Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~LOKALAHJOJEN~ pino viikolle 45

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pakko " toisten juttuja" lukea ja vielä kommentoidakin niin onko sitä pakko olla noin typerä.. jumalauta että oikein yli ymmärryksen..

Mä ainakin vähän kadehdin sua urkki kun ilmoitin työkavereilleni juuri, etten voi lähteä pikkujouluun. Miehelle osui työvuoro enkä voi/raaski anoppia 120km päästä hälyyttää meille yksin hoitamaan kolmea pientä. Se olis ollu miehellekin vaikea paikka vaikka oli jo valmis yrittämään vuoronvaihtoa. Meilläkään ei juoda pullosta, paitsi tosinälkäisenä. Ei ne vauvat äidin poissaollessa nälkään kuole ja tosissaan äiti on ansainnu yhden vapaaillan.

Ottaa niin päähän tollaset :/

Tuun myöhemmin laittamaan omat kuulumiset.

äiti kolmelle ja poika 1kkja10päivää

Vierailija
2/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita idiootteja riittää!

Äiti on vapaaillan ansainnut aina silloin tällöin. Ja aion itsekkin lähteä entisten opiskelukavereiden kanssa viettämään pikkujouluja, niinkuin on ollut tapana jo monena vuonna. Pitää vaan ottaa pumppu mukaan, kun sen verran pitkään viivyn kuitenkin... Muuten ratkee tissit! Me siis mennään teatteriin ja sitten syömään, eli kyseessä ei ole mikään ryyppyreissu, niinkuin monet tuntuu kuvittelevan.

Meillä poika on jo tottunut pulloon, tosin saa siitä pumpattua äidinmaitoa. Poika on ollut kaksi kertaa n. 3 tuntia isänsä kanssa, kun olen käyttänyt esikoista sairaalassa ja muutenkin meillä menee monena päivänä niin, että aamulla joudun pumppaamaan ylimääräistä maitoa pois ja sitten illalla kun tankataan urakalla, annan sen aamulla lypsetyn maidon pullosta, että vauva saa itsensä täyteen ilman, että tississä roikutaan 3-4 tuntia KOKO ajan. Myös pakkaseen on saatu maitoa pari litraa tälläisten muutaman tunnin poissaolojen varalle.

Mami ja päikkäreillä olevat poitsut

P.S. Tulen sitten neuvolan jälkeen kirjoittelemaan lisää, nyt syömään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on jollain otsaa tulla laukomaan kaiken maailman kommentteja :/

Minä olen myös opettanut " tissilapsen" pullolle jotta pääsen edes joskus

liikkeelle ilman tätä laumaa =)

Aamulla herättiin suhteellisen pirteinä vaikka yöllä olikin kaikenmoisia herätyksiä.

Itselläni on aivan julmetun kipeä korva ;( ja vauva ylisöi itsensä ähkyyn illalla pullosta ,jota sitten hoivattiin ja kannettiin ympäri kämppää...

Juu ja tää lauma pitänee raahata mukana terveysasemalle kun en viitti päineen jättää kotiin.Mummukin on sopivasti hierojalla just silloin (ai että sapettaa, mutta onnellinen oon kun sain päivystysajan tälle päivälle)

Meillä on eka neuvola vasta ens viikolla.Tyttö on kyllä hyvä syömään ja suuremmilta vatsanväänteiltä ollaan säästytty! Mitäs ny yö ja päivä on vielä sekaisin ;)

Ja nyt singahan ruuanlaittoon ja siivoilemaan jotta voidaan ottaa vastaan vielä muutama synttärivieras!

Waimo72 & peikkotyttö 2vkoa2pvää

Vierailija
4/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä mene asumaan pikkujouluihin, enkä vedä perskännejä, kun pitää kuiteskin hoitaa kahta alle 1,5v lasta seuraavana päivänä.

En vaan ole nähnyt duunikavereitani pitkään aikaan kun olen kaksi lasta tehnyt putkeen ja duuni on kaukana, joten meinaan nyt mennä juhliin.

Niin ja siellä on yleensä esiintymässä joku " stara" ja ruuat on hyvia ja juhlat suunnittelee ammattilaiset.

Eli, ihan oma asiani mitä teen.

Ja toisekseen anoppi on ammatiltaan lastentarhan ope, joten luotan siihen ja Riku on silloin " jo" 1kk 2viikkoa.

Pitänee yrittää pumppaa maitoa pakkaseen.

Mä myös " hylkään" vauvani kun ratsastan, käyn kampaajalla, menen hammaslääkäriin...

Käyn jopa kaupassa yleensä ilman lapsia kun mies vahtii niitä!

Mä olen huono äiti! :D

Onnea vaan tolle joka viestin laittoi (unohdin jo nicin)!

Vierailija
5/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille!

Oli aika ilkeesti sanottu URKILLE toi kommentti. Äidit tarvii omaa aikaa myös, jotta jaksaa taas olla vauvansa kanssa!!!

Siitä EI SAA SYYLLISTÄÄ toista, jos vaikka se tapa ei itseään miellytäkkään!

Itse nautin aamuista, kun vauva nukkuu 2-3 tuntia ja saan olla vaan itekseni, katsoa telkaa ja SYÖDÄ sekä ottaa päiväkahvit.

Mutta samalla ikävöin vauvaa, vaikka onkin vain toisessa huoneessa nukkumassa.

Huomaan olevani aika uupunut ja en osannut odottaa, että äitinä oleminen on tälläistä, kuin se meillä on.

Mutta silti rakastan tätä roolia.

Huomaan myös, että pintaan on nousemassa pientä BabyBlues' ia.

Pitää ottaa asia puheeksi huomenna neuvolassa ja pyytää apua siihen ajoissa!!

Nyt pitää mennä katsomaan poikaa ja pian on taas ruokinta aika!

Kaisa ja Niko-poika 12 päivää

Vierailija
6/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelenpa eka kertaa tänne vauva puolen lokalahjojen pinoon.

Osa on ristiäiset ehtineet pitää ja toisilla se on edessä kuten meilläkin.

Ilmavaivijen kanssa on ollut pientä taistelua. Cuplatonia ja maitohappobakteerivalmisteita on tullut kokeiltua, mutta tuntui, että ne vain pahensi asiaa. Tyttö ei enää näiden käytön aikana nukunut päikkäreitä ollenkaan, kun masua niin kovasti väänsi.

Viime viikon perjantaina meillä kävi kotona vyöhyketerapeutti antamassa jalkapohjahierontaa. Tyttö huusi kuin hinaja, mutta tänään toisen hoitokerran aikana itkeskeli jonkin verran, mutta se ei ollut enää huutamista.

Kuinka paljon teidän vauvanne nukkuvat?

Meillä nyt 2½ viikon ikäinen tyttö nukkuu päivisin ja iltaisin aika paljon, n.2-3 tunnin unia. Heräilee virkeänä klo23 jälkeen ja nukkumaan saaminen on hankalaa, koska tyttöä ei enää näytä nukkuvan. Vihdoin, kun saan yöunille, neiti nukkuu n. 3-4 tuntia ja sitten taas valvotaan joskus jopa parisen tuntia vaikka yritän nukuttaa takaisin uneen. Öisin ja aamuyöstä tyttöä pitää hereillä lähinnä ilmavaivat, jotka jostain kumman syystä iskeytyvät tuolle ajalle. Tämän jälkeen nukkuu pari tuntia ja sen jälkeen syöpöttelee ja nukkuu sitten taas nuo päivälliset unensa ilman mongerteluja. Äippää tuumaa vähän väsyttää tällainen rytmi, mutta ei kai se auta kuin roikkua perässä. Päivisin voisi toki nukkua päikkärit ja sen joskus teenkin, mutta päivisin olisi myös muutakin hommaa, joita ei oikein pysty vauvan hereillä olon aikana tehdä.

Minkäikäisenä vauvan unirytmiin voi alkaa vaikuttamaan?

Vyöhyketerapian olemme kokeneet auttavana kätenä ja katsotaan nyt perjantain jälkeen, kun kolmas hoitokerta on silloin, että alkaako vaivat helpottamaan myös yöajoilta.

Kiva, jos viitsitte ja jaksatte vastailla noihin unikysymyksiin. Tällainen keltanokka, kun ei vielä tiedä, koska ei ole tuota kokemustakaan.

-Pepca ja pikku neiti 2½ viikkoa-

Vierailija
7/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukutaan 23.00-8.00. paitsi et syödään siinä välissä pari kertaa ja nukahdetaan heti uudestaan.

Aamulla ja illalla ennen unia on hereilläolokausi (n. 3h) jolloin tankataan, eli tissitellään koko ajan.

Päivällä enimmäkseen nukutaan.

Vatsakitinät on just tuossa aamu ja iltatissityksen aikoihin.

Vierailija
8/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruukaatteko röyhtäyttää vauvanne yöllä vai annatteko nukahtaa tissille?

Itse olen niin röyhtäyttäny kuin jättänyt sen tekemättä ja tuntuu, että ilmavaivat on joskus pahempia, kuin ei röyhtäytä ja sehän siis ihan syystä. Ja sitten jos röyhtäytän, tyttö virkoo sen verran, että nukkumaan saaminen on välillä taistelua.

Pulauttelee myös silloin tällöin tuota maitoa ja joskus tulee ihan pariin otteeseen.

Vierailija
9/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli isken vaan yöllä tissin suuhun ja jatkan unia.

Hyvin on mennyt tähän asti *koputtaa puuta*.

Päivällä röyhtäytän.

Vierailija
10/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

saankohan liittyä tänne lokalahjojen puolelle vaik laskettuaika oli 1.11. meille syntyi tyttö 25.10. paino 3595g ja pituus 49cm. esikois poika on nyt 1v3kk joten vipinää riittää täälläkin...yllättävän hyvin on kuitenkin kaikki mennyt:)

meillä tyttö syö 1-2 tunnin välein myös yöllä...pisin syöttö väli taitaa olla 2½ tuntia.

huomenna olis eka neuvola...jännä nähdä miten on tyttö kasvanut.

hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!

äiti-81, tyttö 1vko6pv ja poika 1v3kk.

Vierailija
11/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti iltayöstä. Olen yhdistänyt ne siihen, että poika tankkaa illalla ruokaa tosi paljon ennen nukkumaan menoa. Meillä paras apu on ollut se, että olen laittanut pojan mahalleen nukkumaan. Tai ennemminkin nukahtamaan... vauva siis on masullaan niin kauan, että saa piereskeltyä enimmät ilmat pois ja nukahtaa sitten sikeään uneen (tämä vie n. 20-30min), jonka jälkeen käännän pojan kyljelleen.

Yöllä, tai itseasiassa mihinkään aikaan vuorokaudesta, en ole poikaa varsinaisesti röyhtäyttänyt. Esim. yöllä imetyksen jälkeen nostan pojan olkapäätä vasten ja kannan samantien omaan sänkyyn. Usein poika röyhtäisee jo tällä kahden metrin matkalla, mutta jos ei, lasken hänet silti sänkyynsä nukkumaan, enkä jää röyhtäyttelemään. Päivällä en aina edes nosta poikaa pystyyn syötön jälkeen...

Ja sitten vielä neuvolakuulumiset: Tosta pojasta tulee jätti!

Pituus 56cm (+6cm), paino 6010g (+2210g) ja pipo 41cm (+5cm)! Muuten ei mitään ihmeitä, kehui jänteväksi ja virkeäksi.

Mami ja pikkujättiläinen 1kk 6pv

Vierailija
12/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä päivät hurahtaa nopsaan! Sen ajan kuin poika nukkuu, täytyy tehdä kotihommelit ja itse muistaa syödä ja taas pikkukaverille tissiä :) Täälläkään en ehdi notkua liiemmin. Vaikka on vain ensimmäisestä lapsesta kyse, niin silti tuntuu, ettei ehdi aina kaikkea tehdä. Mutta eipä se haittaa, ihanaa tämä kuitenkin on :)

Joo, kyllä noi ilkeet kommentit voi jättää omaan arvoonsa. Kummiskin joku kateellinen, joka ei omaa aikaa järjestä, haukkuu toisia.

Nukkumisista oli puhetta...meillä vauva nukkuu 23-08 ja siinä välissä yksi syöttö. Sitten riippuu päivästä miten siitä eteen päin, eli kuinka pitkiä unia vetelee. Iltapäivällä hän nukkuu n klo 13-16 joko yhteen putkeen tai yksi syöttö välissä. Ilta menee tissitellessä ja ilmavaivat tulee mukaan myös illalla. Disflatyl-tipoista on ollut apua. Mä yleensä röyhtäytän joka syötön jälkeen. Välillä sitten on vaikea saada poika uudelleen untenmaille, kun herää kurjaan temppuun :)

Onko teillä ollut vaivana tiehyttukokset rinnassa?

Mulla toinen rinta on oikea kiusankappale. Muutaman päivän välein rinta kipeytyy ja kun saan sen kuntoon ,niin taas parin päivän päästä uudelleen kipeytyy. Tiedän, että imetysasentoja pitäisi vaihtaa, että tyhjentyy joka puolelta, MUTTA minusta on tosi hankalaa imettää ihme asennoissa. Enkä yksin saakaan poikaa niihin asentoihin. No, imetystyynyä ei ole.... Pumpannut olen myös tehokkaasti. Tuntuu vaan ettei jaksa koko ajan tätä samaa rumbaa ton " riesatissin" kanssa.

Noo, se päivän valituksesta.

Nyt katkes ajatuskin totaalisesti. Eipä siis muuta :)

Hemulii_i ja poika 2vkoa 1 pv

Vierailija
13/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös päivät ja viikot menee vauhdilla. Tähän koneelle pyrin aina ehtimään, kun on oikeesti mun ainoa " harrastus" ja tilaisuus saada hetki omaa rauhaa ja fiksua seuraa *hihittää*.

Pepcalle -meidän vauvan yöt menee vaihdellen huippuhyvin yhdellä syötöllä ja toisaalta ähkien ja puhkuen niin etten edes aamulla muista montako kertaa yritin syöttää. Eli iltakitinät ja tissimaratonit on kuvioissa ja sitte ähkyssä yritetään nukuttaa viel rinnalle. Muutoin rytmit aika mukavat, eli heräillään 7-7.30, pikkutorkut, aamupäiväunet ulkona 10-12.30, iltapäiväunet ulkona 15-17 ja sit jotku pienet 10 min tirsat illalla. nukkumaan mennään 22. Sanoisin et hellästi ohjaillen voi nyt jo noita rytmejä hakea, eli yrittää jättää ne iltaunet pois.

Sun -Mamma- tekstisi oli aika " meidänkuuloinen" ; juuri tuota ajoin takaa kun kyselin niitä isoja vauvoja et onko samoja ongelmia. On muuten liki samankokoiset pikkumiehet meillä! Röyhtäyttämistä mä en öisin harrasta ellei se puhina ja ähkiminen ala ;)

Tervetuloa remmiin Mamiko. Jokohan kohta on väkeä uusille pinoille päivittäin..

Äiti kolmelle ja poika

Vierailija
14/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään rytmit vielä aikas sekaisin! Onneksi yöllä yleensä nukkuu syöttöjen välit, tänään sitten kuudelta virkeänä alkoi seurustelemaan... niin kuin nyt vajaa kolme viikkoinen osaa seurustella. Päivällä ei välttämättä tiedä, milloin nukuttaa pitempään, milloin vain vajaa puoli tuntia. Ja tänään on ainakin turissut pyllykin siihen malliin että jonkinmoisia ilmavaivoja on. En ole vielä aloittanut D-vitamiineja, huomenna aloitan. Ei kai voi enää siirtää, ne on vaan otettava käyttöön. Syöttekö muuten äidit vitamiineja tms. lisäravinteita vai luotatteko ruuan voimaan. Minä olen tässä harkinnut jonkin purkin ostamista...

Kelit on niin ihania että on mukavaa ulkoilla, vauva oleskelee vaunussa tunnin ajan suht. tyytyväisenä vaikkei aina nukkuisikaan, niinpä saa itselleen mukavan lenkin kerran päivässä. Muuten päiväunet meillä nukutaan vielä sisällä. Pitäis varmaan alkaa kokeilla tuota ulkona nukuttamista, meillä ei vaan ole itkuhälytintä, joten parvekkeen ovi on sit jätettävä raolleen. No, raikastuupahan huushollikin sitten.

Huomenna on meillä neuvola ekan kerran, mukava käydä näyttämässä pikkuista siellä. Sitten saan ne kaipaamani mitatkin päivitykseen... Ihan kun noi mitat nyt olis niin tärkeitä, kyllähän vauva on virkeä ja hyvinvoiva, mutta silti luvut on kiva saada.

Minä petasin tänään pinnasängyn, tähän asti on vauvamme nukkunut äp-laatikossa. Saapa nähdä, onko vierotusoireita ensi yönä. Äkkiäkös tuon lootikon takaisin lykkää jos tosiaan siitä ongelmia tulee.

Ja eikun ruuanlaittoon!

Vierailija
15/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mieli on siinä parin viikon tienoilla kaikkein herkimmillään, nyt kun lähennellään kolmea viikkoa, ihan selvästi alkaa helpottaa. Eli Kaisa, aikakin saattaa tilanteeseen auttaa, mutta ilman muuta kannattaa asiasta puhua. Mulla mieliala esikoisen ollessa pieni oli todella matalalla, ja kun vauva vielä itkeskeli paljon, tuntui että linnottauduin hänen kanssaan kotiin, ja kyllä siinä pitemmän päälle uupui. Sitten kun rohkaistuin liikkeelle, tapaamaan muita äitejä ja vauvoja, mielialakin koheni.

Päippy

Vierailija
16/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä aika menee nopeasti, meidänkin tyttö on tänään kuukauden ikäinen. Ylihuomenna on neuvola ja saadaan tarkat mitat, viikonloppuna sitä " kotimittailtiin" ja pituudeksi saatiin 57cm..saa nähdä mikä sitten on todellinen mitta. Painokin on varmaan jo reilusti yli 5kg, siihen tahtiin posket pyöristyy:)

Rytmit alkaa pikkuhiljaa muodostua lähinnä yönukkumisen ja päiväunien suhteen. Herää siis kerran yössä, noin 5 aikaan ja muuten nukkuu 22-8 välin, pieniä poikkeuksia kuitenkin noissa nukahtamis- ja heräämisajoissa esiintyy. Päivällä sitten nukkuu 4-5 tuntia ulkona 11-16 välisenä aikana. Muuten ottaa pikkutorkkuja ja valvoo kolmekin tuntia yhteen soittoon.

Kova tyttö on hymyilemään ja muuten seurustelemaan.

Ens lauantaina on ristiäiset täällä kotosalla ja koska otetaan tarjoamiset pitopalvelusta niin valmisteluja ei juurikaan ole. Kastemekko roikkuu jo kaapissa ja kastemalja, pöytäliina jne. on nekin haettu mummolasta. Perjantaina kun siivoan niin lauantaille jääkin vaan kastepöydän laittaminen ja kahvipöydän kattaminen.

" Huono äiti" meinasin minäkin olla ja varasin just eilen pöydän ravintolasta 17.12. kun lähdetään kavereiden kanssa pikkujouluja viettämään. Vauva jää isän kanssa kotiin ja pulloruokinnalle... Pullosta on äidinmaitoa saanut jo monta kertaa, koska olen jo useamman kerran käynyt asioita hoitelemassa niin, että vauva on ollut isän kanssa kotona. Ja syöttelen noita lypsettyjä maitoja sille itsekin välillä pullosta. Jotenkin en vaan tuota huonommuutta koe minäkään, eiköhän sitä äidilläkin ole oikeus omaan aikaan ja menoihin..väittäisin sen olevan jopa tervettä..Mutta jokaisella taitaa olla asiasta omat mielipiteensä, eli ei siitä sen enempää.

Joo mutta nyt taidan lähteä kahvin juontiin, eli ei muuta kun mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

Vierailija
17/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä oli alkupinossa töykeetä tekstiä ulkopuoliselta tuntemattomalta :o/

Täällä on kans sitten yks huono äiti, minäkun oon alkanu antaan rintaruoan pitkälti pullosta, tyttö kun aloitti raivarit rinnalla jopa päivisin ja liekö liian tutin imeminen vai mikä, mutta imemisote on muuttunut niin että sattuu ja tosi tosi paljon imettäminen :o(

hammasta purren onnistuu, nyt tulee annettua vuorokaudessa varmaan puolet imettämällä ja puolet pullosta- kumpikin on tyytyväisiä. :o)

Hieman masennusta oli täälläkin, alkoi parin viikon hujakoilla, nyt tuntuu että mieliala on paljon kohoamaan päin ja alan täysillä nauttia äitiydestä :o)

Täällä aloteltiin Deetipoilla viime viikolla, en ole huomannu erityisempiä vatsanvääntelyitä aiempaan verrattuna, ennen yöunille laittoa tosin tipautan joukkoon cuplatonia, ne on auttanu aamuyön kiemurteluihin.

Unesta: täällä nukutaan melko vaihtelevasti, mutta yöllä ruokaa on annettava n. 4 tunnin välein, eli periaatteessa vain kerran yössä, kun nukkumaan mennään itse 23 aikoihin. Aamulla herätään aikasin mutta otetaan kyllä kolmen tunnin aamupäiväpäikkärit joka päivä.. :o)

Ristiäisiä täytyy alkaa valmistelemaan, pappi tuee kotikäynnille tänne juttelemaan käytännön asioista. Ja tuollahan olikin jo nimipino mutta laitetaas nyt tännekkin että Jenna Juulia tulee meidän neitokaisesta. :o)

Vaan lähdempä jatkamaan siivousta ja laittelemaan ruokaa, mukavaa maanantain jatkoa :o)

H + Jenna-tyttö 3vk 1 pv (miten aika meneekin näin nopeasti..)

Vierailija
18/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,kaikille!

Meillä oli tänään taas neuvola....punnittiin.

Tyttö on alkanut kasvamaan oikein urakalla,kun edellisesta kerrasta ..(viiko sitten)on paino noussut 280g./viikko.

Meillä oli alussa paino ongelmia.Mutta ne on nyt onneksi takanapäin.Ja tänään päästiin sitten takaisiin täysimetykseen....ja sekä äiti että vaavi ovat onnellisia!Ihanaa on imettää ja unohtaa pullot!Toisaalta on nyt kiva kun tietää ettei ole neitillä pullosta imemisen kanssa ongelmia.Eli voi tarvittaessa jäädä vaikka pariksi tunniksi hoitoon.

Meillä on muuten kivasti mennyt ...paitsi massu vaivoja ollut tänään ja eilen.

Mutta palataan,taas!

Andromeeda ja Martha 3viikkoa ja 1 päivän.

Vierailija
19/78 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olen minäkin antanut tissipojalle välillä pienet määrät tuttelia pullosta, ihan siitä syystä että isukki pärjäis pojan kanssa kaksistaan silloin kun itellä on menoa. huomenna aion olla illalla pois 2-3 tuntia, sillä välin miehet saavat bondata keskenään pullon voimin.

en ymmärrä miks tollasesta pitäis ottaa huonoa omaatuntoa tai vielä vähemmän, miks moralisoida vierestä toisen ratkaisuja. ihme imetysfasismi tässä maassa vallalla. tottakai äidinmaito on parasta mahdollista ravintoa jnejne, mutta on ei-imettävilläkin äideillä ihmisarvoa. enkä ymmärrä, miksei voi olla sekä-että: imettää pääsääntösesti, mutta antaa pullosta korviketta tai pumpattua maitoa välillä?

no, se paasauksesta. meidän poitsu nukkui kuin herran enkeli ekat 2 viikkoa, nyt ollaan etenkin iltaisin kitinän kanssa tekemisissä. Johtuu ilmeisesti iltatissitankkauksesta. Poika ei viihdy kuin sylissä ja siinäkin pystyasennossa, joten kantoliinaa ja rintareppua on jo tultu kokeiltua. toimivat, molemmat. Päivisin röyhtäytän, öisin en. Imetysväli on yöllä 2-4 tuntia, päivisin ja etenkin ulkona poika nukkuu tosi hyvin. Itellekin tekis hyvää ottaa päiväunet, mutta jotenkin ei vaan tuu nukutuksi. Aina on jotain parempaa tekemistä, kuten esim pinoutua netissä :)

t. amelia + poju 2 vkoa 2 päivää

Vierailija
20/78 |
08.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika on nyt 3 viikkoa ja kovasti posket jo pullottaa :) Maitoa on tullut hyvin ja poika syö tosi usein...Meillä päivisin syödään 2-3 tunnin välein ja yölläkin 3-4 tunnin välein. Ja iltatankkaus on täälläkin tuttua puuhaa! Eilen oli ihme kitinää, joka alkoi klo22 tienoinoilla ja jatkui yli tunnin. Mikään ei ollut pojalle mieleen. Toisaalta halusi tissiä ja toisaalta oli jo ihan täynnä, maito vain valui suupieliä pitkin. En tiedä, pitäisikö yrittää ottaa tutti käyttöön, kun välillä tuntuu, että erityisesti illalla poju käyttää mua " tuttinaan" eli rauhoittuu siinä rinnalla, mutta toisaalta se ei ole hyvä, kun hän on jo tosiaan ihan täynnä maitoa ja sitten taas alkaa syömään. (maitoa alkaa herumaan, vaikkei hän kunnolla imisikään). Meillä ei tosin kaksi vanhempaakaan lasta ole tuttia huolinut, eikä pulloa...

Eli pullosta puheen ollen: minusta on kyllä parempi, jos vauva osaa todellakin juoda MYÖS pullosta. Minä ainakin muistan, että oli noiden kahden ekan kanssa tosi rankkaa, kun en pystynyt imetysaikoina (8kk ja 12kk) lähtemään paria kolmea tuntia pitemmäksi minnekään, kun aina piti olla tissi saatavilla...Sitten uuvuinkin aika totaalisesti tuon pikkukakkosen kanssa varsinkin ja psykologilta sain kehoituksen lopettaa imetyksen. Ja yösyötöt sitten lopetettiinkin pojan ollessa 10 kk ja kokonaan imetys loppui hänen ollessa 12kk. Imetys on itselleni vähän kaksitahoinen juttu; toisaalta on aivan ihanaa tuntea olevansa vauvalleen lähes " korvaamaton" , mutta toisaalta...välillä varsinkin myöhemmin tulee varmasti tilanteita, jolloin haluaisi lähteä vaikkapa sinne pikkujouluihin, elokuviin tai konserttiin...Maailma on täynnä niitä yliuhrautuvia äitejä, jotka kieltävät kaiken itseltään ja sitten jossain vaiheessa pimahtavat ihan totaalisesti tai katkeroituvat tms....Ja totta kai se lapsi ja vauva on aina tärkein ja ensisijainen, mutta kyllä terveellä tavalla pitää osata olla itsekäskin oman hyvinvointinsa takia, sillä se on myös osa vauvan ja koko perheen hyvinvointia, jos äiti jaksaa paremmin. Meillä tämä nykyinen joutui juomaan pullosta ensimmäisen viikon joutuessaan olemaan sairaalassa vähän pidempään. En ole nyt pariin viikkoon kokeillut kotona onko tuo taito säilynyt...Toivottavasti näin on...

Nyt täytyy alkaa valmistelemaan lapsia kerhoihin!

t.Sinisiipi ja Poika 3vkoa+1päivä