Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomien vastaisku lapsijoulukorteille:

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että parantumattomasti sairas lähettäisi "ehkä jo ensi jouluna" ja haudan kuva! Siinä on jotain..

Se olisi aika hauska, mutta ehkä hautakivelle voisi kuitenkin laittaa tonttulakin päähän.

t: paljon sairastellut

Vierailija
62/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotto menee lapsettomien yhdistyksen hyväksi, ja jos lapseton pari pitää näistä korteista, niin kai he saavat lähettää niitä ihan yhtä suurella oikeutuksella kuin lapselliset kuvakorttejaan tai vaikkapa syöpäsairaat syöpäyhdistyksen kortteja.

Minusta yksikään kortti ei ollut surullinen. Yhdessä kaksi isoa kettua ja yksi pieni kettu katselevat taivaalle tähtiä. Minusta kortti oli oikein suloinen. Toisessa kaksi kettua ovat kolossaan käpertyneinä ja joulukuusi on siinä vieressä. Sekin on minusta oikein kodikas kortti. Jos siinä olisi ollut kaksi tonttua ja joulukuusi, ei kukaan nurkuisi täällä lainkaan. Kolmannessa taas oli ihanaa toiveikkuutta, vaikka se kettu olikin siinä yksin. Sehän oli seuraamasa muiden jälkiä ja ehkä pian löytäisi ne muut.

Kauniita kortteja, joissa ei mikään edes kovin suoraan vihjaa lapsettomuuteen. Miksi tämä nostattaa kuitenkin tunteita? Eivätkö lapsettomat saa näkyä ja kuulua jouluna ja luoda omia perinteitä? Onko hirveää, jos jossain kortissa ei olekaan niitä lapsia? Joulu kuuluu kyllä ihan kaikille, ja saa joulunakin olla surullinen ja haikea, jos siltä tuntuu. Miksi teitää ahdistaa se, että kaikki eivät olekaan onnellisia? Ettekö kestä ajatusta siitä, että olette etuoikeutettuja, kun teillä on lapsia ja että kaikki eivät sitä etuoikeutta saa?

Minulle kyllä kelpaa kettukortit siinä missä lapsikortitkin. Lähetä joulukortteja vain läheisille ihmisille, ja meillä ne on lasten askartelemia. Tästäkin joku varmasti vetää täällä herneet nenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä kyllä tulis mieleen lähettää kenellekään (joulu)korttia, jossa on kuva lapsestamme. Ne on niin mauttomia. Ollaankin miehen kanssa naureskeltu, kun yhdet tutut lähettää joka vuosi saman näköisen kortin lapsestaan ja lapsi on nyt jo 6v. :D Tuleekohan sieltä vielä 10vuoden päästäkin kortti, jossa on ko. lapsi, tonttulakki on vaan vaihtunu pissilookkiin..?

Mutta varsinaiseen aiheeseen, niin en mä kyllä ymmärrä että joku lähettäis vittuillakseen lapsettomalle kuvaa omasta kersastaan?

Vierailija
64/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi että syöpäyhdistyksen kortit ovat ainakin tähän saakka olleet perinteisiä jouluaiheisia kortteja, eivätkä hautakumpuja tonttulakein.

Nyt näytillä kortit ovat syyllistäviä, ikäänkuin lapsiperheet eivät saisi viettää joulua, eikä joulua saisi nimittää "lasten juhlaksi". Koko korttien teema pyörii sen ympärillä, miten kurjaa ja kamalaa on, kun yhteiskunta oikein korostaa joulun merkitystä lasten juhlana.

On niitä muitakin ryhmiä kuin lapsettomat, joiden joulu ei ole "perinteinen" joulu lapsineen. Pitäisikö heidänkin alkaa lähetellä JOULUkortteja, joissa korostetaan tätä asiaa? Esim. yksinäiset lähettäis kortteja joissa vihjaillaan miten kamalaa on kun muut kokoontuu yhteen viettämään joulua, mutta itse joutuu olemaan ihan yksin.

Tai miten muut viettää joulua, mutta itse joutuu olemaan töissä. Tai miten muut lähtee jouluksi ulkomaille, mutta itse joutuu jäämään kotiin kun ei ole varaa.

Tässä maailmassa on aina olemassa joku, jolla on asiat paremmin kuin itsellä. Miksi ihmeessä jouluna pitäisi tälle "parempiosaiselle" päästä asiasta kuittailemaan ja vihjailemaan ja korostamaan että mulla onkin asiat vielä huonommin, häpeä sinä kurja kun sulla on jotain mitä multa puuttuu!

Vierailija
65/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tahattomasti lapseton, mutta en voi ymmärtää niitä lapsikortteja. No okei ehkä jonkun isovanhempien mielestä voi olla kivaa saada semmonen, mutta... ei luoja.

"meidän lapset tonttupuvuissa, ihkua" kaikille puolitutun kumminkaimoille. Mitvit, miten se liittyy jouluun ja miksi olettaa ketään kiinnostavan?

Ja mieluummin lapsista jotain oikeesti nättejä ja kivoja kunnollisia kuvia muistoksi kiinnostuneille kuin niitä hemmetin tonttupukupelleilyjä. Kyllä se vaan on semmosta oman elämänsä "ihanuuden" toitottamista muille, joita joko a)ei kiinnosta b)huvittaa c)ärsyttää. Miksei voi vaan laittaa jotain kaunista tai hauskaa joulukorttia, jossa vilpittömästi toivotetaan toisille hyvät pyhät ilman mitään itsensä korostamista.

Vierailija
66/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohdin laittaa vastauksen varsinaiseen kysymykseen, kirjoitin vain pohjustuksen. Että niin tosiaan aloituksen kortit ovat mielestäni aika samalla viivalla, niissä vain korostetaan omaa surkeutta. Surullinen asia saisi ehkä hieman koomisia piirteitä kun niille kaukaisille sukulaisille ja "kerran vuodessa laitetaan korit" -kavereille tollasta laittais.

-edellinen

Vierailija
67/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen syksy tämä sama aihe :(

Miksi ihmeessä lapsi-joulukortti koetaan niin että lähettäjä siinä vaan korostaa itseään. En vaan ymmärrä, en millään.

Joulukortti on hyvän joulun toivotus ja ystävällinen ele, enkä vaan ymmärrä miten sitä pitää tulkita niin helkutisti aina..ja negatiivisesti..

Vierailija
68/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotto menee lapsettomien yhdistyksen hyväksi, ja jos lapseton pari pitää näistä korteista, niin kai he saavat lähettää niitä ihan yhtä suurella oikeutuksella kuin lapselliset kuvakorttejaan tai vaikkapa syöpäsairaat syöpäyhdistyksen kortteja.

Minusta yksikään kortti ei ollut surullinen. Yhdessä kaksi isoa kettua ja yksi pieni kettu katselevat taivaalle tähtiä. Minusta kortti oli oikein suloinen. Toisessa kaksi kettua ovat kolossaan käpertyneinä ja joulukuusi on siinä vieressä. Sekin on minusta oikein kodikas kortti. Jos siinä olisi ollut kaksi tonttua ja joulukuusi, ei kukaan nurkuisi täällä lainkaan. Kolmannessa taas oli ihanaa toiveikkuutta, vaikka se kettu olikin siinä yksin. Sehän oli seuraamasa muiden jälkiä ja ehkä pian löytäisi ne muut.

Kauniita kortteja, joissa ei mikään edes kovin suoraan vihjaa lapsettomuuteen. Miksi tämä nostattaa kuitenkin tunteita? Eivätkö lapsettomat saa näkyä ja kuulua jouluna ja luoda omia perinteitä? Onko hirveää, jos jossain kortissa ei olekaan niitä lapsia? Joulu kuuluu kyllä ihan kaikille, ja saa joulunakin olla surullinen ja haikea, jos siltä tuntuu. Miksi teitää ahdistaa se, että kaikki eivät olekaan onnellisia? Ettekö kestä ajatusta siitä, että olette etuoikeutettuja, kun teillä on lapsia ja että kaikki eivät sitä etuoikeutta saa?

Minulle kyllä kelpaa kettukortit siinä missä lapsikortitkin. Lähetä joulukortteja vain läheisille ihmisille, ja meillä ne on lasten askartelemia. Tästäkin joku varmasti vetää täällä herneet nenään.

Kortit sinällään eivät varmaan vielä herättäisi mitään kummastusta, mutta niiden nimet kertovat enemmän siitä millä asenteella nuo kortit on tehty. Tuo "onnelliset kaksin" on ihan kiva ja positiivinen, mutta sitten nuo kaksi muuta ovat kyllä vähän outoja. En minäkään kyllä oikein ymmärrä, että miksi sitä omaa surkeutta pitää joulukorteissa julistaa, tai ylipäänsä mitään surullisuutta, yksinäisyyttä ym. Ikään kuin yrittäisi kortin vastaanottajalla viestittää vaivihkaa jotakin. Korttien nimet näköjään lukevat tuolla korteissakin, ettei vastaanottajalle jää viesti epäselväksi.

Vierailija
69/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä jouluna tiedän, että mulle ei tule paha mieli ihmisten joulukorteista. Monta monta vuotta lasta toivoneena on jouluisin tullut halju olo, ikävä sitä jota ei ole ollut. Tätä voi ihan vapaasti pitää mun pikkusieluisuutenani, tai sitten ymmärtää että lapsettoman suru on todellinen.

Ja nyt en tarkoita joulukorttia, jossa on esim. kummilapseni kuva, vaan puolituttujen lähettämiä perhepotretteja, joista oikeasti on tullut vain sellainen olo, että yritetään näyttää miten hyvin meillä on asiat. Samaan sortuu moni ns. joulukirjeen lähettäjä: kirje sisältää niin hirvittävää itsekehua ja materialistisuutta, että oksentaminen ei ole kaukana.

Miksi siis jotkut haluavat joulun kunniaksi muistuttaa toisia siitä mistä kaikesta nämä ovat jääneet paitsi? Ei ihan todellista joulumieltä minusta!

Vierailija
70/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä jaksetaankin meuhkata. Itse en ole koskaan lapsikortteja teettänyt, ihan olen tiimarin halppiskortteihin tyytynyt ja lähettänyt niitä. Mukavampi minusta on kuitenkin saada vaihteeksi vaikka se lapsikuvakortti kuin tiimarin tusinakortti. Mutta onhan se mukavaa, että ihmisillä on näinkin pieniä murheita kuin joulukortti.

Vierailija
71/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvassa ne ihmiset on, jotka haluaa tieten tahtoen tuottaa toisille pahaa mieltä jollain hemmetin perhepotretti-joulukortilla! Ei pidä olettaa, että muu maailma pyörii just mun napani ja mun murheitteni ympärillä. Minä,minä,mun,mun..

Samalla tavalla mä voisin vetää herneet nokkaan niistä joulukorteista, joissa lähettäjiksi on merkattu pariskunta. Eikö ne ruojat tajua, miltä musta sinkkuihmisenä sellainen parisuhteen korostaminen tuntuu! Ja entäs sitten ne pirulaiset, jotka toivottavat ihanaa ja rauhallista joulua! Ihan selkeästi vaan vittuilevat, kun tietävät että oon hoitoalalla ja siis takuuvarmasti joulunpyhinä töissä. On kyllä joulumieli kaukana näissäkin korteissa.

tänä jouluna tiedän, että mulle ei tule paha mieli ihmisten joulukorteista. Monta monta vuotta lasta toivoneena on jouluisin tullut halju olo, ikävä sitä jota ei ole ollut. Tätä voi ihan vapaasti pitää mun pikkusieluisuutenani, tai sitten ymmärtää että lapsettoman suru on todellinen.

Ja nyt en tarkoita joulukorttia, jossa on esim. kummilapseni kuva, vaan puolituttujen lähettämiä perhepotretteja, joista oikeasti on tullut vain sellainen olo, että yritetään näyttää miten hyvin meillä on asiat. Samaan sortuu moni ns. joulukirjeen lähettäjä: kirje sisältää niin hirvittävää itsekehua ja materialistisuutta, että oksentaminen ei ole kaukana.

Miksi siis jotkut haluavat joulun kunniaksi muistuttaa toisia siitä mistä kaikesta nämä ovat jääneet paitsi? Ei ihan todellista joulumieltä minusta!

Vierailija
72/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen syksy tämä sama aihe :(

Miksi ihmeessä lapsi-joulukortti koetaan niin että lähettäjä siinä vaan korostaa itseään. En vaan ymmärrä, en millään.

Joulukortti on hyvän joulun toivotus ja ystävällinen ele, enkä vaan ymmärrä miten sitä pitää tulkita niin helkutisti aina..ja negatiivisesti..

en ole aiempina vuosina täällä ollut enkä tiedä edellisvuosien keskustelusta. mutta jos täälläkin joka vuosi todetaan, että ne ovat koomisia, mauttomia ja antavat itseä korostavan kuvan, niin miksei voi uskoa, ettei niitä kannata teettää. Kaikkia ei ihan oikeasti kiinnosta ne lapset niin paljon kun vanhempia. Mikä on sangen tervettä.

Vierailija
73/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihmiset ajattele jotain joulukortteja lähetellessään tommosia asioita! Jotakin suhteellisuudentajua lapsettomuudesta kärsiviltäkin. Ei muut ihmiset elä sitä teidän surua ja ajattele sitä kokoajan, monet eivät varmasti edes tiedä koko asiasta. Ei se joulukortin lähetys ole mitenkään bin laden toimintaa ketään kohtaan. Se on omassa päässänne! Ei muu maailma pysähdy kenenkään lapsettomuuteen, joo tiedän kuinka kauheaa on nähdäkään raskaana olevia naisia yms kun itse haluaisi lasta niin kovasti, mutta ei se ole kenenkään syy ruveta ainakaan vainoharhaiseksi, jostakin hemmetin joulukortista!

Vierailija
74/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä jaksetaankin meuhkata. Itse en ole koskaan lapsikortteja teettänyt, ihan olen tiimarin halppiskortteihin tyytynyt ja lähettänyt niitä. Mukavampi minusta on kuitenkin saada vaihteeksi vaikka se lapsikuvakortti kuin tiimarin tusinakortti. Mutta onhan se mukavaa, että ihmisillä on näinkin pieniä murheita kuin joulukortti.

tiimarikortti tai persoonallisempi, eli lapsikortti. and nothing between! :D

Ihana, ihana av! XD

Vierailija
75/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin lähetän itse teetetyn kortin, missä lapseni on tonttulakki päässä hölmöllä ilmeellä. Ja kaikille laitan samanlaisen. Se on vain kortti, ja jos on niin saakelin hysteerinen, että siitä pitää loukkaantua, niin olkoon hyvä vaan, ei haittaa mua.

Vierailija
76/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut lapsikortin idea on ainakin meillä "kertoa kuulumiset", eli lapsiluku+mahd eläimet, lyhyesti tutuille joiden kanssa ei juuri muuten ehdi olla tekemisissä. lapselliset jotkut kaverit oikein kerää näitä ja vertaa edvuotisiin kuinka on kasvaneet jne. sinkkuystäviltäkin, ja lapsettomuudesta kärsineiltäkin tullut pos palautetta. että "ihan kiva kuulla mitä teille kuuluu, olette näemmä saaneet taas lapsen, kuinkas vanha hän nyt jo onkaan" -tms. kyllä täytyy ihmisellä olla vaikeaa jos kuva toisen lapsista aiheuttaa niin paljon pahaa mieltä. sanokaa asianomaisille suoraan jos ette niitä halua, säästyy siinä meilläkin rahaa.

Vierailija
77/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta parantumattomasrti sairaat vois lähettää kortin, jossa on hautausmaa ja teksti "ehkä jo ensi jouluna".

Noin niinkuin vaan muistutukseksi niille, jotka on vielä terveenä.

Huoh.

t.myös mustan huumorin ystävä

Vierailija
78/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julistaahan ne lapsellisetkin...ympäri vuoden ja erityisesti jouluna. Miksi ei sitten lapseton?

Vierailija
79/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julistaahan ne lapsellisetkin...ympäri vuoden ja erityisesti jouluna. Miksi ei sitten lapseton?

Julistaa mitä?

Vierailija
80/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapselliset lapsettomien.

Ja kuitenkin ne ovat vain kortteja!