Kuuluuko asuntoon jättää muutettaessa:
-keraamisen lieden puhdistuslasta (jos keraaminen liesi kerran on)
-ikkunan avaajakahva (vai mikä se nyt on, se jolla ikkunat saa auki jos on vain reiät niissä karemissa)
?
Meillä edelliset oli vienyt molemmat...en tiedä kehtaanko soittaa perään...löytyykö noita ihan rautakaupoista, jos meen vaan itse ostaan uudet...
Kommentit (102)
ja teetetty sälekaihtimet tilaustyönä meidän taloon.
ei tulis mieleenkään alkaa irrottamaan niitä.
Mihin ihmeeseen mä tunkisin ne?
Todennäköisesti ne olis kuitenkin vääränkokoiset uuteen asuntoon.
Ihan kuin ei olis muuta hommaa muuton yhteydessä kuin jotku helkutin sälekaihtimien irrotus. 2-kerroksisessa okt:ssa asutaan.
Me muutimme 15 vuotta vanhaan taloon ja kyllä olisi kalliiksi tullut jos olisi pitänyt hankkia hedelmäpuut, marja- ja koristepensaat yhtä isoina (käytännössä mahdotontakin ) kuin millaisiksi ne oii ehtineet kasvaa. Oli paljon myös hidaskasvuisia kalliokasveja ym.
Edellinen asukas halusi yhden pensaan mukaansa (lapsen syntyessä istutettu) ja se tietysti mainittiin jo ennen kaupantekoa ja oli tietenkin myös kauppakirjassa.
Kannattaisko ottaa enemmän lainaa niin olis varaa ostaa omat kukat. Aika mielikuvituksetonta jos ei halua laittaa pihaa omalla mallillaan vaan haluaa säilyttää sen samanlaisena kuin edellinen asukas.Minä ainakin halusin pihani suunnitella itse, enkä pitää sitä samanlaisena kuin edellinen asukas. Mutta ehkä meillä oli sitten varaa enemmän, ettei tarvinnut itkeä parin kukan perään.
yhdessäkään ei ole edelliset jättäneet verhonipsuja tai ikkunanavaimia.
kaivoi vanhat marjapuskat mukaansa ja tiesi, että ei saa kuoppia jättää, joten osti uudet alut tilalle. Hohhoijaa. Parasta oli, että nuo vanhat puskat kuolivat siirrossa, joten kukaan ei saanut niistä nauttia. Sitä paitsi niin ei edes olisi saanut toimia. Jos kasvin ottaa mukaan, pitää sen tilalle istuttaa samanveroinen tilalle!
Toinen juttu oli kerran Aamulehdessä: myyjä otti pihakivetykset mukaansa! Uskomatonta, mitäköhän se ajatteli? Joka tapauksessa joutuivat tuomaan kivet takaisin ja sitten olivat kipanneet ne tontin reunalle. Ostajat tietysti vaativat, että ne on laitettava takaisin paikalleen ja yhtä hyvin kuin ennenkin. Yli puolet kivetyksen arvostahan on sitä asennustyötä. Olivat sitten laittaneet itse tai ostaneet laiton jostain. Voiko myyjän tyhmyydellä olla rajaa????
Leikkimökki muuten kuuluu hintaan, jos toisin ei ole sovittu. Juttelin kerran välittäjän kanssa, joka oli joutunut leikkimökki-caustiin. Onneksi oli myynyt mökin sukulaiselle, jolta se saatiin takaisin. Aika useinhan esitteessä lukee, ettei leikkimökki kuulu. Jos ei lue, niin sitten se oletettavasti kuuluu.
Lopettakaa jo toi viestilainailu. Juntit!
:D
olen kyllä edellen sitä mieltä että jokainen ostakoon pihalle omat kukat.Ja orvokit on ihan out,paitsi nätissä purkissa.
Todella outoa viedä sellaista mukanaan. Tuosta puhdistuslastasta en tiedä.
ja teetetty sälekaihtimet tilaustyönä meidän taloon. ei tulis mieleenkään alkaa irrottamaan niitä. Mihin ihmeeseen mä tunkisin ne? Todennäköisesti ne olis kuitenkin vääränkokoiset uuteen asuntoon. Ihan kuin ei olis muuta hommaa muuton yhteydessä kuin jotku helkutin sälekaihtimien irrotus. 2-kerroksisessa okt:ssa asutaan.
Nään näitä mammoja sieluni silmillä irrottelemassa kauhealla vaivalla sälekaihtimia ja lopulta työntämässä niitä jonnekkin kellariin nurkan perälle, kun eiväthän ne tietenkään sovi erilaisiin ikkunoihin! Pikkusieluista, sanon.
asukkaan leijonankitoja ja jotain ikivanhoja pensaita, joista puolet oksista oli kuivuneita. Halusin itse suunnitella oman pihani.
Mutta toki jokainen tavallaan. Jos ei halua muuttaa omaa kotia (tai ei ole varaa) oman näköiseksi niin pitää edellisen asukkaan kukkapenkit:)
Vähän vain säälittävää minusta. Mutta kuten sanoin jos ei ole varaa ostaa omia kukkia niin soittelee sitten lakimiehen kans itkupotkuraivareiden kanssa perään, että anna takaisin mun orvokit.
Minä olen kaivanut edellisten asukkaiden pensaat kaatopaikalle. En tee niillä mitään. Harmi kun en tiennyt, että kaipaat toisten puskia ja kukkia, olisit saanut käydä ilmaiseksi hakemassa ne pois.
Me muutimme 15 vuotta vanhaan taloon ja kyllä olisi kalliiksi tullut jos olisi pitänyt hankkia hedelmäpuut, marja- ja koristepensaat yhtä isoina (käytännössä mahdotontakin ) kuin millaisiksi ne oii ehtineet kasvaa. Oli paljon myös hidaskasvuisia kalliokasveja ym.
Edellinen asukas halusi yhden pensaan mukaansa (lapsen syntyessä istutettu) ja se tietysti mainittiin jo ennen kaupantekoa ja oli tietenkin myös kauppakirjassa.
Kannattaisko ottaa enemmän lainaa niin olis varaa ostaa omat kukat. Aika mielikuvituksetonta jos ei halua laittaa pihaa omalla mallillaan vaan haluaa säilyttää sen samanlaisena kuin edellinen asukas.Minä ainakin halusin pihani suunnitella itse, enkä pitää sitä samanlaisena kuin edellinen asukas. Mutta ehkä meillä oli sitten varaa enemmän, ettei tarvinnut itkeä parin kukan perään.
ikkunanavaaja kuuluu jättää. Keraamisenliedenpuhdistuslasta nyt voi olla niin likainen ja huonosti pidetty, että ostaisin joka tapauksessa uuden. Mutta en ehkä soittelisi perään taitaa rautakaupassa maksaa ehkä muutaman euron nuo.
ei kuule jättää. Ethän jätä mitään muitakaan pesu/puhdistusvälineitä!
Ikkunan avaajakahva kuuluu jättää, jos ikkunoita ei muuten saa auki. Niitä kyllä löytyy rautakaupoista.
-keraamisen lieden puhdistuslasta (jos keraaminen liesi kerran on) -ikkunan avaajakahva (vai mikä se nyt on, se jolla ikkunat saa auki jos on vain reiät niissä karemissa) ? Meillä edelliset oli vienyt molemmat...en tiedä kehtaanko soittaa perään...löytyykö noita ihan rautakaupoista, jos meen vaan itse ostaan uudet...
eli joo, keraamisen lieden puhdistuslasta on kyllä siivousväline siinä missä vessaharja tai moppi.
Ikkunan avain kyllä kuuluisi jättää mutta kuten sanottua, ei maksane kuin jokusen euron rautakaupassa. Saattaisi löytyä Citymarketeista tai Prismoistakin.
Ne eivät ole asuntoon kiinteästi kuuluvia varusteita/kalusteita.
voi olla asukkaan itse ostama.
Ikkunoiden avauskahva kuuluu jättää, mutta en nyt viitsis soitella perään muutaman euron kapistuksen takia.
Molempia saa ihan rautakaupoista eikä maksa paljon.
kuulu kumpaakaan, koska voi olla ettei edes kahvaa ole ollut. Lasta taas on kuluvaa tavaraa...
Meille soitti uusi asukas perään, kun olin vahingossa pakannut siivouskamoihin ikkunanavauskahvan...
Mun moka joo, ja kävin sen viemässä heille. Tuli kyllä vähän sellainen olo, että olikohan pikkuisen liian tarkalle mitoitettu asuntolaina, kun moista ruvetaan soittelemaan ja kuljetuttamaan. Harmitti, että miksi edes pesin niitä ikkunoita, mutta halusin siivota oikein viimeisen päälle hyvin ja pesin ikkunatkin, vaikka oli kylmä syystalvi, jolloin niitä käsittääkseni ei muuttosiivouksessa oikeasti tarvitsisi pestä. (Oli ne siis elokuussa ennen asunnonnäyttöjä jo pestykin.)
Ton ikkunakahvan nyt voisi jättää, mutta en todellakaan lähtisi soittelemaan perään. Rautakaupasta saat uuden, ei maksa paljoa.
Mutta omia varastoja niitä oli 3 kun muutimme tänne. En tietenkään jätä yhtäkään kun ei tullessakaan ollut.
Saattavat kuitenkin kadota tai kulua pilalle (ainakin se lieden puhdistusväline voi kulua pilalle).
Kaupasta löytyy uusia.
Meille soitti uusi asukas perään, kun olin vahingossa pakannut siivouskamoihin ikkunanavauskahvan...
Mun moka joo, ja kävin sen viemässä heille. Tuli kyllä vähän sellainen olo, että olikohan pikkuisen liian tarkalle mitoitettu asuntolaina, kun moista ruvetaan soittelemaan ja kuljetuttamaan. Harmitti, että miksi edes pesin niitä ikkunoita, mutta halusin siivota oikein viimeisen päälle hyvin ja pesin ikkunatkin, vaikka oli kylmä syystalvi, jolloin niitä käsittääkseni ei muuttosiivouksessa oikeasti tarvitsisi pestä. (Oli ne siis elokuussa ennen asunnonnäyttöjä jo pestykin.)
koska sopimuksen mukaan "vuokrasopimuksen päättyessä piha tulee saattaa siihen kuntoon kuin se oli vuokrasuhteen alkaessa". Suomennettuna nurmea ja hiekkaa. Vuokralainen oli laitellut kukkapenkkejä, perennoja, puita jne., mutta en suostunut maksamaan hänelle euroakaan, vaikka vaati rahaa. Vetosin vuokrasopimukseen ja siihen, että sen mukaan pihan tulee olla kuin 10v sitten eikä minun tarvitse maksaa euroakaan hänen kasveistaan. Ja että kun ne kaivetaan maasta, pitää kuopat tasata ja kylvää nurmikko. Vuokralaine lähti suutuspäissään ja jätti pihaan noin 1000 euron kasvit.