Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis eikö kukaan muu ole järkyttynyt siitä, että perheparkkiin ajetaan ilman lapsia?

Vierailija
13.10.2011 |

Tosta toisesta ketjusta huokuu vaan sellanen itsekkyys, että huhuh! Ei mitenkään ajatella toisia ihmisiä. Oma napa on se tärkein.



Mammat käyttää yksinkin näitä perheparkkeja! Siis haloo! Nyt vähän mammat kävelyä kehiin! Tekis hyvää varmasti kaikille!

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ite olin viereisellä paikalla hiki päässä vaihtamassa juuri auton takapenkillä vauvan vaippaa. Otti ihan v***sti tilanne päähän jo muutenkin, joten otin kakkavaipan, hieroin huolella sillä sen auton tuulilasia ja jätin vaipankin pyyhkijän alle. "

Meidän 5v osaa toki itse ottaa turvavyön pois, mutta avaa oven aika vauhdikkaasti, joten jos hänen puolellaan on auto kovin lähellä, lähtee maalit takuulla autoista. Tämä siis olettaen, että jään autoon availemaan muiden lasten turvavöitä. Keskellä on vauvan turvakaukalo. Jotta saan vauvan turvakaukalon vyöt irti, täytyy tehdä melkoinen akrobaattityö. Vauva osaa toki jo kontata, joten eipä kai olisi vauvalta mikään suoritus kiivetä alas turvakaukalosta ja kontata isoveljen turvaistuimen yli ja ulos. Toisessa reunassa on 1v9kk:n ikäisen istuin. Se on asennettu selkä menosuuntaan niin kuin kuuluukin alle 3-vuotiailla. Jotta saan sen turvavyöt auki, joudun seisomaan etupenkillä ja makaamaan vauvan turvakaukalon päällä. Meidän alle 2-vuotiaalta kai sitten sujuu tuo kahden istuimen ylikonttaus ja sieltä parkkikselle pudottautuminen ihan tuosta vaan... Onko sinulla lapsia? Minkä ikäisiä? Osaatko ajatella, miten ärsyttävää on katsella, kun äiti ja teinityttö käyttävät leveää, oven vieressä olevaa parkkiruutua, kun minä sieltä 100 metrin päästä pujottelen lapsia ulos 20 cm aukosta ja venyn itse akrobaattisiin suorituksiin ja laitan myös lapset venymään. Sen jälkeen kannan vauvan ja pidän kiinni kahdesta alle kouluikäisestä ja kävelen tyynesti täyden parkkipaikan läpi varoen peruuttavia autoja. Suoritus on niin mielenkiintoinen, että monet kerrat jätän kauppareissun väliin, jos ei leveitä tai ainakin oven lähellä olevia paikkoja ole vapaana. En nyt töhri äidin ja teinitytön autoa enkä naarmuttele enkä potki. Mutta kyllä sieppaa ja syvältä!

Ei taida olla sama kirjoittaja.

Vierailija
102/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastaili niihin viesteihin joissa puhuttiin vaipanvaihdosta takapenkillä jne. ihan kuin olisi ollut siinä tilanteessa.

"Ite olin viereisellä paikalla hiki päässä vaihtamassa juuri auton takapenkillä vauvan vaippaa. Otti ihan v***sti tilanne päähän jo muutenkin, joten otin kakkavaipan, hieroin huolella sillä sen auton tuulilasia ja jätin vaipankin pyyhkijän alle. "

Meidän 5v osaa toki itse ottaa turvavyön pois, mutta avaa oven aika vauhdikkaasti, joten jos hänen puolellaan on auto kovin lähellä, lähtee maalit takuulla autoista. Tämä siis olettaen, että jään autoon availemaan muiden lasten turvavöitä. Keskellä on vauvan turvakaukalo. Jotta saan vauvan turvakaukalon vyöt irti, täytyy tehdä melkoinen akrobaattityö. Vauva osaa toki jo kontata, joten eipä kai olisi vauvalta mikään suoritus kiivetä alas turvakaukalosta ja kontata isoveljen turvaistuimen yli ja ulos. Toisessa reunassa on 1v9kk:n ikäisen istuin. Se on asennettu selkä menosuuntaan niin kuin kuuluukin alle 3-vuotiailla. Jotta saan sen turvavyöt auki, joudun seisomaan etupenkillä ja makaamaan vauvan turvakaukalon päällä. Meidän alle 2-vuotiaalta kai sitten sujuu tuo kahden istuimen ylikonttaus ja sieltä parkkikselle pudottautuminen ihan tuosta vaan... Onko sinulla lapsia? Minkä ikäisiä? Osaatko ajatella, miten ärsyttävää on katsella, kun äiti ja teinityttö käyttävät leveää, oven vieressä olevaa parkkiruutua, kun minä sieltä 100 metrin päästä pujottelen lapsia ulos 20 cm aukosta ja venyn itse akrobaattisiin suorituksiin ja laitan myös lapset venymään. Sen jälkeen kannan vauvan ja pidän kiinni kahdesta alle kouluikäisestä ja kävelen tyynesti täyden parkkipaikan läpi varoen peruuttavia autoja. Suoritus on niin mielenkiintoinen, että monet kerrat jätän kauppareissun väliin, jos ei leveitä tai ainakin oven lähellä olevia paikkoja ole vapaana. En nyt töhri äidin ja teinitytön autoa enkä naarmuttele enkä potki. Mutta kyllä sieppaa ja syvältä!

Ei taida olla sama kirjoittaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastaili niihin viesteihin joissa puhuttiin vaipanvaihdosta takapenkillä jne. ihan kuin olisi ollut siinä tilanteessa.

Heh, olen itsekin ollut tilanteessa, jossa nuoremmalla tuli pissa kestovaipasta läpi ja vaippa oli unohtunut autoon. Siinä sitten parkkipaikalla vaihdoin vaipppaa (perhepaikalla, ovi sepposen selällään auki).

Huomasin sitten läheisessä parkissa hienostorouvan maasturillaan, joka tavarat pakattuaan vain lykkäsi ostoskärryt hieman sivummalle ja hyppäsi autoonsa. Silloin avasin suuni ja kysyin, miksi ei voi viedä kärryjä 40 metrin päähän paikalleen? Rouva lähti ajamaan ja pysähtyi autollaan kohdallemme selittelemään, että korjaahan sen joku muu pois! Joopa joo. Mutta luulen että jäi viimeiseksi kerraksi kun niin teki, varmasti jäi miettimään, eikä kehtaa enää uudestaan niin tehdä.

Vierailija
104/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla enää huudella näille idiooteille koska koen vaarantavani lasten turvallisuuden. Ties mitä mielenvikaisia juntteja ne on. Lapset eivät nähneet ainakaan kovin hyvin mitä siellä toisen tuulilasilla tein. Jos olisi nähnyt niin olisin sanonut että äiti vähän sitä putsaili ja kiillotti, sillä äiti on niin ystävällinen. Kyllähän lapset nyt tietää ettei äiti nyt mielenvikainenkaan ole vaan äidillä on sädekehä pään yläpuolella ;D!

Vierailija
105/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on muitakin ruutuja silloin tyhjillään.



Ei mene jakeluun tällaiset mullakaan. Sivistymättömyys, typeryys ja itsekeskeisyys, ah mikä ihana yhdistelmä ihmisessä!

Vierailija
106/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen lapsen kanssa on kivaa ajaa täällä Uk:ssa ahtaisiin parkkipaikkoihin kun kaupan edessä olevat leveät lapsipaikat on täynnä sinkkumammoja ja mustalaisten ja afrikkalaisten autoja. Suomessa ne on tosin aina yhtä kapeita tai ainakin ennen oli eli tosi paskamaista laittaa lasta turvaistuimeen kun ovea saa auki 30 senttiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
107/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki parkkipaikat paitsi ne perheruudut ovat siis toivottoman pieniä ja ahtaita ja vaarallisia ja sadan metrin päässä kaupan ovesta...



Kävisitte jossain pikkukaupassa, jossa kaummainenkin parkkipaikka on vain muutaman askeleen päässä ovesta. Tai tilaisitte pitsaa kotiin. Tai aivot.



PS Saako raskaana olevat pysäköidä niihin?

Vierailija
108/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


Kyllä se vähän helpottaa kun tunkee lapsia istuimiin. Toki voin jatkossa käyttää noita normiparkkejakin mutta sitten on turha tulla inisemään kun viereisen auton ovissa on naarmuja.

jos ei sitä autoa saa parkkiin kuin sellaiseen paikkaan että pitää viereistä autoa hakata ovella niin jossain on vikaa. Siellä p-alueen reunassa on varmasti tilaa, ja sieltä jaksaa kävellä ihan hyvin kauppaan.

Vaan siitä, että auton ovet pitää saada kunnolla auki, jotta esim. kaukalon mahtuu sisään laittamaan. Samoin esim. 1-vuotiaan nostaminen auton sisään talvikamppeissa on tosi vaikeaa ihan normaalikokoiselle naishenkilölle, jos auton ovi on vain raollaan. Lisäksi ainakin meillä on käynyt niin, että kun auton ovi ei ole täysin auki, se on lasta/kaukoloa sisään laittaessa avautunut kunnolla ja kolahtanut naapurin oveen tai talon seinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
109/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vuoden aikana naarmuttanut kahta perheparrkiautoa joissa ei ole ollut lapsia. HAHAH! :D Ihan oikein, ja jatkan sitä meidän prismassa, että parkkeeratkaa vaan sinne perhepaikoille ;)

Näitkö sekä saapumisen että poistumisen?

Vierailija
110/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa immeisistä on ihan härskejä, minkäs teet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
111/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä järkytän sua lisää, teen ite aina niin, jos se on lähin vapaa paikka, menikö ilta pilalle?

Vierailija
112/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheparkit on kuitenkin suht uus tuttavuus. Mihin ennen pysäköitiin? Ai niin, normaaleihin parkkiruutuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
113/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli isä ja äiti ja lapsi tai lapsia. Se ei ole äidille ja lapsille tarkoitettu paikka, joten älkää kuvitelkokaan, että teillä olisi ilman miestä lupaa niihin ajaa.

Vierailija
114/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole äidille ja lapsille tarkoitettu paikka, joten älkää kuvitelkokaan, että teillä olisi ilman miestä lupaa niihin ajaa.

Perheparkin opastekyltissäkään ei ole miestä.

http://spcontrol.fi/kuvat/4.png

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
115/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole äidille ja lapsille tarkoitettu paikka, joten älkää kuvitelkokaan, että teillä olisi ilman miestä lupaa niihin ajaa.

Perheparkin opastekyltissäkään ei ole miestä. <a href="http://spcontrol.fi/kuvat/4.png" alt="http://spcontrol.fi/kuvat/4.png">http://spcontrol.fi/kuvat/4.png</a&gt;


http://downloads.hyperin.com/citycon-portal/imageserver/news/2319/perhe…

Eikä niihin paikkoihin ole asiaa, jos vauva ei ole vaunuissa, istuin autossa ei riitä.

Vierailija
116/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt vain noita sinisiä. Pitää kai niitäkin kohta karttaa, kun kuopus kasvaa eikä enää saa mennä ostoskärryihin.. :(

Vierailija
117/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos siellä kaupassa käy vaikka tiistaina aamupäpäivällä klo 11 ja ne perheparkit ammottaa tyhjyyttä, niin on se nyt nillittämistä etteikö sinne sais parkkeerata. Ja kyllä, meidän lähimmässä Prismassa perheparkkeja on ainakin 10 rivissä. Eli harvoin arkena aamupäivällä on kovinkaan montaa asioijaa kaupassa.

No meidän S-marketin pihassa on 2. Ja kun menen sinne 11 aikaan ostoksille niin huomaan että joku kaltaisesi on täyttänyt ne molemmat ajattelemalla juuri noin.

Vaihda kauppaa sitten useampien perheparkkien perässä niin ei tarvitse itkeä täällä. Minä edelleenkin parkkeeraan perheparkkiin jos ne kaikki 10 ammottaa tyhjillään. Vielä ei ole sitä tapahtunut, että lähtiessäni olisivat kaikki parkit täynnä ja vihainen av-mamma odottaisi paskavaipan kanssa omaa ruutua. Minun kaupassa käynnit sijoittuu yleensä ruuhka-aikojen ulkopuolelle ja silloin parkkeeraan tasan perheparkkiin jos tilaa on.

Vierailija
118/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tokan merkin oikeanpuoleinen tyyppi on niin lyhyt että sen on pakko olla lapsi!

Se ei ole äidille ja lapsille tarkoitettu paikka, joten älkää kuvitelkokaan, että teillä olisi ilman miestä lupaa niihin ajaa.

Perheparkin opastekyltissäkään ei ole miestä. &lt;a href="<a href="http://spcontrol.fi/kuvat/4.png" alt="http://spcontrol.fi/kuvat/4.png">http://spcontrol.fi/kuvat/4.png</a&gt;" alt="<a href="http://spcontrol.fi/kuvat/4.png" alt="http://spcontrol.fi/kuvat/4.png">http://spcontrol.fi/kuvat/4.png</a&gt;"&gt;<a href="http://spcontrol.fi/kuvat/4.png&lt;/a&gt;" alt="http://spcontrol.fi/kuvat/4.png&lt;/a&gt;">http://spcontrol.fi/kuvat/4.png&lt;/a&gt;</a&gt;


<a href="http://downloads.hyperin.com/citycon-portal/imageserver/news/2319/perhe…" alt="http://downloads.hyperin.com/citycon-portal/imageserver/news/2319/perhe…">http://downloads.hyperin.com/citycon-portal/imageserver/news/2319/perhe…;

Eikä niihin paikkoihin ole asiaa, jos vauva ei ole vaunuissa, istuin autossa ei riitä.

Vierailija
119/143 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta vitussa se oma napa on tärkein. Adapt or perish.

Vierailija
120/143 |
04.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinani aika järkyttynyt, silloin kun koin elämän raskaaksi, kun lapset vähän pienempiä. Mulla on vaan kaksi lasta, ja ikäeroakin heillä jokunen vuosi. Mutta tukiverkkoja ei ollenkaan, eikä mies ole voinut pitää isyyslomia.