Millä saa houkuteltua pörriäisiä talon pihalle?
Kommentit (21)
Viestitä tarjoavasi ilmaista kaljaa.
Hyönteiskotellit. Niitä myydään ihan kaupoissa.
Eri aikoina kukkivat perennat, apilanurmi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli viisi vuotta hyönteishotelli parvekkella. Tikka kävi sabotoimassa ensin vähän ja lopulta hajotti niin että luovuin siitä.
Mene itse sinne ja yritä tehdä jotain pikkutarkkaa, keskittymistä vaativaa. Sellaista, ettet saa huitoa.
Perinneperenmat ja kukkia varhaisesta keväästä myöhäiseen syksyyn.
Tee hyönteishotelli, ne tykkäävät ja tulevat välittömästi. Kokeile ihmeessä ja ihastu !
Kannattaa miettiä seuraavaa asukasta ennen kuin kutsuu kaikki siivekkäät sinne. Kimalainen?
Vierailija kirjoitti:
Hotellit.
Niittyä, jne villiä. Just kattelin mehiläisen ahkerointia takiaisen kimpussa.
Vierailija kirjoitti:
Mene itse sinne ja yritä tehdä jotain pikkutarkkaa, keskittymistä vaativaa. Sellaista, ettet saa huitoa.
Se houkuttelee vain paarmoja ja itikoita.
Pukeudu kimalaisasuun ja mene keikistelemään pihalle.
Ohdakkeet vetävät puoleensa ainakin perhosia ja kimalaisia. Sitä en tiedä, saako niiden siemeniä jostakin. Ne pitänee kylvää syksyllä, jotta saat kukkia ensi kesäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli viisi vuotta hyönteishotelli parvekkella. Tikka kävi sabotoimassa ensin vähän ja lopulta hajotti niin että luovuin siitä.
Aah, uudenlainen idea lintujen ruokintaan!
Meidän pihan kimalaiset rakastavat ukonkelloja, ei voi uskoa mikä pörinä kukinta-aikaan. Varhain keväällä paju vetää pörriäisiä puoleensa, vähän myöhemmin omenapuut ja krookukset. Pallo-ohdakkeet ja nauhukset ovat suosikkeja, ja daalioiden yksinkertaiskukintoiset lajikkeet. Kukkakärpäset suosivat markettaa.
Kukat vetävät puoleensa. Etenkin vanhanajan kukat, ei-hybridit.