Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis eikö kukaan muu ole järkyttynyt siitä, että perheparkkiin ajetaan ilman lapsia?

Vierailija
13.10.2011 |

Tosta toisesta ketjusta huokuu vaan sellanen itsekkyys, että huhuh! Ei mitenkään ajatella toisia ihmisiä. Oma napa on se tärkein.



Mammat käyttää yksinkin näitä perheparkkeja! Siis haloo! Nyt vähän mammat kävelyä kehiin! Tekis hyvää varmasti kaikille!

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ipana ei voi mennä ulos siitä samasta ovesta kuin ensimmäinenkin?

Näin ainakin meillä tehdään jos on ahdas paikka eikä auton ovia saa kunnolla auki kuin toiselta puolelta.

Eli jos on vaikka vauva ja 1-vuotias, niin toisen pitäisi tulla läpi auton ulos? :D

Teidän perhe varmaan käyttää vain kuskin ovea, niin mahtuu paremmin ja ei muut ovet kulu!

Vierailija
2/143 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja lapsia on jos eivät pysty menemään toisen puolen ovesta. Isolla aikuisella voisi tehdä ahtaassa autossa tiukkaa mutta kyllä nyt lapset mahtuu hyvin menemään, ei ne turvaistuimet sitä jalkatilaa täytä kuitenkaan.

Oikeastiko lapsen pitäisi kiivetä joko penkin yli tai jalkatilasta? Meillä on vielä tukijalat molemmissa istuimissa lattiatilassa ja sieltä mahtuu hädin tuskin CD-levyn onkimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ajan aina jos on tilaa, on lapset mukana tai ei



Normiruudut on tehty 60-luvun autoille ja aivan liian ahtaat. Juntit kolhii toisten autoja

Vierailija
4/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän se vähän ihmetyttää. Mutta ei niin paljon että jaksaisin ihan järkyttyä. Hyvin on asiat jos tuollaiseen viitsii oikein energiaansa ja tunnekapasiteettiaan tuhlata. Moukkia on aina ollut ja tulee aina olemaan, turha niistä on kohtuutonta pulttia ottaa.

Vierailija
5/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä järkytän sua lisää, teen ite aina niin, jos se on lähin vapaa paikka, menikö ilta pilalle?

tai muuten huonokuntoinen. Yök!

Vierailija
6/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttynyt, kuinka vaikeaksi on kaupassakäynti mennyt perheellisillä muutaman viime vuoden aikana.

Kuulostaa todella ihmeelliseltä pungertamiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järkyttynyt, kuinka vaikeaksi on kaupassakäynti mennyt perheellisillä muutaman viime vuoden aikana.

Kuulostaa todella ihmeelliseltä pungertamiselta.

Samaa mietin minäkin, varsinkin tuo paskavaippariehuja kuulosti ihan ihmeelliseltä. Kannattaisi ostaa pienempi auto, jos kaikkiin muihin parkkiruutuihin paitsi perhepaikoille on niin hirvittävän vaikea mahtua.

Perheparkkimerkki ei velvoita ketään mihinkään, koska laki ei tunne tällaista merkkiä. Myös sen valvominen olisi hankalaa: Pitäisikö perheellisille jakaa inva-pyskököintilupien kaltaisia virallisia lappuja, jotka oikeuttaisivat perhepaikkojen käytön? Mihin vedettäisiin ikäraja? Pitäisikö lapsia olla jokin tietty lukumäärä? Entä jos lapset eivät ole mukana, mutta pysäköintilupa on lasissa, saisiko silloin pysäköidä perhepaikalle? Kuka maksaisi viulut? Yhteiskuntako?

Vierailija
8/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi maalaisuuteni. Täällä ei edes ole tuollaisia parkkeja ja hyvin pärjännyt ilmankin. On vain järjestelykysymys miten muksut ja ruokakassit ym saa autoon. Miettikää joskus vaihtoehtojakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te ootte selvinny kun perheparkkeja ei vielä ollu?

Vierailija
10/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...194/85 o n pariin otteeseen käynyt huomauttamassa lapsipaikalle pysäköineitä omaannapaantuijottajia. Hyvin on viesti mennyt perille.



Usein näillä on iso Audi ja iso maha/perse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huvittaa, jos joku sellaisesta järkyttyy:D

Vierailija
12/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puin järkytystäni viikottaisessa terapiassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puin järkytystäni viikottaisessa terapiassa.

Ja eikö sitä Torpedon vaimoketta hävetä, kun iso mies uhoaa:D?

Vierailija
14/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin vähän järkyttää ihmisten itsekeskeisyys ja ajatus on että jos jotain ei ole kielletty niin se on ihan ok. Musta kyse on empatiakyvystä, HYVISTÄ TAVOISTA JA KEHTAAMISESTA! Ehkä nämä samat ihmiset on niitä jotka seisovat köyhien leipäjonossakin vaikka rahaa olisi ruokkia naapurinkin perhe. Mä en kehtais. Enkä kehtais nousta autosta yksin perheparkkipaikalla. Musta se olis vaan niin junttia. Samoin usein ihmettelen invapaikoille parkkeeraavia jotka nousevat autosta ilman minkäänlaista ongelmaa eikä ikkunassa ole paikkaan oikeuttavaa tunnustakaan. Sitten jostain kauempaa parkkikselta kävelee vaikean näköisesti vanhus taluttajineen, jolle paikan jo perheparkkipaikan soisikin, mutta hän ei voisi sitä harkitakaan sillä paikka ei ole hänelle tarkoitettu.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään osata käyttää. Tämä vastaus on myös sille joka ihmetteli vauvan ja 1-vuotiaan poistumista autosta.

Kaikilla ei ne lapset ole yhtäaikaa vauvoja, eikä kaikilla ole kaikki istuimet selkä menosuuntaan. Tuliko selväksi?

Ja kokemusta on itsellä siitä että takapenkillä on 2 istuinta, edessä pelkääjän paikalla 1. Ja silti on aikuisetkin onnistuneet kömpimään taakse keskelle istumaan istuinten ollessa paikallaan. Lapselta joka jo osaa kävellä ja osaa itse liikkua, tämä kiipeäminen sujuu vielä helpommin kun mahtuu paremmin liikkumaan ahtaassa autossa.

Outoja lapsia on jos eivät pysty menemään toisen puolen ovesta. Isolla aikuisella voisi tehdä ahtaassa autossa tiukkaa mutta kyllä nyt lapset mahtuu hyvin menemään, ei ne turvaistuimet sitä jalkatilaa täytä kuitenkaan.

Oikeastiko lapsen pitäisi kiivetä joko penkin yli tai jalkatilasta? Meillä on vielä tukijalat molemmissa istuimissa lattiatilassa ja sieltä mahtuu hädin tuskin CD-levyn onkimaan.

Vierailija
16/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyse ei tietenkään ole siitä että pääseekö lapsi itse ulos autosta jne, vaan siitä että pikkulapsille on turvallisempaa mitä lähempänä kaupan ovea ovat. Se että ruudut ovat isompi ovat pelkkää plussaa ja toki suojelee kaupan muiden asiakkaiden autoja. Ja minusta perheparkit ovat tarkoitettu pikkulapsiperheille. Kyllä minä jaksan kävellä kauppaan vähän kauempaakin 7 ja 9- vuotiaiden kanssa :)! Aika hyytelömäisen laiskoja ihmisten pitää olla jos kokee oikeudekseen parkkeerata perheparkkiin. Toivottavasti sillä aikaa ei joku pikkuinen jää auton alle jossain kauempana parkkiksella.

Vierailija
17/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävellä vähän kauempaakin. Onneksi sentään jaksan jotta pienet lapset pääsevät mahdollisimman turvallisesti kauppaan. Nykyään ne jättimarkettien parkkipaikat ovat vaarallisia paikkojan lapsille kun meno on välillä ihan holtitonta.

Vierailija
18/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästelen kyllä, miten kamalan hankalaa joittenkin autoilu lasten kanssa on, ja etenkin kaupassakäynti.

Vierailija
19/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, mulla on ratkaisu teidän ongelmaanne: parkkeeratkaa auto kaummaisiin ruutuihin, siellä on väljää, eivät ole kovin haluttuja paikkoja. Ja kaiken lisäksi kärrykatokset ovat siinä ihan vieressä, niin ei pienimpiä tarvitse kantaa. Ja mikä parasta saa hieman hyötyliikuntaa..Pää pois perseestä oikeesti:D

Vierailija
20/143 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset on noin tyhmiä ettei tajua että on kaikken etujen mukaista ettei pikkulapset säntäile parkkipaikalla autojen eteen vaan että heillä on mahdollisimman lyhyt matka kauppaan. Pikkulapset kun ovat erityisen arvaamattomia.



Mä sanoisin että tässä on kyse lapsettomien kateudesta, kun heille ei ole varattu mitään erityiskohtelua.