Siis eikö kukaan muu ole järkyttynyt siitä, että perheparkkiin ajetaan ilman lapsia?
Tosta toisesta ketjusta huokuu vaan sellanen itsekkyys, että huhuh! Ei mitenkään ajatella toisia ihmisiä. Oma napa on se tärkein.
Mammat käyttää yksinkin näitä perheparkkeja! Siis haloo! Nyt vähän mammat kävelyä kehiin! Tekis hyvää varmasti kaikille!
Kommentit (143)
...194/85 o n pariin otteeseen käynyt huomauttamassa lapsipaikalle pysäköineitä omaannapaantuijottajia. Hyvin on viesti mennyt perille.
Usein näillä on iso Audi ja iso maha/perse.
Hahaha. Ihan sama kuka tai mikä sieltä tulee valittamaan. Sanon vain aina näille kitisijöille että haistavat vittua. Hyvin on viesti mennyt perille. On hauskaa katsoa kuinka valittajien naamat venähtävät kun haistattaa vitut. Harmi että näitä valittajia tulee todella harvoin.
...194/85 o n pariin otteeseen käynyt huomauttamassa lapsipaikalle pysäköineitä omaannapaantuijottajia. Hyvin on viesti mennyt perille.
Usein näillä on iso Audi ja iso maha/perse.
Hahaha. Ihan sama kuka tai mikä sieltä tulee valittamaan. Sanon vain aina näille kitisijöille että haistavat vittua. Hyvin on viesti mennyt perille. On hauskaa katsoa kuinka valittajien naamat venähtävät kun haistattaa vitut. Harmi että näitä valittajia tulee todella harvoin.
Oletko katkera pieru jostain vai pelkästään tyhmä ja ilkeä? mielenkiinnosta kysyn.
Ne on laiskoja ja itsekkäitä läskiperseistä!
...194/85 o n pariin otteeseen käynyt huomauttamassa lapsipaikalle pysäköineitä omaannapaantuijottajia. Hyvin on viesti mennyt perille.
Usein näillä on iso Audi ja iso maha/perse.
Hahaha. Ihan sama kuka tai mikä sieltä tulee valittamaan. Sanon vain aina näille kitisijöille että haistavat vittua. Hyvin on viesti mennyt perille. On hauskaa katsoa kuinka valittajien naamat venähtävät kun haistattaa vitut. Harmi että näitä valittajia tulee todella harvoin.
Oletko katkera pieru jostain vai pelkästään tyhmä ja ilkeä? mielenkiinnosta kysyn.
Mun arvaus: olet katkera pieru, ehkä katkera koska olet yh ja yrität kostaa muille kovaa kohtaloasi.
...194/85 o n pariin otteeseen käynyt huomauttamassa lapsipaikalle pysäköineitä omaannapaantuijottajia. Hyvin on viesti mennyt perille.
Usein näillä on iso Audi ja iso maha/perse.
Hahaha. Ihan sama kuka tai mikä sieltä tulee valittamaan. Sanon vain aina näille kitisijöille että haistavat vittua. Hyvin on viesti mennyt perille. On hauskaa katsoa kuinka valittajien naamat venähtävät kun haistattaa vitut. Harmi että näitä valittajia tulee todella harvoin.
Oletko katkera pieru jostain vai pelkästään tyhmä ja ilkeä? mielenkiinnosta kysyn.
Mun arvaus: olet katkera pieru, ehkä katkera koska olet yh ja yrität kostaa muille kovaa kohtaloasi.
Ihan laidasta laitaa on automerkkejä. Pakettiautojakin on aika usein noilla paikolla.
jos ei sitä autoa saa parkkiin kuin sellaiseen paikkaan että pitää viereistä autoa hakata ovella niin jossain on vikaa. Siellä p-alueen reunassa on varmasti tilaa, ja sieltä jaksaa kävellä ihan hyvin kauppaan.
Voi kun elämä olisikin aina noin yksinkertaista, että menkää te muut kauemmaksi, jos on ahdas paikka ja joustakaa te kun minä en jaksa/viitsi!
Meillä on kaksi turvaistuinta käyttävää lasta, jolloin tarvitaan molemmille puolille tilaa oven avaukselle. On todella ärsyttävää avata lapselle ovea se 25 senttiä ja sanoa hänelle, yritä nyt pujotella sieltä ulos ja sotke vaatteesi auton kylkeen samalla, ettei ovi osu naapuriautoon, joka on parkkeerannut ruutuun vinottain! Samaan aikaan hoet toiselle lapselle, joka on jo ulkona autosta, että pysy paikallasi, ettet jää auton alle.
Lisäksi, kun tulee kaupasta kauppakassien ja tenavien kanssa, onhan se kaikille turvallisempaa, kun auto on lähellä ulko-ovea, eikä alle 100 senttinen yhtäkkiä putkahda parkissa olevan auton takaa ohiajavan eteen kun ollaan matkalla sinne kauimmaiselle reunapaikalle.
Se kun ei ole aina kiinni lasten siivosta käyttäytymisestä, vaan myös kanssakävijöiden toiminnasta. Kaikki eivät aja varovasti ja huomaavaisesti.Tää koko keskustelu on omituinen. En ymmärrä ihmisiä, jotka parkkeeravat inva- tai perhepaikalle ilman syytä (en itsekään niin tee kun olen ilman lapsia) ja ymmärrän hyvin syyn ärsytykselle. En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka eivät jaksa viedä ostoskärryjä niille varatuille paikoille, vaan jättävät ne parkkiruutuun.
Jotenkin tuntuu, että inhimillisyys ja empatia ovat kateissa. Apuja ei toisille suoda, ajatellaan vain omaa etua. Toivon todellakin, etten tule koskaan niin kyyniseksi, etten pysty eläytymään toisen tilanteeseen ja ottamaan heitä huomioon omassa toiminnassan!
Tää on niin totta! Itse samassa tilanteessa, eli kaksi turvaistuinta käyttävää alle metristä mukana, eikä todellakaan ole kovin helppo ottaa toista pois pienestä kolosta ensimmäisen jo sinkoillessa minne edes takasin.
Mun miehellä on tapana huomautella lapsettomille parkkeeraajille, että missäs sun lapset on? :)
Poliisi tarkistaa lasten lukumäärän tarvittaessa.
Lapsiperheparkki ei ole lainvoimainen, joten turvat tukkoon parkkipirkot! =))
Annoin palautetta meidän citmarkettiin perheparkkiruutujen puuttumisesta kokonaan, invapaikkoja oli 8kpl. Ja aina tyhjiä kun käymme kaupassa. Sain toivomani paikat. Teen ruoka ostokset päivisin n klo 10-14. Painavia ruokakasseja tulee vähintään 4kpl kerralla (maitoa esim. 8 litraa+mehut+tuttelit+lastenruokapurkit+jogurtit ym . paljon muuta)Usein myös vaippapakettia ja vessapaperisäkkejä jne. Samoja ostoksia kuin lapsettomatkin ja eläkeläiset mutta ero on siinä että kannan ne autoon kolmen pienen lapsen kanssa. Yksi on kärryissä ja kolmevuotias ja viisivuotias kävelevät viesessä. Usein he ovat jo levottomia ja väsyneitä kaupasta ulos päästessämme. Turvallisuus syistä on parempi että auto on mahdollisimman lähellä. Esim. nyt loskakelillä en jaksa ostoskärryjä (voimat vain ei tiitä) työntää montaa sataa metriä eteenpäin, ne vain uppoavat lumisohjoon. Meilläpäin ei ole parkkihallia. Jätän ostokset odottamaan kaupan ovelle, vien lapset autoonja palaan hakemaan ostoksia. Ja kävelen useamman kerran hakemaan niitä ostoksia. Valitsen käyttämäni kaupan usein sillä perusteella että onko siellä tarjolla noita isompia leveämpiä perheparkkiruutuja. Siinä ruudussa on se leveys juurikin siksi että kun pojat avaavat automme ovet he usein todella vauhdikkaasti tuuppaavat ne auki ja naapuriautojen ovet kolisevat. Ja kun itse möngin perässä laittamaan lapsia kiinni turvaistuimiintarvitsen tilaa,oven pitää avautua sen verran että mahdun sinne. Ja pahoitteluni niille joiden autoja olen kolhinut..mutta myönnän kyllä ettäniinkin onkäynyt. Ja kun meillä ei nyt ole mikään pieni toi autokaan ja olen nainen. Pieni ruutu, auto täynnä lapsia ja minä puikoissa siitä se lähtee. Ei se ruutu ole tarkoitettu kaikille perheellisille...se on pientenlastenkanssa liikenteessä oleville. Samaa sarjaa kuin se että kuusi kertaa ollaan lasten kanssa inva/lastenhoitohuoneen takana odotettu pisulle pääsyä, vaipanvaihto ym. Ja kun ovi lopulta avautuu sieltä ampaisee ulos keski-ikäinen äijä. Ja kun päästään sisään haju saa voimaan pahoin.
nyt ei perheparkit ole enää edes kui pientenlasten perheille tarkoitettuja!!
Ihan oikeasti, mä ajan tästä lähin aina niihin, oli lapset mukana tai ei. Alkaa sen verran vituttamaan tää mammojen purnaaminen, kunnioitus teitä kohtaan loppu nyt.
nyt ei perheparkit ole enää edes kui pientenlasten perheille tarkoitettuja!!
Ihan oikeasti, mä ajan tästä lähin aina niihin, oli lapset mukana tai ei. Alkaa sen verran vituttamaan tää mammojen purnaaminen, kunnioitus teitä kohtaan loppu nyt.
Kun jotkut pienten lasten vanhemmat todella tarvitsevat sen lähipaikan, niin sinua v*tuttaa ja ihan kiusallasikin olet itsekeskeinen ja ilkeä. Miksi? Mikä tässä keskustelussa ärsyttää?
En ikimaailmassa parkkeeraisi lapsiparkkiin teinin kanssa shoppailessani. Molemmat meistä mahtuvat ulos autosta aika pienestäkin raosta, jaksamme kävellä eikä meillä ole vaikeuksia, vaikka paikka olisi toisella puolella parkkipaikkaa/parkkihallia.
Sen sijaan kun liikun 5- ja 2-vuotiaitteni kanssa, saatan lapsiparkkiin parkkeeratakin. Molemmat ovat suht rauhallisia lapsia ja osaan heidän kanssaan toimia sieltä kaukaisestakin parkkiruudusta, mutta kiistatta sisältää vähemmän ohjeistusta, käsien puristamista ja tiukkaa käskytystä, jos se paikka on lähempänä ja siinä on tilaa aukoilla ovia. Isompi kun aukoo itse ovet ja omatoimisesti lähtee liikkeelle, jos en osaa karjaista oikealla hetkellä.
Miksi ihmeessä se, että joku tarvitsee pienten lasten kanssa enemmän sitä paikkaa kuin sinä, saa v*tutuskäyräsi nousemaan? Oletko jotenkin vajaa vai mitä et asiassa ymmärrä? Vai se tyhmä ja ilkeä?
Etsin kolmen lapsen kanssa paikkaa läheltä ovea, mutta ei löytynyt. Jäin sitten odottelemaan siihen perhepaikkojen eteen ja huomasin heti, että lapseton pariskunta jakkupuvussa ja puvuntakissa ilmestyivät autoon, jonka takapään kohdalla jonotin. Jäin sitten siihen paikalleni odottamaan eivätkä nämä tietenkään päässeet lähtemään. Lopulta kyllästyivät ja mies nousi autosta ja koputti omaan ikkunaani ja kehotti siirtymään, että pääsevät pois. Kerroin oikein herttaisesti, että odotan tässä perhepaikan vapautumista. Mies totesi jo aika tylysti, että heiltä se paikka vapautuisi, jos vain siirtyisin, johon minä vastasin, että kun heillä ei ole lapsia, eivät he voi olla perhepaikalla, joten odotan kiitos vaan, että perhepaikka vapautuu.
Ilme oli näkemisen arvoinen! Tosin sitten kun pääsi autonsa ovelle asti, alkoi karjua ja huutaa. Lapsetkin havahtuivat huomaamaan naapuriauton pännimisen, joten pidin parhaana antaa lopulta tilaa. Ajattelinpa noudattaa tätä aina, kun näen näitä paikkoja muiden hallussa. Mihinpä tällainen kotiäiti joutuisi kiirehtimään, mutta nämä perhepaikkavaltaaajat ovat aina muka kiireisiä ja niin tärkeitä ihmisiä!
te tarvitte niitä perheparkkeja??? Meillä on kaksi lasta ja osaa mainioisti käydä marketeissa ja mennä parkkipaikkojen halki lasten kanssa. Sitä paitsi parhaat parkit on yleensä siinä, missä vieressä on ostoskärryjen palautuspaikka. Nuorempi kärryihin ja vanhempi kävelee. Onpa vaikeaa.
ja voin sanoa että kaupassaäynti kolmen kannettavan lapsen kanssa on mahdotonta muualta kuin oven edessä olevasta lapsiparkista, varsinkin kun takaisin päin kannettavaa on vielä enemmän. Ja olin todella katkera jos se yksinäinen viisikymppinen tervejalkainen mies oli vienyt sen viimeisen perheparkin.
"minäminäminäminä" asenteisen mammat jaksaa valittaa jostain heidän "omistamastaan" lapsiparkista. Voi kauhia keskityttekö ihan kyttäämään, pysähtyykö siihen ei lapsia mukana oleva pariskunta. Aa, ihanaa, kun olette just tollasia kyylä ihmisiä ja luulette omistavanne koko maailman.
Ja ne, jotka oikeesti pokalla hierois paskavaippaa jonkun autoon tai naarmuttelette, niin kameroista onneksi näkee teidän rekisterin ja pääsette kakkaleikkinne maksamaan käräjillä, että kyllä se paska vielä omaan silmään osuu!
Luuletko, että teidän saasteisen pennun paskavaippojen levittely ilkivallan merkeissä antaa kovin hyvän kuvan teidän mielenterveydestä, kun joku "ulkopuolinen" valtaa teidän alueen. Voi kamalaa, ja jos joku oikeesti on niin idiootti että tekis noita vaippajuttuja, ni rekkarit vaa ylös ja viedään seuraavan kerran tämän paskakakaraperheen autoon oikeen muhkea menkkaside ja vähän verta tuulinlasiin :) makoisa ylläri teillekkin :)
erään keski-ikäisen papparaisen kanssa, jolla jalat olisivat varmasti toimineet kävelyyn vähän kauempaakin. Itse raahasin turvakaukalossa istuvaa vauvaa, ostoksia ja taaperoa mukanani. Siihen vaan pappa vetäisi törkeästi perhepaikalle nenäni edestä.
erään keski-ikäisen papparaisen kanssa, jolla jalat olisivat varmasti toimineet kävelyyn vähän kauempaakin. Itse raahasin turvakaukalossa istuvaa vauvaa, ostoksia ja taaperoa mukanani. Siihen vaan pappa vetäisi törkeästi perhepaikalle nenäni edestä.
nopeasti kauppakeskuksen pihassa olevaan mäkkäriin että esikoinen voisi syödä jotain vauhdilla ennen futistreenejä ja siellä oli aika kova jono, jonka päähän asetuimme. JOnoja oli yksi ja se jakaantui sitten järjestyksessä neljälle kassalle ja eteni ihan hyvin. Peräämme tuli mies ja ehkä 8-vuotias Rasmus-poika ja mies neuvoi poikaa menemään suoraan jonkun kassan perään jonottamaan -- siis ohittamaan noin 10 asiakasta ja kiilaamaan koko jonon. Puutuimme asiaan eikä mies edes nolostunut, selitti vaan pojalle että yleensä ihmiset eivät puutu asiaan ja tyhmät jonottavat... oli siinä omalle seittämistä, onneksi jonossa muutkin avautuivat rasmukselle ja hänen liekkipaitaiselle isovatsaiselle isälleen. On varmasti sitä tyyppiä, joka ajaa perheparkkiin ja käyttää invavessaa ja niin edelleen.
postissa viimeksi oli sama tilanne se sellainen keski-ikäinen mies kiilasi kokomukavasti etenevän jonon. Postivirkailija huomautti, jolloin mies rupesi äyskimään "hölmöstä systeemistä". Kun käännyin ja kysyin kohteliaasti ja kovaäänisesti, että mikä erityisesti miestä ärsyttää systeemissä, joka toimii täysin oikeudenmukaisesti ja päästää ihmiset asioimaan vuorollaan, hän meni niin lukkoon, että lähti paketteineen postista :)
Kyllä siis kannattaa näitten itsekkäiden asioihin puuttua -- parkkipaikoilla ja muuallakin ....
Eikä järkytä yhtään. Se järkyttää, että terveet ihmiset tälläävät autonsa invapaikoille.
Meidän 5v osaa toki itse ottaa turvavyön pois, mutta avaa oven aika vauhdikkaasti, joten jos hänen puolellaan on auto kovin lähellä, lähtee maalit takuulla autoista. Tämä siis olettaen, että jään autoon availemaan muiden lasten turvavöitä. Keskellä on vauvan turvakaukalo. Jotta saan vauvan turvakaukalon vyöt irti, täytyy tehdä melkoinen akrobaattityö. Vauva osaa toki jo kontata, joten eipä kai olisi vauvalta mikään suoritus kiivetä alas turvakaukalosta ja kontata isoveljen turvaistuimen yli ja ulos. Toisessa reunassa on 1v9kk:n ikäisen istuin. Se on asennettu selkä menosuuntaan niin kuin kuuluukin alle 3-vuotiailla. Jotta saan sen turvavyöt auki, joudun seisomaan etupenkillä ja makaamaan vauvan turvakaukalon päällä. Meidän alle 2-vuotiaalta kai sitten sujuu tuo kahden istuimen ylikonttaus ja sieltä parkkikselle pudottautuminen ihan tuosta vaan...
Olis helpompi kun ei tarvis pelätä että naapuriparkissa oleva auto tulee naarmuntumaan, kun taiteilee lapsia pois sieltä takapenkiltä.
En ollut uskoa korviani kun kaverini kertoi mulle, että hän kyllä ajaa lapsiparkkiin, jos vaan on tyhjänä. Kysymyksessä on urheilullinen ja lapseton nainen. Jäin monttu auki kattomaan.
mun mielestä ajaa perheparkkiin, jos ei ole lapsia kyydissä. Ei tuo kuitenkaan ole koskaan erityisesti ärsyttänyt, parkkeeraan nimittäin auton aina parkkiksen kaukaisimpaan nurkkaan missä ei ole paljon muita autoja, koska olen todella surkea parkkeeraaja.