Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olinko töykeä miniä, kun kohteliaasti kieltäydyin

Vierailija
26.10.2011 |

anopin tarjoamasta Apilanlehden Perinnejouluastiastosta?

Anoppi osti ko astiaston, kun ensimmäinen lapsenlapsi (meidän esikoinen) syntyi.

Kaikkea on 12, ruoka-, soppa-, leipälautasia, kahvikuppeja, tarjoiluastioita...

En halua meille sellaista astiastoa, jota voi käyttää vain muutamana päivänä vuodessa eikä sitä voi edes pestä koneessa.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreena anoppina ajattelin, että hieman samalla tavalla panostaisin johonkin erityiseen asiaan, josta sitten jäisi mahdollisille tuleville lapsenlapsille mukava muisto. Kun nämä olisivat vaikka rippikouluiässä, voisi sitä sitten hiljalleen jakaa samalla tavalla kuin oma isoäitini jakoi korvaamattoman arvokkaita joulukoristeita oman lapsuutensa ajan joulukuusesta.

Nyt tiedän, että ei ole mitään järkeä tuollaisessa. Mieluummin käytän rahat itseeni. Olen hoitoalalla itsekin ja tiedän, että esimerkiksi joulunpyhien vuorot ovat todella epäsuosittuja, koska niin moni haluaa olla perheensä kanssa. Taidan saada ahneen anopin leiman jo tänä jouluna, kun olen töissä sekä aaton että joulupäivän, jotta lapsiperheiden äidit saavat nuo vuorot vapaiksi. Ensi vuonna ilmoitan, että olkaa te pienten lasten äidit aattona töissä, tämä anoppi menee miniälle joulupöytään, jotta ei vaikuttaisi rahaa rakastavalta. Siinä menee muutaman lapsiperheen joulu uusiksi, mutta ei kai se niille nyt niin tärkeää ole, tuleeko se pukki aattona vai tapanina.

Vierailija
22/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä vai?

Astiastohan on ihana! Hölmö ap. Olisin itse mielelläni ottanut tuollaisen. Tai ainakin säästänyt sen lapselleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreena anoppina ajattelin, että hieman samalla tavalla panostaisin johonkin erityiseen asiaan, josta sitten jäisi mahdollisille tuleville lapsenlapsille mukava muisto. Kun nämä olisivat vaikka rippikouluiässä, voisi sitä sitten hiljalleen jakaa samalla tavalla kuin oma isoäitini jakoi korvaamattoman arvokkaita joulukoristeita oman lapsuutensa ajan joulukuusesta.

Nyt tiedän, että ei ole mitään järkeä tuollaisessa. Mieluummin käytän rahat itseeni. Olen hoitoalalla itsekin ja tiedän, että esimerkiksi joulunpyhien vuorot ovat todella epäsuosittuja, koska niin moni haluaa olla perheensä kanssa. Taidan saada ahneen anopin leiman jo tänä jouluna, kun olen töissä sekä aaton että joulupäivän, jotta lapsiperheiden äidit saavat nuo vuorot vapaiksi. Ensi vuonna ilmoitan, että olkaa te pienten lasten äidit aattona töissä, tämä anoppi menee miniälle joulupöytään, jotta ei vaikuttaisi rahaa rakastavalta. Siinä menee muutaman lapsiperheen joulu uusiksi, mutta ei kai se niille nyt niin tärkeää ole, tuleeko se pukki aattona vai tapanina.

Ei koskaan kannata alkaa keräillä astiastoa toisen puolesta tuntematta makua. Minullekin on keräilty pikkutytöstä lähtien Myrna-sarjaa, jota en ole koskaan voinut sietää. Iso ja kallis serviisi on täysin turha. Mielellään omat ja appivanhemmat saisivatkin käyttää rahat itseensä. Ja jos välttämättä haluaa lahjoa, ihana lahja on ollut esim. lahjoitus wwf:n työhön minun nimissäni.

Vierailija
24/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisesti tulee anoppeja jonain päivänä? Miten haluaistte itseänne kohdeltavan silloin? Se on aika julmaa, kun mikään mitä teette, ei miellytä eikä ole tarpeeksi hyvää. Poikien äitinä oikeasti stressaan jo nyt tulevia miniöitäni :( Jos ovat aina tyytymättömiä joka asiaan..

Vierailija
25/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne kaikki ovat aivan karmeita. Siis muutkin tuotteet kuin astiastot!

Vierailija
26/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisesti tulee anoppeja jonain päivänä? Miten haluaistte itseänne kohdeltavan silloin? Se on aika julmaa, kun mikään mitä teette, ei miellytä eikä ole tarpeeksi hyvää. Poikien äitinä oikeasti stressaan jo nyt tulevia miniöitäni :( Jos ovat aina tyytymättömiä joka asiaan..

se haukkuu kuitenkin kaiken vauvapalstalla mutta onneksi mulla on tyttökin, hänelle varmaan kelpaa joku äidinkin ostama

Vierailija
27/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei tajua kauneudesta mitään sitten kun ap:n lapsi on iso ja saa mummon ostaman astiaston lahjaksi. Voi hyvinkin nuoriso arvostaa sitä tulevaisuudessa ja sinä olet silloin vuorostasi vanha kääkkä joka ostaa kamalia astiastoja. Ajat muuttuvat.

ne kaikki ovat aivan karmeita. Siis muutkin tuotteet kuin astiastot!

Vierailija
28/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on noinkin kultainen anoppi,että ostais noin kalliin astiaston!

mun anoppia ei kiinnosta oman poikansa elämä tai edes muistaa lapsenlapsien syntymäpäiviä. tasan ei käy nallekarkit.

Vierailija
29/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös että maku muuttuu iän myötä ja lapsenne maku voi olla ihan muuta kuin omanne! Säilytysongelman voi ratkaista niin että mummo säilyttää rakkaudella.

Vierailija
30/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uteliaisuudesta googlasin astiaston. Siis aivan hirveä! Ja epäkäytännöllinen, ei siis käy koskaan muulloin kun jouluna.

Minusta kuluttamisessa nyt vaan voi olla järkevä, eli juhla-astioiksi ostaa sellaisia mitkä voi joulun lisäksi kattaa myös perhejuhliin ja pääsiäisenä, ei tuollaisia tonttuhirvityksiä. Huoh, vielä kullattukin, anna mun kaikki kestää. Tyypillisiä vanhojen naisten makuun meneviä astiastoja :(

Vierailija
31/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harrastan vanhaa Arabiaa ja olen kerännyt muutaman astiaston, ajatellen että kun on noita tyttäriäkin 3 niin heille jokaiselle jää vanha serviisi niin ruoka- kuin kahvi/teeosastolle. Ja hui kauhistus, jouluastiastokin mulla on. Täytyykin hyvissä ajoin myydä ne kaikki pois, kun ei ne kelpaa kumminkaan kenellekään lähiomaiselle edes ilmaiseksi.

Onneksi jouluruoka on sentään maistunut joululautasilta, tietyistä lautasista oikein kisataan, ja käsintiskauskin on tähän saakka sujunut ongelmitta.

Veikkaan, että ap on melko nuori. Muistan itsekin että tuossa kolmikymppisenä hyihkyin kaikkea vanhaa ja epämodernia. Jostain syystä sitten myöhemmin heräsi kiinnostus vanhaa kohtaan - eikä pieni krumeluuri juhlan aikaankaan enää okseta.

Mutta tokihan miniän on saatava päänsä pitää ja rahalle ahnetta anoppia näpäyttää tässä(kin) asiassa. ;0)

Vierailija
32/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, mitään noin rumaa astiastoa en ole ikuna nähnyt.

Mutta asiaan. Tottahan se anoppi kumminkin omasta mielestään tarjosi teille hienoa lahjaa ja ihan hyvää hyvyyttään.

Jos teillä olisi ollut tilaa jossakin kaapin perällä, niin sinuna olisin kiittänyt kauniisti ja sullonut ne sinne. Ja käyttänyt vain, jos anoppi tuppaa joku joulu kylään (kai sitä yhdellä aterialla sietäisi, jos ottaa tarpeeksi snapanderia).

Mutta jos teidän keittiö on yhtä täynnä kuin meillä, niin minusta "ei mahdu minnekään" on aivan hyvä syy kieltäytyä noin isosta astiastosta.

Vierailija
33/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi apilanlehti ei taida olla mitään vanhaa arabiaa, vaan kauko-idässä tuotettua tusinakamaa, jota myydään kovalla rahalla hyväuskoisille. Sen arvo ei säily, päinvastoin kuin sen vanhan arabian.

Vierailija
34/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, kerran vuodessa käytettävä jättimäinen astiasto ei mulla mahtuisi minnekään, joten olisi pakko kieltäytyä! Muutenkin yritän karsia tavaraa ja jättää vain mahdollisimman monikäyttöiset.

Vierailija
35/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi apilanlehti ei taida olla mitään vanhaa arabiaa, vaan kauko-idässä tuotettua tusinakamaa, jota myydään kovalla rahalla hyväuskoisille. Sen arvo ei säily, päinvastoin kuin sen vanhan arabian.

Valmistajia ja yhteistyökumppaneita ovat mm. Meissen, Arabia, Röhrstrand, Lapponia, Iittala, Herend, Porsgrund, Orrefors ja Royal Copenhagen. Ne ovat laatutavaraa.

Vierailija
36/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeasti ahdistun tavarapaljoudesta. On ihan sairasta haalia kodit täyteen jotain jouluastiastoja ja kun ei enää omaan kotiin mahdu, aletaan sanella jo sekin, että lastenlasten aikuiskodeissa vuonna 2050 täytyy olla erillinen tonttuastiasto kolmen päivän käyttöä varten. Syyllisyyttä pitää tunteman, jos ei halua omaan kotiin joka härveliä, jonka joku markkinamies myyntiin laittaa.

Vierailija
37/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdemme reissuun ja teemme ihan muita asioita. Riidelkää te täällä anoppienne kanssa tonttuastioista ja jättäkää siitä ikimuistoinen joulukammo lapsille.

Vierailija
38/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan hänelle laittaa sitten kaikkea kivaa kun tietää jo etukäteen, että miniöille ei kelpaa mikään ja lapsenlapsia ei saa sieltä hoitoon.

Poikalasten äidelle muutenkin muistutukseksi. Kun teette testamenttia niin huolehtikaa sitten se osio kuntoon, että miniällä ei ole mitään osuutta perintöön kun te kuolette. Kannattaa tämä osio huolehtia ajoissa kuntoon. Muistakaa laittaa sinne varmistus, että lastenne erotessa ei myöskään miniöillä ole osuutta omaisuuteenne.

Vierailija
39/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oikeasti ahdistun tavarapaljoudesta. On ihan sairasta haalia kodit täyteen jotain jouluastiastoja ja kun ei enää omaan kotiin mahdu, aletaan sanella jo sekin, että lastenlasten aikuiskodeissa vuonna 2050 täytyy olla erillinen tonttuastiasto kolmen päivän käyttöä varten. Syyllisyyttä pitää tunteman, jos ei halua omaan kotiin joka härveliä, jonka joku markkinamies myyntiin laittaa.

eiköhän sitä karmeampiakin kulutushaaskuja löydy kuin astiat

Vierailija
40/86 |
26.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-osainen ja ikivanha. Pitää pestä käsin. Käytetään vain jouluna. Silti en ikinä luopuisi siitä, miehen isovanhempien häälahja-astiastosta.

Lisäksi meillä on toinenkin vanha astiasto, joka lienee miehen isoäidin 30-vuotispäivänä lahjaksi saama. Vie paljon tilaa, jos kotina olisi komero, mutta onneksi ei ole.

Jostain kumman syystä näistä molemmista astiastoista käydään kovaa kisaa jopa miehen sekkujen kesken, jokainen kun katsoo oikeudekseen ilmoittaa, että oikeastaan ne eivät kuulu meille vaan heille. Hassua, luulin että ihmiset haluavat eroon ylimääräisestä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan