Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisessa elämäntilanteessa ei ole varaa olla koti-isänä tai -äitinä?(ei yh:t)

Vierailija
18.10.2011 |

En syyllistä, tuomitse tai lietso riitaa, mielenkiinnosta kyselen. Meillä mies ollut jo pari vuotta työtön, mä hoitovapaalla kesästä. Eletään työmarkkinatuella ja kh-tuella (+kuntalisä ja hoitolisä). Mulle maksettiin kesällä lomia joten tuli vähän extraa, mut työssäoloajalta eikä etenkään vanh.rahoista ole miehen työttömyyden takia säästöjä. Me pärjätään silti, käydään leffassa, peleissä jne, vauvauinnissa ja muskarissa. Moni sanoo ettei yksi palkka riitä; mistä johtuu? Asumiskulut isot ja monta lasta? Meillä vaan yksi lapsi ja velaton omistusasunto; siitäkö ne erot tulee?

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukuunottamatta yh-korotusta ja elatustukea. Asumistukeen vaikuttaa miehesi tulot, mutta tosiaan, hänhän tuo mukanaan myös ne TULOT. Ja lapseni isättömyys ei ole oma valintani. Vaikka asia ei sinulle kuulu pätkän vertaa, niin mieluummin valitsisin lapselleni isänsä, mutta kun isä kuoli syöpään ennen pojan syntymää, niin en voinut tätä vaihtoehtoa valita. Että voi olla idiootteja ihmisiä. Taidanpa poistua jälleen palstalta. Et todellakaan ole näiden kyynelten arvoinen, jotka sait aikaan. Toivottavasti sinä tunnet olosi nyt todella hyväksi. Kiitos ja näkemiin!

Saat tukia monta sataa enemmän kuin normaali ihminen. Ja varmasti se päiväkotikin on aikanaan halvempi kuin meillä muilla.

Kyllä se isättömyyskin on aika paljon tahtotilakysymys. Minä en halunnut isättömiä lapsia.

Vierailija
22/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tukia monta sataa enemmän kuin normaali ihminen. Ja varmasti se päiväkotikin on aikanaan halvempi kuin meillä muilla.

Kyllä se isättömyyskin on aika paljon tahtotilakysymys. Minä en halunnut isättömiä lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 3 vuotta kotona ja eläkeikään 44 vuotta aikaa.

Olen johtavassa asemassa ja tulen maksamaan joka vitun pennin moninkertaisesti takaisin yhteiskunnalle.

3 vuotta yhteiskunnantuilla on pisara meressä, enkä edes häpeä. Muita tukia en ole saanut kuin satunnaisesti opiskeluaikoina + lapsilisän.

ASUNTOLAINASTA SAA VAPAAVUOSIA.

etkö saanut äitiys- ja vanhempainrahaa, kotihoidontukea?

Vierailija
24/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä läheskään vastaavaa työpaikkaa ole mahdollista saada.

Olen ulkomailla asiantuntijatehtävissä kansainvälisessä organisaatiossa, jossa äitiysloma on alle puoli vuotta. Siihen päälle voi ottaa saman verran virkavapaata, mutta yhtään pidemmän poissaolon jälkeen ei paluuta työpaikkaan enää ole.

Yksi palkka riittäisi kyllä elämiseen lapsen kotonaoloaikana, mutta siihen ei ole varaa, että toinen jättäytyisi pakosta pois työelämästä ehkä loppuiäkseen. Paikallisille työmarkkinoille meillä ei ole asiaa.

Vierailija
25/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska omistusasuntoon ei saa asumistukea.

Kuoliko se isä sitten vai miksi lapsi on isätön?

Vierailija
26/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksamaan korkeinta päivähoitomaksua, koska työskentelen johtotehtävissä ja palkkaukseni on sen mukainen. Minä myös koen olevani ihan normaali ihminen vaikka statukseni onkin yksinhuoltaja.

Vierailija
27/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkään en halunnut isättömiä lapsia. Vaan kun heitä tuli kolme. Olisi ihanaa, jos mieheni eläisi.

Vierailija
28/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi maksaa yhteiskunnalle hoitomuodosta riippumatta. Kotihoito tulee halvemmaksi. Siksi niitä kuntalisiäkin maksetaan... Ei kunta ihan hyvyyttään niitä rahoja jakele. Lapsethan pitäisi jättää hankkimatta, jos yhteisiä rahoja haluaa säästää. Ihan kaikkien! Mutta miten sitten kävisikään tämän yhteiskunnan? Ai juu! Sehän lakkaisi olemasta.

Vierailija
29/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin oma valinta ostaa tarpeeksi tilava asunto ja maksaa siitä, mutta ei vuokralla asuminenkaan ilmaista ole etenkään isohkon perheen kanssa, joka sekin tietysti on ihan valintakysymys. On myös valintakysymys, millaiset ikäerot lapsilla on. Pikkulapsilla kun kuitenkin on ihan erilaiset tarpeet kuin esim. koululaisilla, puhumattakaan teineistä. Ja ihan fakta on, että isompi perhe kuluttaa enemmän kuin pieni ihan ruoasta lähtien ja valintahan sekin on, että haluaa syöttää lapsilleen hedelmiä, vihanneksia ja terveellistä ruokaa. MUTTA täysin kohtuutonta olisi myydä perheen koti, muuttaa jonnekin ahtaalle vuokralle, pakottaa isommat lapset luopumaan harrastuksista yms, vain siksi, että äiti saisi olla kotona 3 vuotta.

Ennen kuin joku ärähtää tästäkin niin oma valintamme on ollut säästää etukäteen rahaa hoitovapaata varten, ottaa pankista lyhennysvapaata ja elää vähän enemmän nuukaillen, mutta ymmärrän, että tämä ei kaikilla ole mahdollista.

Vierailija
30/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itsellänikin on omistusasunto. Asumistukea saa vastikkeeseen ja lainankorkoihin.

koska omistusasuntoon ei saa asumistukea.

Kuoliko se isä sitten vai miksi lapsi on isätön?

Vierailija
31/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdit näppärästi orvon eläkkeen ja oman lesken eläkkeesi listalta sitten, jos kerran olet leski.

Ja kai siltä mieheltä jäi myös henkivakuutus? Ja perintöä?

Vierailija
32/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pienituloisen on paljon helpompi mitoittaa menonsa pienentyviin tuloihin

Vierailija
33/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mistä pankista saa sitä 15-20 vuodeksi? Kaikilla kun ei ole vain sitä yhtä lasta niin kuin sinulla.

Vierailija
34/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tuet kestää sen 3 vuotta, sen jälkeen saa 39 tai jotain eroa korotettua lapsilisää, päiväkoti maksaa tismalleen saman kuin muillakin pienilläkin tuloilla eli stadissa 200 euroa ja osa meistä tekee virheitä, ja mielellään tekevät isättömiä lapsia, koska se on ihan sika hauskaa varsinkin niille lapsille.

Toivotan myös sinulle oikein täydellistä elämää, jossa et tee yhtään virhettä ja vaurastut suunnattomasti, sekä saat sielun.

Vierailija
35/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvalla lapsiperheellä on velaton omistusasunto. Tajuutko? Sitäpaitsi kuka ne teidänkin tuet maksaa? Me työssäkäyvät luuserit! Ennen sentään oli miehen mitta kuinka hyvin se elätti perheensä eikä ollut kunnan hyyryläisenä.

ja kiittää asiallisista vastauksista. Olen siis itse ollut työelämässä 18v, ja opiskellut siinä ohessa 2 korkeakoulututkintoa. Opintotukea sain n.6kk, muuten elätin itteni. Nyt vuorostani kelan elättinä vajaan vuoden. Olen siis tehnyt niin paljon töitä että velaton asunto Hgissä arvoalueella. Mun mies inhoaa olla työtön, mut minkäs teet. En halua häntä huonopalkkaiseen paskaduuniin ahdistumaan, parempi kun saadaan koko perhe nauttia toisistamme. En usko olevani yksinkertainen, mut myönnän et ehkä ite helpolla päässy enkä nähny kovia aikoja.

Vierailija
36/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä vähän tiedät yhtään mistään. Ei kyllä yllätä, kun tuo kysymyskin piti heittää, vaikka vastauksen nro 23 olet ilmeisesti lukenut...

Vierailija
37/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni saa eläkkeen ja perinnön, jotka menevät lapsen tilille. Ne ovat hänen perintöään, ei tarkoitettuja ruokalaskujen maksamiseen. Henkivakuutusta miehellä ei ollut.

Heh, juu, taas näitä näsäviisaita.

Unohdit näppärästi orvon eläkkeen ja oman lesken eläkkeesi listalta sitten, jos kerran olet leski.

Ja kai siltä mieheltä jäi myös henkivakuutus? Ja perintöä?

Vierailija
38/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei kannata tehdä au-lapsia, vaan huolehtia ensin itsensä naimisiin ja molemmille henkivakuutus.

Ja mikä esti teitä menemästä muka naimisiin ennen kuin ukko heitti veivinsä? Hänhän ei kuollut äkkikuolemaa. Vai muuttuuko stoorisi taas?

Vierailija
39/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulla ainakaan olisi ollut mahdollisuutta olla kotona lasten kanssa, kun jäin leskeksi. Asunnon kuluihin olisi mennyt jo suurempi summa kuin kaikki tuloni yhteensä. Omistusasuntoon ei mitään tukia saa. Mieheltäni ei jäänyt mitään perintöä, ei meillä ollut kuin velkainen asunto. Perhe-eläke jäi tosi pieneksi, kun se laskettiin mieheni tulojen mukaan, joita ei opiskelujen jälkeen ollut vielä paljoa kertynyt.

Vierailija
40/120 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sairastui vakavasti, hoidot on kalliita (vaikka vakuutuskin on) ja säästöt on aika pitkälti jo menneet kun kumpikin ollaan pienipalkkaisia ja toinen vielä pätkätyöläinen.

Niin ja akateemisia ollaan molemmat, että ei se koulutuskaan säännöllisiä ja hyviä tuloja takaa.