Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Odotatko erityiskohtelua lasten takia?

Vierailija
16.10.2011 |

Miksi? Millaista erityiskohtelua odotat/oletat saavasi?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta ei. Siitäkään ei tiedä sitten milloin on kirkko. Näin minä kirjoitin. Meidän lasten koulu ei ole lähikoulu, joten myös se kirkkopäivä täytyy tietää, koska käytännössä silloin pitää olla kuskaamassa keskellä päivää.

Alkamispäivä ei ole tiedossa, eikä se sieltä koulusta selviä sen kummemmin.

MITEN VAIKEA teidän on tajuta, että on erilaisia paikkakuntia ja erilaisia kouluja?? Se teidän oma koulunne ei ole maailman keskus.

Vierailija
2/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista saa. Lensimme kesällä 2- ja 3-vuotiaiden lastemme kanssa erittäin pitkän lennon enkä kokenut sen ollenkaan koskettavan meitä kun pienten lasten kanssa matkustavia päästettiin lentokentällä jonosta ohi. Pakko se sitten oli mennä kun lauma kohteliaita aasialaisia hymyillen ja viittoillen väistää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos on lapsia on ihan itsestään selvä että niille menee ensimmäiset lomavaraukset. kun olin lapseton mulle oli ihan sama milloin pidin lomani mutta ei enään.

Vierailija
4/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anakin loma- ajt ovat peheellisemmille tärkeämpiä kuin lapsettomille. eli jos on lapsia on ihan itsestään selvä että niille menee ensimmäiset lomavaraukset. kun olin lapseton mulle oli ihan sama milloin pidin lomani mutta ei enään.

Ei ne lapset liity sun työhön mitenkään eikä lapset ole etuoikeus saada päättää loma-aikansa ensin. Kaikille tasapuolisesti.

T: 3:n lapsen äiti, joka viime kesänä lomaili mukisematta toukokuun puolivälistä kesäkuun puoliväliin, koska oli mun vuoro olla lomalla silloin.

Vierailija
5/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos on lapsia on ihan itsestään selvä että niille menee ensimmäiset lomavaraukset. kun olin lapseton mulle oli ihan sama milloin pidin lomani mutta ei enään.

lapsettomillekin. Itse olen esimies ja yhtä paljon lomatoiveita tulee lapsettomiltakin, jotka yrittävät ajoittaa lomareissua ystävien tai puolison kanssa samaan kohtaan.

Vierailija
6/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta, mutta toivon, että työpaikalla voi tarvittaessa työvuoroja vaihdella niin, että pystyn lapset hoidosta hakemaan. Joskus on tilanteita, ettei mies pysty hakemaan ja silloin toivon, että voin vaihtaa vuoron niin, että pääsen niinä päivinä aikaisemmin. Vastaavasti tottakai muina päivinä, kun vuorojen kanssa ei ole ongelmia, olisin pitempään töissä.

No, onneksi tähän mennessä on onnistunut.

Vierailija
7/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista saa. Lensimme kesällä 2- ja 3-vuotiaiden lastemme kanssa erittäin pitkän lennon enkä kokenut sen ollenkaan koskettavan meitä kun pienten lasten kanssa matkustavia päästettiin lentokentällä jonosta ohi. Pakko se sitten oli mennä kun lauma kohteliaita aasialaisia hymyillen ja viittoillen väistää...

Olen asunut yli 10 vuotta Aasiassa, talla hetkella pienten lasten kanssa ja olen tottunut tahan (meita hemmotellaan..) ja sita vahan kuin odottaisi esim. Euroopassa, missa sita ei tapahdu.

Jos passitarkastusjono on "kilometrin pituinen" on varmaan kaikille helpotus, etta pienet ehka vasyneet lapset ei huuda jonossa ikuisuuksia, vaan paasevat ohi. Mun enkka on 45min passijonossa muistaakseni Hongkongissa...

Vierailija
8/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anakin loma- ajt ovat peheellisemmille tärkeämpiä kuin lapsettomille eli jos on lapsia on ihan itsestään selvä että niille menee ensimmäiset lomavaraukset. kun olin lapseton mulle oli ihan sama milloin pidin lomani mutta ei enään.

Vierailija
9/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästää kaikkien muittenkin hermoja. Esim, jossain italiassa oli museoon "ohituskaista" pientenlasten kanssa jonottaville. Sujui aikuitenkin jonotus mukavammin. Eli tuollainen on ihan ok. Jos lapset jaksaa jonottaa, niin saahan sitä jonottaa.

Ja jos ei ole ohituskaistaa, niin sitten täytyy yrittää pärjätä. Jos vaikka vanhempia kaksi mukana, niin toinen jonottaa ja toinen voi istuskella, juoksennella jne. lasten kanssa.

Ehkä eniten ärsyttää ne jotka kovaan ääneen penää jotain erityiskohtelua, kun sitä ei voida järjestää/ ei ole saatavilla. Silloin on mielestäni itse väärässä paikassa, jos ei "pärjää" lasten kanssa.

Ja loma-ajat muuten ei todellakaan kuulu mitenkään etuoikeutetusti lapsiperheille. Haloo. Varsinkin kun Suomessa kesän säät on mitä on niin siinä on kuitenki aika moinen ero onko kesäloma toukokuussa vai heinäkuussa. Tietysti joustaa saa jos haluaa, mutta ei lapsiperheillä mitään erityisoikeutta ole.

Vierailija
10/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus saan osakseni. Esim. autolautalle jonottaessa heppu osoitti meidät kaistalle josta pääsi heti laivaan, ja sen takia, kun kyydissä oli 4 lasta.

Vierailija
11/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sujuvoittaa asioinia. Eiköhän esim. yksin matkustava huonokuntoinen vanhuskin saisi vaikkapa lentokentällä erityisapua, miksi ei sitten lapsilauman kanssa matkustava aikuinen.

Vierailija
12/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sinullakin äänensävy muuttuu, kun ne lapsesi ovat koululaisia...

Vierailija
13/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulen sinne pienen kanssa (joka ei siis ole enää kärryissä). Itse asiassa lapsen kanssa bussilla matkustaminen on ihanaa, saa istua itsekin rauhassa eikä tarvitse odottaa, koska sieltä joku mummo kyylää vihaisesti että miksen anna hänelle paikkaa. Lapsen kanssa mummot kyllä antavat istua eivätkä edes anna nousta jos paikkaa tarjoaa. Ah.

Muuta ei kyllä tule mieleen. Tai no joo, ymmärrystä toivon saavani kun mukelot pistävät huutokuoron pystyyn kaupassa, mutta tuskin sitä saan.

Vierailija
14/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkäästi joulut ja pääsiäiset ja koulun talvilomatoiveet itselleen. Onneksi meillä on vuosiseuranta, jotta lapsettomatkin saavat olla jouluja vapaana.Voihan lapsettomatkin haluta jouluksi vaikka sukulaisten luokse.

Ja ainahan voi anoa palkattomia päiviä, jos niin tarpeellista on koko joulu olla kotona.

Vierailija
15/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lasten, on monille perheille elinehto. Esimerkiksi meidän lapsillamme ei ole isovanhempia, jotka voisivat hoitaa lapsia heidän ollessaan lomalla, joten kun he eivät enää ole päiväkodissa, on meidän vanhempien pakko pitää lomat peräkkäin siten, että jompi kumpi meistä on lasten kanssa kotona. En voi kuvitella jättäväni esimerkiksi 7-vuotiasta arkipäiviksi yksin kotiin moneksi viikoksi. Toki on olemassa leirejä yms, mutta kenellä on varaa ja halua laittaa pieni lapsi eri leireille moneksi viikoksi, kun ei lastenhoito muuten järjesty? Tässä kohtaa minusta olisi kohtuullista ,että työpaikalla olevat lapsettomat ihmiset joustaisivat.

Lapsettomilla ei usein ole käsitystä siitä, miksi esim lomat pitäisi saada tiettyyn aikaan vuodesta, vaan luulevat, että perheelliset tahallaan ja kiusallaan haluavat päättää ensin. Kyse ei ole mukavuudenhalusta vaan lasten turvallisuudesta. Perheelliset voivat sitten joustaa vaikka muissa asioissa.

Vierailija
16/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lapsen äiti, kyllä sinullakin äänensävy muuttuu, kun ne lapsesi ovat koululaisia...

Lapsilla ikää 14, 12 ja 8, joten äänensävyllä ei ole mitään syytä muuttua.

T: se kolmen äiti

Vierailija
17/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lasten, on monille perheille elinehto. Esimerkiksi meidän lapsillamme ei ole isovanhempia, jotka voisivat hoitaa lapsia heidän ollessaan lomalla, joten kun he eivät enää ole päiväkodissa, on meidän vanhempien pakko pitää lomat peräkkäin siten, että jompi kumpi meistä on lasten kanssa kotona. En voi kuvitella jättäväni esimerkiksi 7-vuotiasta arkipäiviksi yksin kotiin moneksi viikoksi. Toki on olemassa leirejä yms, mutta kenellä on varaa ja halua laittaa pieni lapsi eri leireille moneksi viikoksi, kun ei lastenhoito muuten järjesty? Tässä kohtaa minusta olisi kohtuullista ,että työpaikalla olevat lapsettomat ihmiset joustaisivat. Lapsettomilla ei usein ole käsitystä siitä, miksi esim lomat pitäisi saada tiettyyn aikaan vuodesta, vaan luulevat, että perheelliset tahallaan ja kiusallaan haluavat päättää ensin. Kyse ei ole mukavuudenhalusta vaan lasten turvallisuudesta. Perheelliset voivat sitten joustaa vaikka muissa asioissa.

siis sellaista, joka vaatii lomaa tiettyyn aikaan lastensa takia ja sitten vastaavasti joustaa jossain muussa. Sen sijaan lomissa joustavat perheelliset osaavat joustaa vähän siellä ja täällä.

MInusta työelämä on työelämää, perhe yksityistä elämää. Ei ole reilua, että lasten lukumäärä tai hoito-ongelmat oikeuttaisivat määräämään omat loma-ajat muiden työpaikalla joutuessa joustamaan. Ei ole työkavereitten vika, että anoppi on vielä työelämässä eikä suostu ottamaan vuorotteluvapaata, jotta joku perheellinen saisi lapsilleen hoitajan.

Lapsettomat tietävät, että sille 7v lapselle saa päiväkodista hoitopaikan kesäksi, jos mitään muuta hoitopaikkaa ei järjesty. Siellä se on ihan päivähoitolaissa.

Vierailija
18/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelliset voivat sitten joustaa vaikka muissa asioissa.

Niin kuin missä?

Perheelliset ovat eniten töistä pois (lapset sairaita) ja joustamattomimpia työaikojen suhteen (päiväkodit, koulut, lasten harrastukset).

Jousto palkan suhteen? No ei tietenkään, kun on asuntolainaa kun on perhe ;)

Vierailija
19/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsi menee kouluun. Monet päiväkodit on kiinni heinäkuun.

Ja vaikka varahoitoon vieraiden sekaan lapsen kuukaudeksi saisikin, kai sillä koululaisellakin pitää olla oikeus lomaan?

Ja jos sillä 7-vuotiaalla on koululaissisaruksia, näitä ei paljon auta, että äiti ja yksi sisarus on lomalla toukokuussa ja he sitten lomailevat keskenänsä heinäkuussa...

Minä olen perheellinen ja joustan yleensä aina työvuoroissa. Minä kun en juuri matkustele, joten voin aina ottaa lapsettomien kollegojen vuoroja, kun nämä matkustelevat tai opiskelevat. Niin tänäkkin keväänä, koko kevään.

Vierailija
20/77 |
06.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai dumppaatko heidät mummolaan kesäksi? Kaikilla ei mummoloita ole.

Vai lomailetteko limittäin? Ei ole kyllä hyvä perheen kannalta, kyllä myös yhteistä aikaa pitää olla.

Meillä on leirejä tarjolla kesäkuussa. Heinä- ja elokuussa ei ole mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan