Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatko itse päättää rahankäytöstäsi?

Vierailija
21.10.2011 |

Onko teillä yhteiset rahat vai omat rahat? Saatko päättää itse jos haluat ostaa jotain kallista? Me muutettiin pari kuukautta sitten yhteen ja ollaan sovittu että asumiskulut (vuokra, sähkö jne) maksetaan puoliksi ja vuorotellen maksetaan ruokaostoksia. Mies on ruvennut valittamaan mun rahankäytöstä. Ostin kalliin käsilaukun omilla rahoillani ja nyt mies on suuttunut. Miehen mielestä ne on yhteisiä rahoja (!) Se pistää kaiken säästöön. No eihän nekään ole yhteisiä rahoja jos ne on miehen tilillä säästössä.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Melba esimerkiksi selitti tosi hyvin miten mies voisi ajatella. Samoin muutamat muut.

Voi olla että sait laukun puoleen hintaan. Mutta olisiko järkevän ja kohtuullisen laukun voinut saada vaikka 100 Eurolla ? Siis mies ei varmaankaan ihaillut kuinka sait ostettua puoleen hintaan järjettömän kalliin laukun jos itse on säästäväinen. Hänen mielestään tuo on varmaankin suunnilleen idioottimaista (olisi ainakin minusta vaikka olen nainen mutta säästäväinen).

Säästätkö sinä teidän yhteistä tulevaisuutta varten ? Vai käytätkö kaiken heti ?

Vierailija
42/45 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinit nyhtävät kaikki rahani, joten oma päätösvalta tuntuu tässä vaiheessa pieneltä. Oikeasti: teini-ikäiset TYtöT tulevat kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa vakaan talouden ja turvan ja velattoman asunnon. Sinua taas kiinnostaa sijoittaa rahat välittömään hyvinvointiisi esim. laukun muodossa.

Kyse on kai siis erilaisista arvoista.

Meillä on varmaan aika erilaiset arvot. Kiitos myös noista kommenteista, Melba ja muut, kun kerroitte mitä säästäväinen kumppani ajattelisi... Mutta en minä odotakaan että mies ostaisi minulle mitään kallista.

ap

Vierailija
44/45 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varmaan aika erilaiset arvot. Kiitos myös noista kommenteista, Melba ja muut, kun kerroitte mitä säästäväinen kumppani ajattelisi... Mutta en minä odotakaan että mies ostaisi minulle mitään kallista. ap

Mutta kun mies varmaankin odottaa että sinäkin pystyisit maksamaan osuutesi kun hommaatte asuntoa tai lapsia. Tai jos mies vaikka on ajatellut että voisitte käydä säästöillä jollain kivalla ulkomaanreissulla. Mutta sinulla ei sitten olekkaan säästöjä jolloin mies joutuu yksin kustantamaan koko reissun kummallekkin.

Eli sinä käytät kaikki omat rahat itseesi heti ja mies haluaisi säästä yhteiseen tulevaisuuteen.

Kysy mieheltäsi mitä varten hän säästää. Itse olen säästänyt jo nuoresta kesätyöansioista opiskelua varten ja sittemmin taloa varten. No eipä tarvinut sitten ottaa lainaa opiskeluun tai talon rakentamiseen miehen kanssa kun ollaan samanlaisia. Nyt rahaa käytetään vapaammin (ei vieläkään tuhlata kuitenkaan) kun ollaan saatu talo ym. hommattua.

Vierailija
45/45 |
21.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja säästäväinen ei kyllä välttämättä sovi yhtään samaan lauseeseen. Eli ei se tarkoita sitä, että olisin säästäväinen, vaikka en todellakaan laittaisi 800 euroa käsilaukkuun. Arvomaailmani on vaan ihan toinen. Voin huoletta laittaa vaikka 800 e kuussa ruokaan tai voin ostaa vaikka osakkeita 800 eurolla. Käsilaukkuun en taas 800 euroa laittaisi.

Kyse on siis paljon muustakin kuin, että onko ihminen säästäväinen vai ei. Kyse on myös siitä, että minkä arvoiseksi mitkäkin asiat arvottaa. Jollekin esim. 800 euron käsilaukku ei maksa mitään, mutta sama ihminen ei pysty maksamaan esim 800 euroa vuoden kuntosalijäsenyydestä. Joku toinen toimii taas ehdottomasti päinvastoin.

Tuo, että teillä on erilaiset arvot, pitäisi nyt kyllä soittaa hälytyskelloja ja pistää teidät juttelemaan vakavasti. Ei pelkästään rahasta vaan niiden takana olevista vielä isommista arvovalinnoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän