Miksi se haittaa sinua, jos duunari on tyytyväinen työhönsä?
Tuntuu kummalliselta, että monet korkeasti koulutetut tälläkin palstalla pilkkaavat duunariammatteja. Eikö se kuitenkin ole vain työtä, jota jonkun tulee joka tapauksessa tehdä? Itse olen työhöni tyytyväinen lähihoitaja. Teen mielekästä työtä jossa jokainen päivä on erilainen ja minulla on paljon vastuuta. Miksi tämä haittaa sinua?
Kommentit (31)
Ei minua haittaa yhtään. Olen iloinen kun ihminen on löytänyt ammatin, missä viihtyy. Ei ole tarkoituskaan että kaikki tekisivät samaa työtä.
No hoitajille ei kyllä yleensä olla kateellisia mutta vaikkapa jossain varastohommissa ollaan kateellisia siitä vapaasta huolettomuudesta, josta osa osaa nauttia, että kun kello soi niin rukkaset tippuu ja työasioita ei mietiä ennen kuin seuraavana päivänä tullaan töihin.
Itse olen äärimmäisen tyytyväinen, että joku jaksaa tehdä noita pölöduuneja pienellä palkalla. Tietysti jokainen ymmärtää, että roskakuskeja tarvitaan, mutta ei haluaisi omasta lapsesta roskakuskia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen äärimmäisen tyytyväinen, että joku jaksaa tehdä noita pölöduuneja pienellä palkalla. Tietysti jokainen ymmärtää, että roskakuskeja tarvitaan, mutta ei haluaisi omasta lapsesta roskakuskia.
Moni duunari tienaa kyllä ihan hyvin. Putkimiehet nyt esimerkiksi mutta esimerkkejä on monia.
Mistä sait päähäsi että se haittaisi minua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni duunari tienaa kyllä ihan hyvin. Putkimiehet nyt esimerkiksi mutta esimerkkejä on monia.
Duunari myös aloittaa tienaamisen 19-vuotiaana. Kaveripiirissä on muutama nyt nelikymppinen duunari, joilla on asuntolainat maksettu ja hyvä taloudellinen tilanne.
Vastapainona on kyllä niitäkin, joilla ei ole yhtään omaisuutta tai säästöjä. Omilla valinnoilla on vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sait päähäsi että se haittaisi minua?
Jos se ei haittaa sinua, niin ymmärtänet kontekstistaan ettei kysymys ole sinulle suunnattu. -Ap
Naiset siittä kitisevät kun naiset hakevat vain rikasta puolisoa kun eihön naiset alaspäin pariudu vaan naisen on aina hyödyttävä miehestä taloudellisesti ja naisilla on huomattavasti enemmän noita huuhaa humanisti korkeakoulu tutkintoja jolla ei työelämässä tee mitään mutta se oikeuttaa naisen etsimään vain rikkaita top 10 miehiä.
Vaikka työpaikkani vaihtui välillä niin olin tyytyväinen työhöni yli 20 vuotta. Mutta sitten silloinen pomoni kuoli ja tilalle tuli täys mulkku, vasta valmistunut insinööri. Minä ja kaksi muuta otettiin lopputilit, vähän turhaankin kun se pomo joutui myöhemmin suljetulle osastolle, alkoi päässä heittämään vielä enempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Duunari myös aloittaa tienaamisen 19-vuotiaana. Kaveripiirissä on muutama nyt nelikymppinen duunari, joilla on asuntolainat maksettu ja hyvä taloudellinen tilanne.
Vastapainona on kyllä niitäkin, joilla ei ole yhtään omaisuutta tai säästöjä. Omilla valinnoilla on vaikutusta.
Minun pohjapalkkani on nyt uuden korotuksen myötä 2854€, eihän se hurja ole. Kaikkine lisineen n. 3300-3500€ kuukaudesta riippuen. Se on mielestäni ihan kohtuullinen palkka lähihoitajan työstä. Työskentelen psykoosiosastolla ja erityisvastuulaueenani on potilasturvallisuus. Oma talo on vielä hieman velkainen, mutta kerkeän maksaa lainan pois ennenkuin täytän 40. -Ap
Ei haittaa,päinvastoin.Olen tavallaan kateellinen,koska itse teen työtä josta en tykkää siksi että palkka on hyvä.
Mitä sinun anisosi minulle kuuluvat, ap?
Sehän on pelkästään hienoa. Jos ei pidä työstään, elämä tuntuu varmasti pitkältä. Itsestä tuntui muutama vuosi työpaikassa, jota inhosin, ikuisuudelta.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on pelkästään hienoa. Jos ei pidä työstään, elämä tuntuu varmasti pitkältä. Itsestä tuntui muutama vuosi työpaikassa, jota inhosin, ikuisuudelta.
Voin kuvitella, työtä tehdään kuitenkin niin suuri osa elämästä, että sen tulisi olla edes jollain tasolla mieluista. Itse tykkään kohtaamisista, välitän potilaista ja minulla on aina aikaa kuunnella heidän tarinansa. Kulkea tuo lyhyt matka heidän rinnallaan tukien, kun ovat haavoittuvassa asemassa. Työni tuntuu joka päivä merkityksekkäältä. -Ap
Ei täällä ole korkeasti koulutettuja marisemassa. Muutama elämäänsä pettynyt idiootti purkaa omaa pahaa oloaan kaikkiin vastaantulijoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putkiasentajien palkan mediaani jotain 3300 e/kk. Ei se millään mittarilla ole hyvä palkka, vaikka toki toimeen tulee. Muilla duunareilla kuten postinlajittelijoille, varastomiehillä yms. selvästi huonompi.
Eipä se haittaa. Mutta ne ketkä ovat tyytyväisiä omaan duuniinsa tuntuu haittaavan niin vitulaisekseen se jos joku ei ole tyytyväinen esim työoloihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Putkiasentajien palkan mediaani jotain 3300 e/kk. Ei se millään mittarilla ole hyvä palkka, vaikka toki toimeen tulee. Muilla duunareilla kuten postinlajittelijoille, varastomiehillä yms. selvästi huonompi.
Putkareita on paljon yrittäjinä. Yrittäjänä on mahdollista tienata enemmän kuin palkollisena.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa duunariammatit minua. Kitinä ja marina rahojen vähyydestä ärsyttää. Tätä kuulee monesti duunareilta.
Mut ethän sä välttämättä kuule sitä kitinää palkasta juuri siltä henkilöltä, joka on tyytyväinen työhönsä vaan ihan toiselta henkilöltä. Nämä henkilöt ovat ihan kaksi eri ihmistä. Ei kaikki ihmiset käyttäydy samalla tavalla. Turha siis yleistää.
Ei haittaa duunariammatit minua. Kitinä ja marina rahojen vähyydestä ärsyttää. Tätä kuulee monesti duunareilta.