Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvät vanhemmat: millainen teidän aamuaikataulunne on?

Vierailija
09.11.2011 |

Kiinnostaisi tietää miten te muut ehditte töihin kun itse olen AINA 10 minuuttia myöhässä..

Meidän aamu:

6.00 soi kello, torkutan/luen nettihesarin otsikot

6.15-6.30 puen, harjaan hampaat, kampaat hiukset ja meikkaan.

mies pukee ja harjaa hampaat 6.45 asti..

6.30-6.40 katson lapsille sisävaatteet valmiiksi esiin ja ulkovaatteet eteiseen levälleen helposti puettaviksi

6.40 herätän 4v ja 6v pissalle ja hammaspesulle. autan pukemisessa hiukan niin sujuu nopeammin.

6.55 herätän 2v ja vaihdan yövaipan pois, pesen pyllyn ja puen hänet alusta loppuun

sillä aikaa mies hakee auton parkkikselta oven eteen ja tulee takaisin sisälle hakemaan lapsia kanssani

7.10 auto starttaa päiväkodille

7.15 ollaan päiväkodilla

7.25 lähden viemään miehen töihin

7.40 ollaan miehen työpaikalla

7.55 oon itse töissä (pitäisi olla 7.45)

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus oli jo tuossa omassa aloitusviestissäsi:

olet aina 10 min myöhässä.

Viestisi eka kohta on että kello soi 6:00 ja nouset 6:15 . Tässä välissä torkutat tai luet nettihesaria.

Minun yksinkertainen neuvoni on: nouse heti sängystä, älä jää torkuttamaan tai lukemaan. Näin saat 15 min etumatkan joka aamu. Otsikoita ehtii lukea aamupalapöydässä jos tarpeen, tai työkoneelta vasta.

Vierailija
82/86 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa vaatteet illalla valmiiksi koko perheelle ja kahvinkin voi ladata keittimeen valmiiksi, aamulla painaa vaan nappia ja menee sillä aikaa meikkaamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
09.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammikuussa pitäisi mennä töihin, tätäkö se sitten on, voi itku :(( ohi ovat ne ihanat kiireettömät aamut, kun taaperon kanssa vaan köllitään ja kutitellaan ennen kuin jaksetaan kunnolla nousta, rauhassa syödään puurot ennen kuin edes mietitään mitäs tehtäis. Mä hellin joka ikistä aamuamme mitä niitä nyt on jäljellä vielä... mä masennun pelkästään kun luen näitä aamukertomuksia, ne on ihan hirveitä. Ihmiset on kuin robotteja :((

Kotona ollessa maailma toki kutistuu minimaailmaksi, mutta silti. Ihmiset riipii lapset ennen kuutta sängyistään, aamuisin on sysipimeää tähän aikaan vuodesta ainakin kasiin, siihen mennessä ehditään nippanappa töihin, useimmat eivät pitkien työmatkojen takia edes vielä silloin.

Töissä on oltava se kahdeksan tuntia, venyvistä palavereista noloina poistumisten, ruuhkissa kaahaamisten jälkeen ehtii niukin naukin ennen viittä päiväkotiin/eskariin/iltapäiväkerhoon, pikaisesti kotiin, nälkäisiä, väsyneitä, kiukkuisia lapsia (ja aikuisia), pyykkiä, ruuan laittoa, harrastuksiin viemistä, seuraavan aamun pohjustusta, mahdollisia rästitöitä, vajaavaisia unia, sama kuvio aamulla uudelleen... En ihmettele Nina Mikkosen valintaa...

Vierailija
84/86 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee klo 6 töihin, heräillään lapsen kanssa, vietetään kotona päivä kahdestaan tehden normijuttuja.

Lapsen päikkäreiden aikaan käyn suihkussa, pukeudun yms.

Mies tulee kolmen aikaan kotiin, työpaikalla olen ennen klo 16. Työt alkaa 16-16.30.

Vierailija
85/86 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tuntuu aika rankoilta muiden aamut, kun lapset kiskotaan ylös sängyistä kukonlaulun aikaan)

- kello 5-6 herätys (olen aamuvirkku ja herään ilman kelloa)

- koira pissalle

- (5.15)6.15 - 6.30 surffaan netissä, luen hesarin ja syön aamupalan

- pyykit kuivumaan (pesukone pyöriin ajastimella aamuyöstä, pyykkien silitystä, pientä siivousta

- tokaluokkalaisen herätys kello 7.30, isommat koululaiset heräävät omia tahtejaan

- 7.45 tokaluokkalaiselle aamupala ja kehottamista hoitamaan aamutoimet (pesut, vaatteet päälle)

- samaan aikaan itse työvaatteet päälle ja hiusten laitto, meikkaus.

-sänkyjen petaus + kodin yleisilme siistiksi

- 8.25 koululaisen kouluuun lähetys

- 8.40 töihiin lähtö-. TÖissä kello 9.

Vierailija
86/86 |
10.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä herään 6.55

teen puuroa, laitan kahvin

meikkaan ja puen

klo 7.20 herätän kolmasluokkalaisen jos on kasin aamu

jos ei ole, herää itse herätyskelloon myöhemmin