Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko asuntoon jättää muutettaessa:

Vierailija
13.10.2011 |

-keraamisen lieden puhdistuslasta (jos keraaminen liesi kerran on)

-ikkunan avaajakahva (vai mikä se nyt on, se jolla ikkunat saa auki jos on vain reiät niissä karemissa)

?

Meillä edelliset oli vienyt molemmat...en tiedä kehtaanko soittaa perään...löytyykö noita ihan rautakaupoista, jos meen vaan itse ostaan uudet...

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikkunalaudan (jäi kamalat reiät vaan seinään).

Vierailija
22/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin vienyt istutuksia mennessäni. Isommat puut ja pensaat olen jättänyt.

ennemin vien kalliit ja vaivalla hankkimani harvinaisemmat kasvit kasvit omalle pihalle, kuin jätän ne entiselle pihalle. Jos olisi ollut kyse tavallisemmista perennoista, ne olisi saaneetkin jäädä.

ostaa uusia kukkasia. En ole ennen tällaisesta kuullutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen takia haluatte jonkun muun istuttamia kukkia pihaanne? Minusta se on WT touhua,jos ostaa talon eikä ole varaa kukkasiin...Minäkin veisin mukanani jos sellainen istuttelija olisin,koska tiedä mikä työ niissäkin on hoitaa.

Vierailija
24/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen takia haluatte jonkun muun istuttamia kukkia pihaanne? Minusta se on WT touhua,jos ostaa talon eikä ole varaa kukkasiin...Minäkin veisin mukanani jos sellainen istuttelija olisin,koska tiedä mikä työ niissäkin on hoitaa.

ja sitten muuttopäivänä huomata, että piha on kuin pommin jäljiltä. Tyhmää tuollainen on, en oikeassa elämässä ole kuullut, että joku näin toimisi. Vituttaisi se ensimmäisenä ruveta pihaa laittamaan.

Vierailija
25/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin vienyt istutuksia mennessäni. Isommat puut ja pensaat olen jättänyt.

ennemin vien kalliit ja vaivalla hankkimani harvinaisemmat kasvit kasvit omalle pihalle, kuin jätän ne entiselle pihalle. Jos olisi ollut kyse tavallisemmista perennoista, ne olisi saaneetkin jäädä.

ostaa uusia kukkasia. En ole ennen tällaisesta kuullutkaan.

olen minäkin vienyt kalliimmat perennat mukanani. Siinä säästyi pitkä penni (kyse ei ollut muutamista satasista, vaan tonneista) ja osa oli sellaisia, et niitä ei kunnolla ole taimistolla saatavilla.

Vierailija
26/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten muuttopäivänä huomata, että piha on kuin pommin jäljiltä. Tyhmää tuollainen on, en oikeassa elämässä ole kuullut, että joku näin toimisi. Vituttaisi se ensimmäisenä ruveta pihaa laittamaan.

vaan tietenkin siistiin kuntoon. Ei joidenkin ruusujen tms. poistaminen sitä pihaa raiskaa ja ymmärrän vallan hyvin, jos ne haluaa viedä mukanansa. Itsekin toisaalta haluan suunnitella oman puutarhani kasveineen.

Mutta kuten jo yllä todettu: näistä asioista pitäisi sopia, mikä siinä on niin vaikeaa? Typerää länkyttää jälkeenpäin.

Vierailija
27/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei ole palsta mamma. se ei todellakaan näyttäis olevan hyvä referenssi.

jos asut vuokralla, niin otat tietty omat kamas mukaan, et vuokranantajan. ja jos kaivat istuttamasi kukat maasta, täytät ainakin reiät mullalla.

Vierailija
28/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyivät minulta kyllä, haluanko pitää ne ja vastaus oli ei, joten ottivat mukaansa ja olin ihan tyytyväinen.

Mulla on se käsitys että ne tosiaan saa ottaa halutessa mukaan (marjapensaat) mutta niistäkin pitää sitten sopia, yllärinä ei saa tulla. Mä ymmärrän että joku vie marjapensaansa mukana, mutta se että jotain helkutin tulppaaneja rupeaa maasta repimään, niin se on jo naurettavaa.

Vierailija
29/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ahneita. Ei haluta kenellekkään muulle mitään hyvää.

viedään tuhkatkin pesästä :O

Jos me myisimme tämän talon niin varmasti jättäisimme sälekaihtimet, kaikki muut lamput paitsi roikkuvat(voisin olohuoneen lapmunkin jättää jos ostaja haluaa) on joku halpa cittarin lamppu.

Jättäisin verhotangot. Mitään kukkia en roudaisi mukaan.

Yrittäisin muutenkin mahdollisimman paljon karsia tavaraa. Tässä tapauksessa kuitenkin muutettais pienempään jos vaikka ajateltais rakentaa uusi.

Vierailija
30/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman näköisesti,en itse haluasi muiden kukkia pihaani.Nytkin kun muutin rivariin,niin vaikka on syksy niin ensimmäisenä revin sen edellisen asukkaan rumat kukat pihalta.

Vierailija
31/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten ei tosiaan saa viedä mukanaan mitään kiinteistöön sen ainesosana tai tarpeistona kuuluvaa.

Yllä oleva oik.yo:n vastaus oli hyvä ja vastaa oikeustilaa.

Vierailija
32/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näistäkin kaikista selviää kun tekee kunnon sopimuksen.

ja sille oik yo:lle. Kun metsää myy, niin myydään sekä puut ja maa. Voi myös myydä erikseen vaan ne puut. Se kyllä kirjataan ihan selkäesti kauppakirjaan kummasta on kyse, ei tarvitse olettaa. Ja tietty hinnassakin on eroa myykö pelkkää puuta vai myös sen maan.

Vierailija
33/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-keraamisen lieden puhdistuslasta (jos keraaminen liesi kerran on) -ikkunan avaajakahva (vai mikä se nyt on, se jolla ikkunat saa auki jos on vain reiät niissä karemissa) ? Meillä edelliset oli vienyt molemmat...en tiedä kehtaanko soittaa perään...löytyykö noita ihan rautakaupoista, jos meen vaan itse ostaan uudet...

Ikkunan avaaja olisi kuulunut jättää, mutta eipä maksa paljon uusikaan.

Vierailija
34/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman näköisesti,en itse haluasi muiden kukkia pihaani.Nytkin kun muutin rivariin,niin vaikka on syksy niin ensimmäisenä revin sen edellisen asukkaan rumat kukat pihalta.

edellisen asukkaan kukkien kanssa yhdistellen ja on kyllä hieno piha. Typerää tuollainen repiminen, aivan sääliksi käy.

Vierailija
35/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ahneita. Ei haluta kenellekkään muulle mitään hyvää. viedään tuhkatkin pesästä :O Jos me myisimme tämän talon niin varmasti jättäisimme sälekaihtimet, kaikki muut lamput paitsi roikkuvat(voisin olohuoneen lapmunkin jättää jos ostaja haluaa) on joku halpa cittarin lamppu. Jättäisin verhotangot. Mitään kukkia en roudaisi mukaan. Yrittäisin muutenkin mahdollisimman paljon karsia tavaraa. Tässä tapauksessa kuitenkin muutettais pienempään jos vaikka ajateltais rakentaa uusi.

Mistä sinä tiedät ostajan kanssa neuvottelematta, haluaako hän sun lamppuja, sälekaihtimia ja verhotankoja? Juu, yrität "karsia tavaraa", mikä tarkoittaa vain sitä, ettet viitsi huolehtia niiden hävittämisestä itse!

On todella hävytöntä, jos edellinen asukas "unohtaa" tavaroitaan jopa kellarikomeroon/ullakkotilaan ja niitä saat sitten itse siivota roskiin tai viedä kaatopaikalle.

Vierailija
36/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei sovita, ei puita oteta mukaan. Kuten ei oteta kukkia pihaltakaan, ellei siitä sovita.

oik.yo.

ja sille oik yo:lle. Kun metsää myy, niin myydään sekä puut ja maa. Voi myös myydä erikseen vaan ne puut. Se kyllä kirjataan ihan selkäesti kauppakirjaan kummasta on kyse, ei tarvitse olettaa. Ja tietty hinnassakin on eroa myykö pelkkää puuta vai myös sen maan.

Vierailija
37/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, että joku muuttaa ja repii istutukset mukaansa :D Kaikkea sitä oppii, kun tällä palstalla pyörii!

Vierailija
38/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään ole koskaan tullut edes ajatelleeksi, että joku muuttaa ja repii istutukset mukaansa :D Kaikkea sitä oppii, kun tällä palstalla pyörii!

Ken elää, se kokee ja näkee :DD

Vierailija
39/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

edellisen asukkaan kukkien kanssa yhdistellen ja on kyllä hieno piha. Typerää tuollainen repiminen, aivan sääliksi käy.

siis niitä mauttomia orvokkeja,mitä on joka piha täynnä? ei hyvää päiväääää.....

Vierailija
40/102 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niitä mauttomia orvokkeja,mitä on joka piha täynnä? ei hyvää päiväääää.....

vääntää kaikki rautalangasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi