~LOKALAHJOJEN~ pino viikolle 45
Kommentit (78)
Vastaampa heti sulle Sinisiipi. Meillä isot pojat on olleet huonoja huolimaan tuttia vauvana, mutta nyt ajattelin olla sitkeämpi. Tämä kuopus viihtyy iltaisin tissillä ja syö itsensä ähkyyn, mikä tietysti aiheuttaa vatsanväänteitä yölle. Nyt olen saanut hänet tyytymään välillä illalla myös tuttiin ja myös nukahtamaan sen kanssa omaan sänkyyn. Aiemmin siis nukahti vain rinnalle minun viereeni. Ai että kuinka tuntui aamulla hyvältä :) Suosittelen siis harjoittelemaan tuttia nyt kun imuote ei enää mene siitä sekaisin.
Sitten sitä seksistä. Eilenkin oli mahikset kun poika nukahti omaan petiin, mutta kertakaikkiaan väsymys oli niin kauheeta ettei kumpikaan eväänsä liikauttanut sinnepäin. Pari kertaa ollaan oltu, mut täytyy sanoa et ei vielä kauheasti innosta. Vuotoa ei juuri ole enää. Kuten jo viimeviikolla sanoinkin, niin meillä parisuhteen hoito jää jalkoihin.. mun on ikävä miestäni :/ No yks yhteinen ilta on tiedossa joulukuulle, kun huonoäiti vie lapsensa maitojen kanssa pulloruokittavaksi mummulle =D
Ai että kun tuo vaavi on päivä päivältä suloisempi noine paksuine poskineen..ihana tuhinanenä.
Hauskaa päivää kaikille. äiti kolmelle ja " sebu" kohta jo 6 viikkoa
mulla oli vuoto ollut ohi pari päivää, eikä tikitkään vaivanneet joten kokeilimme (mekö muka malttamattomia.. :D ) mutta ikäväkseni jokin tökki vastaan ja jäi harmittamaan suuresti.
Jälkitarkastus on vasta joulukuun puolessa välissä, sitä ennen täytyy käydä lääkärissä kyllä jos tuntuu että tikit on haitalla - eikait niiden sulamiseen nyt kovin kauaa pidä mennä jos niitä ei edes tunne eivätkä haittaa.. :o/
Ainiin, ja jälkivuotokin otti kokeilusta uutta tuulta purjeisiinsa ja alkoi uudestaan tihkuttaan :o( tosin nyt jo vähenemään päin, jospa sitä isänpäivän kunniaksi sitten uutta yritystä... ;)
Vaan nytpäs menen kytkemään itseni torkkutilaan vielä, kun pikkuneitikin nukahti :o)
Henna
pientä jälkivuotoa oli myös täällä vielä jäljellä, joten kondomin kanssa sitten harrasteltiin, niinkuin kyllä muutenkin siihen asti, että saadaan jotain muuta ehkäisyä käyttöön... Minä kun en yhtään luota tuohon täysimetyksen ehkäisytehoon, viimeksi kun menkat alkoivat reilun viikon päästä jälkivuodon loppumisesta. Nyt jälkivuoto loppui paripäivää sitten, joten saas nähdä joko ensi viikolla kiroan ekoja menkkoja täällä!? Toivottavasti EI tartte, kun ois se jälkitarkastuskin viikon päästä.
Mami ja poitsu tissittelemässä
Nyt aloitin sit pumppaukset ja maidot pakkaseen.
Onneksi pikkujouluihin ja ratsastuksen aloitukseen on vielä kuukausi aikaa, joten kerkeän ehkä jonkinlaisen varaston saada aikaiseksi.
Tietty tuo jätkä syö päivä päivältä enemmin, joten en sit tiedä millaisia satseja hän syö kuukauden päästä.
Nyt testaillaan eri maitoja ja eri pulloja, jotta selviää vatsanväänteiden syy.
Seuraavaksi kokeilen antaa ihan tissimaitoa, mutta koliikkipullosta, jotta selviää että johtuuko väänteet ehkä vaan ilmasta jota hörppii tavallisesta pullosta.
Jos silloin ei tule väänteitä, niin kokeillaan tissimaidon ja Nanin sekoitusta koliikkipullosta.
Nyt viuh hommiin, kun molemmat vauvat nukkuu.
Mun keskimmäinen leikataan huomenna! :(
Urkki ja Riku 2 viikkoa ja 2 päivää.
moi!
täällä olis yksi lokalahja lisää... tyttäreni syntyi 4.10. minua on hieman vaivannut sellainen asia kuin vaavin sylissä pitäminen. siitä kun niin kovasti saa kritiikkiä... siispä kysyn teiltä kanssa sisaret, että kuinka paljon te pidätte vaavia sylissä? ja kuuletteko usein asiasta " haukkuja" ... meidän tytöllä on ollut hieman ongelmia masun kanssa ja hän on sen takia välillä kiukkuinen ja sylinkipeä ja minähän olen häntä sitten sylissä pitänyt....
Itse pidän vaan sääntönä, että en antais nukahtaa syliin, mut on kyl välillä nukahtanutkin.
Mut kun Riku on hereillä, niin pyrin pitämään mahdollisimman paljon sylissä, jotta tuntisi olonsa turvalliseksi.
Jos nukuttaa syliin, niin sit voi myöhemmin kostautua, siis kun vauvat alkaa olee vuoden ikäisiä ja joutuu edelleen kantelemaan et nukahtais.
Mut kukin tehköön niinkuin parhaakseen näkee.
Meillä huonosti nukuttu yö takana. Illalla saatiin hyvin valvotettua tyttöä, että unta sitten riittää yölle. No tyttö oli klo 22 aikaan väsynyt, mutta mitä; eiköhän ne vatsan väänteet alkanu kiusaamaan klo 23 maissa. Siinä sitten jatkettiin valvomista 00.30 asti, kunnes tyttö vihdoin nukahti. Yritin jumppauttaakin, mutta ei sitä ilmaa ulos saatu. Heräsi taas kahden tunnin kuluttua ja vatsaa väänteli ja itkeskeli. Nukahti kuitenkin tissille, mutta uni oli levotonta. Tätä sitten jatkui tuonne ihan aamuun asti pieniä torkkuja ottaen. Nyt massu taas " kunnossa" näin päiväsaikaan.
ÄITIKOLMELLE,kun mainitsi siitä, että hänen pojalleen tuli vatsanväänteitä yölle iltaisesesta tankkauksesta. Olisikohan meillä käynyt myös näin, koska tyttö viihtyi tissillä hyvin eilis illan...osaisipa asialle tehä jotain!
Vyöhyketerapiaa on nyt annettu kaksi kertaa. Apua siitä on kyllä ollut, mutta vielä kun saisi ne väänteet vähemmälle yöajasta niin bravo!
Ei kai auta kuin odotella.
Seksistä oli puhetta..mieli tekisi, mutta alapää ei anna vielä periksi. Tikkejä tuli n.20, joten parantumista saa odotella jonkin aikaa.
Nyt syöttämään neitiä.
-Pepca-
enhän minä varma voi olla, kun ei poitsumme kertoa osaa ;) Mutta näin järkeilin, koska pari tosi rikkonaista yötä oli ollut kun hän sai tissitellä illalla niin pljon kuin tahtoi. Sitten en joka kitinään antanut, vaan annoin tutin aina välillä ja nuo yöt on olleet paljon parempia. Mulla kun tuota maitoa tulee suihkuamalla niin kai sitä ilmaa tulee nieltyä enemmän.. vähän nyt sekavasti kerrottu... ähkyssä kai on vaikea nukkua :)
No kehonkieli ainakin kertoo paljon! =)
Hyvin järkeilty. Pitää tänä iltana yritää välttää tankkaamasta liikaa ja katsoa, josko tuo meilläkin helpottaisi tulevaa yötä.
Meillä tyttö on niin huono tuttia syömään, että ei oikein tahdo pitelemättä suussa pysyä.
Pitkästä aikaa tänne kerkeen vähän pyörähtämään.Itsellä poskiontelotulehdus ja flunssa muutenkin ja se ilmeisesti aiheuttaa maidon kautta meidän Juliukselle entistä kovempia vatsavaivoja ja ihan löysän kakan:( Kävin siis jo lääkärissä kun pelkäsin että olis vatsatauti pienelle iskenyt mutta tämä oli lääkärin arvio...
Nyt on päivät saanu kanniskella ja rauhoitella toista,ei suostu millään olemaan sitterissä tms kun masua vääntelee...päiväunia ei kovin montaa hetkeä nuku...vaunuissa kyllä suhteellisen rauhallisesti kun kävellään ulkona.
Viikko sitten oli viimeks neuvolakäynti,poitsun paino oli 4kg170g ja pituus 56,5 cm!Iso mies kohta:)
Tissi maistuu kyllä hyvin,välillä tuntuu että sais olla antamassa koko ajan...syöttövälit ei oo järin pitkiä...päivällä 1-3h ja yöllä useimmiten 2,5-3h.Ja maitoa kuitenkin tulee reilusti...
Huomenna olis mulla jälkitarkastus,jännittää ihan..
Seksiä ei olla saatu harrastaa vielä kertaakaan kun mulle tuli se virtsarakon laskeuma niin th oli sitä mieltä että ainakin jälkitarkastukseen asti pidättäytyä:( no ei oo kauheesti tehny mielikään kun tikitkin vasta äskettäin suli pois.
Jospa sitä tällä viikolla kuitenkin jo jossain välissä pääsis koittamaan...jännittää kyllä ihan kuin ekaa kertaa oottais:)
Ens viikolla Kuopioon lepäilemään vanhempien luokse,saa kivasti hoitoapua!Olikos täällä muuten paljonkin ihmisiä sieltäpäin?Ois ihan mukava vaikka tavata?!
No juu nyt pitää taas lähtee tissiä tarjoomaan,siihen malliin itkeskellään!Mukavaa viikkoa kaikille!
Blacka ja Julius 1,5kk+3pvää
Heippa kaikki tutut ja tuntemattomat lokakuiset!
Vihdoin sain itsestäni aikaiseksi tulla kurkistelemaan tänne mitä muille kuuluu. Aika on mennyt kuin siivillä oman ihmeemme synnyttyä. Meidän pikku-Teemuhan siis syntyi 3.10 eli onhan siitä jo aikaa, mutta kaksi ekaa viikkoa hän oli sairaalassa, ensin Taysissa vauvateholla ja sitten Hämeenlinnassa tarkkailussa ruokatorven leikkauksen vuoksi.
Meille oli sanottu että 3-4 viikkoa menee sairaalassa, mutta saimmekin kultamme kotiin jo 18.10! Siitä asti päivät ovat menneet rakastamme ihaillessa ja häneen paremmin tutustuessa. Pikkumieshän oli syntyessään vain 2520 g ja 48,5 cm, vaikka täysiaikaisena syntyikin. Hienosti on poika kuitenkin viime viikkoina kirinyt ja on nyt 54 cm ja 3655 g.
Ruokatorven leikkaus tuntuu enää haaleana muistona mielessä, ja pojassakin se näkyy vain arpena kyljessä. Syöminen on sujunut nimittäin alusta asti tosi hyvin ja pojalla on selkeä rytmi. Hän syö päivisin 3 tunnin välein ja yöllä 3-5 tunnin välein. Syöminen tosin kestää aina 30-60 min, ja illalla tankkaa parikin tuntia. Mutta pääasia että Teemu kasvaa. Ensi viikolla käydään Hämeenlinnassa kasvukontrollissa. Mutta hyvinpä näyttää poika kasvavan.
Teemu on tosi pirteä, ilmeikäs ja veikeä. Isovanhemmatkin ovat ihan onnesta soikeina!Luulin etukäteen että stressaisin siitä etten ehdi tehdä kaikkea mitä aiemmin, mutta ihme kyllä en stressaakaan. Imettämisessä olen kyllä todella kiinni pojan verkkaisen syömistahdin vuoksi, ja sen takia pyykkiä ja tiskiä kasaantuu ja kissankarvoja pyörii nurkissa enemmän kuin haluaisin. Mutta en stressaa. Tärkeintä on Teemu, hänen kasvunsa ja hänen kanssaan olemisensa. Ja tärkeää on tietysti parisuhteen hoitaminen mieheni kanssa, muut ihmissuhteet ja lepo. Tämän kaiken kanssa tasapainottelu sujuu ihmeen helposti ja mukavasti.
Jaha, mies on kokkaillut jotain hyvää keittiössä. Taidankin mennä syömään ennen kuin nyyttimme herää. Hyviä vointeja kaikille äideille ja vauveleille!
Onnellinen Rooibos-äiti ja Teemu tasan 6 viikkoa
kun teillä monella tuntuu vauvalla olevan jo selkeä rytmi tämänkin ikäisenä? Ja onko teillä suurimmalla osalla vasta eka lapsi kun ehditte ja jaksatte seksiä harrastaa?
Meillä tyttö nyt 4 viikkoa ja ei mitään rytmiä. Jonkun päivän/vuorokauden nukkuu ja toisen valvoo. Hereillä ollessa on pääsääntöisesti tyytymätön, en tiedä miksi. Ja koska rikkonaisten öiden takia on niin väsynyt ja esikoinenkin vie voimia ei ole tullut mitään saumaa harrastaa seksiä vaikka mieli ehkä joskus olisi tehnytkin.
Minä olen ainakin ihmeissäni kahden lapsen äitinä olosta ja odotan että vauva vähän kasvaa jotta tästä touhusta tulee toivottavasti helpompaa ja vastavuoroisempaa.
Juu, eli meidän poirsu otti ja syntyi 2.11 ja nyt tässä on muutama päivä harjoiteltu perhe-elämää. Ihan kivasti on mennyt vaikka pojalla tuntuu hieman masuvaivoja olevankin. No kun tietää syyn siihen niin ei niin kauheasti huoleta.
Meillä kun on tilanne tosiaan se että minä en voi omien epilepsialääkitysteni vuoksi imettää lainkaan, niin alusta asti ollaan menty sitten korvikkeella. Tällä hetkellä syödään nannia, katsotaan kuinka sopii pojun vatsalle. Olen myös antanut pari tippaa päivässä cuplatonia jotta hieman helpottais toisen oloa. Toivottavasti kukaan ei tuomitse tuota asiaa etten imetä lainkaan, siihen kuitenkin meillä lääketieteellinen syy miksi en voi vaikka olisin halunnutkin...
Meidän vauva se on villi tapaus, nyt jo yrittää kovasti kannatella omaa päätään. On kyllä yllättävän jämy kaveri. No, syntymäpainoki oli 4 kg, mutta silti hieman ihmetyttää. Lääkärin tarkastuksessa lääkäri totesi pojalla hieman olevan jäykkyyttä jaloissa ja käsissä, sen vuoksi täytyy käydä sitten lasten polilla näyttämässä fysioterapeutille poikaa. Epäili tosin sen johtuvan lääkeaineriippuvuudesta jonka on saanut jo vatsassa ollessaan.
No tämän enempiä ei vielä pysty juuri kertomaan, tän päivää poju itkeskelly mahaa, mutta nyt on jo nukkunu toista tuntia ihan rauhallisesti, jospa se taas helpottaisi.
misuli ja poitsu 6 pv
Vähän kiirettä meinaa olla tuon pikkumiehen kanssa, masuvaivat ei hellitä Disflatylin avullakaan. Onko jollain auttanut joku muu valmiste? Toinen ongelma on, että pikkuinen ei suostu millään nukkumaan omassa sängyssään, herää heti vaikka tyynyn päälle nukuttaisi ja sen kanssa siirtäisi sänkyyn, eli ei pitäisi olla sängyn lämpötilastakaan kiinni.
Unirytmi meillä on säännöllistynyt yön osalta, 24-06 syödään kerran, molemmat nukahtaa siihen ja röyhtäyttäminen jää valitettavasti väliin. Tästä johtuen ehkä parina viime yönä on vauva nukkunut levottomasti, ei itke, mutta heiluu, ähisee ja pulauttelee vähän väliä. 06-12 syödään muutamia kertoja ja sitten vasta noustaan ylös. Iltapäivä- ja iltanukkumiset ja -syömiset on vielä aika epäsäännöllisiä.
Seksin kanssa odotellaan vielä, koska jälkivuoto jatkuu ja tikkialue on vielä hieman arka. Kuinka pitkään pisimmillään jälkivuoto voi jatkua?
En muista mitä muuta piti kommentoida ja poikakin heräsi taas. Palaillaan!
-Coppola ja Mupunen reilut 3 viikkoa
Kun mainitsin maanantaina Jamin neuvolassa, että jälkivuotokin on ilmeisesti loppunut, kun ei pariin päivään ole mitään tullut niin th sanoi, että sen viisi viikkoa se keskimäärin ihmisillä kestääkin... Minusta kun se tuntui hurjan pitkältä ajalta, kun niillä, joiden kanssa asiasta on ollut puhetta, on jälkivuoto kestänyt 2-3 viikkoa... Edelleenkään ei mitään ole tullut viime perjantain jälkeen, joten nyt sitten odotan kauhulla menkkojen alkamista... Viimeksi kun ne alkoivat reilun viikon päästä jälkivuodon loppumisesta.
Mami
Tulinpa käväisemään koneen ääressä, kun sain pojan nukkumaan. Yö meni taas ihan kivasti: 22 nukkumaan ja eka herääminen 03:30 ja sitten taas unta 06:30 ja tissiä ja taas unta ysiin asti. Yöt tosiaan menee kivasti , saa itsekin hieman pidemmät unet ottaa.
Tänään tulee neuvolan täti käymään kotona ja odotan innolla, kuinka poika on kasvanut. Maitoa tulee ihan riittävästi, joten ei ole korviketta tarvinnut antaa. Mä olenkin ajatellut, että hyvä jos edes 3kk riittäisi maitoa omasta takaa ja sitten ei haittaa vaikka täytyiskin antaa jo lisäruokaa. Tai ylipäätään, jos oma tuotanto loppuisi heti huomenna, niin mä en koe sitä yhtään pahana asiana. Hyvinhän lapset kasvavat ja kehittyvät, söipä ne tissiä tai ei.
Seksistä, mulla ei vielä ole halujakaan. Alaosasto on vieläkin sen verran arka (eppari ja tikkejä!), että en uskalla ajatellakaan seksiä vielä. Jälkivuoto on kyllä niukentunut tosi paljon, hyvä.
Ulkona ollaan käyty, mutta en ole vielä sen kummemmin liikkunut muualla. Ei oikein ole tehnyt mielikään. Jotenkin on sellanen olo, että kotosalla viihtyy vauvan kanssa. No, kyllä tulee aika, että alan jo haluta enemmän ihmisten ilmoille.
Kastajaiset meillä ois joulukuun puolivälissä ja ne pidetään miehen vanhempien luona. Meidän kummankin suku asuu 300km:n päässä ja ajateltiin itse mennä sinne, kuin että sukulaiset tulisi tänne. Eikä yöpymistila riittäisikään. Joten helpointa järjestää näin. Anoppi haluaa hoitaa leipomiset ja ruuat, joten mun ei tarvii tehdä niitä juttuja. KIVA.
Eipäs kummempia, täytyy mennä tekemään kotihommia nyt kun poika nukkuu. Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
T: Hemulii_i ja poika reilu 2vkoa
Käyn vain nyt pikaisesti ilmoittautumassa " lokakuisen" marrasvauvani äidiksi ;). Meille siis syntyi poika perjantaina 4.11. Poika on ihana ja ainakin toistaiseksi rauhallinen pakkaus. Syödään ja nukutaan 4 tunnin pätkissä. Maito on noussut rintoihin hyvin ja imetys on lähtenyt käyntiin hienosti. Olo on mitä onnellisin ja kiitollisin. Isi on jäänyt isyyslomalle ja isosisko, 2 vuotta ja 5 kk:ta, on ihmeissään tulokkaasta. Kovasti hoitaa ja hellii, mutta mustasukkaisuutta ei vielä näytä olevan. Se taitaa tullakin vasta ' alkuhuuman' jälkeen ;-D. Nyt siis harjoittelemme uutta arkea täysilukuisena perheenä ;).
Tulen paremmalla ajalla uudestaan pinoon :). Jaksuja kaikille!
*Vallu ja " paavo" 5 vrk*
kun piti rientää imettämään, ja sillä aikaa oli viesti hävinnyt. ÄÄH!
No, joka tapauksessa, kuten Vallulle, myös meille syntyi poika viime perjantaina 4.11. Oltiin siis varmastikin OYS:ssä samaan aikaan, mutten sitten kehdannutkaan ruveta kyselemään, että onko Vauvan keskustelupalstalaisia... ties vaikka juteltiinkin tietämättämme.
Synnytyksestä kertoilin niin siinä pitkässä, kadonneessa viestissä etten jaksa enää kerrata... mutta kaikki meni kuitenkin normaalisti ja hyvin.
Nyt sitten pitää totutella elämänmuutokseen ja käydä vähän väliä tarkistamassa, onko vauva todellakin olemassa eikä unta vain...
-Miumau + poika 5 vrk
Onpas täällä kritisoitu vauvan hoitoa...voi voi.Oli pakko kommentoida.
Täällä ollaan aloiteltu d-vitamiini tipat ja kylläpäs vääntää tytön masua.
Joku kyseli sylissä pitämisestä nimimerkkiä en nyt muista,mutta meillä ainakin neiti on paljon sylissä.Ja hän jopa osaa ilmoittaa milloin on sylin kaipuu.Ja varsinkin illalla tulee sellanen kun päivällä on kuitenkin paljon hommaa ettei ehdi muutakuin vaipan vaihtaa ja imettää.
Täällä jo kovasti odotellaan et jälkivuoto loppuisi,kun iski hirveet himot:))
Mites muuten aiotte viettää tuota isänpäivää?Meillä isi saa nukkua pitkään ja sitten päivällä lähetään ukin ja mummin luo syömään.
Ei kai tässä nyt muuta.
Jaksamisia kaikille ja hyvää alkanutta loppuviikkoa!!
johannu&pikku-neiti2vko2pv
Unohdin tuossa edellisessä viestissäni kysyä mieltäni askarruttavasta asiasta eli siitä yhdestä ässästä eli seksistä! Eli oletteko odottaneet täysin jälkivuodon loppumista, kun olette (jos olette jo aloittaneet) puuhat? Meillä mies olisi jo aivan innoissaan touhuilemaan (pienestä vuodosta huolimatta) ja mullakin olisi haluja, mutta tosiaan tuo pienikin vuoto ärsyttää mua. Vuoto on jo sellaista hennon vaaleanpunaista ja oli muutama päivä tosi vähäistä, nyt taas eilen vähän enemmän, muttei onneksi hirveän kirkkaan punaiseksi muuttunut. Paikat ei ole kipeät, kun ei tullut tikkejä, eikä repeämiä, joten siitä ei ole kiinni. Eli uskaltaisiko jo kondomin kanssa kokeilla...?