Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi anoreksiaa pidetään mielenhäiriönä ja sairautena, mutta lihavuutta ei?

Vierailija
07.06.2026 |

Jännä juttu, eikö? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hullut johtavat mielisairaalaa. Tässä tapauksessa nuo hullut ovat läskejä. 

Vierailija
2/6 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoreksialle "vastakohtainen" mielenhäiriö on ahmimishäiriö, ja se usein johtaa lihavuuteen. Lihavuuteen johtaa kuitenkin myös huonot geenit, huonot lapsena opetut ruokailu- ja liikuntatavat, raskaudet ja se että vuodesta toiseen vaan syö vahingossa ihan pikkuisen enemmän kuin kuluttaa. Nuo eivät vaadi mitään vikaa korvien väliin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuuskin voi olla syömishäiriö ja kaikki hoikat eivät ole anorektikkoja, joilla on syömishäiriö

Vierailija
4/6 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoreksialle "vastakohtainen" mielenhäiriö on ahmimishäiriö, ja se usein johtaa lihavuuteen. Lihavuuteen johtaa kuitenkin myös huonot geenit, huonot lapsena opetut ruokailu- ja liikuntatavat, raskaudet ja se että vuodesta toiseen vaan syö vahingossa ihan pikkuisen enemmän kuin kuluttaa. Nuo eivät vaadi mitään vikaa korvien väliin. 

Tarkoituksenani ei ole aloittaa minkaanlaista riitaa kanssasi, mutta eikö normaali ihminen kuitenkin huomaa lihovansa jatkuvasti, ja elämänlaatunsa kärsivän tästä.

Itse olen suhteellisen samanpainoinen ollut aina, mutta on omakin painoni huonon ruuan vuoksi, joskus ollut kohonneena useita kilojakin, ja aina silloin olen korjannut asian.

Mietin kun sanoit että ”ei vaadi mitään vikaa korvien väliin”, niin eikö tuo jonkunlaisesta masennuksesta voisi kertoa, tai oudosta suhtautumisesta että ei välitetä enää kehosta ja terveydestä?

Vierailija
5/6 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep ja siinä vastaus ap:n kysymykseen. Mutta alanuolista päätellen ei taida vastaus miellyttää.

Vierailija
6/6 |
07.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoituksenani ei ole aloittaa minkaanlaista riitaa kanssasi, mutta eikö normaali ihminen kuitenkin huomaa lihovansa jatkuvasti, ja elämänlaatunsa kärsivän tästä.

Itse olen suhteellisen samanpainoinen ollut aina, mutta on omakin painoni huonon ruuan vuoksi, joskus ollut kohonneena useita kilojakin, ja aina silloin olen korjannut asian.

Mietin kun sanoit että ”ei vaadi mitään vikaa korvien väliin”, niin eikö tuo jonkunlaisesta masennuksesta voisi kertoa, tai oudosta suhtautumisesta että ei välitetä enää kehosta ja terveydestä?

Ei, koska lihavuus johtuu yleisimmin ihan vain laiskuudesta. Ihminen on siitä jännä olio, että ei se välttämättä korjaa asiaa, joka on ilmeisen rempallaan, vaan lykkää sitä aina jonnekin hamaan tulevaisuuteen, oli kyse sitten siivoamisesta, lomakkeen täyttämisestä tai omasta terveydestä. Ei se kerro välttämättä yhtään mitään mielenterveyden ongelmasta, että on pulska vaan ihan vain velttoudesta.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan