy lapsia niin ettei heistä voida huolehtia.
Onko parempi että me hyvinvointi valtiona adoptoidaan tälläsiä lapsia. Nämä lapset olisi pitänyt jättää kokonaan synnyttämättä, tälläsiin maihin sitä tarvitaan synnytyskontrollia..
Kyllä minulle omíen munasolujeni käyttö tarkoittaa omaa biologista lasta?
Aika kauaksi on biologiasta menty, jollei näin ole.
Lapsi tarvitsee kasvaakseen paljon muutakin kun tuon munasolun. Biologisestikin. Munasolu vain sattuu olemaan yksi pienenpieni osa jopa lapsen kehityksessä ennen syntymää.
Ja aion joskus toteutaakin suunnitelmani. Ei se olisi minun lapseni joka siitä alkunsa saisi, vaan omien vanhempiensa lapsi. Ja varmasti suurin lahja minkä he tulevat elämässään saamaan. Jos lapsi sitten joskus tulevaisuudessa haluaa tutustua minuunkin, ei minulla olisi mitään sitä vastaan. :)
Ihme pelleilyä että lapsi olisi muka sen, kenen geenit sillä on. Huh huh.