Olinko töykeä miniä, kun kohteliaasti kieltäydyin
anopin tarjoamasta Apilanlehden Perinnejouluastiastosta?
Anoppi osti ko astiaston, kun ensimmäinen lapsenlapsi (meidän esikoinen) syntyi.
Kaikkea on 12, ruoka-, soppa-, leipälautasia, kahvikuppeja, tarjoiluastioita...
En halua meille sellaista astiastoa, jota voi käyttää vain muutamana päivänä vuodessa eikä sitä voi edes pestä koneessa.
Kommentit (86)
Onpas ilkeitä poikalasten äitejä paikalla! Jos miniä inhoaa sinistä niin miksi pitää ostaa sinistä? Jos miniä tykkää pallokuosista miksi pitää ostaa raitaa? Mikä tässä yhtälössä on niin vaikea tajuta?
Et ap ollut törkeä! Jos anoppi kysyy "haluatko" ja sinä vastaat "et", niin asiahan on sillä selvä. Miksi anoppi edes kysyy, jos on päättänyt väkisin antaa kyseisen astiaston..?
Ois ihanaa kun jouluna sais käyttää ihan siihen tarkoitukseen olevaa astiastoa.. kaikki joulujutut on niin ihanaa.. silloin voi unohtaa kaikki muu sisustus ja heittäytyä "lapselliseksi".. joulu on mun mielestä enemmänkin lasten juhla ja lapsia ajatellen haluan luoda jotain satumaista tunnelmaa myös kotiin.. sanotte mitä sanotte.. hyvää joulun odotusta vain kaikille!
mahdollisesti tulee anoppeja jonain päivänä? Miten haluaistte itseänne kohdeltavan silloin? Se on aika julmaa, kun mikään mitä teette, ei miellytä eikä ole tarpeeksi hyvää. Poikien äitinä oikeasti stressaan jo nyt tulevia miniöitäni :( Jos ovat aina tyytymättömiä joka asiaan..
se haukkuu kuitenkin kaiken vauvapalstalla mutta onneksi mulla on tyttökin, hänelle varmaan kelpaa joku äidinkin ostama
ja nää on aika masentavia ketjuja meille...
mutta luulen sinun kuitenkin kokeneen pientä iloa kun sait kietaydyttyä lahjasta.
Itse otan vastaan kaiken mitä anoppi tuo, tarpeettomat nakkaan roskiin. Tuollaisen astiaston nyt olisi saanut johonkin varastoitua.
olen sellainen, että pääsaäntöisesti otan vastaan anopilya hänen antamat tavarat ja vatteet. On kiva antaa anopille hyvä mieli ja itse voin sitten tarpeettomat antaa eteenpäin tai laittaa kierrätykeen.
Minulla onkin onnekas anoppi kun on saanut minut miniäksi, eikä tuollaista kylmäkiskoista naista.
mahdollisesti tulee anoppeja jonain päivänä? Miten haluaistte itseänne kohdeltavan silloin? Se on aika julmaa, kun mikään mitä teette, ei miellytä eikä ole tarpeeksi hyvää. Poikien äitinä oikeasti stressaan jo nyt tulevia miniöitäni :( Jos ovat aina tyytymättömiä joka asiaan..
Ja silloin täytyy muistaa, kenen koti ja kenen tavat kyseessä;)! Oman anoppini kohdalla täytyy joskus kysyä, kumpi meistä täällä asuu ja päättää kodin asioista. Rasittavaa.
se haukkuu kuitenkin kaiken vauvapalstalla mutta onneksi mulla on tyttökin, hänelle varmaan kelpaa joku äidinkin ostama
voithan ihan itse vaikuttaa siihen millainen anoppi-miniasuhteestanne tulee. Ei kai tuollainen oman (aika eksentrisen) maun pakkotuputtaminen mikaan valttamtattomyys ole, ja siitahan tassa ketjussa puhutaan. Jos et aio olla tuollainen anoppi vaan ihan normaali ihminen, ei sulla tule olemaan mitaan erityista ongelmaa, usko pois...
mutta astiasto on ruma kuin synti, joten ymmärrän hyvin, miksi kieltäydyit!
on niin hallitsevia, että etsivät anopistaan aina jotain vikaa. On juuri näitä "minun kaappini sisältö"-naisia, joiden mielestä miehen äidillä ei ole mitään asiaa heidän elämäänsä. Oma äiti toki saa sekaantua joka asiaan ja oman äidin luokse juostaan aina kun on pikku riita.
Aivan sama, mitä anoppi tekee, se ei miniälle kelpaa.
voithan ihan itse vaikuttaa siihen millainen anoppi-miniasuhteestanne tulee. Ei kai tuollainen oman (aika eksentrisen) maun pakkotuputtaminen mikaan valttamtattomyys ole, ja siitahan tassa ketjussa puhutaan. Jos et aio olla tuollainen anoppi vaan ihan normaali ihminen, ei sulla tule olemaan mitaan erityista ongelmaa, usko pois...
olisin iloinen jos anoppi olisi välittänyt paskaakaan lasteni syntymästä. Häntä asia tuntui vain harmittavan, kysyi että miksi mielle tulee lapsi. osti kyllä esikoiselle posliinikengän.
jos anoppi olisi tuollaisen ostanut, niin ottaisin vastaan. minusta olisi kiva jos olisi jouluastiasto. Kunhan siihen ei sisältyisi vastapalvelusta esim. anopin passaamisesta jouluna.
ehkä kieltäytyisin koska tunnen anopin ja anoppi ei anna mitään ilman ajatusta maksusta. hinta on usein lian kallis.
Kyllä anopit osaavat myös olla ilkeitä. jopa lapsenlapsille.
Oma anoppi näytti lapselleni jostai alekorista ostamaansa lelua, joka ei ollut paremmille lapsenlapsille kelvannut. Kysyi haluaisiko minun lapsi sen synttärilahjaksi. Lapsi vastasi selvästi, että ei haluaisi.
Arvatkaa mitä sai? On saanut myös jo isona joululahjaksi kylpyvauvanuken, joka ei ole nuoremmille lapsenlapsille tai toiselle miniälle kelvannut
on niin hallitsevia, että etsivät anopistaan aina jotain vikaa. On juuri näitä "minun kaappini sisältö"-naisia, joiden mielestä miehen äidillä ei ole mitään asiaa heidän elämäänsä. Oma äiti toki saa sekaantua joka asiaan ja oman äidin luokse juostaan aina kun on pikku riita. Aivan sama, mitä anoppi tekee, se ei miniälle kelpaa.
etta anoppi pyrkii hallitsemaan, paattamalla minkalaisista astioista pojan perheessa syodaan? Onhan se hirvean erikoinen ajatus, etta vakisella antaisi toiselle astiaston jota han ei halua, oli antajana kuka tahansa.
on niin hallitsevia, että etsivät anopistaan aina jotain vikaa. On juuri näitä "minun kaappini sisältö"-naisia, joiden mielestä miehen äidillä ei ole mitään asiaa heidän elämäänsä. Oma äiti toki saa sekaantua joka asiaan ja oman äidin luokse juostaan aina kun on pikku riita. Aivan sama, mitä anoppi tekee, se ei miniälle kelpaa.
tyttäriensä tai miniöidensä elämää. Ihan evvk, millaisia ihmisiä he ovat tai millainen tyyli heillä on, heille työnnetään roina, joka halutaan omista kaapeista veks. Ja luoja, jos kehtaavat olla yhtään tyrmistyneitä saamistaan pahkatuoleista tai kiiltokuva-astioista, se on tietenkin törkiää...
Pahimmillaan nuo anopit/äidit vielä odottavat niska notkolla pokkurointia ja isoja vastapalveluksia. Auta armias, jos astiastoa ei sitten myös käytetä ja säämiskällä kuivata käytön jälkeen!
Oikeasti. Ei se nyt noin mene. Aina on ihmissuhteissa kyse kahdesta osapuolesta, joilla viestintä toimii tai ei toimi. Ihmisistä, jotka kunnioittavat toistensa oikeutta päättää omista asioistaan itsenäisesti (mukaanlukien astiastonsa) TAI eivät kunnioita. Näitä vähemmän hyviä ihmisiä on sekä miniöissä että anopeissa.
Netitse suosittelisin kumminkaan olemaan analysoimatta.
tuli ihana 70-luvun fiilis kyseisesta sarjasta. lahjasta ei pida kieltaytya
olit kylla. pahoitit hanen mielensa varmasti. han oli varmaan miettinyt ja halunnut tuon sarjan ostaa. miksi et ottanut, kiittanyt sydamellisesti ja sitten pistanyt jonnekin jemmaan.
...pojan ja miniän pikkukaksiossa ei ole tilaa noille astioille, kun siellä on miniän äidin myrnat ja miniän paremmalla maulla valittu mariskoolikomppania somistamassa kotialttaria.
olisin iloinen jos anoppi olisi välittänyt paskaakaan lasteni syntymästä. Häntä asia tuntui vain harmittavan, kysyi että miksi mielle tulee lapsi. osti kyllä esikoiselle posliinikengän.
jos anoppi olisi tuollaisen ostanut, niin ottaisin vastaan. minusta olisi kiva jos olisi jouluastiasto. Kunhan siihen ei sisältyisi vastapalvelusta esim. anopin passaamisesta jouluna.
ehkä kieltäytyisin koska tunnen anopin ja anoppi ei anna mitään ilman ajatusta maksusta. hinta on usein lian kallis.
Itse siis ottaisin ilomielin, jos anoppi osaisi antaa jotain. Mutta kun hänelä on ollut köyhä lapsuus ja huono, kurja, omasta mielestään maailman köyhin ja kurjn, joten hän ei halua että miniä tai miniän lapset pääsevät helpommalla. Yrittää tehdä kaikkensa että joutuisivat tehdä yhtä paljon työtä ja ottaisivat paljon velkaa jotta saisimme pitää yhteiskunna pyörät pyörimässä ja maksaa hänen eläkkeensä ja muiden eläkeläisten.
hinta on aina liian kallis. en ota vastaan tavaraa jos menetän vaihdossa vapauteni ja muutun orjaksi.
jos ottaisin sanoisin heti, että kiitos LAHJASTA. ja tekisin selväksi että en ota vastaa vaatimuksia.
olit kylla. pahoitit hanen mielensa varmasti. han oli varmaan miettinyt ja halunnut tuon sarjan ostaa. miksi et ottanut, kiittanyt sydamellisesti ja sitten pistanyt jonnekin jemmaan.
...pojan ja miniän pikkukaksiossa ei ole tilaa noille astioille, kun siellä on miniän äidin myrnat ja miniän paremmalla maulla valittu mariskoolikomppania somistamassa kotialttaria.
kirjoittelemassa tanaan... ;-) Sinahan se tuon kilpailuaseman olet paassasi kuvitellut. Suurin osa normaaleista aikuisista naisista ei ole aitinsa taskussa sen enempaa kuin anoppinsakaan, eika jaksa vaivautua "kilpailuttamaan" heita keskenaan...
että säästäisi astiaston lapsillesi, mutta että koska teillä ei voi astiastoa säilyttää niin anoppi voisi sitä "vaalia". ;-D
ottaisin ilomielin vastaan jos saisin :)
mutta luulen sinun kuitenkin kokeneen pientä iloa kun sait kietaydyttyä lahjasta.
Itse otan vastaan kaiken mitä anoppi tuo, tarpeettomat nakkaan roskiin. Tuollaisen astiaston nyt olisi saanut johonkin varastoitua.