Lapsettomien vastaisku lapsijoulukorteille:
http://www.simpukka.info/fi_fi/verkkokauppa/read_shop.php?category=tuot…
Idea on täältä:
http://maailmamustavalkoinen.blogspot.com/2011/09/kortteja.html
Mitä mieltä?
Kommentit (111)
ei helvetti.
mitä jos jollekin ei tule toivottua sukupuolta ollenkaan. laittaako sellainen tyttöjen äiti sitten jonkun pojan kuvan joulukorttiin? tai poikein äiti tytön kuvan?
entä jos minä en saa koskaan kesämökkiä, haaveillut siitä jo 40 vuotta. kesämökin kuva sitten joulukorttiin.
entä jos minusta ei tule isovanhempaa, vaikka haluaisin. laitanko sitten pentujen kuvia joulukorttiin mummoiässä?
entä jos jollain ei ole ruokaa, kun on sairastunut ja yhteiskunta ei auta. laittaako kinkun kuvia ihmisille?
entä jos syöpäsairas laittaa kuvia kaljuista syöpähoitojen kuluttamista ihmisistä? jotka ovat saattohoidossa?
ei helvetti ihmisten itsekkyyttä. Miten ihminen joka ei hyväksy, että kaikkea ei voi saada, kehtaa toivoa itselleen kakaroita kasvatettavaksi.
luulin että joulukortilla toivotetaan toisille hyvää joulua tai joulumieltä ja ehkä jotain hyvää toivotusta tulevallekin vuodelle, eikä jotain omaa paskassa vellomista. Helvetin itsekästä.
yksi viinilasi ja kinkku kuvasta. jos laitat niitä nettiin voin tilata.
yksi viinilasi ja kinkku kuvasta. jos laitat niitä nettiin voin tilata.
"Eivätkö lapsettomat saa näkyä ja kuulua jouluna ja luoda omia perinteitä? Onko hirveää, jos jossain kortissa ei olekaan niitä lapsia? Joulu kuuluu kyllä ihan kaikille, ja saa joulunakin olla surullinen ja haikea, jos siltä tuntuu. Miksi teitää ahdistaa se, että kaikki eivät olekaan onnellisia?"
Kyllä, joulu on kaikille ja kortissa ei tarvitse olla lapsia. Sen sijaan jos jollain on paha mieli jouluna, miksi hänellä on oikeus pilata sen takia muiltakin joulu? Joo hei mullakin on yks sairaus joten hierompa sitä kaikkien naamaan ja valitan miten kurjaa mulla on ja lähetän sairauskortteja. Tuollaiset kortit on itsekkäitä. Kettukortti jossa kettu ehkä jätetty yksin on surullinen mielestäni. Aivan turhaa syyllistää muita ihmisiä omasta epäonnesta!
Yleensäkään ei ole kohteliasta pilata muiden juhlamieltä ja opettaa omia surujaan muille kun toiset tahtovat iloita, sen voi tehdä muulloinkin. Enkö voisi kutsua sinkkukaveria häihin kun se varmaan loukkaantuu kun sillä ei ole miestä? Tai enkö voisi koristella kotia punaisella kun joku ei pidä siitä väristä?
Elämässä kannattaa opetella pääsemään omista suruista yli ja erottaa ne muiden elämästä. Muiden elämä ei pysähdy sinun takiasi eikä ole muiden syy että joku ei saa lapsia. Kaikkea ei voi varoa aina, muuten ei kukaan voisi sanoa tai tehdä mitään kun aina joku herkkis loukkaantuu.
Jos joku kuvittelee jonkun laittavan lapsikortteja siksi että tahtoo ärsyttää, niin jos ne ihmiset on niin pahoja, niin miksi olette heidän kanssaan tekemisissä? Sen sijaan jos luulette että he tahtovat ilahduttaa teitä omilla lapsillaan jotka eivät ole teiltä pois eivätkä tule teidän koskaan olemaan, niin mitä valitatte?
Jos lapsettomuus on noin kova pala, niin ehkä kannattais adoptoida tai sitten olla vain ilman jos sekään ei kelpaa. Elämässä on vaan epäonnikin kestettävä, turha verhota lapsettomuutta johonkin maailmankaikkeuden katastrofiin jonka oikeudella voi loukata muita, ei edes syöpäsairaat varmaan valita kuten lapsettomat.
Minä en ole tahattomasti lapseton, mutta en voi ymmärtää niitä lapsikortteja. No okei ehkä jonkun isovanhempien mielestä voi olla kivaa saada semmonen, mutta... ei luoja. "meidän lapset tonttupuvuissa, ihkua" kaikille puolitutun kumminkaimoille. Mitvit, miten se liittyy jouluun ja miksi olettaa ketään kiinnostavan? Ja mieluummin lapsista jotain oikeesti nättejä ja kivoja kunnollisia kuvia muistoksi kiinnostuneille kuin niitä hemmetin tonttupukupelleilyjä. Kyllä se vaan on semmosta oman elämänsä "ihanuuden" toitottamista muille, joita joko a)ei kiinnosta b)huvittaa c)ärsyttää. Miksei voi vaan laittaa jotain kaunista tai hauskaa joulukorttia, jossa vilpittömästi toivotetaan toisille hyvät pyhät ilman mitään itsensä korostamista.
Tama aihe tulee joka joulunalusaika. Hei ihmiset, se on vaan joulukortti. Eiko ole kiva, etta joku muistaa?? Ihan sama, mika kuva siina kortissa on. JOku on ajatellut teita.
Ma laitan nyt toisen kerran menemaan "lapsijoulukortin". Kuva on otettu hiekkarannalla, ei ole tonttuasuja. Kuva on nk "kiva kuva" (sinua lainatakseni). Koko kortti on hyvin epajoulumainen (ei ole punaista missaan). Me asumme 10.000km paassa Suomesta. Naemme sukulaisia ja ystavia kerran vuodessa (jos silloinkaan). Tama on meidan tapa pitaa yhteytta ja kertoa, mita meille kuuluu. Olen pahoillani, jos se tuntuu loukkaavalta ;-)
Ja, vastavuoroisesti, musta on ihana saada perhe/lapsi/koira - joulukortteja. Samasta syysta. Nahdaan niin harvoin
MUkavaa joulun odotusta kaikille. Loysatkaa vannetta!
En mäkään niin lapsikorteista perusta. Ikinä en ole omistanikaan lähettänyt. Mietinkin että jos kerran on ok lähetellä lapsistaan kortteja, pitäisiköhän sitten minunkin. Kuva vaan täytyisi mennä ottamaan hautausmaalle, koska keskimmäinen on haudattu sinne. Asettelisi lapset molemmin puolin hautakiveä iloista joulua -kyltti käsissään.
Otan osaa menetyksen johdosta, mutta mietipa, miten asiallinen sun kommentti oli?
sinunlaisille sellaiset joulukuvat meistä, että mies makaa kalsareillaan sohvalla ja minä istun silmä mustana vieressä ja lapsi itkee nurkassa koulukiusaamistaan ja murkku viiltelee itseään.
Joulukirjeessä kirjoitan, kuinka saan nyrkistä aina ja minua ahdistaa ja masentaa ja olen ajatellut tappaa itseni ja murkku on viillellyt ranteensa auki ja menee kohta psykiatriselle ja alakoululaista kiusataan niin, että oksentaa aamulla pelosta mennä kouluun.
Kirjoitan näin, koska haluan ilahduttaa sinua. Sinunlaiset ihmiset ovat onnellisia vain silloin kun tietävät muilla menevän huonosti. Te saatte energianne toisten pahasta olosta ja elätte sillä.
tänä jouluna tiedän, että mulle ei tule paha mieli ihmisten joulukorteista. Monta monta vuotta lasta toivoneena on jouluisin tullut halju olo, ikävä sitä jota ei ole ollut. Tätä voi ihan vapaasti pitää mun pikkusieluisuutenani, tai sitten ymmärtää että lapsettoman suru on todellinen.
Ja nyt en tarkoita joulukorttia, jossa on esim. kummilapseni kuva, vaan puolituttujen lähettämiä perhepotretteja, joista oikeasti on tullut vain sellainen olo, että yritetään näyttää miten hyvin meillä on asiat. Samaan sortuu moni ns. joulukirjeen lähettäjä: kirje sisältää niin hirvittävää itsekehua ja materialistisuutta, että oksentaminen ei ole kaukana.
Miksi siis jotkut haluavat joulun kunniaksi muistuttaa toisia siitä mistä kaikesta nämä ovat jääneet paitsi? Ei ihan todellista joulumieltä minusta!
tytöstään ylioppilaskuvan. Tiesi varmasti, että mun lapsi oli amiksessa ja ei ikinä kirjoita ylioppilaaksi. Ihan tahallaan käänsi veistä haavassa.
Mietin jo kostoa veljelleni. Miksi ivailla näin rankasti minulle.
tänä jouluna tiedän, että mulle ei tule paha mieli ihmisten joulukorteista. Monta monta vuotta lasta toivoneena on jouluisin tullut halju olo, ikävä sitä jota ei ole ollut. Tätä voi ihan vapaasti pitää mun pikkusieluisuutenani, tai sitten ymmärtää että lapsettoman suru on todellinen.
Ja nyt en tarkoita joulukorttia, jossa on esim. kummilapseni kuva, vaan puolituttujen lähettämiä perhepotretteja, joista oikeasti on tullut vain sellainen olo, että yritetään näyttää miten hyvin meillä on asiat. Samaan sortuu moni ns. joulukirjeen lähettäjä: kirje sisältää niin hirvittävää itsekehua ja materialistisuutta, että oksentaminen ei ole kaukana.
Miksi siis jotkut haluavat joulun kunniaksi muistuttaa toisia siitä mistä kaikesta nämä ovat jääneet paitsi? Ei ihan todellista joulumieltä minusta!
Mun ihan pakko kysyä - katsooko joku ihan oikeasti minkä järjestön/valmistajan kortin saa (tai lähettää)? En ole ikinä kiinnittänyt mitään huomiota siihen, kenen valmistaman kortin saan.
Mielestäni nuo Simpukan kortit ovat todella kauniita, niistä jotenkin huokuu sellainen toivo ja rauhallisuus. Voisin itsekin kuvitella niitä ostavani ja lähettäväni, enkä siis ole lapseton (tai siis olen, mutta en edes vielä haluaisi lapsia).
En ymmärrä, miten kukaan voisi ottaa nokkiinsa noista Simpukan korteista.
Olen tähän asti ollut todella onnekas enkä ole saanut yhtään lapsiaiheista korttia. Ne ovat jotenkin todella kuluneita ja mielummin ottaisin Tiimarin halppisjoulukortteja kuin niitä. Tiimarin korteissa on jotenkin enemmän aitoa joulutunnelmaa. Joulu ei siis mielestäni ole mikään lasten juhla - kuulin sellaisesta näkökulmasta ensimmäistä kertaa elämässäni tätä keskustelua lukiessani :D
Terapian tarpeessa olevien lapsettomuuden katkeroittamien ihmisten touhuilua tuommoiset "hyvän mielen" joulukortit. Tällaisille joulukortilla omaa katkeruuttaan julistaville ystävän lapsi joulukortissa on vittuilua! Lapsi on tällaisetn lapsettomien silmissä statussymboli, jolla perheelliset muka vittuilee heille. Sairasta. Sairasta. Lapsi on IHMINEN, jota ei teidän silmiltä tarvitse peitellä, vaikka se kuinka olisi toiveissanne. Että maailmasta katoaisi perheelliset vain sen vuoksi että teillä ei ole perhettä... Hankkiutukaa terapiaan te täysin katkeroituneet lapsettomat! Suosittelen.