~LOKALAHJOJEN~ pino viikolle 45
Kommentit (78)
Sinisiipiköhän se oli joka pähkäilee ajan puutetta..
vie vaan lapset hoitoon jos mahdollista..
meillä oli esikoinen hoidossa kun toinen lapsi syntyi..
joka päivä mies vei töihin mennessä ja aki töistä päästessään..
kaksi vuotta oli perhepäivähoitajalla ja sit kesäloman jälkeen lähti eskariin..
nyt kaksi vuotta myöhemmin kun kolmas lapsi syntyi oli keskimmäinen ensimmäisen kuukauden synnytyksen jälkeen hoidossa ja nyt kotona..
kyllä mielellään veisin hoitoon nytkin, mutta se perhepäivähoitaja jolla tyttö oli asuu aika kaukana et tulis n.10km mutka miehen työmatkaan..
onhan se tosi hankala saada tehtyä mitään jos on pieniä vielä vauvan lisäksi..meillä ainakin toi 2-vuotias tekee piruutta niin paljon et päivät menee siivotessa ja korjatessa sen jälkiä..
otat lapset sit pois hoidosta kun tuntuu että jaksat paremmin..eihän se ole lapsillekaan hyväksi jos äiti on stressantunut ja väsynyt koko ajan..
lähetän sinulle näin virtuaalisesti voima halauksia ja tsemppiä..jospa se tilanne paranis..
meidän vauvelilla on myös vähän maha vaivoja..nan.maitoa menee ainakin se litra päivässä..
eli ei onneksi tarvi niiden d-vitamiini tippojen kans hämmentää..
cuplatonia olen antanut mutta tuntuu että nekin vaan pahentaa tilannetta..
kerran päivässä tulee kakka joka on todella kovaa..
luumu mehua olen tehnyt ja sitä antanut mutta ei minun mielestä ole löysentänyt yhtään..
jos on jollain joku keino mahan löysennykseen kuulisin sen mielelläni..
muutaman kerran olen joutunut kuumemittarilla " avittamaan" et tulis se kakka..
sitäkään en haluaisi koko ajan olla tekemässä..
mitenkäs muut äidit ovat jo vapaa iltaa pitäneet??
minä olisin tänään lähdösssä kavereiden kans " pikku-jouluja" viettämään..
hunksit olisi täällä kajaanissa..
tai ei ne hunksit niin kiinnosta mutta " oman kylän poika" kiertää niiden mukana laulamassa..
vauva menee tätin luo hoitoon ja isukki jää viettämään laatu aikaa isompien tyttöjen kanssa..
no tulipa taas tekstiä..pitäis varmaan useemmin käydä kirjotteleen kuulumisia..
hyvää viikonloppua kaikille
äippäli& tytöt
Pinoudun nyt minäkin.
Arki 3-viikkoisen poikavaavin ja esikoistytön kanssa tuppaa olemaan niin kiireistä, etten ole ehtinyt palstalle edes taustailemaan moneen päivään.
Meillä ainakin on vauvan päivärytmi vielä varsin hakusessa, mutta varmaa on, että iltayöstä huudetaan pari tuntia. Vatsavaivojako ne ovt - en tiedä, pikemminkin sellainen levoton mielentila. Vauva imee hätäisen oloisesti ja syö tosi paljon, sitten alkaa itkuttelu, pitää kanniskella ja heijata ja välillä tarjota tissiä. Lopulta vaavi sitten rauhoittuu ja nukahtaa. Esikoisen kohdalla tätä kutsuttiin koliikiksi neuvolassa. Sanokoot miksi haluavat, mutta näyttää siltä, että tämmöistä on tosi monilla pikkuvauvoilla - ja kokemuksesta tiedän, että se menee kyllä ohi iän karttuessa, eikä ainakaan meidän esikolla ole mitään allergioita tai myöhemmän iän vatsaongelmia ollut, vaikka huuto oli melkoista pikkuvauvavaiheessa. Enpä siis viitsi tämän pikkukakkosen kohdalla liiemmin stressata, senkun kanniskelen ja hyssytän.
Imetys sujuu helpommin tällä toisella kerralla kuin esikoisen kanssa aikoinaan; maitoa tuntuu tulevan enemmän ja tihyiden tukkeamisia ym on vähemmän. Kertaalleen kyllä toinen tissi pääsi pakkautumaan oikein kunnolla, ja sain siitä hyvästä kuumepiikin. Siinä sitten aamuyöllä hytisin kuumeen noustessa, pumppailin ja suihkuttelin lämpimällä vedellä tosi kipeää rintaa. Ikävä tilanne meni onneksi pian ohi, aamulla vaavi herättyään tyhjensi kipeän rinnan ja sitten kaikki olikin taas jo reilassa.
Mutta kas, esikko heräsi päikkäreiltä; mun pitää siis lopetella tähän.
Lämpimät onnittelut viimeisimmille vauvansa saaneille lokamammoille; vallu ja hennajo ja kaikki muutkin!
t. IdaA ja poju 3viikkoa
Tuossa lueskelin kolme sivua teidän muiden vauvakokemuksia. Ihmeelliseltä tuntuu, että joillakin vauva nukkuu yön vain yhdellä syötöllä. Meillä on ollu alusta asti yöllä yhtä paljon syöttöjä kuin päivälläkin. Nyt sitten kotona ollessa yöt on ollu tosi levottomia, ja niinpä poika nukkuu sitten sikeiten aamupäivän. Eli kohta 2 vko vanha poikamme syö n. 2 1/2 - 3 h välein, välissä 2 tunnin unet. Kakat tekee joka syötön jälkeen. Nyt varsinkin öisin on ollu kovia vatsanväänteitä. Viime yö oli jotain kauheeta: Alkuyö meni just ja just, eli malttoi nukkua ehkä tunnin pätkissä. Kello 3-6 välissä ärtyi sitten huutamaan kurkku suorana ensin tunnin. Sitten rauhoittui välillä, mutta juuri kun oli vaupumassa unnen alkoi uusi huuto. Ja se huuto oli jotain tosi kamalaa. Ihan selkeesti oli jotain kipuja, kun poika meni ihan jäykäks ja käyristi selän kaarelle. Olalla rauhoittui helpommin, mutta eipä siinäkään liioin. Nyt illalla sitten väänteet alkoi jo seitsemän aikaan. Sain pitkällisen uurastuksen tuloksena (syli, kohoasento sängyllä + tutti, jota pitää " pitää" sen aikaa kun vauva nukahtaa ja lopuksi kapalo). Kapalo näyttää olevan aika hyvä juttu, mutta ei sekään näyttänyt toimivan sillon, kun vauva oli vielä hereillä ja levoton. Ensin vauvan piti vaipua uneen jollain konstilla ja sit parasta toivoen käärästävä kapaloon. Vauva syö hyvin rintaa, mutta yöllä sekin tuppaa olemaan sellasta hötkyilyä, kun se vatsa vaivaa.. Oisko kellään vinkkejä? Oon vähän pulassa.
Joku kun jo kaipaili... olikoooos se kenties [b]Nasuli alias K-K[/b] :D
*halaus sinne*
Ei tässä tosiaan paljon jouda koneelle, ainakaan miehen iltavuoroviikon aikana :-/ Sen verran nuo kaksi mussukkaa tarvii äitiä... yritän tässä just saada pikkuneidin unille, ihan mahdoton kun ei meinaa millään nukahtaa, tapittaa vaan tuolla sängyssään!
No se on mentävä kun siellä se neiti huutelee vaan.. onneksi muuten masuvaivat on helpottaneet, ollaan oltu ihan ilman mitään " lääkkeitä" (Disflatyl ja Reladrops siis jätettiin pois). Kysyikö joku täällä vai oliko se jossain muualla niistä D-vitamiineista? Niitä ei siis ole jätetty pois, Jekovitia annetaan aina aamuisin se 5 tippaa (sori jos muistin väärin eikä kukaan ees kysynyt moisesta ;D) No tulipahan kuiteskin kerrottua :)
Se on moro!
Emppu ja prinsessa [b]3vkoa 2pv
Nonniin, niinhän tässä kävi kuin pelkäsin, vatsataudista en vieläkään ole päässyt eroon kun samalla tässä tuli kohtutulehdus! Vielä kärvistelen kotona, ihmetellen missä vaiheessa olis pakko mennä sairaalaan. Syön todella vahvoja antibiootteja ja olo on aika surkea. Vauvaakin vielä imettelen, kun lääkäri antoi luvan, mutta saa nähdä kuinka kauan kun maistuu niin pahalta tuo antibioottimaito näköjään. Laihtunutkin olen muutamassa päivässä lähes seitsemän kiloa eikä loppua näy, kohta roikkuu päällä jo vanhatkin vaatteet ajalta ennen raskautta... surkeus! Elävien kirjoissa tässä nyt koitetaan vaan pysytellä.
Olipa hauska löytää tutut nimet listalta, on kuin olisi kotiin tullut ;)
Pikkuneitimme täyttää maanantaina jo 4 vkoa. Aika menee kuin siivillä ja olo on kuin Big Brother-talossa, ulkomaailmasta ei juuri väliä.
Tosin olen kyllä jo harrastuksissa käynyt, ekan kerran, kun tyttö oli 2 vkoa olin 4 tuntia poissa. Pulloa ja lypsettyä maitoa syö ensinälkäänsä, sen verran, että jaksaa jonkun aikaa odottaa tissiä. kahden-kolmen tunnin välein syödään vuorokauden ympäri.
Noista yöitkuista... Meillä oli selkeä kolmannen viikon kasvupyrähdys tms. eli kolme yötä nukuttiin tosi vähän ja nihkeesti. Tytteli itki yliväsymystä, eli huusi suoraa huuutoa. Ekana yönä kannettiin ja hytkyteltiin neljä tuntia. Toisena yönä käärin kapaloon ja pidin kainalossa sängyssä, huuto kesti noin 20 minsaa, ja sitten tyttö rauhoittui ja nukahti itsekseen. Nukkui kyllä todella levottomasti. Ja kolmantena yönä valvottiin pari tuntia ja nukuttiin levottomasti. Viime yö meni taas jo ihan hyvin 2-3 tunnin syöttöväleillä.
Eli tuo on meille nyt viimeisen viikon aikana tullut uusi asia eli yliväsymys. Tissi kyllä kelpaa lutkutteluun, mutta nälkää ei huuto tarkoita. Eikä ole enää ollut pahoja vatsavaivojakaan, kuten parina ekana viikkona. Cuplatonia menee joka syötöllä. Ja äiti juo Gefilus-mehua, joka aiheuttaa äidille ilmavaivoja...
Hyvää isänpäivää kaikille!
terv. Meeri ja tyttö 3 vko ja 5 pv
Ensinnäkin: LOKAÄIDILLE pikaista paranemista! Ei kyllä kuullosta kivalta tuo tilanteesi. Toivottavasti saat itsesi pian kuntoon.
Kiitos kaikille, jotka kommentoitte mun viestiä (jonka kirjoitin muutama päivä sitten). Kertoilin siis siitä, kun ei meinaa aika riittää millään kaikkiin velvoitteisiin ja stressiä ilmassa. Nyt priorisoin loppuviikosta sen verran asioita, että olin pari päivää ilman nettiä!! Eli yleensä tulee vietettyä täälläkin luvattoman paljon aikaa ja teki hyvää olla vähän erossa tästä virtuaalimaailmasta, vaikkakin se on myös " henkireikä" , kun saa lukea muiden samassa elämäntilanteessa olevien kuulumisia. Ja sen verran muutakin sain aikaiseksi tilanteen hyväksi, että varasin MLL:ltä hoitajan ensi viikoksi isompia lapsia hoitamaan yhtenä päivänä. Jos löytäisin sitä kautta hyvän hoitajan, niin voisin aina viikottain vaikkapa yhtenä päivänä häntä sitten käyttää. Laskin, että hinta on suht sama kuin että laittaisi vanhemmat lapset osapäivähoitoon.
Nyt on vietetty leppoisaa lauantaita. Paitsi että tuo esikoinen on kuumeessa, se tietysti on kurjaa. Ulkona on tosi hämärää ja sateisen oloista.
ILTAKITINÖISTÄ JA VITAMIINESTA:
Meillä oli niitä iltaitkuja parina iltana, nyt ei ole ollut muutaman iltaan mitään kitinöitä. Meillä vauva syö Jekovitia. Aloin antamaan vasta viime viikolla (3 viikon iässä) ja nyt vasta kahta tippaa päivässä annan. Aloitan sen siis tosi pikku hiljaa, lisäten tippamääriä muutaman päivän välein. Devitolia en ole kellekään lapsista kokeillut. En ymmärrä miksi sitä esim. neuvolasta annetaan, kun se tuntuu aiheuttavan niin paljon vatsavaivoja...
Meillä tuntuu pikkumiehelle vatsa toimivan toistaiseksi ihan hyvin. Muutaman kerran päivässä kakkaa, tosin ei enää niin usein kuin ihan alkuvaiheessa.
Joillekin piti kommentoida jotakin, mutta en enää muista kenelle...Ainakin sellaisille paljon VOIMIA, joiden vauvat kärsivät noista kovista vatsavaivoista. Joku sanoi, että on kaksoset joilla koliikki -teidän perheelle TUPLASTI niitä voimia ja kärsivällisyyttä!!
Nyt tuo poika 3 vuotta haluaa minut katsomaan tv:tä...Ja vauvakin alkaa heräillä tuolla. Onneksi on mies kotona, niin saa jaettua tänään nämä hoitohommat :)
Isänpäiväksi ajattelin leipoa suklaakakkua. Lahjansa isukki osti itse :) Oli toivonut pitkään raivaussahaa (!!!) uutta tonttiamme varten ja nyt sen sitten sai. Meni mokomaan kapistukseen 350 euroa... ;) Lapsilta saa itsetehdyt kortit.
t.Sinisiipi & Poika 3vkoa+5päivää
Ai että on hyvä olo! Pitkästä aikaa tuntuu kivalta aamu kun on saanut nukuttua. Vauva heräsi vain kahdesti syömään :) Meillä on ollu kovat hulinat, kun esikoisen synttäreitä (4v) juhlittiin kolme päivää.. nyt sit huilitaan kun mies taas huomenna menee töihin.
Lokaäidille minultakin parantavat terveiset; toivottavasti olet päässyt hoidettavaksi, kun ei ole leikin asia tuo kohtutulehduskaan :/ Ja Sinisiipi -kuullosti mukavalta ajatukselta tuo hoitaja, jospa minäkin joskus... M@@ri, tervetuloa!
Mietiskelin tuossa, et onkohan Lokalahjojen lista syntyneistä koht valmis.. ottaisin sen itselleni talteen muistoksi! Mammalla onkin ollu näissä kauheesti hommaa! Mutta nyt perheen pariin; harmi et sataa kun olis voinu ulkoilla.
Äiti kolmelle ja pojat 6viikkoa, 1v9kk ja 4v
Männä viikolla tuli tv:stä uutta tutkimustietoa koliikista.
Siinä kerrottiin että jos koliikkivauva on tissimaidolla, niin jos äiti jättää omasta ruokavaliosta pois vehnäjauhot, munan, pähkinät ja kalan, niin oireiden pitäisi vähentyä.
En ole ihan 100 varma oliko listassa enemmän ruoka-aineita, koska tv oli päällä toisessa huoneessa.
Itse huomasin että kun eilen söin pari pullaa jossa oli mantelia, niin Riku sai hirveät vatsanväänteet.
Pullassa oli siis kaikki muut " kielletyt" aineet paitsi kala.
Nyt jätän pullat muille ja vältän noita aineita mahdollisimman paljon, vaikka Riku ei olekkaan oikee koliikkivauva, saa vaan helposti väänteitä.
Toivottavasti koliikit loppuu pian Lokakuisilta ja muilta!
Urkki ja Riku 3 viikkoa tasan.
Tuntuu tosiaan, että aika menee kuin siivillä. Tyttö reilu 2 vkoa vanha ja näyttää kun tuo kasvaisi silmissä. Itse ainakin olen nauttinut vauvanhoidosta ihan eri tavalla kuin esikoisen kanssa. Jotenkin on paljon varmempi olo eikä kaikesta stressaa.
Alku on mennytkin tosi hyvin, tosin viime yö oli hankala kun aloitettiin d-tipat. Tyttö on muuten vain nukkunut ja syönyt, viime yö oli ähertämistä, mutta ei onneksi mennyt huudoksi.
Kai tämä on jotain hormonaalista, mutta mulla on jonkin sortin vauvakuume!! Raskausaikana olin vahvasti sitä mieltä, että lapsiluku on täynnä, ison mahan kanssa oli tosi norsumainen olo. Ja nyt, reilu 2 vkoa synnytyksestä ja haaveilen jo kolmannesta! Onneksi mies on sen verran järkevämpi, että tuskin ihan heti kolmatta tulee. Miten teillä muilla? Onko ketään yhtä " hullua" joka jo haaveilee vauvasta?
Ihanaa kun molemmat lapset ovat yhtä aikaa unilla, lähden tästä itsekin vähän lepäämään. Muuttolaatikot lojuvat jo nurkissa, muutto isompaan asuntoon on edessä kahden viikon päästä. Siinä sitä hommaa riittää...
Sonys ja neiti
tulin pikaisesti kurkkimaan kun on harvinainen hiljainen hetki!(isommat lapset lähti papalle ja kirppis nukkuu)mies viettääkin isänpäivää töissä.
kunhan tuo pikku-kirppis heräilee niin mekin suuntaamme papalle isänpäivä-kakulle..
mutta asiaan.ensin LOKAÄITILLE voimia ja pikaista paranemista!!kyllä kuulostaa kurjalta..voih! :/
HENNAJO tuhannesti onnea pienen neitokaisen syntymän johdosta!!
tulihan se sieltä! ;)
samoin SEILORILLE sylintäydeltä onnea nyytistä!
meillä menee ihan ok.(varsinkin kun sulkee silmät kämpän sotkuisuudelta..)vauva on ihan tyytyväinen,masuvaivojakin kyllä on.
kaksi kertaa olen kokeillut tuttelia,jota vähän meni kerralla,mutta aiheutti molemmilla kerroilla kunnon oksennuksen pienelle.lisäks tokalla kerralla kakka muuttui vihreän limaiseksi,jota ei ole kertaakaan
tapahtunut ennen tai jälkeen kokeilun.ei taida tutteli sopia?vai onko muilla ilmennyt vastaavaa?
ristiäisiin on tasan viikko aikaa,kyllä menee aika nopsaan!kerron sitten nimen ristiäisten jälkeen,saattaa vielä muuttuakin.. ;) (meillä on kolme nimeä tulossa,eikä osata päättää mikä niistä olisi etunimi.)
no,eiköhän se selviä..
nyt taidan vähän siistiä paikkoja ennenkuin kirppis heräilee..
mukavaa isänpäivää!!
-nasuli ja kirppis 4vkoa ja 1pvää
tuosta vauva-kuumeesta..
meillä se" hullu" on isäntä,joka vähän joka välissä vihjailee että lapsiluku ei olisi vielä meillä täynnä..ja lapsia on jo neljä siunaantunut,vieläpä tasaparit.
(tosin en ole itsekään koskaan mennyt vannomaan että namä nyt olisi tässä.. ;) )
ajatusmaailmakin on meillä sellainen,että se lasten saaminen ei ole meidän päätettävissä..eli vaikka kuinka itse haluasit vielä,et välttämättä enää saa lapsia tai vaikka olisit päättänyt ettet enää halua lapsia,saatat kuitenkin saada.(tai siis ainakin tulla raskaaksi.)
eli päivä kerrallaan,mutta kyllä se vauva-kuume iskee kuitenkin vielä ennen pitkää..sitten vaan uudelleen alusta vauvakuume-osastolle! :)
-nasuli
jospas sitä taas pinoutuisi, on jäänyt vähän vähälle...
Tyttö nyt 5 vko ja 2 pv ja kasvaahan tuo hirmu vauhtia.. :) Välillä tuntuu kuin nukkuisi isommankin tytön vieressä kun peiton alta näkyy vaan pää.. mutta sitten kun pikkunen hilaa ittensä ihan liki ja hamuilee tissiä niin " muistaa" taas että ihan vauvanhan tuo mussukka on.. :)
Nyt on alkanut tosiaan vasta kunnolla nauttimaan tuosta " otuksesta" . Miltei päivittäin hän saa aikaiseksi onnen kyyneleitä kun on niin suloinen.. jopa huutaessaan. ;) Tuntuu että kiintymys vaan kasvaa kasvamistaan.
Heti synnytyksen jälkeen kun en tuntenut juuri minkäänlaisia tunteita vauvaa kohtaan vaikka olin kuvitellut että äitihormoonit ja äidinrakkaus hulvahtaa samantien täysillä päälle kun vaavi pulpahtaa masusta.
Vaan nytpä tuo on vallottanut meidät täysin ja joka päivä on vaikeempaa jättää häntä edes hetkeksi isille " hoitoon" .
Nyt hän jo huuteleekin siellä äitiä, täytyy mennä!
T: Mari + Dina
Sirkkuliinalle poika Ke 9.11.2005
Yliaikaiskontrollin Rv 41+4 jälkeen maanantain 7.11.2005 jälkeisen yön supisteli hieman, sitten ne loppuivat seinään koko päiväksi.
Tiistaina illalla nukkumaan mennessä tiesin, että nyt alkoi tapahtua. Kellotin makuuhuoneessa klo 23.00 keskiviikkoaamuun klo 3.00 - Suppareita oli jo 5 minuutin välein.
Soitin kättärille ja meinasivat että tulla jos tuntuu siltä, mutta että voi olla kotonakin. sinnittelin viiteen ja sitten alettiin valmistautua lähtöön. Klo 6 aamulla oltiin jo synnytyssalissa. Auki jo 3 cm. Siinä sitten meni muutama tunti suihkussa, ilokaasun kanssa kunnes 11.00 maissa oli jo kivut sen kaltaiset että sain epiduraalin. Sen kanssa meni sitten neljään-viiteen, kunnes ponnisteltiin 45 minuuttia.
Vauvareppanalla oli pää raivotarjonnassa, mutta hieman vinossa nenä yläviistoon. Ei vauveli sitten halunnut sitä kääntää ja lääkäri tuli arvioimaan tilanteen. Hätäsektioksi se sitten meni - tosin vauvalla oli kaikki koko ajan hyvin.
10 minuuttia leikkauksen aloituksesta (puudutuksessa) oli meidän yli nelikiloiseksi arvioitu poika maailmassa elopainolla 3620g ja 51 cm.
Niin ihana paketti tuli isänpäivälahjaksi. 4 vuorokautta tuli täyteen ja äiti voi jo erinomaisesti. Ihanaa olla kotona nyytin ja isän kanssa!
Miten sitä jaksaakin ihastella tunnista toiseen? Ja ihmetellä, että vauveli oli vielä muutama pv sitten masussa.
Hyvää odotusaikaa kaikille, joilla sitä vielä on jäljellä.
Sirkkuliina ja poika 4 vrk (syntyi 12pv yli lasketun ajan Rv 41+5
Lähdemme tästä ensimmäistä kertaa Jamin kanssa perhekerhoon ja sitten iltapäivällä on neuvola. Tulen sitten kahden jälkeen jossain vaiheessa kertomaan neuvolakuulumiset.
Mami ja Jami 1kk 6pv
P.S. Laitoin jo viimeviikon pinoon, mutta laitetaas vielä tähänkin: Poika sai eilen kasteessa nimen Jami Nuka Mikael
Vähän nopeaan synnytit!
Ratsastuksesta: Mä käyn Kirkkonummella yhdellä isolla tallilla, eli tunneilla käyn, eikä ole omaa hevosta.
Nimeä en viitsi täällä mainita.
Toivon että saan noista mun kahdesta pienimmästä lapsesta heppahöperön, jotta isi lämpenis oman hepan ostoon...
Riku vauva sai eilen vatsanväänteitä Nannista. Riku on kyl 100%:tinen tsiisivauva, mut pitäis yrittää opettaa poitsu pulloon ja Nanniin, jotta pääsen joulukuussa firman pikkujouluihin. Anoppi ei ota Rikua hoitoon jos ei osaa kunnolla pullosta juoda...
Urkki ja Riku reilu 2 viikkoa vanha.
Riku vauva sai eilen vatsanväänteitä Nannista. Riku on kyl 100%:tinen tsiisivauva, mut pitäis yrittää opettaa poitsu pulloon ja Nanniin, jotta pääsen joulukuussa firman pikkujouluihin. Anoppi ei ota Rikua hoitoon jos ei osaa kunnolla pullosta juoda...
Urkki ja Riku reilu 2 viikkoa vanha.
[/quote]
Niin ,että ihan pitäisi opettaa 100% tissivauva pullolle , että pikkujouluihin pääsee.Olen kuullut kyllä äidin omasta ajasta, mutta tämä menee jo yli mun ymmärryksen :(
Täällä ollut ihan mukavaa vauvaelämää.
Varsinkin nyt kun itseltäni poistui stressi vauvan painosta ja imetyksestä.Eli nyt siis ollaan täysimetyksellä ollut maanantaista asti ja hyvin ollaan pärjäilty eli maitoa riittää.
Vauva nukkuu 2 tunnin pätkiä päivällä ja sitten syödään.Ja sitten on yhden pitkän(noin 3 tuntia)ulkona nukkumassa.Ja sitten alkaa illalla tankkaaminen noin tunnin välein.Mutta yöllä sit.syö kaks kertaa ja muuten nukkuu.Poikkeuksia lukuun ottamatta jolloin hän on koko yön käytännössä tissillä.
Meillä aloitetiin kans d vitamiini mutta näyttäisi se jekovit tekevään niitä vatsavaivoja yhtälailla kun d tipat.
Itse juon päivässä noin 4 kupillista mammateeta ja tuntuu kyllä että maitoa tulee nyt paremmini.
Iltasella meilläkin usein ollaan hereillä pitkään ...yöunille noin 00-01.
Ja ilta kitinää on myös meidän tytösellä.Mutta se on sellaista vatsa ähentelyä ja kitinää että sen sitten ymmärtää.
Tosin nyt tyttö nukkuu joten saa nähdä nukkuuko yöllä?!
Joku kyseli kakasta ..no meillä kakkaa tehdään joka toinen päivä eli ei suinkaan joka vaippaan ja kakka ei ole kova vaan sellainen keltainen " tuoksu" kakkaa.
Pissaa tule sitten senkin edestä.
Nopeasta sairaalasta kotiin pääsy ei ole kai enää mikään kummajainen ...minä olin synnärillä yhteensä noin 29 tuntia.Ja kaikki on hyviin.Mitä nyt paino laahasi ...mutta se ei ole kai mikään erikoinen juttu...paino kun olisi voinut laahata kai nyös silloin kun oltais oltu 2 vuorokautta synnärillä.
Mutta meillä kuuluu tuhinaa ja ähkimistä siiheen malliin et taitaa olla tisu kateissa :)
Me ollaan saatu jo muutama tahallinen hymy...niin suloinen!
Onnittelut vauvansa saanneille ja toivotaan että odotus puolelta pääsisivät loputkin tänne ja pian.
Siellä nimittäin oli tänään joku...Ilona:)...? taisi olla joka pelkää ettei näe omaa vauvaa eli että vaaville tapahtuu ennen jotain kamalaa ennen kun se on syntynyt.No pidetään peukkuja että syntyy pian ...kun johan ne on jo yliaikaisetkin.
Mutta nyt täytyy mennä....nähdään:)voikaa hyviin.