Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin sitten huutonetistä itsetehtyjä barbien vaatteita, jotka haisi aivan homeelle eikä....

Vierailija
01.11.2011 |

....homeen haju lähteny edes pesussa pois. Silti myyjällä noin 90 positiivista palautetta pelkästään, tosin niissä kaikissa lukee aika lyhyesti kiitos, ei paljon muuta. Lieneekö muutkin haistaneet saman, mutteivat uskalla laittaa negaa tai neutraalia. Siis tuo myyjä ihan tekee läjäpäin vaatteita vanhoista kankaista.

Tuossa nuo nyt lemuaa pesun jäljiltä.

Onko mitään tehtävissä? Siis meinaan tuon homeen hajun suhteen. Lapsikin sanoi yök ja mies sanoi (ei niin hyvä hajuaisti kuin mulla), että kylläpä haisee home.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykis näistä on sädesieni

Vierailija
2/24 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua. mä heitän nuo äkkiä roskiin. nuo oli kyllä koko päivän märkinä tuolla pesun jäljiltä tuolla kylpyhuoneen lattialla. onko sädesieni nyt tarttunu tänne meille?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lähes ilmainen keino. Lähetä minulle postissa yksi vaatekappale plus palautuskuori. Postikulut 1,60 suuntaansa.

Tunnistan ja myös 4-vuotias lapseni tunnistaa hometalon hajun osassa huutamistani huutiskohteista. Ne on nakattava äkkiä pesuun, vaikka niistä selvästi haistaa myös sen, että on pesty. Tulee ihan huono olo. 4-vuotiaani siis sanoo huutisvaatteista, että tämä haisee ihan x:lle (hometalon omistajan nimi).

En nyt tietenkään väitä olevani 100 % luotettava homekoira, mutta aika tarkka nenä minulla on ja asuntoesittelyissä siitä on ollut runsaasti hyötyä.

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1635010-onko-meill…

Vierailija
4/24 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko se kuinka hyvin tarttua nyt jos se on sädesieni?! Pesin jo yhden koneen tuossa pyykkiäkin.

Siis pesin nuo barbin vaatteet koneessa käsinpesuohjelmalla. Ja sen jälkeen meidän vaatteita.

Vierailija
5/24 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lähes ilmainen keino. Lähetä minulle postissa yksi vaatekappale plus palautuskuori. Postikulut 1,60 suuntaansa.

Tunnistan ja myös 4-vuotias lapseni tunnistaa hometalon hajun osassa huutamistani huutiskohteista. Ne on nakattava äkkiä pesuun, vaikka niistä selvästi haistaa myös sen, että on pesty. Tulee ihan huono olo. 4-vuotiaani siis sanoo huutisvaatteista, että tämä haisee ihan x:lle (hometalon omistajan nimi).

En nyt tietenkään väitä olevani 100 % luotettava homekoira, mutta aika tarkka nenä minulla on ja asuntoesittelyissä siitä on ollut runsaasti hyötyä.

<a href="http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1635010-onko-meill…" alt="http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1635010-onko-meill…">http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1635010-onko-meill…;

Kyllä nuo homeelle aivan selvästi haisevat, mulla on myös tarkka hajuaisti. Mutta osaatko sä erottaa sen sädesienen hajun vai sitten? Ja et kai sä halua sädesientä teille?!

t. ap

Vierailija
6/24 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna nakkaan roskakatokseen.

ei kai sädesieni voinu nyt tarttua? eli pesin koneessa ja sit ne lojui märkinä kylpyhuoneen lattialla, koska en halunnu ripustaa homeelle haisevia vaatteita. nyt toin ne alas ja ne oli tossa parketilla vähän aikaa.

Vierailija
7/24 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

*paniikissa*

Vierailija
8/24 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä laitat negaa myyjälle ja kerrot kommentissa miten asia on! Mun mielestä ihan oikeutettua tuollaiseen laittaa nega.

Vierailija
9/24 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeessä laitat negaa myyjälle ja kerrot kommentissa miten asia on! Mun mielestä ihan oikeutettua tuollaiseen laittaa nega.

Vierailija
10/24 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistebn ihmisten kotien home tai sädesienet tarttuvat??

Vierailija
11/24 |
01.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese nyt se pyykkikone tyhjänä 90 asteessa ja kuivaa tiivisteet yms. Jos _yhtään_ haisee tuon jälkeen epämääräiseltä, niin pese tyhjänä kloorilla (annosteluohje kloritepullon kyljessä, pari desiä klooria koneelliseen) matalassa lämpötilassa ja sen jälkeen pienellä pesuainelisällä kuudessakympissä (jälkimmäinen pesu poistaa sen kloorin varmasti koneesta). Kloori usein käytettynä haurastuttaa kumitiivisteitä yms., mutta satunnaisesta käytöstä ei ole haittaa.

Jos haluat pesuhuoneen lattialle tehdä jotain, niin etikka tappaa homeita myös, eli pese etikkavedellä. Jos lattiaan jotakin jää, niin se jää saumojen kohtaan (huokoisia). Itse laatat on pinnoitettu, niissä ei niinkään ole riskiä.

Käytän itse tuota pesukoneen pesua, ja olen erittäin pahasti homeelle allerginen, eli teidän perheen homeen sietokyky on varmasti huomattavan paljon korkeampi kuin mulla. Mutta itselleni on siis ehdottoman tärkeää estää homeen kulkeutuminen kotiin.

Vierailija
12/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese nyt se pyykkikone tyhjänä 90 asteessa ja kuivaa tiivisteet yms. Jos _yhtään_ haisee tuon jälkeen epämääräiseltä, niin pese tyhjänä kloorilla (annosteluohje kloritepullon kyljessä, pari desiä klooria koneelliseen) matalassa lämpötilassa ja sen jälkeen pienellä pesuainelisällä kuudessakympissä (jälkimmäinen pesu poistaa sen kloorin varmasti koneesta). Kloori usein käytettynä haurastuttaa kumitiivisteitä yms., mutta satunnaisesta käytöstä ei ole haittaa.

Jos haluat pesuhuoneen lattialle tehdä jotain, niin etikka tappaa homeita myös, eli pese etikkavedellä. Jos lattiaan jotakin jää, niin se jää saumojen kohtaan (huokoisia). Itse laatat on pinnoitettu, niissä ei niinkään ole riskiä.

Käytän itse tuota pesukoneen pesua, ja olen erittäin pahasti homeelle allerginen, eli teidän perheen homeen sietokyky on varmasti huomattavan paljon korkeampi kuin mulla. Mutta itselleni on siis ehdottoman tärkeää estää homeen kulkeutuminen kotiin.

pesin eilen koneen 95 asteessa tyhjänä. tiivisteitä en pyyhkiny vielä, kun olin jo menny nukkuu. pitääpä nuo lattiakohdat pyyhkiä vielä.

mä siis luulin, että sädesieni voi tarttua niistä vaatteista tänne meille. eikö se ole mahdollista.

t. ap

Vierailija
13/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on myyjän nimimerkki?

Vierailija
14/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi tarttua.

itse olen perehtynyt homeasioihin ja pystyn hajusta ja asunnossa käymällä kertimaan minkälaatuinen homeongelma on. Onko siis lattian alla ongelma vai missä. hullua on että ihmiset luulee että taloissa ominaishaju, haju kertoo homeesta. Esim. hyväntuoksuinen omenainen haju kertoo alapohjaongelmista.Harva erottaaa tuota homeeksi. Olen usein toiminut homekoirana ja on jäänyt kauppojakin tekemättä nenäni ansiosta, ihmiselämiä pelastettu.

Vierailija
15/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hometalossa asuva ei välttämättä itse haista sitä, vaan ihmettelee vain miksi perhe sairastelee koko ajan. Jos et kehtaa laittaa palautenegaa niin laita ihan vaikka sähköpostia myyjälle asiasta ystävälliseen sävyyn, jotta tulisi tietoiseksi asiasta. Tai kyse voi olla vaikka siitä, että kankaita on säilytetty jossain ulkovarastossa, jolloin vastuullinen myyjä heittäisi ne pois ja säilyttäisi uudet kankaat sisällä tms.

Vierailija
16/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivoja käytettynä ostettuja shortseja, jotka haisivat homeelta. Pari kertaa vielä pesin, ja sitten oli homeen haju poissa. Vaikka sulta taisi mennä kiinnostus jo näihin barbien vaatteisiin kyllä...

Vierailija
17/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoit palautteen "vanhoja vaatteita, joissa homeen haju". Ne olivat vastatehtyjä Metsolan kankaista (2011 kuoseja) ommeltuja, käyttämättömiä, siis eivät vanhoja ollenkaan. Lisäksi asun v. 2008 valmistuneessa kerrostalossa, täällä ei hometta pitäisi olla.

Mutta kun joidenkin mielestä kaikki pitää saada ilmaiseksi, joten sitten keksitään homeen haju ja väitetään, että nämä ovat vaarallisia.

Vierailija
18/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä vilistää niitä homeitiöitä tälläisenä lämpimänä syksynä. Huuhdotteko itsenne etikalla joka ulkoilun jälkeen?

Vierailija
19/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusasiat aika hukassa jos pelkää että home tarttuu omaan taloon jostain nukenvaatteista.

Nyt on syksy ja koko luonto tuolla ulkosalla on täynnä märkää, käyvää biomassaa. Ikkunan kun avaa niin varmasti tulee itiöitä sisällekin.

Isea on siinä että jos asuu terveessä talossa, ei homeelle ole sopivaa kosteata kasvualustaa. Jos kasvualusta on, niin kyllä siellä on se homekin jo: itiöitä on kaikkialla, eivät ne leviä kuin joku nuhakuume.

Vierailija
20/24 |
02.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla sama nainen, joka teki kanssani kauppaa retrovaatteista

Annoit palautteen "vanhoja vaatteita, joissa homeen haju". Ne olivat vastatehtyjä Metsolan kankaista (2011 kuoseja) ommeltuja, käyttämättömiä, siis eivät vanhoja ollenkaan. Lisäksi asun v. 2008 valmistuneessa kerrostalossa, täällä ei hometta pitäisi olla.

Mutta kun joidenkin mielestä kaikki pitää saada ilmaiseksi, joten sitten keksitään homeen haju ja väitetään, että nämä ovat vaarallisia.

En ole yhdellekkään laittanu negapalautetta koskaan enkä ole ostanu mitään metsolan kankaita enkä antanu ko. palautetta.

Nuo barbien vaatteet meni jo roskiin, niissä oli hyvin voimakas homeenhaju. Se oli sellainen perunakellarin haju. Ei tosiaan lähteny haju yhtään pesussa, haisi yhtä voimakkaalle edelleen.

Olen aiemmin muuten saanu myös homeelta haisevia vaatteita, mutta niiden haju oli hyvin mieto ja se lähti pesussa pois. Nyt vasta muistui mieleeni.

t. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän