Miksi ihastunut käyttäytyy ihastustaan kohtaan joskus suorastaan tylysti?
Tarkoittaen sitä, että ei ole huomaavinaan, välttelee katsekontaktia eikä tervehdi? Ja selkeästi tekee sen tietoisesti, ehkä jopa korostetusti.
Mutta sitten kuitenkin vilkuilee, ja tarkkailee, kun luulee, ettei ihastuksen kohde huomaa mitään.
Mikä pyrkimys?
Kommentit (221)
Mikä pyrkimys?
[/quote]
Ei välttämättä tietoisesti. Itse tein juuri näin, koska menin täysin paniikkiin. Olisin kyllä halunnut ottaa katsekontaktia ja tervehtiä, mutta kun tilanne sitten tulee eteen, niin jotenkin sitä menee ihan lukkoon ja käyttäydyn juuri noin kuten kuvasit.
[/quote]
Sama juttu minullakin, siis mikä hölmö välillä olenkaan. Ihan kamalaa, mutta ihanaa.
lukioikäisenä (ja totta puhuen vielä muutamaa vuotta myöhemminkin) tuollainen "ongelma". Syynä oli se, että pelkäsin tekeväni itseni naurunalaiseksi, jos ihastukseni huomaa ihastukseni, eikä olekaan ihastunut minuun.
Onneksi meni ohi, kun ikää ja varmuutta tuli lisää :)!
Te ketjuun vastanneet olette kaikki naisia, ettekä selkeästi ymmärrä yhtään siitä mitä mies joutuu tekemään näissä ihastumis ja iskemisasioissa. Teitä ei ole ikinä laitettu tunteistanne naurunalaiseksi ja pilkankohteeksi samalla tavalla mitä useimmat miehet ovat joutuneet kokemaan montakin kertaa. Te ette tiedä mitä tarkoittaa kun vastakkainen sukupuoli tahallisesti häpäisee sinut ja saattaa sen mahdollisimman monen ihmisen tietoon vielä. Siksi te ette ymmärrä tilannetta.
Minä ymmärrän, mutta minä olenkin mies. Kyse on vain siitä, että häpäisyn uhriksi joutuminen vaikuttaa liian todennäköiseltä. Se, miksi tilanne vaikuttaa siltä että lopputulos on häpäisy, on sitten jo sellainen seikka mitä tässä ei pysty analysoimaan. Ainoastaan aloittaja voi itse tilannetta miettiä sille syvyydelle.
En tietenkään halua häpäistä sinua,kiva kun kerrot tunteistasi näin.Joko olet ajanut parran ja viikset pois jotta sut tunnistan,oletko vaihtanut auton bmw?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2011 klo 11:17"]
lukioikäisenä (ja totta puhuen vielä muutamaa vuotta myöhemminkin) tuollainen "ongelma". Syynä oli se, että pelkäsin tekeväni itseni naurunalaiseksi, jos ihastukseni huomaa ihastukseni, eikä olekaan ihastunut minuun.
[/quote]
Sama tilanne myös täällä, tai siis oli 10v sitten.
Vasta nyt viime vuosina olen tajunnut kuinka tökerö varmasti olin aikoinaan..
Harmittaa että on pitänyt olla niin pöhkö ihminen että on mennyt tuolla tavalla lukkoon aikoinan. Kun oikeasti ei siihen varmsati olisi ollut mitään syytä...
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 21:30"]
Seksuaaliset paineet ovat suuret ja se saa usein kiukuttelemaan...
[/quote]
Siinä sitten käärme syö ikään kuin omaa häntäänsä. ;)
[quote author="Vierailija" time="04.03.2011 klo 11:28"]
Te ketjuun vastanneet olette kaikki naisia, ettekä selkeästi ymmärrä yhtään siitä mitä mies joutuu tekemään näissä ihastumis ja iskemisasioissa. Teitä ei ole ikinä laitettu tunteistanne naurunalaiseksi ja pilkankohteeksi samalla tavalla mitä useimmat miehet ovat joutuneet kokemaan montakin kertaa. Te ette tiedä mitä tarkoittaa kun vastakkainen sukupuoli tahallisesti häpäisee sinut ja saattaa sen mahdollisimman monen ihmisen tietoon vielä. Siksi te ette ymmärrä tilannetta.
Minä ymmärrän, mutta minä olenkin mies. Kyse on vain siitä, että häpäisyn uhriksi joutuminen vaikuttaa liian todennäköiseltä. Se, miksi tilanne vaikuttaa siltä että lopputulos on häpäisy, on sitten jo sellainen seikka mitä tässä ei pysty analysoimaan. Ainoastaan aloittaja voi itse tilannetta miettiä sille syvyydelle.
[/quote]
Muuten hyvä teoria, mutta mitenkäs sitten kun ihastuksen kohde kiinnostuu ja tekee aloitteen - ja ihastunut vastaa siihenkin tylyttämällä?
Minulla oli kerran tuollainen kokemus. En toden totta osaa muuten selittää sitä tyypin loputonta tuijotusta ja häkeltymistä, kuin sillä, että se oli ihastunut minuun. Muutkin huomasivat sen, joten ei ollut pelkkää narsistista kuvitelmaa omalta taholtani. Kun lähestyin, hän oli ensin ilahtuneen oloinen. Mutta seuraavalla kerralla tyly. Sitä seuraavalla kerralla vieläkin tylympi. Sitten ajattelin jo että antaa olla, mutta lähetin kuitenkin tyypille viestin jossa reilusti kerroin olevani kiinnostunut ja että olisi kiva tavata joskus. Siihen ei tullut vastausta, ja sen kerran kun vielä nähtiin ohimennen, mies oli taas tyly. Mutta tuijotti edelleen.
Ota tuosta selvää sitten. Tapauksesta on jo monta vuotta ja lähinnä huvittaa enää, mutta en voi käsittää tuollaista käytöstä. Mikä sen päämäärä on, jos mikään?
Olen itse ollut aina tuollainen. Täysi paniikki, mitä jos teen itsestäni idiootin.
Minulla on kyllä miehenä muutama kokemus siitä kuinka olen kiinnostuneena ja tietysti sellaisessa tilanteessa vähän hermona lähestynyt naista (miehille sälytetty homma tämä aloitteiden tekeminen) ja hän on vastannut siihen tylysti, vaikka olen ihan kohtelias/asiallinen ollut. Sitä tuntee itsensä ihan noloksi, tai minä ainakin tunsin. Nainen sitten ehkä saa siitä jotain itsetunnon kohotusta, kun lyttää aloitetta yrittävän miehen ja pääsee kavereille kehumaan myös kuinka "toi oli kiinnostunut minusta, mutta minä en yhtään siitä".
Näin vähän vanhempana on jo nahka paksumpi ja itsetunto parempi, mutta nuorempana sattui. Sitä ei aina näe päällepäin naisesta kuka on tällainen piru ja kuka ei. Antakaa pakkinne kohteliaasti, älkää nöyryyttäen. Mutta ehkä se on vaikea asettua toisen asemaan, jos ei ole itse joutunut tekemään aloitteita.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="04.03.2011 klo 11:17"]
[/quote]
Sama tilanne myös täällä, tai siis oli 10v sitten.
Vasta nyt viime vuosina olen tajunnut kuinka tökerö varmasti olin aikoinaan..
Harmittaa että on pitänyt olla niin pöhkö ihminen että on mennyt tuolla tavalla lukkoon aikoinan. Kun oikeasti ei siihen varmsati olisi ollut mitään syytä...
[/quote]
Täällä yksi lisää samankaltaisella taustalla. Leimasin itseni varmaan sen toisen osapuolen silmissä joksikin hulluksi stalkkeriksi. Meidän "kyttäysasetelmat" kesti vuosia ja vielä nykyäänkin, jos harvakseltaan vastaan tullaan, niin tuijotetaan toisiamme ohimennen tervehtimättä. Moikkaamatta, edes nyökkäämättä.
Omasta taustasta vielä sen verran, että olin pitkään koulukiusattu. Ihmisarvo ja itsetunto poljettuna kun ihastuin tähän ihmiseen, en todellakaan olisi halunnut sitä skenaariota, että olisin saanut pakit ja tämä olisi kertonut kaikille, että "arvaa mitä, xx yritti iskeä mua". Sitten puoli koulua olisi vittuillut siitä puoli vuotta. En todellakaan halunnut olla huomion keskipisteenä silloin.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 21:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 21:30"]
Seksuaaliset paineet ovat suuret ja se saa usein kiukuttelemaan...
[/quote]
Siinä sitten käärme syö ikään kuin omaa häntäänsä. ;)
[/quote]
ai syö vai. No keväällä lähdetään kyyn jahtiin.
Tarkoittaen sitä, että ei ole huomaavinaan, välttelee katsekontaktia eikä tervehdi? Ja selkeästi tekee sen tietoisesti, ehkä jopa korostetusti.
Mutta sitten kuitenkin vilkuilee, ja tarkkailee, kun luulee, ettei ihastuksen kohde huomaa mitään.Mikä pyrkimys?
Ei välttämättä tietoisesti. Itse tein juuri näin, koska menin täysin paniikkiin. Olisin kyllä halunnut ottaa katsekontaktia ja tervehtiä, mutta kun tilanne sitten tulee eteen, niin jotenkin sitä menee ihan lukkoon ja käyttäydyn juuri noin kuten kuvasit.
niin ihme touhua.. en oikein ymmärrä missä mennään. Sivusilmällä seurailee, kun satun katsomaan muualle.
ap
Minua ärsyttää kun ihastukseni ei sitten millään huomaa minua. Aloin tuijotella häntä ja siihen loppui hänen tuijottelunsa minuun. Pelkään että pelästytin hänet ja hän vain nykyään välttelee minua.
Mutta tee sä jotain? Tee tikusta asiaa?