Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholisti mies , onko minun syy jos mies jatkaa juomista??

Vierailija
24.03.2023 |

Miehelläni siis lapsuuden traumat ja persoonallisuushäiriö. En ole saanut häntä lopettamaan juomista. Eroa en ole ajatellut ottaa koska rakastan miestä, joten sitä ei tarvitse ehdottaa. Mutta syytän usein itseäni koska miehen terveys (jos menee) On kuitenkin vasta 32v. sanon hänelle usein etten pidä kun juo ja haluaisin että hän ajattelisi omaa terveyttään. Hän on käynyt pari kertaa terapioissa mutta ei ole saanut niistä apua. Sanoo että minä ja juominen tekee hänet onnelliseksi.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ero. Jäät aina kakkoseksi alkoholille. Lapsia ei alkoholistin kanssa voi tehdä.

Vierailija
2/10 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole aiheuttanut alkoholismia etkä voi parantaa sitä.

Yhtä vähän olisi sinun vikasi, jos miehellä olisi diabetes tai epilepsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan oma syysi on jos sinuun sattuu (henkisesti). Olet vapaa tuosta lähtemään, kukaan ei pakota tuota menoa katselemaan. Jokainen päättää itse mitä kurkusta menee alas. Jos tekee kipeää niin tiedät missä ovi on.

Käytännössähän tämä ei varmasti ole niin helppoa mutta vuosien päästä ymmärrät kuinka mustavalkoinen tilanne lopulta oli.

Vierailija
4/10 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan oma syysi on jos sinuun sattuu (henkisesti). Olet vapaa tuosta lähtemään, kukaan ei pakota tuota menoa katselemaan. Jokainen päättää itse mitä kurkusta menee alas. Jos tekee kipeää niin tiedät missä ovi on.

Käytännössähän tämä ei varmasti ole niin helppoa mutta vuosien päästä ymmärrät kuinka mustavalkoinen tilanne lopulta oli.

Mies ei juuri muutu kun juo, ainoastaan huumoriveikoksi ja lempeämmäksi. Mitenkään väkivaltainen hän ei ole tai ei mitään. Huolettaa vain hänen terveys. Niin ja en ole eroamassa koska ollaan nuoruudesta asti oltu ydhessä, ei kuitenkaan aiota lapsia tehdä. Haluaisin vain saada mieheni näkemään että kannattaisi huolehtia omasta terveydsstään, usein kun olen maininnut tuntuu kuin puhuisi seinille tuosta. t. ap

Vierailija
5/10 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei juuri muutu kun juo, ainoastaan huumoriveikoksi ja lempeämmäksi. Mitenkään väkivaltainen hän ei ole tai ei mitään. Huolettaa vain hänen terveys. Niin ja en ole eroamassa koska ollaan nuoruudesta asti oltu ydhessä, ei kuitenkaan aiota lapsia tehdä. Haluaisin vain saada mieheni näkemään että kannattaisi huolehtia omasta terveydsstään, usein kun olen maininnut tuntuu kuin puhuisi seinille tuosta. t. ap

Jatka seinille puhumista ja katkeroidu vanhana. 1/5

Eri

Vierailija
6/10 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä mahdollistat sen miehen juopottelun ,kun passaat sitä sekä haet kaljaa kaupasta

Vierailija
7/10 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä mahdollistat sen miehen juopottelun ,kun passaat sitä sekä haet kaljaa kaupasta

Missä luki että hakee kaljaa?

Vierailija
8/10 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se juoppo!!

🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃🏃

Vierailija
9/10 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sun vika ole. Alkoholistin lapsena tiedän tunteen, mutta ei se silti sun vika ole. Kuten ei ollut minunkaan. Alkoholisti keksii syyn juoda. Joku sitten jossain vaiheessa keksii syyn olla juomatta, mutta siihen ei juuri ulkopuoliset voi vaikuttaa. Et sinä enkä minä. Sen keksii alkoholisti itse, tai on keksimättä. Se voi olla ihan toimintakykyinenkin vielä kymmeniä vuosia, mutta oikeassa olet siinä että varmasti vaikuttaa terveyteen jollain aikavälillä...

Sulla on nyt syy kestää sitä alkoholistia. Toistaiseksi. Jossain vaiheessa saatat keksiä ettet kestäkään. Siihen saattaa kulua aikaa vielä, mutta kokemuksesta voin sanoa että joskus sekin aika tulee. Että keksit muutakin mielekkäämpää tekemistä kuin alkoholistin kanssa puljaamisen... Voi olla että keksit itsekin alkaa juoda. Mutta kannattaa kuunnella niitä syvällä olevia tunteita. Mitä ne kertoo? Millaista elämää itse haluat ja millaisen ihmisen kanssa? Koska se alkoholisti ei ajattele muuta kuin sitä omaa pahaa oloaan, sitä ei kiinnosta se miltä sinusta tuntuu. Se juo kunnes keksii jotain muuta. Tai juo itsensä hengiltä... Kannattaisi ehkä varmuuden vuoksi varautua siihen että keksit elämällesi uutta sisältöä. Vaikka säästämällä sen päivän varalle kun keksit sen mitä haluat. Tai ihan vaikka sen päivän varalle että se sun mies keksiikin olla juomatta ja haluaakin tehdä sun kanssa jotain. Ilman alkoholia... Mut kuten sanoin, sinä et niihin päätöksiin alkoholistin osalta pysty vaikuttamaan. Hän tulee tekemään omat päätöksensä...

Vierailija
10/10 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi rakas sinua . Sinä mahdollistat miehesi juomisen. Jos jätä miehen, mies herää, jos silloinkaan.