Siis eikö kukaan muu ole järkyttynyt siitä, että perheparkkiin ajetaan ilman lapsia?
Tosta toisesta ketjusta huokuu vaan sellanen itsekkyys, että huhuh! Ei mitenkään ajatella toisia ihmisiä. Oma napa on se tärkein.
Mammat käyttää yksinkin näitä perheparkkeja! Siis haloo! Nyt vähän mammat kävelyä kehiin! Tekis hyvää varmasti kaikille!
Kommentit (143)
Outoja lapsia on jos eivät pysty menemään toisen puolen ovesta. Isolla aikuisella voisi tehdä ahtaassa autossa tiukkaa mutta kyllä nyt lapset mahtuu hyvin menemään, ei ne turvaistuimet sitä jalkatilaa täytä kuitenkaan.
Oikeastiko lapsen pitäisi kiivetä joko penkin yli tai jalkatilasta? Meillä on vielä tukijalat molemmissa istuimissa lattiatilassa ja sieltä mahtuu hädin tuskin CD-levyn onkimaan.
minä ajan aina jos on tilaa, on lapset mukana tai ei
Normiruudut on tehty 60-luvun autoille ja aivan liian ahtaat. Juntit kolhii toisten autoja
kyllähän se vähän ihmetyttää. Mutta ei niin paljon että jaksaisin ihan järkyttyä. Hyvin on asiat jos tuollaiseen viitsii oikein energiaansa ja tunnekapasiteettiaan tuhlata. Moukkia on aina ollut ja tulee aina olemaan, turha niistä on kohtuutonta pulttia ottaa.
Nyt mä järkytän sua lisää, teen ite aina niin, jos se on lähin vapaa paikka, menikö ilta pilalle?
tai muuten huonokuntoinen. Yök!
järkyttynyt, kuinka vaikeaksi on kaupassakäynti mennyt perheellisillä muutaman viime vuoden aikana.
Kuulostaa todella ihmeelliseltä pungertamiselta.
järkyttynyt, kuinka vaikeaksi on kaupassakäynti mennyt perheellisillä muutaman viime vuoden aikana.
Kuulostaa todella ihmeelliseltä pungertamiselta.
Samaa mietin minäkin, varsinkin tuo paskavaippariehuja kuulosti ihan ihmeelliseltä. Kannattaisi ostaa pienempi auto, jos kaikkiin muihin parkkiruutuihin paitsi perhepaikoille on niin hirvittävän vaikea mahtua.
Perheparkkimerkki ei velvoita ketään mihinkään, koska laki ei tunne tällaista merkkiä. Myös sen valvominen olisi hankalaa: Pitäisikö perheellisille jakaa inva-pyskököintilupien kaltaisia virallisia lappuja, jotka oikeuttaisivat perhepaikkojen käytön? Mihin vedettäisiin ikäraja? Pitäisikö lapsia olla jokin tietty lukumäärä? Entä jos lapset eivät ole mukana, mutta pysäköintilupa on lasissa, saisiko silloin pysäköidä perhepaikalle? Kuka maksaisi viulut? Yhteiskuntako?
Anteeksi maalaisuuteni. Täällä ei edes ole tuollaisia parkkeja ja hyvin pärjännyt ilmankin. On vain järjestelykysymys miten muksut ja ruokakassit ym saa autoon. Miettikää joskus vaihtoehtojakin!
Miten te ootte selvinny kun perheparkkeja ei vielä ollu?
...194/85 o n pariin otteeseen käynyt huomauttamassa lapsipaikalle pysäköineitä omaannapaantuijottajia. Hyvin on viesti mennyt perille.
Usein näillä on iso Audi ja iso maha/perse.
huvittaa, jos joku sellaisesta järkyttyy:D
puin järkytystäni viikottaisessa terapiassa.
puin järkytystäni viikottaisessa terapiassa.
Ja eikö sitä Torpedon vaimoketta hävetä, kun iso mies uhoaa:D?
Kyllä muakin vähän järkyttää ihmisten itsekeskeisyys ja ajatus on että jos jotain ei ole kielletty niin se on ihan ok. Musta kyse on empatiakyvystä, HYVISTÄ TAVOISTA JA KEHTAAMISESTA! Ehkä nämä samat ihmiset on niitä jotka seisovat köyhien leipäjonossakin vaikka rahaa olisi ruokkia naapurinkin perhe. Mä en kehtais. Enkä kehtais nousta autosta yksin perheparkkipaikalla. Musta se olis vaan niin junttia. Samoin usein ihmettelen invapaikoille parkkeeraavia jotka nousevat autosta ilman minkäänlaista ongelmaa eikä ikkunassa ole paikkaan oikeuttavaa tunnustakaan. Sitten jostain kauempaa parkkikselta kävelee vaikean näköisesti vanhus taluttajineen, jolle paikan jo perheparkkipaikan soisikin, mutta hän ei voisi sitä harkitakaan sillä paikka ei ole hänelle tarkoitettu.
ei tietenkään osata käyttää. Tämä vastaus on myös sille joka ihmetteli vauvan ja 1-vuotiaan poistumista autosta.
Kaikilla ei ne lapset ole yhtäaikaa vauvoja, eikä kaikilla ole kaikki istuimet selkä menosuuntaan. Tuliko selväksi?
Ja kokemusta on itsellä siitä että takapenkillä on 2 istuinta, edessä pelkääjän paikalla 1. Ja silti on aikuisetkin onnistuneet kömpimään taakse keskelle istumaan istuinten ollessa paikallaan. Lapselta joka jo osaa kävellä ja osaa itse liikkua, tämä kiipeäminen sujuu vielä helpommin kun mahtuu paremmin liikkumaan ahtaassa autossa.
Outoja lapsia on jos eivät pysty menemään toisen puolen ovesta. Isolla aikuisella voisi tehdä ahtaassa autossa tiukkaa mutta kyllä nyt lapset mahtuu hyvin menemään, ei ne turvaistuimet sitä jalkatilaa täytä kuitenkaan.
Oikeastiko lapsen pitäisi kiivetä joko penkin yli tai jalkatilasta? Meillä on vielä tukijalat molemmissa istuimissa lattiatilassa ja sieltä mahtuu hädin tuskin CD-levyn onkimaan.
Ja kyse ei tietenkään ole siitä että pääseekö lapsi itse ulos autosta jne, vaan siitä että pikkulapsille on turvallisempaa mitä lähempänä kaupan ovea ovat. Se että ruudut ovat isompi ovat pelkkää plussaa ja toki suojelee kaupan muiden asiakkaiden autoja. Ja minusta perheparkit ovat tarkoitettu pikkulapsiperheille. Kyllä minä jaksan kävellä kauppaan vähän kauempaakin 7 ja 9- vuotiaiden kanssa :)! Aika hyytelömäisen laiskoja ihmisten pitää olla jos kokee oikeudekseen parkkeerata perheparkkiin. Toivottavasti sillä aikaa ei joku pikkuinen jää auton alle jossain kauempana parkkiksella.
kävellä vähän kauempaakin. Onneksi sentään jaksan jotta pienet lapset pääsevät mahdollisimman turvallisesti kauppaan. Nykyään ne jättimarkettien parkkipaikat ovat vaarallisia paikkojan lapsille kun meno on välillä ihan holtitonta.
Hämmästelen kyllä, miten kamalan hankalaa joittenkin autoilu lasten kanssa on, ja etenkin kaupassakäynti.
hei, mulla on ratkaisu teidän ongelmaanne: parkkeeratkaa auto kaummaisiin ruutuihin, siellä on väljää, eivät ole kovin haluttuja paikkoja. Ja kaiken lisäksi kärrykatokset ovat siinä ihan vieressä, niin ei pienimpiä tarvitse kantaa. Ja mikä parasta saa hieman hyötyliikuntaa..Pää pois perseestä oikeesti:D
Miten ihmiset on noin tyhmiä ettei tajua että on kaikken etujen mukaista ettei pikkulapset säntäile parkkipaikalla autojen eteen vaan että heillä on mahdollisimman lyhyt matka kauppaan. Pikkulapset kun ovat erityisen arvaamattomia.
Mä sanoisin että tässä on kyse lapsettomien kateudesta, kun heille ei ole varattu mitään erityiskohtelua.
Eli jos on vaikka vauva ja 1-vuotias, niin toisen pitäisi tulla läpi auton ulos? :D
Teidän perhe varmaan käyttää vain kuskin ovea, niin mahtuu paremmin ja ei muut ovet kulu!