Työssäkäyvät vanhemmat: millainen teidän aamuaikataulunne on?
Kiinnostaisi tietää miten te muut ehditte töihin kun itse olen AINA 10 minuuttia myöhässä..
Meidän aamu:
6.00 soi kello, torkutan/luen nettihesarin otsikot
6.15-6.30 puen, harjaan hampaat, kampaat hiukset ja meikkaan.
mies pukee ja harjaa hampaat 6.45 asti..
6.30-6.40 katson lapsille sisävaatteet valmiiksi esiin ja ulkovaatteet eteiseen levälleen helposti puettaviksi
6.40 herätän 4v ja 6v pissalle ja hammaspesulle. autan pukemisessa hiukan niin sujuu nopeammin.
6.55 herätän 2v ja vaihdan yövaipan pois, pesen pyllyn ja puen hänet alusta loppuun
sillä aikaa mies hakee auton parkkikselta oven eteen ja tulee takaisin sisälle hakemaan lapsia kanssani
7.10 auto starttaa päiväkodille
7.15 ollaan päiväkodilla
7.25 lähden viemään miehen töihin
7.40 ollaan miehen työpaikalla
7.55 oon itse töissä (pitäisi olla 7.45)
Kommentit (86)
Mutta tehokkaita kyllä.
Itse käyn aina suihkussa ja pesen tukan sekä syön aamupalaa ja luen sanomalehteä ja pitkään.
Puhumattakaan kaikesta muusta, mitä teen.
(vaihtelee)
vartin häärin yksikseni, usein lapsi jo herää tässä vaiheessa
äiti pukee
aamupala
lapsi pukee
hiukset ja hampaat ja menoksi, ja koulussa ollaan ajoissa, työmatka siihen päälle vielä 50 minuuttia
yhtään ihmettele, vaikka ihmiset masentuu. Aikatauluja jopa ihan pienillä lapsilla epäinhimillisinä heräämisaikoina. Mä luulin, et mulla on tiukka aikataulu, mut eipä vedä vertaa noille klo 4 herääjille.
Aamu siis seuraavasti:
klo 6.40 herätys
klo 6.40-7.00 pesut, puuro ym.
klo 7.00 herätän lapsen
klo 7-7.20 lapsi pukee, itse juon kahvia ja herätän pienimmän ja koululaisen
Klo 7.20 menoksi
7.30 lapset päiväkodissä
8.00 töissä
Tulen töistä kotiin 6.20. Laitan pyykkiä koneeseen ja ripustan märät narulle. Katson samalla lapsille vaatteet ja pakkaan hoitoreput. Syön iltapalaa.
Mies herää klo 7.15. Lapset heräilee varttia myöhemmin. Laitan lapset lähtövalmiiksi, mies vie ne päiväkotiin, minä menen nukkumaan.
Iltapäivällä heräilen n. klo 14 ja haen lapset päiväkodista kun ovat syöneet välipalaa.
5.00 minä herään ja hoidan aamutoimet
6.00 mies herää ja nousee aamukahville, minä lähden töihin
6.30 lapset heräilee itsekseen suurin piirtein tuohon aikaan, minä olen jo siinä vaiheessa töissä
7.00 lapset syövät aamupalan
7.15 lapset pukevat aamupalan jälkeen
7.30 isä ja lapset pesevät hampaat
7.45 starttaa auto, jos esikoisella alkaa koulu kahdeksalta. Jos vasta ysiltä, niin silloin lähtevät vasta 8.30 liikenteeseen.
7.55 esikoinen koulussa
8.10 kuopus päiväkodissa
8.15 mies töissä.
6.15 soi kello+meikkaus+aamupesut, kahvi
6.30 vaatteet päälle itselle ja muksuille
6.45 bussiin
7.00 lapset hoitoon
7.15 bussiin
7.30 bussin vaihto
7.45 olen töissä (työt alkaa kahdeksalta)
olen yh
Jos minä vien:
7.00 ylös (suihku, hiukset, meikki ja ed. iltana valkatut vaatteet päälle)
7.20-7.40 Hesari ja aamupala
ja sitten herätän lapsen 3v.
Hän pukee päälleen ja lähdemme kotoa noin klo 8.
Olen duunissa Helsingin ydinkeskustassa noin klo 9.00 (aamulatte kädessä)
Jos en vie lasta, luen pidempään Hesaria TAI olen töissä jo klo 8.00, jos minun pitää hakea.
6.15 - herätys
6.15-6.30 Mies tekee aamupalan kaikille, minä suihkussa
6.30-7.00 Koko perhe syö aamiaista (+mies käy tarvittaessa suihkussa)
7.00-7.15 pukeminen, hammaspesut, hiusten harjaukset
7.15-7.30 mies vie nuorimmat päiväkotiin ja eskariin (samassa paikassa), itse meikkaan ja katson että koululainen pakkaa repun ym
7.30-7.45 mies vie mut työpaikalle
7.45-8 mies itse ajaa töihin (ja minä juon aamukahvia töissä)
mies vuorotyössä, joten vaihtelee hieman. Mutta jos suunnilleen aloitetaan samaan aikaan:
05:20 herätys soi, joskus pikku torkku.
05:30 kahvia, tupakkaa, netistä ainakin sää
5:45 suihkuun, hiukset vaatteet
06:00 mies ylös ja sitten tenavat, lapset pissalle, hampaat, pukemaan
06:17 juoksen ovesta bussiin. Työmatkalla vaihto junaan, sitten bussiin ja töissä 06:50 - 07:10, riippuen vaihdoista. Mies vie tenavat ja jatkaa töihin. Yleisimmin lapset tarhaan 6:30.
Herään 6.45 ja laittaudun.
Herätän lapset 7.15 ja autan niitä pukeutumaan ja peseytymään.
Alamme pukea päällysvaatteita ja kerätä päiväkodissa vaadittavia ylimääräisiä tarpeita (esim. toisella lapsella uintipäivä, toisella retkipäivä eväineen) 7.50
Päiväkodissa 8.05, siellä puretaan, valmistellaan ja hyvästellään lapset
Töissä 8.40 (varsin ok).
Mä en koe että minun olisi aikaa lukea lehteä tai syödä aamista, en saisi itseäni tarpeeksi aikaisin ylös.
mielenkiintoinen aihe!
Itse olen menossa töihin takaisin ensi syksynä, ja olen nyt jo vähän miettinyt noita aamukuvioita.. Tukan pesu on ylivoimaisesti suurin aikaa vievä asia, ja ajattelen selvitä siitä käsisuihkun ja lavuaarin avulla, eli ei kokosuihkua.
Onko jollain kokemusta kuivasampoosta tai mikä on nimeltään? Tepsiikö se perussuomalaiseen ohueen tukkaan, joka näyttää (ja on) aina aamuisin ihan kamalan likaiselta?
Olen kamalan hidas aamuisin, ja ihan horroria olisi tuo klo 5 herätys.. Onneksi taitaa riittää, että herään kuudelta tai vähän yli.
5.55 kello soi
6.20 asti torkutus
lapset herää itsestään 6.20
oma aamupesu, omat vaatteet + mekkaus lapset leikkii tai makailee meidän sängyssä
6.40 5-v. pukee itse illalla esille laittamani vaatteet
6.50 molemmat katsoo Pikku kakkosta, 2-vuotias potalla istuen
7.00 2-vuotiaalle kaikki vaatteet päälle (sisä+ulko), 5-vuotias pukee itse ulokovaatteet
7.10 ulos ovesta
7.15 päiväkodilla
7.30 olen itse bussipysäkillä
7.50 työpaikalla
8.00 työt alkavat
aamuvuorossa:
6.05 herätyskello soi, nousen ylös, menen tupakalle laitan itseni valmiiksi
6.40 lähden töihin
6.55 olen työpaikalla
Mies herää lapsen kanssa vähä ennen kahdeksaa, vaihtaa vaipan ja pukee lapsen minun edellisenä iltana esille laitettuihin vaatteisiin. Noin 8.10 lapsi on päiväkodissa syömässä aamupalaa ja minä haen hänet 15.30.
iltavuorossa:
7.40 herätyskello soi, ----> tupakalle
7.45 herätän lapsen, vaihdan vaipan, puen vaatteet ja lähdetään päiväkotiin.Itse menen töhin päivästä riippuen, mutta yleensä n. 12.00 aikoihin. Mies hakee lapsen 15.30 ja minä tulen illalla töistä.
Tuskinpa olet korkeakoulutettu.
6.35 kello soi, mies nousee laittamaan aamupalaa
6.50 minä nousen viimeistään, käyn suihkussa ja joka toinen päivä hiusten pesu
7.10 menen aamupalalle
7.15 herätän lapset, jos 8:n aamu,
7.30 kuopus ei vieläkään noussut, joten haettava kamarista, annan aamupalaa ja vaatteet, hoputan syömään, ruokin kissan ja puhdistan hiekkalaatikon, jossain välissä kuivaan vähän hiuksia, jos olen pessyt ne
8.00-8.10 kuopus valmis kouluun ja lähemme samalla ovenavauksella
8.15-8.25 olen töissä (pyörällä), liukuva työaika
saastaa tosi paljonaikaa.
Jos tukka on helposti rasvottuva voisit harkita raitojen ottamista. Ne ainakin mulla kuivattaa sen verran tukkaa etta parjaa hyvin pari paivaa pesematta.
Hyi yök, miten vähän ihmiset käy aamulla suihkussa... Jääkö alapään pesu monelta tekemättä??? YÖKSSSS
Meillä koko perhe menee aamulla aina suihkuun, myös lapset, ja pesevät myös hampaat aamulla. Meillä ainakin lapset hikoavat kovasti yöllä unissaan (vaikka huonelämpö se ihanne 22 astetta, ja peitto kevyt, hengittävä kesäpeitto).
Ja jos urheilen, käyn liikuntatuokion jälkeen myös suihkussa, vaikka olisin aamulla käynyt. Ja suihkussakäynti ei tarkoita, että koko kroppa kuorrutetaan samalla aina saippualla, meillä käytetään myös helliä, apteekin pesunesteitä, ei aina todellakaan mitään saippuaa, jos iho tuntuu kuivalta!
Ja koko perhe laittaa aamusta aina puhtaat vaatteet, ei siis eilisiä vaatteita.
Jotenkin tuntuu epähygieeniseltä, että edes alapäätä ei pestä aamuisin ennen töihiin menoa...
Herätyskello soi 6.30.
Menen suihkuun.
Käyn vähän kuiskuttelemassa lapsille, että kohta pitää nousta.
Mies nousee ja mene suihkuun.
Meikkaan ja puen.
Lapset ylös sängystä n. klo 7.
Syödään yhdessä aamupalaa.
Lasten hammaspesu ja hiukset.
Lapset pukeutuvat, 6-v. itse, 3-vuotiasta autetaan vähän.
Laitan omat hiukset samaan aikaan kun mies valmistaa lapsia.
Mies lähtee töihin omia aikojaan tällä kohtaa.
7.45 ulkovaatteet päälle ja ajo eskariin, jossa pitäisi olla klo 8. Yleensä ehditään.
Sitten vien kuopuksen päiväkotiin ja ajan töihin, jossa olen klo 8.30.
Jos minun pitää olla töissä jo kasilta, tiivistetään aikataulua vähän. Silloin lapset syövät aamiaista eskarissa ja päiväkodissa.
OKS!!!!!!!!!!
Eihän normaali ihminen aamulla pesua tarvi =DDDD
Miten sä yöllä noin sotket?
Hyi yök, miten vähän ihmiset käy aamulla suihkussa... Jääkö alapään pesu monelta tekemättä??? YÖKSSSS
Meillä koko perhe menee aamulla aina suihkuun, myös lapset, ja pesevät myös hampaat aamulla. Meillä ainakin lapset hikoavat kovasti yöllä unissaan (vaikka huonelämpö se ihanne 22 astetta, ja peitto kevyt, hengittävä kesäpeitto).
Ja jos urheilen, käyn liikuntatuokion jälkeen myös suihkussa, vaikka olisin aamulla käynyt. Ja suihkussakäynti ei tarkoita, että koko kroppa kuorrutetaan samalla aina saippualla, meillä käytetään myös helliä, apteekin pesunesteitä, ei aina todellakaan mitään saippuaa, jos iho tuntuu kuivalta!
Ja koko perhe laittaa aamusta aina puhtaat vaatteet, ei siis eilisiä vaatteita.
Jotenkin tuntuu epähygieeniseltä, että edes alapäätä ei pestä aamuisin ennen töihiin menoa...
Kotona ollessa maailma toki kutistuu minimaailmaksi, mutta silti. Ihmiset riipii lapset ennen kuutta sängyistään, aamuisin on sysipimeää tähän aikaan vuodesta ainakin kasiin, siihen mennessä ehditään nippanappa töihin, useimmat eivät pitkien työmatkojen takia edes vielä silloin.
Töissä on oltava se kahdeksan tuntia, venyvistä palavereista noloina poistumisten, ruuhkissa kaahaamisten jälkeen ehtii niukin naukin ennen viittä päiväkotiin/eskariin/iltapäiväkerhoon, pikaisesti kotiin, nälkäisiä, väsyneitä, kiukkuisia lapsia (ja aikuisia), pyykkiä, ruuan laittoa, harrastuksiin viemistä, seuraavan aamun pohjustusta, mahdollisia rästitöitä, vajaavaisia unia, sama kuvio aamulla uudelleen... En ihmettele Nina Mikkosen valintaa...
aamuvuorossa:
6.05 herätyskello soi, nousen ylös, menen tupakalle laitan itseni valmiiksi
6.40 lähden töihin
6.55 olen työpaikalla
Mies herää lapsen kanssa vähä ennen kahdeksaa, vaihtaa vaipan ja pukee lapsen minun edellisenä iltana esille laitettuihin vaatteisiin. Noin 8.10 lapsi on päiväkodissa syömässä aamupalaa ja minä haen hänet 15.30.
iltavuorossa:
7.40 herätyskello soi, ----> tupakalle
7.45 herätän lapsen, vaihdan vaipan, puen vaatteet ja lähdetään päiväkotiin.
Itse menen töhin päivästä riippuen, mutta yleensä n. 12.00 aikoihin. Mies hakee lapsen 15.30 ja minä tulen illalla töistä.