Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusperhessä sairastaminen, kuka hoitaa kodin?

Vierailija
24.10.2011 |

Esimerkkimme uusperheessä on 2 työssäkäyvää aikuista, äiti ja äidin miesystävä sekä äidin kaksi lasta.

Äiti on ollut jo pitkään puolikuntoinen ja vihdoin kun menee lääkäriin niin lääkäri komentaa sairaslomalle työstä. Lääkekuuri tulee hengitystietulehdukseen ja lepokäsky kaupan päälle.

Uusperheen mies ei ota mitään vastuuta uusperheen lapsista äidin sairastaessa, eli äiti ei saa levätä kun ruoka on laitettava, pyykit hoidettava, tiskikone täytettävä jne.

Tässä esimerkissä äiti on jo aika uupunut, kun ei saa levätä.

Kuinka teillä toimitaan näissä tilanteissa?

Ja tiedetään, äiti ei saa sairastaa. Mutta jos nyt maailmassa on virhe ja äiti sairastaa, niin kuka hoitaa kodin ym jos lapsien biologinen toinen vanhempi ei asu taloudessa?

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan jaettu kaikki aina puoliksi, myös kaikki perhevapaat.

Samaten jaetaan kotityöt ja kuskaukset.

Mutta hei, minä olenkin huolehtinut myös siitä, että tienaan hyvin. Joten minulla on ollut rahkeita elättää perhettä, kun mies on hoitovapaalla ja siksi meillä on myös varaa laskea tää talous realistisesti ja ulkoistaa tarvittaessa.

Vierailija
62/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

32, no se on sitten oma moka.

Ja kyllä se mies on ihan henk. koht. pikkupiikanen, jos hän kuskaa ap:n lapsia tai kokkaa näille tai pesee näiden pyykkejä.

Osui ilmeisesti arkaan paikkaan kun arvasin ettei sun mies tee osuuttaan ja siksi teillä on siivooja? Voi voi, ymmärrän vitutuksesi.

=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hei, minä olenkin huolehtinut myös siitä, että tienaan hyvin. Joten minulla on ollut rahkeita elättää perhettä, kun mies on hoitovapaalla ja siksi meillä on myös varaa laskea tää talous realistisesti ja ulkoistaa tarvittaessa.

ap:n mies olla osa perhettä vaiko vain majailla kämpässä ja saada välillä piparia.

Vierailija
64/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehuit että teillä on kaksi työssäkäyvää, mutta nyt miehesi onkin hoitovapaalla. Ja silti teillä käy siivooja... Mitä sun miehes kotona tekee päivät?

Vierailija
65/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele lukemaan. Ei se mies enää ole hoitovapaalla, nyt olemme jälleen molemmat töissä. ÖÖÖÖÖ, onko vähän vaikeeta käyttää päänuppia, ÖÖÖÖÖ?

ÖÖÖÖÖ..

Vierailija
66/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sinä tiedät äidin taloustilannetta. Menettää lapsilisän yh-korotuksen, päivähoidon maksu kentien noussut jne. Ja jos mies vaatii talouden kulujen jakamista niin että maksaa esim 25% niin ap voi olla kuule vaikka tappiolla.. Ja aika usein nainen jopa tienaa enemmän kuin mies (onko yllätys..., no ainakin meillä mun palkka on tuplasti miehen korvaus menetetystä vapaa-ajasta työnantajan hyväksi) joten voipa olla että mies se on tässä paremman elintason perässä.

Ilmainen pikkupiikanen, joka vielä kustantaa ap:lle paremman elintason.

Vierailija
67/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opettele lukemaan. Ei se mies enää ole hoitovapaalla, nyt olemme jälleen molemmat töissä. ÖÖÖÖÖ, onko vähän vaikeeta käyttää päänuppia, ÖÖÖÖÖ?

ÖÖÖÖÖ..

Kerroit että "kun mies on hoitovapaalla". En tiedä mitä se sulle tarkoittaa mutta mulle opetettiin jo ala-asteella että preesensiä käytettäessä tarkoitetaan asiaa joka tapahtuu nyt.

Vierailija
68/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka hyötyy avoliitosta? Eiköhän ap:nkin elintaso ole ihan eri tasoa kuin jos elättäisi katraansa yksin ja maksaisi asuntoa yksin jne.

minä erosin lapsen biologisesta isästä, koska oli vähän ap:n miehen kaltainen ja kyllä nousi elintaso kohisten, kun muutettiin lapsen kanssa kaksin asumaan puhumattakaan mielialasta. Eli ei se nyt välttämättä ole suuri panos mitä mies tuohon perheeseen kantaa, voipi olla jopa niin, että kuluttaa "omansa" ja vielä puolisonsa varat niinkuin minulla oli.

Vierailija
69/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "minulla ON OLLUT varaa elättää perhe, kun mies on hoitovapaalla".

ÖÖÖÖÖÖ, edelleen suosittelen sen peruskoulun käymistä loppuun. Oppisit lukemaan ehkä - suurin ponnistuksin - koko virkkeen kerralla.

Vierailija
70/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava että aihe kirvoittaa näinkin aktiivista keskustelua. Ollaan kuitenkin yli 30- aikuisia, että ei enää ihan teinejä. Ei tässä iässä pitäisi enää mitään leikkejä leikkiä, vaan koittaa ajatella pitkällä tähtäimellä tulevaisuuteen.

Kyllä lapsellani on kokopäiväinen hoitopaikka. Koululaisella on lyhyitä päiviä koulussa ja iltapäivähoitoikäinen hän ei enää ole. Koululainen on erityislapsi, joka vaatii keskimääräisesti "nomaalia" lasta enemmän ohjeistusta.

Mies kyllä osallistuu taloudenhoitoon rahallisesti yhtä paljon kun minäkin eli kumpikaan meistä ei ole toisen siivelläeläjä, yhteiset menot (vuokra, sähkö, vakuutukset jne) maksetaan puoliksi ja ruokahuollosta hän maksaa vähän minua enemmän koska hänen tulojensa takia lapsen pvähoitomaksu nousi täysimääräiseksi ja lapseni elatus ja lapsilisä kattavat juuri ja juuri tuon pvähoitomaksun. Kumpikin hoitaa muuten omat menonsa joita minulla ei hirveästi taloudellisista syistä luonnollisesti ole, koska elätän itse omat lapseni. Hänellä on auto ja moottoripyörä, minulla ei.

Hän sanoo kuskaavansa mielellään lapsia ja auttavansa, mutta kuten joku tuolla sanoi, se tuntuu olevan vaan puhetta koska nurinan kanssa näitä tehdään. Eilisen riitatilanteen jälkeen nousin tänään itse seitsemältä kuskaamaan lastani 1,5km polkupyörällä päiväkotiin, sairaana. Tämä kyllä minulta onnistuu.

Minä olin ilmeisesti sinisilmäinen siinä, että kuvittelin miehen haluan olla osa perhettä mutta niinkuin joku tuolla sanoikin, mutta tuntuu että hän pitää vaan helppona vakipanona.

Ja joo, minähän asuin kolmiossa lasten kanssa jonne mieskin olisi mahtunut muttei halunnut muuttaa koska mies halusi oman huoneen jonne paeta pelaamaan kun lapsiperheen arki on hänelle liikaa. Tämän hän sanoi ihan ääneen. Näin siis muutettiin yhdessä neliöön . Itselleni uskottelin että tarvitaan molemmat omaa tilaa että tuo miehen "oma huone" on ok. Että myös minulla olisi näin ollen välillä omaa rauhaa, mutta eihän sitä ole, minun lapsiani nämä ovat ja minähän heistä vastaan. Sairaana tai pää kainalossa niinkuin terveenä.

Mietin vaan tuossa yöllä että mitä jos minulle sattuisi jotain? Joutuisin äkillisesti sairaalaan tai vuoteenomaksi? Tajusin surukseni että avopuolisooni en voisi luottaa tässä tilanteessa vaan joutuisin edelleen huolehtimaan kaikesta itse.

Joo, kai kuvittelin että yhteenmuutto laukaisee tilanteen. Toiset rakastuu alkoholisteihin ja haluavat rakastee ne ehjäksi ja näin parantaa alkoholismista, ja minä kuvittelin että sitoutumiskammoisen poikamiehen (ei aiempia näin pitkiä seurustelusuhteita ennen minua)saisi parannettua ihan pyyteettömällä rakkaudella perheen jäseneksi ottamalla. Meitä on moneksi, onneksi virheistä oppii.

-AP-

Vierailija
71/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että "minulla ON OLLUT varaa elättää perhe, kun mies on hoitovapaalla".

ÖÖÖÖÖÖ, edelleen suosittelen sen peruskoulun käymistä loppuun. Oppisit lukemaan ehkä - suurin ponnistuksin - koko virkkeen kerralla.

voi edelleenkin tarkoittaa nykyhetkeä. Ehkä sinun selvennyksen vuoksi kannattaisi kirjoittaa:

Minulla OLI varaa elättää perhe, kun mies OLI hoitovapaalla.

Noin.

Vierailija
72/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää vakipanoa.

Vai oma huone aikuiselle miehelle jonne voi paeta lapsiperheen arkea :DDDDDD

Kätevä tapa yhdistää poikamieselämä ja vakipano.

Niinpä, miksipä sitä lehmän ostaisi kun maitoa saa ilmaiseksi.

Ap, ja sinä vielä toivot pääseväsi tuollaisen luuserin kanssa naimisiin?

Onnea valitsemallasi tiellä.

Vierailija
73/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi tahansa meistä vanhemmista on sairas niin kyllä hän myös pyörittää arkea siinä sairastelun sivussa.

Mieheni on jäänyt myös hoitamaan minun sairaita lapsia jos olen itse mennyt töihin.

Meidän koko porukka on yhtä ja samaa perhettä.

Viime aikoina täällä on ollut paljon ketjuja siitä kun äiti sairastaa ja miehen pitäisi jäädä sillon hoitamaan lapsia.

Ei esim. flunssan pitäisi lamauttaa koko perhettä.

Vähän tsemppausta nyt äidit ja miks ei koti-isät.

Vierailija
74/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö se lapsi terapiassa, onko hommattu apua?

Vierailija
75/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene nyt kulti katsomaan netistä, missä saat ne peruskoulun paperit. Jooko?

Saat asiasi perille paremmin kuin pelkällä "ÖÖÖÖÖ... ÖÖÖÖ... ÖÖÖÖÖ...." Ja "jank, jank, jank".

Vierailija
76/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MISSÄ on noiden lasten isä?

tapaa lapsia joka toinen vkonloppu ja yhtenä arki-iltana viikossa. Sekä loma-aikoina.

Kätevä tapa saada lapsia, tavata niitä silloin tällöin mutta olla osallistumatta arkeen silti enempää.

Paska tuuri miesten suhteen, mutta minkäs teet. Virheistä oppii. Tästäkin opin kyllä uutta.

-AP-

Vierailija
77/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 40 astetta kuumetta, niin mammat voivottelis että onpa kylmä nainen sulla kun ei osallistu YHTEISEN perheen arkeen. Yhtäkään "missä on lasten äiti" kommenttia tuskin tulisi siihen ketjuun..

Minä ainakin hoidin melkein enemmän yhteista huushollia ja ruokapuolen ylläpitämistä uusperheessä jossa miehen lapsi kävi joka toinen viikonloppu.

Mutta sen olen päättänyt, että enää koskaan en uusperhe sotkuihin lähde mukaan. Seurustella voi asumatta samankaton alla ja myöhemmin on aikaa sitten elää sitä yhteistä elämää, kun lapset ovat aikuisia.

Vierailija
78/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet voi koskaan oppia ennen kuin olet jo sopassa.

Mutta toki se eksäsi saa lasten huoltajuuden, jos sinulle oikeasti tulee este.

Vierailija
79/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö se lapsi terapiassa, onko hommattu apua?

Ei kelvannut "voi pyhä tsiisus..väkää vielä tenavia tähän soppaan"

Keksi vieläkin parempi. Näin huonoon en viitsi tarttua.

Sama tyyppi jaksaa aina yrittää uusperhe-ketjuissa.

-AP-

Vierailija
80/117 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapaa lapsia joka toinen vkonloppu ja yhtenä arki-iltana viikossa. Sekä loma-aikoina.

Kätevä tapa saada lapsia, tavata niitä silloin tällöin mutta olla osallistumatta arkeen silti enempää.

Paska tuuri miesten suhteen, mutta minkäs teet. Virheistä oppii. Tästäkin opin kyllä uutta.

-AP-

et voi ajatella että paska "tuuri" miesten suhteen. Kyllä se valinta on ollut sinun ja alusta asti on ollut näkyvissä ettei miesystävä ole ollut täysillä perheeseen tulossa. Sinä vain suljit silmäsi totuudelta.

Mutta, ei sinun kannata aloppuiäksi jäädä morkkaamaan itseäsi ja harmittelemaan että tulipa taas tehtyä väärä päätös. Nyt vaan itseä niskasta kiinni ja päätät että teet oikean valinnan. Ihan ensimmäinen päätös on se ettei yhtään lasta miesystävälle. Mies vaikuttaa sellaiselta ettei välttämättä omaakaan lasta hoitaisi kuin pakon edessä.

Toinen ja iso päätös on se että mitä teet jatkossa. Eroatteko vai jatkatteko samaan malliin vai yritätkö keskustella miesystävän kanssa, jos tämä ymmärtäisi sinunkin näkökantasi.

Mitä miesystäväsi sanoi kun veit itse lapsen pyörällä hoitoon?