Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisessa elämäntilanteessa ei ole varaa olla koti-isänä tai -äitinä?(ei yh:t)

Vierailija
18.10.2011 |

En syyllistä, tuomitse tai lietso riitaa, mielenkiinnosta kyselen. Meillä mies ollut jo pari vuotta työtön, mä hoitovapaalla kesästä. Eletään työmarkkinatuella ja kh-tuella (+kuntalisä ja hoitolisä). Mulle maksettiin kesällä lomia joten tuli vähän extraa, mut työssäoloajalta eikä etenkään vanh.rahoista ole miehen työttömyyden takia säästöjä. Me pärjätään silti, käydään leffassa, peleissä jne, vauvauinnissa ja muskarissa. Moni sanoo ettei yksi palkka riitä; mistä johtuu? Asumiskulut isot ja monta lasta? Meillä vaan yksi lapsi ja velaton omistusasunto; siitäkö ne erot tulee?

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "ette ehtineet"? Maistraattiin pääsee saman tien.

Eipä tullut mieleen sitten, että aivokasvaimeen voi kuolla. Millainen "mies" muka jättää jälkeensä au-lapsen ja tämän äidin, eikä huolehdi millään tavoin perinnöstä tai edes eläkkeestä?

Vierailija
62/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietihän vaikka itse siinä onnellisessa avioliitossasi, mitä sinulle tapahtuisi, kun kuulisit miehesi sairastuneen ja hoitokeinoa ei olisi? KYLLÄ, tuli mieleen, että aivokasvaimeen voi kuolla! EI, emme siitä huolimatta menneet naimisiin, koska en todellakaan mieheni kanssa miettinyt siinä tilanteessa taloudellisia asioita: Tuo viikko meni täydessä sumussa, shokissa. Ja kyseessä oli kunnon mies, ei sellainen vätys, joka huolii kumppanikseen tuollaisen idiootin. Tai on itse miehenä kaltaisesi raukkamainen nimettömänä vinoilija. ja edelleen: opettele lukemaan. Perinnön ja eläökkeen olen jo selittänyt.

Miten niin "ette ehtineet"? Maistraattiin pääsee saman tien.

Eipä tullut mieleen sitten, että aivokasvaimeen voi kuolla. Millainen "mies" muka jättää jälkeensä au-lapsen ja tämän äidin, eikä huolehdi millään tavoin perinnöstä tai edes eläkkeestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä voi tajuta "miestä", joka ei ajattele taloudellisia asioita tuossa tilanteessa.

Aivan naurettavaa Disney-soopaa tulee nyt.

Vierailija
64/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiennyt mitään eläkkeistä ja sitten rupesi sössöttämään jotain kesähää-soopaa.

Vierailija
65/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun taloudellinen tilanteesi on riippuvainen miehesi tuloista, perinnöstä tai eläkkeestä, niin se on sinun oma mokasi. Jotkut eivät tarvitse miestä elättäjäksi vaan ovat itsenäisiä ja taloudellisesti riippumattomia muista ihmisistä.

Enkä voi tajuta "miestä", joka ei ajattele taloudellisia asioita tuossa tilanteessa.

Vierailija
66/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valintoja ja valintoja.On tietenkin oma valinta ostaa tarpeeksi tilava asunto ja maksaa siitä, mutta ei vuokralla asuminenkaan ilmaista ole etenkään isohkon perheen kanssa, joka sekin tietysti on ihan valintakysymys. On myös valintakysymys, millaiset ikäerot lapsilla on. Pikkulapsilla kun kuitenkin on ihan erilaiset tarpeet kuin esim. koululaisilla, puhumattakaan teineistä. Ja ihan fakta on, että isompi perhe kuluttaa enemmän kuin pieni ihan ruoasta lähtien ja valintahan sekin on, että haluaa syöttää lapsilleen hedelmiä, vihanneksia ja terveellistä ruokaa. MUTTA täysin kohtuutonta olisi myydä perheen koti, muuttaa jonnekin ahtaalle vuokralle, pakottaa isommat lapset luopumaan harrastuksista yms, vain siksi, että äiti saisi olla kotona 3 vuotta.

Ennen kuin joku ärähtää tästäkin niin oma valintamme on ollut säästää etukäteen rahaa hoitovapaata varten, ottaa pankista lyhennysvapaata ja elää vähän enemmän nuukaillen, mutta ymmärrän, että tämä ei kaikilla ole mahdollista.

kuinkahan moni noista jeesustelijoista olis valmis kotihoidon takia vaihtamaan pienempään asuntoon. on helppo huudella, kun tilanne on jo valmiiksi sellainen, että elintasoon ei suurta muutosta tule. ja ennenkuin joku älähtää, niin meillä tulotaso oli sen verran matala, että mun oli helpp jäädä kotiin, kunnes lapset täytti 3v.

Mutta mielestäni kannattaisi ajatella asiaa jo ennen kuin ostaa asunnon, jossa asumiskulut on vaikka nyt sen pari tonnia kuussa. Ja se pari tonnia on lähes kaikki toisen tulot. Kyllä se on ihan valinta nuo menot. Ja se, ettei silloin voi jäädä lapsen kanssa kotiin. Toinen asia sitten on tietenkin se, jos ei edes halua jäädä. Eikä missään tilanteessa jäisi. Mutta tarkoitan tilannetta, jossa haluttaisiin jäädä kotiin, mutta nuo isot kulut estävät sen. Kyllä nuo isot menot on aina ihan oma valinta. Tehdään se sitten ennen tai jälkeen lapsen teon. Eikä se kaupungin vuokrakämppä ole oikeasti ainut vaihtoehto sille suurelle omakotitalolle ja isolle ylimitoitetulle lainalle...

Jossa on useampi lapsi ja myös vanhempia lapsia. Silloin täytyy tehdä kompromissejä ja miettiä mikä on kokonaisuuden kannalta parasta. Se, että 3-vuotias saa olla kotona ja koululaiset voivat huonosti joutuessaan esim. luopumaan harrastuksistaan ja kodistaan vai jotain siltä väliltä. Ennen sen ensimmäisen hankintaa näitä valintoja on helpompi tehdä ja moni varmasti niin tekeekin. Jo tehtyjen päätösten muuttaminen esim. neljännen lapsen kohdalla on jo paljon hankalampaa.

Monesti kuitenkin otetaan se mega-laina ja aletaan sitten tekemään niitä lapsia. Minä tarkoitin tällaisia tapauksia. Tietenkään nämä on perhekohtaisia juttuja, ja tietenkin pitää ajatella niitä vanhempiakin lapsia. Monessa vastauksessa ei kuitenkaan ole ollut kyse mainitsemastasi tilanteesta.

Vierailija
67/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki omistusasuntoon 160 € (kulut 500 € eli itselle jää tuen jälkeen maksettavaa 340 €)

Miten omistusasuntoon saa tukea, mikä tuki se sellainen on?

Vierailija
68/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksii ei ole mahdollista saada? Mä asun englannissa

Englantihan on tuossa se avainsana, mutta minä en osaa asuinmaani paikallisia kieliä kuten natiivi, mikä olisi vaatimus tämän tason paikallisissa tehtävissä. Toki muitakin kv. organisaatiota on, mutta tuosta vain ei koulutusta vastaavaa työtä löytyisi.

Vierailija
69/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos paljastaa provon. Voi jessus, mikä tollo, uskot kaiken!

Vierailija
70/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on todettu pahanlaatuinen aivokasvain? Tai muu parantumaton sairaus. Olisi kiva tietää, niin voi sitten käydä hakemassa vakuutuksen suoraan sieltä. Olet kyllä varsin naurettava tapaus...

Vierailija
71/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten tajunnut, että ilmoituksen tekijä oli se, jota tässä ketjussa herjaat.

jos paljastaa provon. Voi jessus, mikä tollo, uskot kaiken!

Vierailija
72/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukea maksetaan vastikkeen ja lainankorkojen osuudelta.

Asumistuki omistusasuntoon 160 € (kulut 500 € eli itselle jää tuen jälkeen maksettavaa 340 €)

Vierailija
73/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

19, Mikä tuki omistusasuntoon????

asumistuki

Vierailija
74/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrität samalla päästä talosta eroon kun ei enää ole varaa asua siinä mutta kukaan ei halua ostaa sitä...

Ei kaikilla tosiaan ole sitä mahdollisuutta vaikka halua olisikin, toki sitä saisi tuossa tilanteessa asumistukea mutta silti, kaikki ison talon ylläpitokustannukset siihen, öljy, sähkö, vesi, vakuutukset yms yms... yhden ihmisen palkka ei riitä vaikk lapsia onkin vain kaksi. Ja kun asuu maalla jossa ei julkista liikennettä on pakko omistaa myös auto.

Vierailija
75/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun haukut kuollutta miestäni ja lapseni isää. Kumpikaan meistä ei jäänyt tyhjän päälle. Miten sinun voi olla niin vaikea ymmärtää tämä asia? Pärjäämme taloudellisesti ihan hyvin, jopa niin hyvin että pystyn olemaan poikani kanssa kotona. Tämän olen jo moneen kertaan selittänyt. Ja tämän ketjun aihe on se, millä syillä ihmiset eivät pysty jäämään kotiin hoitovapaalla, ei mieheni kuolema.

Mutta kukaan oikea mies ja isä ei tee tuollaista, että jättää syntymättömän au-lapsensa tyhjän päälle. Surkea luuseri!

Vierailija
76/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olenko jäänyt jostakin paitsi, voimmeko menkin hakea ok-talon lainaamme asumistukea? Minä olen opiskelija ja mies jäi työttömäksi yt:n seurauksena. En ole kuullut tuollaisesta.

Vierailija
77/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tietää tästä kesällä kun jouduin hakemaan toimeentulotukea äkillisen rahapulan vuoksi... siellä sanoivat että kelasta saa asumistukea myös omistusasuntoon.

Vierailija
78/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olenko jäänyt jostakin paitsi, voimmeko menkin hakea ok-talon lainaamme asumistukea? Minä olen opiskelija ja mies jäi työttömäksi yt:n seurauksena. En ole kuullut tuollaisesta.

AIka hienoa eikö totta?!

Vierailija
79/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuki omistusasuntoon?

sitä haetaan ihan normaalisti kelasta ja normaalilla asumistukikaavakkeella.

Vierailija
80/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä muutenkaan kiinnosta. Mutta jos tuo juttusi olisi tosi, niin kyllä olisi harvinaisen typerät vanhemmat se sinun lapsesi saanut.