Lapsettomien vastaisku lapsijoulukorteille:
http://www.simpukka.info/fi_fi/verkkokauppa/read_shop.php?category=tuot…
Idea on täältä:
http://maailmamustavalkoinen.blogspot.com/2011/09/kortteja.html
Mitä mieltä?
Kommentit (111)
Ja tästä joulusta alkaen rupean loukkaantumaan verisesti kaikille, jotka lähettävät halvan tiimarikortin. Hyväksyn vain ne, joiden vuoksi on nähty vaivaa tai joissa on joku ajatus tai moraalinen opetus. Oli se sitten itse askarreltu möntti kimalleliimaa, itse otettu valokuva nicopetteristä tai kuva syöpäkasvaimesta/paiseesta jolla on tonttulakki.
täällä vauhkoavat lapsikortteja lähettelevät lapselliset oikeasti ymmärrä mitä eroa on käsitteillä "loukkaantua", "vetää herne nenään" tai "tuntea surua"?
Jotenkin itse ajattelen, että yritän valita joulukorttini niin, että ne eivät aiheuttaisi surua tai muita negatiivisia tunteita saajissaan. Ei siis lapsikorttia lapsettomalle, mummoaiheista kuvakorttia juuri mummonsa menettäneelle, tonttuaiheista sellaiselle, joka vastustaa joulupukkiajatusta, eikä seimiasetelmaa sellaiselle, jonka joulu ei ole varsinaisesti kristillinen. Mielestäni ei ole edes kovin vaikeaa yrittää ottaa huomioon kortin saajan tunteita.
Jos ajattelisin vain minäminäminä, lähettäisin kaikille samanlaiset, koska silloinhan minäminäminä pääsisi helpoimmalla...
Ilon juhla? Miksi sitten Varpunen jouluaamuna on yksi suosituimmista joululauluista? Kai jouluna(kin) on kaikki tunteet sallittuja.
oikea kohderyhmä saamaan noita simpukka ry:n joulukortteja?
täällä vauhkoavat lapsikortteja lähettelevät lapselliset oikeasti ymmärrä mitä eroa on käsitteillä "loukkaantua", "vetää herne nenään" tai "tuntea surua"?
Jotenkin itse ajattelen, että yritän valita joulukorttini niin, että ne eivät aiheuttaisi surua tai muita negatiivisia tunteita saajissaan. Ei siis lapsikorttia lapsettomalle, mummoaiheista kuvakorttia juuri mummonsa menettäneelle, tonttuaiheista sellaiselle, joka vastustaa joulupukkiajatusta, eikä seimiasetelmaa sellaiselle, jonka joulu ei ole varsinaisesti kristillinen. Mielestäni ei ole edes kovin vaikeaa yrittää ottaa huomioon kortin saajan tunteita.
Jos ajattelisin vain minäminäminä, lähettäisin kaikille samanlaiset, koska silloinhan minäminäminä pääsisi helpoimmalla...
en kirjoituksellani ottanut kantaa ollenkaan. Itse en niitä lähettäisi, koska niiden aihe on niin herkkä.
että joillekin jotka kovasti lapsen haluaisivat ei sellaista koskaan suoda. Mutta en ymmärrä, miksi lapsiperheille pitää tehdä joku "vastaisku"? Ei kai se lapsettomuus niiden lapseperheiden vika ole?
Tietysti olisi hyvä, että ne lapsikorttien lähettelijät olisivat niin hienotunteisia, etteivät laittaisi niitä sellaisille joka on tosi vereksellään lapsettomuutensa kanssa, jos tietää että se tuottaa tuskaa.
Kuka lapseton kokee tuskaa lapsikortista ja kuka sitten siitä, ettei sellaista korttia saa, jos tietää muille sellaisen lähtevän.
Vaikeaksi asian tekee erityisesti se, että lapsettomat julistaa kuinka kyseessä on hyvin yksityinen asia, josta ei kenellekään heidän tarvitse puhua, mutta ympäristön pitäisi kuitenkin osata lukea ajatuksia, että mikä milloinkin heille on sitten loukkaavaa ja inhottavaa...
Mutta parantumattomasrti sairaat vois lähettää kortin, jossa on hautausmaa ja teksti "ehkä jo ensi jouluna".
Noin niinkuin vaan muistutukseksi niille, jotka on vielä terveenä.
Huoh.
Näin on. Ja mt-potilaat kostoksi kuvan pilleripurkkiarsenaalistaan, tyhjästä jääkaapistaan, paskaisesta kämpästään tekstillä "tässä mun hyvä ja rauhallinen joulu, tuliko nyt hyvä mieli"
Tuo missä kolme kettua katsovat taivaalle on suloinen! Sen nimi vaan on outo - en tajua. Musta olisi ihana lähettää Simpukan joulukortteja, tukea niiden toimintaa, mutta kantsii tosiaan tehdä aavistuksen neutraalimpia kortteja, jottei niistä tule liian surullinen fiilis - kuka nyt surkeita "hyvää joulua by the way" kortteja haluaa lähettää?
Keskustelu pyörinyt näköjään paljon tuon "lapsikortti" aiheen ympärillä - kaverian ja kaukaistenkin tuttujen muksukortit on ihan ok, kun niissä olis edes jotain viestiä mukana. Pelkkä "Hyvää joulua ja onnellista uutta" ei riitä - jos näkee vaivan että kuvaa lapsensa ja teettää kuvat yms. niin olisi aivan ihanaa kuulla edes muutamalla sanalla mitä kuuluu, miten menee - kun ei tässä kaiken kiireen keskellä muuten ehdi paljoa yhteyksiä pitämään niin siihen korttiin olisi niin kiva laittaa edes joku viesti mukaan. Pliis, ihmiset laittakaa niihin jotain muutakin kuin vakiteksti :)
terkuin laspetonkaveri joka kaipaa vanhoilta tutuilta kerran vuodessa pikku viestiä :)
Joka ikinen syksy tämä sama aihe :(
Miksi ihmeessä lapsi-joulukortti koetaan niin että lähettäjä siinä vaan korostaa itseään. En vaan ymmärrä, en millään.Joulukortti on hyvän joulun toivotus ja ystävällinen ele, enkä vaan ymmärrä miten sitä pitää tulkita niin helkutisti aina..ja negatiivisesti..
en ole aiempina vuosina täällä ollut enkä tiedä edellisvuosien keskustelusta. mutta jos täälläkin joka vuosi todetaan, että ne ovat koomisia, mauttomia ja antavat itseä korostavan kuvan, niin miksei voi uskoa, ettei niitä kannata teettää. Kaikkia ei ihan oikeasti kiinnosta ne lapset niin paljon kun vanhempia. Mikä on sangen tervettä.
Mutta syvä kiinnostuminen tontuista, joulupukeista, punatulkuista, palavasta kynttilästä tms. on sitten ihan tervettä?
Mä voin sanoa, että tuhat kertaa mieluummin otan vastaan kuvan jostain oikeasta ihmisestä, joka on kortin lähettäjälle tärkeä ja rakas, kuin jonkun tuntemattoman piirtämän kuvan joulukoristeesta...
Oikeasti, mä en tajua miten sairas on sellaisen ihmisen mieli, joka jaksaa vetää herneet nenään jostain lapsikortista, ja hakee siitä vielä jotain negatiivisia piilomerkityksiä.
vaan niille, jotka ei oo mulle sellaista koskaan laittaneet. Kortissa on kuva tyhjästä postilaatikosta ja tekstinä "kiitos kun muistit kortilla tänäkin vuonna, kyllä vaan vastavuoroisuus lämmittää mukavasti etenkin näin jouluna. Joulumieltä toivottaen Jaana (tätisi täältä Joutsasta, jos muistat)."
En mäkään niin lapsikorteista perusta. Ikinä en ole omistanikaan lähettänyt. Mietinkin että jos kerran on ok lähetellä lapsistaan kortteja, pitäisiköhän sitten minunkin. Kuva vaan täytyisi mennä ottamaan hautausmaalle, koska keskimmäinen on haudattu sinne. Asettelisi lapset molemmin puolin hautakiveä iloista joulua -kyltti käsissään.
morkata toisia negatiivisuuden hakemisesta ja itse syyllistyä seuraavassa lauseessa samaan. Tää on aina yhtä hauskaa seurata näitä av-palstan viestejä! :-D
Jos joku lähettäisi mulle tällaisen jouluna, olisi hän varmasti entinen ystävä.
En mäkään niin lapsikorteista perusta. Ikinä en ole omistanikaan lähettänyt. Mietinkin että jos kerran on ok lähetellä lapsistaan kortteja, pitäisiköhän sitten minunkin. Kuva vaan täytyisi mennä ottamaan hautausmaalle, koska keskimmäinen on haudattu sinne. Asettelisi lapset molemmin puolin hautakiveä iloista joulua -kyltti käsissään.
Joka ikinen syksy tämä sama aihe :( Miksi ihmeessä lapsi-joulukortti koetaan niin että lähettäjä siinä vaan korostaa itseään. En vaan ymmärrä, en millään. Joulukortti on hyvän joulun toivotus ja ystävällinen ele, enkä vaan ymmärrä miten sitä pitää tulkita niin helkutisti aina..ja negatiivisesti..
en ole aiempina vuosina täällä ollut enkä tiedä edellisvuosien keskustelusta. mutta jos täälläkin joka vuosi todetaan, että ne ovat koomisia, mauttomia ja antavat itseä korostavan kuvan, niin miksei voi uskoa, ettei niitä kannata teettää. Kaikkia ei ihan oikeasti kiinnosta ne lapset niin paljon kun vanhempia. Mikä on sangen tervettä.
Mutta syvä kiinnostuminen tontuista, joulupukeista, punatulkuista, palavasta kynttilästä tms. on sitten ihan tervettä? Mä voin sanoa, että tuhat kertaa mieluummin otan vastaan kuvan jostain oikeasta ihmisestä, joka on kortin lähettäjälle tärkeä ja rakas, kuin jonkun tuntemattoman piirtämän kuvan joulukoristeesta... Oikeasti, mä en tajua miten sairas on sellaisen ihmisen mieli, joka jaksaa vetää herneet nenään jostain lapsikortista, ja hakee siitä vielä jotain negatiivisia piilomerkityksiä.
Peesaan niin tätä!!
Jos joku lähettäisi mulle tällaisen jouluna, olisi hän varmasti entinen ystävä.
Etkö halua nähdä toisen lapsettomuutta vai oletko itse lapseton?
Vai etkö halua nähdä mitään ikävää, varsinkaan jouluna?
Mitä mieltä olisit sitten esim. sellaisesta vuohi-lahjasta, jossa lahjan sijasta ostetaan köyhän maan ihmiselle vuohi? Onko sekin huono juttu, koska muistuttaa siitä ettei kaikilla ole asiat niin hyvin?
En säästä joulukortteja, mutta noi lapsikortit tuntuu pahalta heittää roskiin..ihan viskaisi lapsen tunkiolle...henkilöityy liikaa.
Joten älkää lähettäkö mulle niitä please tutut ja sukulaiset...heitän teidän lapset roskiin ja sen rahan mikä niiden korttien tilaamiseen on laitettu.
Minulla ei ole mitään kiinnostutsta säästellä toisten lapsien naamakuvia laatikossa vuositolkulla.
En ite ainakaan haluais saada tollasta korttia, muistuttamaan jouluna, että ei ole niitä lapsia. siis itselläni. Kun koittaa viettää iloista juhlaa mieheni ja sukuni kesken niin sitten jääkaapin ovessa kortti muistuttaa asiasta. Lähettäkää vaan, mutta älkää lapsettomille! Otan ilolla vastaan ne perhepotretit ja hymyilevät lapset! Ne on ihania ja päivää piristäviä.
Vaikken itse niin erityisesti lapsikorteista välitä, niin kyllä mua v*tuttaa paljon enemmän 20 sentin tiimarikortit. Siis hei haloo, jos ei ole vara lähettää muutamalle läheiselle kunnon korttia tai korttien lähetys on vain joku pakollinen toimenpide ilman mitään tunnetta ja josta pitää selvitä mahdollisimman halvalla, niin antaisivat sitten olla. Lapsikorttiin nyt ainakin on käytetty edes vähän aikaa ja vaivaa, vaikka ne muuten hölmöjä ovatkin.
varmasti mutta kortit surullisia, joulua pidän kumminkin ilon juhlana kaikin puolin. tosin mielummin tällainen kuin omista lapsista otetut kuvat joissa vielä näytästää että muksut pakotettu poseeraamaan.