Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomien vastaisku lapsijoulukorteille:

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden tiedän niistä tykkäävän. Muut saa perinteiset "tiimarikortit".

Esim. 4 vuotta lapsettomuushoidoissa käynyeelle ystäväpariskunnalle en ole ole koskaan lähettänyt kuvaa lapsistamme.

Vierailija
42/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin se olisi muiden ihmisten vika, ettei lasta tule. Ja ihan kuin kaikki "lapselliset" vaan vittuilun vuoksi tekisi niitä lapsia. Lapsettomien tuskan ymmärrän, mutta sitä en ymmärrä miksi lapsettomien pitää käyttäytyä niinkuin lapsiperheet ois niiden pahimipia vihollisia.

Ei niitä lapsiaiheisia joulukortteja lähetellä vittuilumielessä.

Ihme touhua taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joillekin jotka kovasti lapsen haluaisivat ei sellaista koskaan suoda. Mutta en ymmärrä, miksi lapsiperheille pitää tehdä joku "vastaisku"? Ei kai se lapsettomuus niiden lapseperheiden vika ole?

Tietysti olisi hyvä, että ne lapsikorttien lähettelijät olisivat niin hienotunteisia, etteivät laittaisi niitä sellaisille joka on tosi vereksellään lapsettomuutensa kanssa, jos tietää että se tuottaa tuskaa.

Vierailija
44/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tota vastaiskuna. Miksi sen pitäisi olla vastaisku?

Jotenkin perseestä nuo kortit, koska joulu kaiketi on iloinen juhla ja joulukorteilla kaiketi toivotetaan muille oikeasti hyvää joulua, eikä kai ole tarkoitus muistutella muita ihmisiä elämän ja kuoleman raadollisuudesta...??

Ko. yhdistys voisi todellakin myydä joulukortteja mutta ilman sisällöllistä merkitystä. Ihan vaan yhdistyksen tukemiseksi jotain iloisia kortteja.

Vierailija
45/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniit kuvat, mutta tosi surulliset. Eikä ihan oikeasti niitä lapsikortteja kukaan lähetä kiusalla. Kun kuitenkin muilla ihmisillä ne lapset on aina, ei kai se yllätä sitten korttinakaan.

En osaa nyt muotoilla, mutta kannustan lapsettomia itsekin siitä kärsineenä. Kuitenkin suon lapsikortit muille, itse en tykkää niitä lähettää mutta ihan mielelläni otan vastaan.

Vierailija
46/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin pitkään lapseton, ja koin useampaan kertaan keskenmenon tuskan. Koskaan ei silti tullut mieleen olettaa että maailma pysähtyisi oman suruni takia. Ei muiden onni ole itseltä pois! On surullista ettei lapseton ihminen pysty kestämään sitä, että muut eivät lakkaa hankkimasta lapsia vain heidän takiaan... Lapset joulukorteissa ovat söpöjä, ja jos niitä ei kestä katsoa niin voi voi.

Vierailija
47/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sekin jotakin suututtaa.

Siis oikeasti, miksi pitää tällaisestakin asiasta ärsyyntyä. Lapsijoulukortit, eläinjoulukortit, maisemajoulukortit, autojoulukortit, tänne vaan, minä ainakin ilostun niistä ihan kaikista.

Vierailija
48/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen nimi on "seitti". Seitti on tarkoitettu kaikille sinkuille. Teetän postikortteja, joissa on teksti "ehkä ensi jouluna" -tässä kortissa on kuvattu ikkunan takainen näkymä jouluisaan olohuoneeseen, jossa kuusen ympärillä on mies ja nainen antamassa toisilleen lahjoja.

Toisen kortin nimeksi tulee "onnellinen yksin", ja siinä on yks vinkkulasi ja yksinäinen joulukinkku.

Kolmanteen korttiin tulee teksti "perhejuhla", tämän kortin kuvitus on vielä hiukan kesken.

Ja näitä kortteja mä sitten lähettelen ihan joka ikiselle. Varsinkin niille, joilla on parisuhde.

Terveisin

Sinkku jo seitsemättä vuotta.

Vierailija
49/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollani on syöpä ja minulla parantumaton sairaus, mutta ei me lähetellä kortteja joissa ne kävisivät ilmi :D.

Vierailija
50/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta parantumattomasrti sairaat vois lähettää kortin, jossa on hautausmaa ja teksti "ehkä jo ensi jouluna".

Noin niinkuin vaan muistutukseksi niille, jotka on vielä terveenä.

Huoh.

Vierailija
51/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan tapa kertoa asia ja ihan oikeasti muistuttaa niitä, jotka eivät välitä tai vähättelevät sitä tuskaa, että joillekin se on todella kova paikka, ja siihen lapsettomuuteen kietoutuu niin monia isoja elämänalueita, että jopa ne lapsikortit ovat liikaa.

Meillä oli viisi vuotta hoitoja ja lapsettomuutta ennen kuin sain esikoiseni. Lapsikorteista pidin silloinkin - halusin nähdä esim. kummilasteni kasvun ja joltain kaukaisemmilta tutuilta oli kiva huomata, että olivat saaneet lapsia. Pidin ja pidän joulua myös lasten ja perheiden juhlana ja mielestäni lapset saavat silloin näkyä esim. korteissakin. Jotkut väsäävät joulukirjeitä, joissa kertovat perheensä uutiset, jotkut lähettävät valokuvan, joka kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...

Siskoni on sinkku, ja hän on nyt todennut, että ymmärtää lapsikortit läheisiltä mutta ei oikein tajua, kun jotkut kaukaisemmat tutut lähettävät jopa valokuvia lapsistaan koristamaan sen sinkun jääkaapin ovea. Ei siskoni siitä nyt mitään raivareita saa, mutta onpa hyvä muistutus meille lapsellisille, että ihan kaikille ei niitä pilttien kuvia kannata ainakaan ylenmäärin ämpätä mukaan.

Mikäs siis parempi tapa ilmaista lapsikortin lähetteneille tilanne kuin lähettää tuollainen lapsettomuuskortti? Seuraavana jouluna voi sitten suosiolla molemmat turvautua tiimariin.

Vierailija
52/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt terveysongelmista runsaasti. Pitäisikö minunkin alkaa väsätä jotain sairaus-aiheisia joulukortteja sukulaisille?

Tyyliin "Terve joulua - ehkä ensi vuonna". Tai "Joulu, terveiden juhla".

Onko joulu lapsettomille jotain syyllistämisen aikaa? En ymmärrä miksi tätä kipeää asiaa pitää tuoda esiin jouluna, kun muilla on hyvä mieli. Aivan kuin eräiden lapsettomuus olisi lapsen saaneiden vika.

Vierailija
53/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että parantumattomasti sairas lähettäisi "ehkä jo ensi jouluna" ja haudan kuva! Siinä on jotain..

Vierailija
54/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tilannetta" ei voi sanoa suoraan? Miksi se pitää vihjailla jollain typerillä joulukorteilla, varsinkin kun joulukorttien tarkoitus on tuottaa hyvää mieltä eikä ilmoittaa kunkin ihmisen elämän kurjaa "tilannetta"?

Jos kokee, että ihmiset ei ymmärrä, niin silloin pitää saada suunsa auki ja sanoa se ääneen. Ei piilovittuilla tai aiheuttaa hämmentäviä tilanteita jollain ihme korteilla.

Vierailija
55/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori musta huumorini Mutta parantumattomasrti sairaat vois lähettää kortin, jossa on hautausmaa ja teksti "ehkä jo ensi jouluna".

Noin niinkuin vaan muistutukseksi niille, jotka on vielä terveenä.

Huoh.

Voi luoja miten täällä inhottaisiin usalaista tapaa lähettää joulutervehdykseksi kaunis perhepotretti, missä kaikilla on pyhävaatteet, tukka hyvin ja perheen lemmikeillä iiiisot punaiset rusetit kaulassa ja kaikki hymyilee, papukaijaa myöten.

Vierailija
56/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden takana lukee "Kaamosjoulu Kuusamossa"

Eipähän tarvii askarrella-paskarrella mitään sen kummempaa.

Vierailija
57/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää vaikka olen itse kokenut lapsettomuuskriisin. Ei joulukortit ole mitään politiikkaa tai "statement" vaan hyväntahdon ele! Tässä kohtaa menee useilta lapsettomuudesta kärsivillä homma yli.

Vierailija
58/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden takana lukee "Kaamosjoulu Kuusamossa"

Eipähän tarvii askarrella-paskarrella mitään sen kummempaa.

Mä aattelin ostaa mustaa kartonkia, ja leikkaan siitä kortin muotoisia paloja. Taakse kirjoitan "mustaa joulua toivottaa täti helsingistä".

Siinäpähän pohjoisen sukulaiset saavat luvan miettiä, miten kurjaa joulua täällä lumettomassa etelässä vietellään. Ja jättävät ehkä ne nietos-kuvat lähettämättä.

Vierailija
59/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää vaikka olen itse kokenut lapsettomuuskriisin. Ei joulukortit ole mitään politiikkaa tai "statement" vaan hyväntahdon ele! Tässä kohtaa menee useilta lapsettomuudesta kärsivillä homma yli.

Vierailija
60/111 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toi toteutus on tosi mauton. Kortit ovat rumia ja marttyyri asenne on tosi ahdistava.