Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä teini-äiti blogi on ihan hirveä!

Vierailija
09.11.2011 |

Olen aina ajatellut, että jos nuori tulee raskaaksi ja päättää pitää lapsen, niin häntä täytyy tukea, kannustaa eikä haukkua, halveksua. (Siihen haukkumiseen ja halveksumiseen olen lähinnä törmännyt tällä palstalla)

Mutta herrajumala.. siis herrajumala, kun avasin tämän blogin, mikä oli linkitetty tuohon toiseen keskusteluun, niin suu auki hämmästyksestä ja pieni inhotuskin iski päälle kun tätä blogia luin.

http://meandmylittleprincess.blogspot.com/

Siis ensinnä pistää silmään tuo "teinimäinen" kirjoitus tyyli, ei osaa ilmaista itseään kauhean kypsästi. Ja nämä jutut mitä hän kirjoittaa..

Kertoilee kuinka synnyttäessään lastaan ravasi tupakalla. Ja muutenkin polttanut koko raskausajan.

Ja sitten miten nimittelee ensikodinhoitajia, ketkä varmasti vain tekevät työtään siellä!

Ja huomaa aina kuinka vihaisen agressiivista tekstiä tulee, kun joku on kehdannut antaa kommenttia siitä, että tupakointi on pahaksi..

Lapsellista, epäkypsää..En tietenkään tunne tätä tyttöä henk.koht, mutta tyttö antaa itsestään ilkeän ja typerän kuvan itsestään kirjoituksillaan. Tuli ihan rehellisesti huoli tuon tytön vauvasta, toivottavasti siellä on hyvät tukitoimet päällä ja vauvasta on joku muukin vastuussa kuin tuo tyttö..

Kommentit (133)

Vierailija
21/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teini rupeaa leikkimään kotia kannattaisi vielä hankkia koira=) Nyt vauva on vielä pieni aj suloinen, helposti hoidettava. mutta ododttakaapa kun se kasvaa aj sillä rupeaa löytymään omaa tahtoa, se kiukuttelee jne.

melekin olsiin huostaanoton kannalla jos ei isovanhemmat ole vahvasti mukana kuvioissa

Vierailija
22/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun teini rupeaa leikkimään kotia kannattaisi vielä hankkia koira=) Nyt vauva on vielä pieni aj suloinen, helposti hoidettava. mutta ododttakaapa kun se kasvaa aj sillä rupeaa löytymään omaa tahtoa, se kiukuttelee jne.

melekin olsiin huostaanoton kannalla jos ei isovanhemmat ole vahvasti mukana kuvioissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
24/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

blogi on kyllä hirveä ja aiheuttaa ahdistusta siis sen vauvan takia, mutta joo pakkoko niitä on lukea.

Vierailija
25/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta täällä on kaikkien huonounisten ja koliikkivauvojen äidit rivissä kertomassa, miten vauva EI aina ole kovin helppo hoitaa... :D

Otetaan samantien kaikki muutkin vauvat, joiden äideillä ei ole lastenhoitokokemusta entuudestaan, huostaan. Kuka niistäkään tietää yhtään mitään uhmaikäisistä taaperoista....

Vierailija
26/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan neuvolan terkkarin työssä huomaan sen että nyt on jotenkin muotia olla teiniäiti, lapset ahnkkivat lapsia, ollaan tunnettu pari kuukautta ja jätetty tahallaan ehkäisy pois kun ollaan niin rakastuneita.

No tuloksena on suloinen vauva. Menee vuosi puolitoista äiti on yleensä siinä vaiheessa yh. Teinipoika on kadonnut jo aikaa sitten. lapsikaan ei ole enää se suloinen nyytti vaan kaiken vaativa taapero jonka hoitaminen on liian raskasta. Se viedään yleensä päiväkotiin, jotta äiti saa olla edes päivät rauhassa.

Nämä lapset säälittää ja masentaa ajatus siitä miten jo elämän lähtökohdat on eri lapsilla hirveän erilaiset.

lapsia on akutta maailman historia hankittu nurina, mutta silloin on ollut vahvat tukjoukot, isovanhemmat, kyläläiset, kotiapulaiset jne. Ja avioeroja ei ole juuri ollut eli isät ovat olleet ainakin näennäisesti kuvioissa mukana.

Vierailija
27/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vie varmasti enemmän rahaa kuin tupakkaverosta koskaan tulee. jos joku haluaa savutella rahansa ja terveytensä ilmaan niin siitä vaan. mutta mitään oiekutta ei oel vaarantaan syyttömän vauvan terveyttä

Vierailija
28/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tyttö on elänyt tosi vaikeita asioita ja selvinnyt elämässään eteenpäin hienosti.

16-vuotiaana ei moni ole kovinkaan kypsä ja aikuinen, ainakaan äidiksi. Minusta blogin tyttö on monessa mielessä tosi rohkea. Tupakointi raskausaikana ei tietenkään ole järkevää ja voi vahingoittaa vauvaa, mutta nostan silti hattua tytölle ja myös poikaystävälle.

Olen itse jo kypsempää lajia nainen, kahden äiti. Enkä ole itsekään mikään superäiti. Eikä se tee musta kenestäkään superäitiä, jos mollaa toisen äidin virheitä. Nuorena ihminen tekee usein virheitä, mutta usein myös oppii niistä.

Olen työskennellyt rankkoja kokeneiden nuorten aikuisten kanssa, ja vaikka moni vetää ns. kilareita vielä myöhemmässä vaiheessakin, niin musta oli ihanaa seurata, miten nämä aikusiemmaksi kasvaneet alkavat selvitä ongelmista ja pääsevät elämään kiinni.

sallittakoon virheet äideille ja teineille ja teiniäideille ja tuetaan heitä elämässä eteenpäin mieluummin kuin mollataan ja lannistetaan. jooko?

Vierailija
29/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tms

Vierailija
30/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan käyttänyt mitään päihteitä raskaana ollessaan ja oikeasti suojeli vauvaansa. Hän on hyvin fiksu nuori nainen, vaikkakin julkisuuskuvansa on mitä on...

Tunnen kyseisen ihmisen henkilökohtaisesti, joten turha verrata tähän teini-ikäiseen päihdeäitiin.

Vierailija
31/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kauan kun tupakka ei ole laitonta niin teidän itkunne polttamisesta ei auta.

tupakointi on väärin, ja idioottimaista hommaa MUTTA me ei voida sille asialle mitään että se on jokaisen henk.kohtanen kysymys että polttaako vai ei.

ja niin kauan kuin on sanan vapaus, niin tästä asiasta saa sanoa totuuden. Eli sen, että on VASTUUTONTA polttaa raskausaikana, ja vain hyvin itsekäs ihminen sellaiseen pystyy. Vain oma napa merkkaa raskausaikana tupakoivalle. Ja en usko, että sellainen äiti voi ikinä olla kovinkaan hyvä äiti.

Vierailija
32/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan neuvolan terkkarin työssä huomaan sen että nyt on jotenkin muotia olla teiniäiti, lapset ahnkkivat lapsia, ollaan tunnettu pari kuukautta ja jätetty tahallaan ehkäisy pois kun ollaan niin rakastuneita.

No tuloksena on suloinen vauva. Menee vuosi puolitoista äiti on yleensä siinä vaiheessa yh. Teinipoika on kadonnut jo aikaa sitten. lapsikaan ei ole enää se suloinen nyytti vaan kaiken vaativa taapero jonka hoitaminen on liian raskasta. Se viedään yleensä päiväkotiin, jotta äiti saa olla edes päivät rauhassa.

Nämä lapset säälittää ja masentaa ajatus siitä miten jo elämän lähtökohdat on eri lapsilla hirveän erilaiset.

lapsia on akutta maailman historia hankittu nurina, mutta silloin on ollut vahvat tukjoukot, isovanhemmat, kyläläiset, kotiapulaiset jne. Ja avioeroja ei ole juuri ollut eli isät ovat olleet ainakin näennäisesti kuvioissa mukana.

Minusta taas tuntuu, että nuorten äitien osuus on laskenut. Itse olen neuvolassa töissä pk-seudulla.Olen itsekin kovin nuorista odottajista huolissani, mutta on heitäkin, joilla menee yllättävän hyvinkin ja jotka kasvavat lapsen myötä aikuisiksi. Vähemmän, mutta heitä on.

Vierailija
33/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koko topicin viestejä lukenut, mutta voin hyvin kuvitella, mitä on sanottu.

Silmäilin vähän kyseistä blogia, ja mikä ilahdutti itseäni oli kuinka rakastavasti ja innostuneesti tuore äiti puhuu tyttärestään. Aivan liian paljon nykyään saa lukea uutisia siitä, kuinka lapsi jätetään täysin heitteille kaikin tavoin tai lasta pahoinpidellään; tupakalla käymiset eivät tunnu tällaisten uutisten jälkeen enää missään. Itse koen tällaisen pahuuden kamalan raskaana, enkä voi ymmärtää miten jotkut viitsivät järjestää noitavainoja nuorta äitiä kohtaan, joka kuitenkin lapsensa selvästi hienosti hoitavan!

Olisi valtavan hienoa, jos kaikki ymmärtäisivät tupakoinnin terveysriskit lapselle, enkä niitä väheksy lainkaan.

Loppujen lopuksi, tärkeintä on että äiti rakastaa lastaan, on äiti sitten nuori tai vanha, ihan kuka vaan.

Tsemppiä blogin äidille, ja paljon onnea tytöstä!

Vierailija
34/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nämä akat kehtaavatkin haukkua 16-vuotiasta lasta :( Oikein äitien äitejä.

Voimia sinulle ja pidä hyvää huolta vauvastasi. Muista että jos ja kun vauva itkee, se ei tee sitä kiusallansa vielä moneen vuoteen.

Ajattele myös itseäsi ja jätä vauva tarpeeksi usein luotettavalla ja turvalliselle ihmiselle hoitoon. Jaksat sitten taas itse paremmin

Vierailija
35/133 |
11.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun blogia äsken.

En ymmärrä ollenkaan näitä ilkeitä puheita täällä, olen pahoillani ja haluan pyytää anteeksi aikuisten ihmisten puolesta. Älä välitä heistä, äläkä ainakaan yleistä; itse olen 40v, enkä voisi ikinä satuttaa kaltaistasi nuorta tyttöä, äitiä.

Vaikkakin se tupakointi oli asia, jota en voi hyväksyä, niin ymmärrän silti senkin. Ei kannata hölmöillä enempää kuitenkaan. Sun vauva näytti muuten todella ihanalta:)

Muista järjestää vauvallesi turvallinen hoitaja säännöllisesti niin, että pääset tekemään ikäisesti juttuja, bilettämään jne - se on tärkeää, että jaksat. Ja myöhemmin varmaan jaksat sitten opiskellakin. Sulla on koko elämä edessä!

Nyt kun oot tässä hetkessä voimakas ja rohkea ja uskallat katsoa myös tulevaisuuteen, niin teidän elämästä tulee oikein hyvä.

Mä oon sun puolellas. Hyvää yötä.

Ole rohkea tyttö! Kaikkea superhyvää teille!

Vierailija
36/133 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi naurettavaa väittää että ei voi lopettaa tupakointia ku tulee stressiä ja se on niin vahingollista vauvalle! Ei hyvää päivää...! Sen tupakoinnin voi lopettaa pikkuhiljaa, vähentämällä, mutta ihmiset on niin itsekkäitä.

Poltin ennen kuin tulin raskaaksi ja raskaustestin tehtyä päätin vähentää ja ennen 12rv olin lopettanut jo kokonaan. Ei ollut edes vaikeaa!

Raskausaikana tupakoivat on oksettava näky. Sellaisilla ei tarvis ees lapsia syntyä.

Vierailija
37/133 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi naurettavaa väittää että ei voi lopettaa tupakointia ku tulee stressiä ja se on niin vahingollista vauvalle! Ei hyvää päivää...! Sen tupakoinnin voi lopettaa pikkuhiljaa, vähentämällä, mutta ihmiset on niin itsekkäitä.

Poltin ennen kuin tulin raskaaksi ja raskaustestin tehtyä päätin vähentää ja ennen 12rv olin lopettanut jo kokonaan. Ei ollut edes vaikeaa!

Raskausaikana tupakoivat on oksettava näky. Sellaisilla ei tarvis ees lapsia syntyä.

Vierailija
38/133 |
12.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapsella on ollut tuuria..

Pahimmassa tapauksessa käsissä on tuleva lukivikainen adhd astmaatikko...

Missä ton likan äiti on ollut??

Vierailija
39/133 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kovin moni teistäkään jotka pitävät tätä tyttöä "huonona äitinä" yms, oli tuon ikäisenä kovin kypsä. Jotkut eivät kyllä monenkaan vuoden jälkeen ole kasvaneet henkisesti juuri ollenkaan...

Kyllä, tupakointi raskausaikana on väärin, en itsekään hyväksy sitä mutta en kuitenkaan menisi sanomaan että se tarkoittaisi sitä ettei ansaitsisi lasta. Ja kuten monissa viesteissä on jo sanottukin, ei sille enää mahda mitään että hän poltti raskausaikana. Get over it.

Tottakai kaikilta pääsee aina jossain välissä ärräpäitä, ei kukaan ole 24/7 ihan happyhappyjoyjoy.

Vierailija
40/133 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksiä oli kymmeniä ja nyt olen ollut 2v kokonaan polttamatta. Ensimmäiset 6kk olivat ihan hirveitä. Onneksi ei tullut eroa, lähellä se kuitenkin oli. Tupakka ja mikä tahansa riippuvuutta aiheuttava aine aiheuttaa erilaisa tuntemuksia, eri ihmisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan