Olinko töykeä miniä, kun kohteliaasti kieltäydyin
anopin tarjoamasta Apilanlehden Perinnejouluastiastosta?
Anoppi osti ko astiaston, kun ensimmäinen lapsenlapsi (meidän esikoinen) syntyi.
Kaikkea on 12, ruoka-, soppa-, leipälautasia, kahvikuppeja, tarjoiluastioita...
En halua meille sellaista astiastoa, jota voi käyttää vain muutamana päivänä vuodessa eikä sitä voi edes pestä koneessa.
Kommentit (86)
mun anoppi on ostanut sitä hirvitys sarjaa mun esikoiselle ja se on kohteliaasti piilotettu välikatolle "että se säilyisi ehjänä"
En minäkään haluaisi (piti googlata, kamala malli). Kaappitilan vähyydellä on hyvä perustella.
Jos, niin mielestäni olit jopa julma. Mulla on ihan eri käsitys näistä asioista - mitä se haittaisi että olisit ottanut lahjan vastaan??
Jos, niin mielestäni olit jopa julma. Mulla on ihan eri käsitys näistä asioista - mitä se haittaisi että olisit ottanut lahjan vastaan??
tuohan on hirmuinen kasa astioita!
Anoppi osti astiaston itselleen, että lapsenlapsille olisi mummolassa ikimuistoinen astiasto, kun jouluisin oltaisi siellä.
No, olemme näiden 7 vuoden aikana olleet yhden joulun anoppilassa, vietämme joulut kotona.
Meillä astiasto ei mahtuisi mihinkään, ja meillä on "pyhäastiastona" Arabian Lumi-sarjaa, se on paljon enemmän minun makuuni.
epäkohteliasta ostaa astiastoa oman maun mukaan toisen kotiin! Olisi paljon älykkäämpää puhua siitä miniän kanssa etukäteen ja yhdessä sopia mitä astioita miniä haluaa!
Nykyään voidaan koota ns. oma arkeen sopiva laadukas astiasto mieluisilla väreillä!! En ostanut edes omille tyttärilleni astiastoa kun maku on jokseenkin erilainen kuin omani:))
Miksimiksimiksi sä et voinut ottaa sitä astiastoa, mieti nyt. Se on ostanut sen omien sanojesi mukaan siksi, että lapsella olisi IKIMUISTOINEN astiasto jouluisin mummolassa. No te ette käy siellä, ja nyt kun mummo ajatteli että no ehkä siitä tulee perinne sitten siellä missä lapsi joulunsa viettää niin eipä onnistu sekään.
Anoppi osti astiaston itselleen, että lapsenlapsille olisi mummolassa ikimuistoinen astiasto, kun jouluisin oltaisi siellä.
No, olemme näiden 7 vuoden aikana olleet yhden joulun anoppilassa, vietämme joulut kotona.
Meillä astiasto ei mahtuisi mihinkään, ja meillä on "pyhäastiastona" Arabian Lumi-sarjaa, se on paljon enemmän minun makuuni.
edesmennyt äitini ei koskaan ostanut mitään kysymättä mutta anoppini tekee sitä aina. Itselleen tilaa kaikki lahjat oman makunsa mukaan, mutta saman maun mukaan ostetaan kaikille muille.
Kaiken kukkuraksi anoppi ostaa yhtä sarjaa pari vuotta, kyllästyy ja alkaa ostaa toista. Mun
epäkohteliasta ostaa astiastoa oman maun mukaan toisen kotiin! Olisi paljon älykkäämpää puhua siitä miniän kanssa etukäteen ja yhdessä sopia mitä astioita miniä haluaa! Nykyään voidaan koota ns. oma arkeen sopiva laadukas astiasto mieluisilla väreillä!! En ostanut edes omille tyttärilleni astiastoa kun maku on jokseenkin erilainen kuin omani:))
Anoppi on joka joulu kutsuttu meille, mutta ei ole kertaakaan tullut. Hän on aina töissä omasta halustaan (hoitoalalla). Rahanahneena tekee aina kaikki pyhät töitä ja mielellään vielä pitkää päivää.
Meillä ei tosiaan ole ko astiastolle mitään paikkaa. Anoppi ei itsekään innostunut, että astiasto laitettaisi kylmään vinttiin pahvilaatikkoon. Lämmintä kaappitilaa meillä on muutenkin liian vähän.
Tänä jouluna oltais muuten menty anoppilaan, mutta hän on kaikki joulunpyhät töissä, ollaan siis kotona.
että säästäisi astiaston lapsillesi, mutta että koska teillä ei voi astiastoa säilyttää niin anoppi voisi sitä "vaalia". ;-D
että säästäisi astiaston lapsillesi, mutta että koska teillä ei voi astiastoa säilyttää niin anoppi voisi sitä "vaalia". ;-D
astiastosta, koska oma anoppi on myös ostanut sellaisen, itselleen. Mutta meillehän se joskus tulee, koska mies on ainoa lapsi.
Olen itsekin aika kamalaa astiastoa saanut anopilta lahjaksi, mutta onneksi meillä on tilaa kaapeissa, ja kyllä me joskus juhliessa niistä syömme, vaikken itse niistä tykkääkään. Mies tykkää ja lapset, ja se saa riittää. Eri juttu toki olisi, jos astiat ei tosiaan mahtuisi minnekään
ei todellakaan millään tasolla neutraali ja kaikkien makuun... (oli pakko googlata se).
Minusta tuollaisesta lahjasta saa ja pitääkin kieltäytyä, jos vaikka löytyisi joku ihminen joka oikeasti haluaa tuon (?). Esim. meillä menisi heti kellariin eikä esille tulisi, mitä iloa siitä olisi kellekään?
Ja jos anoppia on kutsuttu joulunviettoon eikä ole tullut vaan on mieluummin tehnyt töitä niin sitten häntä ei minusta tarvitse edes sääliä. Jos taustalla on jotain ihme marttyrointia, tyyliin "jos ette tule minun luokseni jouluksi, menen sitten töihin" niin silloin saa syyttää itseään, anoppi siis.
Minä olen sitä mieltä, että lahja on lahja. Astiasto on niin kallis ja tilaavievä, että siitä voi kieltäytyä. Vähän sama kuin jos ostaisi jollekin "joulusohvan" ja sitten pettyisi verisesti kun siitä ei oltaisikaan ilahtuneita.
Lahjan voi myydä tai antaa pois. Fiksumpaa on sanoa jo etukäteen, että ei ole mahdollisuutta ottaa sitä vastaan. Meidän kodissa yksi asuinneliö on maksanut 4 000 euiroa ja tilaa on vähän. Emme siis ala toisten ihmisten tavaroita säilyttelemään kotonamme emmekä myöskään ole velvollisia säilyttämään loppuikäämme kaikkia saamiamme lahjoja,
Carl Larssonin tonttuja?
Sehän on juuri lasten rakastama jouluastiasto.
Voisihan sitä käyttää esim. aattona lasten iloksi ja sitten joulupäivinä sitä neutraalimpaa, josta emäntä itse tykkää?
kaikenlaista "mautonta" ja kitschin tuntuista ja kimalletta ja krääsää.
Ne kaivellaan kätköistä joka vuosi ja muistellaan samalla sen antajaa - eikä minua häiritse, vaikka joulukrääsä olisikin vähän kimalteisen hörsöä. Eihän se ole kuin muutama päivä kerran vuodessa.
Carl Larssonin tonttuja?
Sehän on juuri lasten rakastama jouluastiasto.
Voisihan sitä käyttää esim. aattona lasten iloksi ja sitten joulupäivinä sitä neutraalimpaa, josta emäntä itse tykkää?
Lars Carlsonin, kuka sitten lieneekään.
Jos saa tietää lahjasta etukäteen niin saa kieltäytyä. Minusta tuo epäkäytännöllisyys on ihan hyvä peruste, suosin kotona sellaisia astioita jotka pienillä muunnelmilla käyvät arkeen ja juhlaan.