Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis eikö kukaan muu ole järkyttynyt siitä, että perheparkkiin ajetaan ilman lapsia?

Vierailija
13.10.2011 |

Tosta toisesta ketjusta huokuu vaan sellanen itsekkyys, että huhuh! Ei mitenkään ajatella toisia ihmisiä. Oma napa on se tärkein.



Mammat käyttää yksinkin näitä perheparkkeja! Siis haloo! Nyt vähän mammat kävelyä kehiin! Tekis hyvää varmasti kaikille!

Kommentit (143)

Vierailija
81/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei sitä autoa saa parkkiin kuin sellaiseen paikkaan että pitää viereistä autoa hakata ovella niin jossain on vikaa. Siellä p-alueen reunassa on varmasti tilaa, ja sieltä jaksaa kävellä ihan hyvin kauppaan.

Voi kun elämä olisikin aina noin yksinkertaista, että menkää te muut kauemmaksi, jos on ahdas paikka ja joustakaa te kun minä en jaksa/viitsi!

Meillä on kaksi turvaistuinta käyttävää lasta, jolloin tarvitaan molemmille puolille tilaa oven avaukselle. On todella ärsyttävää avata lapselle ovea se 25 senttiä ja sanoa hänelle, yritä nyt pujotella sieltä ulos ja sotke vaatteesi auton kylkeen samalla, ettei ovi osu naapuriautoon, joka on parkkeerannut ruutuun vinottain! Samaan aikaan hoet toiselle lapselle, joka on jo ulkona autosta, että pysy paikallasi, ettet jää auton alle.

Lisäksi, kun tulee kaupasta kauppakassien ja tenavien kanssa, onhan se kaikille turvallisempaa, kun auto on lähellä ulko-ovea, eikä alle 100 senttinen yhtäkkiä putkahda parkissa olevan auton takaa ohiajavan eteen kun ollaan matkalla sinne kauimmaiselle reunapaikalle.

Se kun ei ole aina kiinni lasten siivosta käyttäytymisestä, vaan myös kanssakävijöiden toiminnasta. Kaikki eivät aja varovasti ja huomaavaisesti.

Tää koko keskustelu on omituinen. En ymmärrä ihmisiä, jotka parkkeeravat inva- tai perhepaikalle ilman syytä (en itsekään niin tee kun olen ilman lapsia) ja ymmärrän hyvin syyn ärsytykselle. En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka eivät jaksa viedä ostoskärryjä niille varatuille paikoille, vaan jättävät ne parkkiruutuun.

Jotenkin tuntuu, että inhimillisyys ja empatia ovat kateissa. Apuja ei toisille suoda, ajatellaan vain omaa etua. Toivon todellakin, etten tule koskaan niin kyyniseksi, etten pysty eläytymään toisen tilanteeseen ja ottamaan heitä huomioon omassa toiminnassan!

Vierailija
82/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulit juuri kaupasta ja siinä samassa olitkin jo vaihtamassa vaippaa takapenkillä! Sinähän varsin vikkelä mamma olet!

joten ei mikään ihmeellinen suoritus

kun tapahtuu samassa ajassa, kun pariskunnan auto ajaa parkkiruutuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka odottaa siellä perheparkissa. Esimerkiksi toisen vanhemman tai isovanhempien autosta. Eli kaikki yksinäisiltä näyttävät mammat eivät ole perheparkkien turhakäyttäjiä.

Vierailija
84/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

te kyylät jossai parkkipaikka kyttäysyhdistyksessä? Vai mistä ihmeestä te voitte tietää, että niillä perheparkissa olevissa autoissa ollut lapsia? Tottakai ottaa päästä, jos ei itse siihen ruutuun nyt mahtunut, mutta elämä on.



Ja hei oikeesti toi ilkivalta muiden autoja kohtaan on kyllä todella alhaista ja idioottimaista. Kasvakaa itse ja näyttäkää lapsillenne vähän parempaa esimerkkiä.



Ei ihan oikeasti ole kiehumisen arvoinen asia.



Ja ei, en itse parkkaa moisiin paikkoihin, koska meillä ei sellaisia ole.

Vierailija
85/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ipana ei voi mennä ulos siitä samasta ovesta kuin ensimmäinenkin?

Näin ainakin meillä tehdään jos on ahdas paikka eikä auton ovia saa kunnolla auki kuin toiselta puolelta.

jos ei sitä autoa saa parkkiin kuin sellaiseen paikkaan että pitää viereistä autoa hakata ovella niin jossain on vikaa. Siellä p-alueen reunassa on varmasti tilaa, ja sieltä jaksaa kävellä ihan hyvin kauppaan.

Voi kun elämä olisikin aina noin yksinkertaista, että menkää te muut kauemmaksi, jos on ahdas paikka ja joustakaa te kun minä en jaksa/viitsi!

Meillä on kaksi turvaistuinta käyttävää lasta, jolloin tarvitaan molemmille puolille tilaa oven avaukselle. On todella ärsyttävää avata lapselle ovea se 25 senttiä ja sanoa hänelle, yritä nyt pujotella sieltä ulos ja sotke vaatteesi auton kylkeen samalla, ettei ovi osu naapuriautoon, joka on parkkeerannut ruutuun vinottain! Samaan aikaan hoet toiselle lapselle, joka on jo ulkona autosta, että pysy paikallasi, ettet jää auton alle.

Lisäksi, kun tulee kaupasta kauppakassien ja tenavien kanssa, onhan se kaikille turvallisempaa, kun auto on lähellä ulko-ovea, eikä alle 100 senttinen yhtäkkiä putkahda parkissa olevan auton takaa ohiajavan eteen kun ollaan matkalla sinne kauimmaiselle reunapaikalle.

Se kun ei ole aina kiinni lasten siivosta käyttäytymisestä, vaan myös kanssakävijöiden toiminnasta. Kaikki eivät aja varovasti ja huomaavaisesti.

Tää koko keskustelu on omituinen. En ymmärrä ihmisiä, jotka parkkeeravat inva- tai perhepaikalle ilman syytä (en itsekään niin tee kun olen ilman lapsia) ja ymmärrän hyvin syyn ärsytykselle. En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka eivät jaksa viedä ostoskärryjä niille varatuille paikoille, vaan jättävät ne parkkiruutuun.

Jotenkin tuntuu, että inhimillisyys ja empatia ovat kateissa. Apuja ei toisille suoda, ajatellaan vain omaa etua. Toivon todellakin, etten tule koskaan niin kyyniseksi, etten pysty eläytymään toisen tilanteeseen ja ottamaan heitä huomioon omassa toiminnassan!

Vierailija
86/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei sitä autoa saa parkkiin kuin sellaiseen paikkaan että pitää viereistä autoa hakata ovella niin jossain on vikaa. Siellä p-alueen reunassa on varmasti tilaa, ja sieltä jaksaa kävellä ihan hyvin kauppaan.

Voi kun elämä olisikin aina noin yksinkertaista, että menkää te muut kauemmaksi, jos on ahdas paikka ja joustakaa te kun minä en jaksa/viitsi!

Meillä on kaksi turvaistuinta käyttävää lasta, jolloin tarvitaan molemmille puolille tilaa oven avaukselle. On todella ärsyttävää avata lapselle ovea se 25 senttiä ja sanoa hänelle, yritä nyt pujotella sieltä ulos ja sotke vaatteesi auton kylkeen samalla, ettei ovi osu naapuriautoon, joka on parkkeerannut ruutuun vinottain! Samaan aikaan hoet toiselle lapselle, joka on jo ulkona autosta, että pysy paikallasi, ettet jää auton alle.

Lisäksi, kun tulee kaupasta kauppakassien ja tenavien kanssa, onhan se kaikille turvallisempaa, kun auto on lähellä ulko-ovea, eikä alle 100 senttinen yhtäkkiä putkahda parkissa olevan auton takaa ohiajavan eteen kun ollaan matkalla sinne kauimmaiselle reunapaikalle.

Se kun ei ole aina kiinni lasten siivosta käyttäytymisestä, vaan myös kanssakävijöiden toiminnasta. Kaikki eivät aja varovasti ja huomaavaisesti.

Tää koko keskustelu on omituinen. En ymmärrä ihmisiä, jotka parkkeeravat inva- tai perhepaikalle ilman syytä (en itsekään niin tee kun olen ilman lapsia) ja ymmärrän hyvin syyn ärsytykselle. En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka eivät jaksa viedä ostoskärryjä niille varatuille paikoille, vaan jättävät ne parkkiruutuun.

Jotenkin tuntuu, että inhimillisyys ja empatia ovat kateissa. Apuja ei toisille suoda, ajatellaan vain omaa etua. Toivon todellakin, etten tule koskaan niin kyyniseksi, etten pysty eläytymään toisen tilanteeseen ja ottamaan heitä huomioon omassa toiminnassan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ipana ei voi mennä ulos siitä samasta ovesta kuin ensimmäinenkin?

Näin ainakin meillä tehdään jos on ahdas paikka eikä auton ovia saa kunnolla auki kuin toiselta puolelta.

jos ei sitä autoa saa parkkiin kuin sellaiseen paikkaan että pitää viereistä autoa hakata ovella niin jossain on vikaa. Siellä p-alueen reunassa on varmasti tilaa, ja sieltä jaksaa kävellä ihan hyvin kauppaan.

Voi kun elämä olisikin aina noin yksinkertaista, että menkää te muut kauemmaksi, jos on ahdas paikka ja joustakaa te kun minä en jaksa/viitsi!

Meillä on kaksi turvaistuinta käyttävää lasta, jolloin tarvitaan molemmille puolille tilaa oven avaukselle. On todella ärsyttävää avata lapselle ovea se 25 senttiä ja sanoa hänelle, yritä nyt pujotella sieltä ulos ja sotke vaatteesi auton kylkeen samalla, ettei ovi osu naapuriautoon, joka on parkkeerannut ruutuun vinottain! Samaan aikaan hoet toiselle lapselle, joka on jo ulkona autosta, että pysy paikallasi, ettet jää auton alle.

Lisäksi, kun tulee kaupasta kauppakassien ja tenavien kanssa, onhan se kaikille turvallisempaa, kun auto on lähellä ulko-ovea, eikä alle 100 senttinen yhtäkkiä putkahda parkissa olevan auton takaa ohiajavan eteen kun ollaan matkalla sinne kauimmaiselle reunapaikalle.

Se kun ei ole aina kiinni lasten siivosta käyttäytymisestä, vaan myös kanssakävijöiden toiminnasta. Kaikki eivät aja varovasti ja huomaavaisesti.

Tää koko keskustelu on omituinen. En ymmärrä ihmisiä, jotka parkkeeravat inva- tai perhepaikalle ilman syytä (en itsekään niin tee kun olen ilman lapsia) ja ymmärrän hyvin syyn ärsytykselle. En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka eivät jaksa viedä ostoskärryjä niille varatuille paikoille, vaan jättävät ne parkkiruutuun.

Jotenkin tuntuu, että inhimillisyys ja empatia ovat kateissa. Apuja ei toisille suoda, ajatellaan vain omaa etua. Toivon todellakin, etten tule koskaan niin kyyniseksi, etten pysty eläytymään toisen tilanteeseen ja ottamaan heitä huomioon omassa toiminnassan!

siinäpä yrittää kömpiä turvakaukalon tms. yli. Onnistuu varmasti vähän isommalta (tyyliin 4-5v.) oikein hyvin.

Vierailija
88/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta mahtuisi kiipeämään toisesta ovesta ulos. Melkoista vääntöä olisi ja aikuisenkin pitää yltää irrottamaan istuinten vyöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankalaa niin eikö samantien kannattaisi tilata ne ruuat ja muut tavarat suoraan kotiin? Meillä ainakin saa ruokaa tilattua netin kautta ja sieltä minä ostaisin jos olisi noin vaikeata.

Vierailija
90/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yllä etupenkiltä takapenkille irroittamaan vöitä? Ne kun voi irrottaa myös auton sisältä käsin, ei vain oven kautta. Ja totta kai jos on ahdas paikka niin ajaa sillä tavoin että sen oven puolelle jää enemmän tilaa mistä on helpompi kömpiä ulos.

Outoja lapsia on jos eivät pysty menemään toisen puolen ovesta. Isolla aikuisella voisi tehdä ahtaassa autossa tiukkaa mutta kyllä nyt lapset mahtuu hyvin menemään, ei ne turvaistuimet sitä jalkatilaa täytä kuitenkaan.

jotta mahtuisi kiipeämään toisesta ovesta ulos. Melkoista vääntöä olisi ja aikuisenkin pitää yltää irrottamaan istuinten vyöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen ei saisi ajaa jos ei ole lapsia kyydissä?


Ne ovat väittäneet, että ne paikat ovat juuri meitä, perheitä varten.

En minä mene niihin koskaan silloin, jos lapseni eivät ole mukana. Sen verran tapoja minullakin.

Kai minun lapseni sen asian tietävät, kun ovat viimeksi käyneet autokoulua. Ikää vähän yli ja alle 20 v. Mutta kyllä ne minun lapsiani vieläkin ovat!

Vierailija
92/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti en kirjoittanut kovin selkeästi. Näin siis niiden parkkeeraavan perhepaikalle kun olin tullut kaupasta vaihtamaan vauvalle autoon vaippaa? Eikö sinua ennemmin kiinnosta miksen vaihtanut vaippaa kaupassa vaan autossa?



Lasten kuullen en mene enää sanomaan tuollaisille idiooteille, sillä kun kerran asiasta huomautin jollekin lähiöpariskunnalle, niin se muija paskasessa tukassaan sanoi suorastaan aagressiivisesti että mä oon kuule raskaana, et pidä sä vaan huoli omista asioista!!! Mua olis naurattanut ellei se olis ollut niin pelottava. Selvästi ei ollut kovin älykäs yksilö. Ja ehkä se olikin raskaana ja odottikin kaksosia, jotka tosin roikkuivat takapuolen molemmin puolin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua ennemmin kiinnosta miksen vaihtanut vaippaa kaupassa vaan autossa?

tuntemattomia ovat ihmisten mielet

Vierailija
94/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieromalla kakkavaippaa toisen autoon?

Ilmeisesti en kirjoittanut kovin selkeästi. Näin siis niiden parkkeeraavan perhepaikalle kun olin tullut kaupasta vaihtamaan vauvalle autoon vaippaa? Eikö sinua ennemmin kiinnosta miksen vaihtanut vaippaa kaupassa vaan autossa?

Lasten kuullen en mene enää sanomaan tuollaisille idiooteille, sillä kun kerran asiasta huomautin jollekin lähiöpariskunnalle, niin se muija paskasessa tukassaan sanoi suorastaan aagressiivisesti että mä oon kuule raskaana, et pidä sä vaan huoli omista asioista!!! Mua olis naurattanut ellei se olis ollut niin pelottava. Selvästi ei ollut kovin älykäs yksilö. Ja ehkä se olikin raskaana ja odottikin kaksosia, jotka tosin roikkuivat takapuolen molemmin puolin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5v osaa toki itse ottaa turvavyön pois, mutta avaa oven aika vauhdikkaasti, joten jos hänen puolellaan on auto kovin lähellä, lähtee maalit takuulla autoista. Tämä siis olettaen, että jään autoon availemaan muiden lasten turvavöitä. Keskellä on vauvan turvakaukalo. Jotta saan vauvan turvakaukalon vyöt irti, täytyy tehdä melkoinen akrobaattityö. Vauva osaa toki jo kontata, joten eipä kai olisi vauvalta mikään suoritus kiivetä alas turvakaukalosta ja kontata isoveljen turvaistuimen yli ja ulos. Toisessa reunassa on 1v9kk:n ikäisen istuin. Se on asennettu selkä menosuuntaan niin kuin kuuluukin alle 3-vuotiailla. Jotta saan sen turvavyöt auki, joudun seisomaan etupenkillä ja makaamaan vauvan turvakaukalon päällä. Meidän alle 2-vuotiaalta kai sitten sujuu tuo kahden istuimen ylikonttaus ja sieltä parkkikselle pudottautuminen ihan tuosta vaan...



Onko sinulla lapsia? Minkä ikäisiä? Osaatko ajatella, miten ärsyttävää on katsella, kun äiti ja teinityttö käyttävät leveää, oven vieressä olevaa parkkiruutua, kun minä sieltä 100 metrin päästä pujottelen lapsia ulos 20 cm aukosta ja venyn itse akrobaattisiin suorituksiin ja laitan myös lapset venymään. Sen jälkeen kannan vauvan ja pidän kiinni kahdesta alle kouluikäisestä ja kävelen tyynesti täyden parkkipaikan läpi varoen peruuttavia autoja. Suoritus on niin mielenkiintoinen, että monet kerrat jätän kauppareissun väliin, jos ei leveitä tai ainakin oven lähellä olevia paikkoja ole vapaana.



En nyt töhri äidin ja teinitytön autoa enkä naarmuttele enkä potki. Mutta kyllä sieppaa ja syvältä!



Niin, ja jalkatilasta. Meillä on siellä jalkatilassa turvaistuimen tukijalka. Toisekseen lapset ovat aika pieniä itse sieltä turvaistuimista poistumaan. Että joo, on meillä outoja lapsia...

Vierailija
96/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alle kolmevuotiaan istuimessa on tukijalka, kuten myös viispistevyöt,jonka avaus ei onnistu yhdellä kädellä. Ja on hankala avata vöitä kuskin paikalta suoraan selän takana istuvalta. On myös istuimia, jotka ovat selkä menosuuntaan...



Mutta yrittäkääs nyt nähdä kokonaisuus sen sijaan että alatte pilkkuja viilailemaan.En läheskään aina aja perhepaikalle, enkä läheskään aina ota molempia lapsia mukaan kauppaan. Itse asiassa parkkeeraan harvemmin perhepaikalle, jos muualla on hyvin tilaa.



Yritän tässä vain tuoda esiin, että meitä on monia eri tilanteissa olevia ihmisiä erilaisine tarpeineen. Sitä paitsi, ei kait ne kauppiaat ole noita inva- ja perheparkkeja muille, kuin niitä tarvitseville, ole sinne parkkipaikalle järjestäneet?



Ystävällisyyttä ja toisen huomioon ottamista voi jakaa monenlaisessa arjen toiminnassa.

Vierailija
97/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaukseni kuulostaa tosi hoopolta :D

Vierailija
98/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaukseni kuulostaa tosi hoopolta :D

...löytyiväthän ne puuttuvat viestit. Ja nimenomaan juuri sinun, kolmen lapsen äiti kaukalolla ja selkä menosuuntaan kulkevalla, tapauksessasi perheparkki on oikea paikka.

Eikä se kauppaan meno tuolla joukolla, mutta vielä se paluu kun kärryt on täynnä ostoksia ja lasten pitää kulkea siivosti vieressä! Minä sentään pääsen vielä helpolla kaksi- ja kolmevuotiaiden kanssa :)

Vierailija
99/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ite olin viereisellä paikalla hiki päässä vaihtamassa juuri auton takapenkillä vauvan vaippaa. Otti ihan v***sti tilanne päähän jo muutenkin, joten otin kakkavaipan, hieroin huolella sillä sen auton tuulilasia ja jätin vaipankin pyyhkijän alle. "

Meidän 5v osaa toki itse ottaa turvavyön pois, mutta avaa oven aika vauhdikkaasti, joten jos hänen puolellaan on auto kovin lähellä, lähtee maalit takuulla autoista. Tämä siis olettaen, että jään autoon availemaan muiden lasten turvavöitä. Keskellä on vauvan turvakaukalo. Jotta saan vauvan turvakaukalon vyöt irti, täytyy tehdä melkoinen akrobaattityö. Vauva osaa toki jo kontata, joten eipä kai olisi vauvalta mikään suoritus kiivetä alas turvakaukalosta ja kontata isoveljen turvaistuimen yli ja ulos. Toisessa reunassa on 1v9kk:n ikäisen istuin. Se on asennettu selkä menosuuntaan niin kuin kuuluukin alle 3-vuotiailla. Jotta saan sen turvavyöt auki, joudun seisomaan etupenkillä ja makaamaan vauvan turvakaukalon päällä. Meidän alle 2-vuotiaalta kai sitten sujuu tuo kahden istuimen ylikonttaus ja sieltä parkkikselle pudottautuminen ihan tuosta vaan...

Onko sinulla lapsia? Minkä ikäisiä? Osaatko ajatella, miten ärsyttävää on katsella, kun äiti ja teinityttö käyttävät leveää, oven vieressä olevaa parkkiruutua, kun minä sieltä 100 metrin päästä pujottelen lapsia ulos 20 cm aukosta ja venyn itse akrobaattisiin suorituksiin ja laitan myös lapset venymään. Sen jälkeen kannan vauvan ja pidän kiinni kahdesta alle kouluikäisestä ja kävelen tyynesti täyden parkkipaikan läpi varoen peruuttavia autoja. Suoritus on niin mielenkiintoinen, että monet kerrat jätän kauppareissun väliin, jos ei leveitä tai ainakin oven lähellä olevia paikkoja ole vapaana.

En nyt töhri äidin ja teinitytön autoa enkä naarmuttele enkä potki. Mutta kyllä sieppaa ja syvältä!

Vierailija
100/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset


Ja kun menen sinne 11 aikaan ostoksille niin huomaan että joku kaltaisesi on täyttänyt ne molemmat ajattelemalla juuri noin.

Me emme ole koskaan käyttäneet noita perhepaikkoja ja aina ollaan jaksettu kauppaan kävellä. Minulle on ihan sama kuka niitä käyttää, joku tarvehan heillä on. Onko ne ruudut muuten leveämpiä kuin normaalit, että saa helpommin lapset kyytiin? Paikkojen käyttäjillä taitaa olla jotain vaikeuksia tuossa autoonsa mahtumisessa joten minusta noitten käyttäminen on heille ihan ok.

2-vuotiaani juoksee 2 kilsaa putkeen keveysti. Kyse on siitä, että esim. jossain Tapiolan parkkipaikalla ruudut ovat todella ahtaat, eikä ovea saa kunnolla auki. Siellä kun etenkin tuppaa olemaan niitä isoja - vaikeakulkuiseen maastoon tarkoitettuja autoja, jotka vievät kaksi paikkaa.

Siitä tässä on kyse. Saa ovet kunnolla auki ja taaperon/vauvan pois turvaistuimesta kolhimatta naapuriruudun Meseä tai Audia.