Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset ostaa mitään me&i vaatteita?

Vierailija
05.10.2011 |

Oon tätä nyt pitkään pohtinut ja miettinyt, kun kaverikin pitää noita kutsuja. Ja en ymmärrä, en vaikka kuinka olen lukenut, ja yrittänyt ymmärtää, että miksi niitä ostetaan? En vaan pysty käsittämään miksi maksaa 30€ rumasta ja halvan näköisestä tunikasta, jossa ei ole mitään erikoista? Tai vauvan bodysta pitkästi yli 20€ Hei, se on body!! Eikä siinä edes lue dior tai D&G.

Osaisiko joku tämän asian mulle selventää. Onko vaatteiden valmistukseen käytetty jotain uutta nanoteknologiaa, joka estää niitä likaantumasta? Vai onko se puuvilla kasvanut jossain himalajan munkkien laaksoissa, ja omaa näin tervehdyttäviä vaikutuksia, ja lapsesta tulee viisas ja hyväntahtoinen käytettyään lapsuuden noita vaatteita? Vai miksi?

Ja ulkonäkö tietysti on makuasia, mutta jos haluaa käyttää värikkäitä vaatteita ja hassuja kuoseja, niin saahan niitä nyt ihan kaupastakin, edullisemmin.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku muitakin kivoja lastenvaatemerkkejä! Me&i:ltä ei löytynyt pojalle mitään kivaa..

Vierailija
42/87 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitään en ole ostanut. Minusta eivät ole mitenkään ihmeellisiä, ja ulkonäköön nähden ihan ylihinnoiteltuja.

Minusta esim. Lindexistä saa paljon mukavamman näköisiä perusvaatteita ja halvemmalla... ja jos haluan laadukkaampaa, niin sitten ostan ihan oikeasti laadukkaampaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin laitan lapselle värikkään kuosipaidan kun sellaisen missä kulee jonkun nimi esim Dior. kaunis kuva lapsellekin mukavampi kuin yksivärinen, jossa on jokun tyypin nimi.

Hyvin vaatteet pitävät kuosinsa. eivät venähdä ekassa pyykissä. meillä lapsi itse tykkää.

Vierailija
44/87 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne on halvan näkösiä mauttomia rytkyjä, samoin kun monet muitten merkkien vaatteet mistä täälä jauhetaan, kauheeta hintaa maksetaan ja sit vielä käytettynä hamstrataan?? Me saatiin kätettynä pari pussillista vaatteita missä oli myös muutamia ko. vaatteita, niin ne meni miehelle autotalliin siivousräteiksi.. Olis näköjään vaan pitäny pistää myyntiiin...

Vierailija
45/87 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkään merkin perässä ja hamstrata niitä kaappiin.

Vierailija
46/87 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan tuo nyt ihan järjetön hinta paidasta!

Lindexin vaatteetkin on ihan laadukkaita, ja ihan samoin sertifioituja ovat, luomupuuvillalla tai ilman.

Vierailija
47/87 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin vaatteet pitävät kuosinsa. eivät venähdä ekassa pyykissä. meillä lapsi itse tykkää.

H&M:n, Lindexin jne vaatteet kiertää lapselta toiselle eikä nekään mene pyykissä miksikään...

Vierailija
48/87 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes mallin vuoksi mennyt hiplailemaan vaatteita ;). Myyjäpä otti nokkiinsa..

Että semmosta asiakaspalvelua. Kuuntelin esityksen ja koska mitään "must have"-vaatetta ei tullut vastaan, niin siinäpä se. Ihan turhaa hypetystä.

Vierailija
49/87 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestänyt tänne kolmannelle raskaudelle saakka.

Pidän tästä ja se riittää minulle syyksi ostaa vaate, ei nämä ihan mahdottoman kalliita ole, eikä estä hankkimasta vaatetta vaikka Halpahallista! :)

Isommille lapsille aikanaan ostin kutsuilta vaatetta ja äskettäin otin kolmanneksi vanhimmalle esikoiselle hankitun paidan varaston säilöstä sienipaidan. Ja siitä tuli jälleen suosikki-paita!

Minua ei ole haitannut laittaa vähän enempi rahaa mukaviin vaatteisiin, kyllä saatan ostaa kalliimman kaupastakin jos hyvän löytää. Enkä mielestäni edes osta kalliita vaatteita; D&G- vaatteita ei minulla olisi varaa ostaa mutta näitä kyllä ja mitä nyt käyttövuosia vaatteille tulee niin mielestäni maksaa itsensä takaisin.

Vierailija
50/87 |
05.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niitä mitenkään hamstraa, mutta olen kyllä huomannut, että verrattuna mm. hm/lindexin ymv. vaatteisiin, meidän pesuväleillä Me&I vaatteet kestää pesuja paljon paremmin, pesun jälki ei näy lainkaan vaikka on pesty ties kuinka.

Hinnasta en osaa sanoa, en muista paljonko jokin paita on maksanut.

Vierailija
51/87 |
28.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt reilut 4-vee neiti pitänyt kahta Me&I:n tunikaa kaksi kesää, perhos & ompputunikat, koko 98/104 mahtui hyvin kahtena peräkkäisenä kesänä. Olivat suosikkivaatteet, pesty kymmeniä kertoa, näyttävät ihan uusilta, värit ei yhtään haalistuneet ja ensi kesänä pikkusisko saa ottaa nämä käyttöön. Ei meillä yhtä laadukkaita vaatteita ole muita ollut...ja meillä on kyllä testattu erittäin monia merkkejä...

Vierailija
52/87 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kahden lapsen kanssa tässä eri merkkejä vuosien aikana kokeillut, ja täytyy liputtaa Me&I:n puolesta. Mikään muu vaate ei säilytä muotoansa, väriänsä ja kangas pehmeyttää niin hyvin kuin Me&I. Painatukset eivät ala hapertumaan, eikä vaatteita tarvi silitellä tai oikoa, ja ovat narultakin otettuna pehemitä eikä koppuraisia, kuten nuo halvemmat mallit. Kun toinen poika jatkaa isomman pojan vaatteen käyttöä, niin on kuin juuri ostettu. En halua, että juniori joutuu kulkemaan aina niissä kulahtaneissa ja vanuneissa isoveljen vaatteissa. Eivät myöskään kutistu kuivausrummussa kuten esim tuo tässä mainitut H&M, KappAhl, seppälä tai Lindex. Vauvan vaatteisiin kylläkään en tuota rahamäärää niihin peruskäyttövaatteisiin laittaisi, mutta 1-2 vaatekertaa, joita kehtaa sitten pitää juhlissakin ostin aina. Kotibodeina sitten noita muita. Itselläni on myös lempparipaitoja ja housuja samaiselta firmalta, ja koska käytössä eivät mene miksikään, niin mielestäni sen hinnan väärti ovat. Ja molemmat meidän pojat valitsevat AINA jos mahdollista kyseiset tuotteet vaikkei heille niitä ole mitenkään markkinoitu, ovat vaan kuulemma parhaimpia ja kivoimpia päällä. Notta näin, turha siellä haukkua, kun ei ole kerran oikea KÄYTTÖkokemusta niistä. Ja jokaisella saapi olla mielipiteensä, mutta eiköhän meistä jokainen päätä mihin rahansa sijoittaa ja mitä päällensä laittaa? Mulla ei todellakaan ole mikään "merkki-into", pikemminkin aina ollut päinvastoin (kuten esim. Esprit, jonka vaatteet EIVÄT ole mielestäni ME&I:n veroisia, näitäkin kokeilleena). Notta näin, suut suppuun!

Vierailija
53/87 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammoja jotka ostaa kolme bodya kympillä Robbarin alesta ja itselleen jonkun paidan kirpparilta!

Mulla on uusin ostos 55 euron naisten pusero Me&I-kutsuilta, eikä mielestäni ole erityisen kallis.

Siis minkä hintaisia vaatteita oikein ostatte jos pidätte aikuisen naisen 55 euron hintaista vaatetta kalliina??? Se on ihan normaalihinta siististä puserosta, jota voi pitää töissä.

Mielestäni vasta joku 120 euron hintainen pusero alkaa olla hintava.

Vierailija
54/87 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:n, Lindexin jne vaatteet kiertää lapselta toiselle eikä nekään mene pyykissä miksikään...

Ne Menkkahaukan, Lindexin yms. vaatteet on made in China/Bangladesh/India. Pienten käsien tekemiä vaatteita. Ties missä kasvatetusta puuvillasta. Olettekos katsoneet Ulkolinjan dokkaria Myrkkyä halvalla? Siinä näytettiin, miten intialainen puuvillapellon työläinen ruiskuttelee summamutikassa kauhottua myrkkyä kasveille ilman minkäänlaista suojausta, tai miten lapset kahlaavat myrkyllisissä väriliemissä polviaan myöten puuvillavärjäämöissä. Keskimäärin 3 vuotta kesti ihmisten terveys niitä hommia, sitten olikin jo parantumattomasti ja pahasti sairas. Että sellaista laadukasta, pesut hyvin kestävää, kivannäköistä ja edullista vaatetta.

Meandin puuvilla viljellään Kreikassa. Vaatteet valmistetaan Portugalissa ja Turkissa. Aikuiset valmistavat vaatteet, eivät lapset. Tästä hyvästä olen valmis maksamaan enemmän vaatteista.

Ja tämä kaikki ei ole vain muualta kuulemaani tietoa. Minulla on tosi vaikea astma, ja oma kroppani jo kertoo, että Meandin vaatteissa on paljon vähemmän kemikaaleja kuin halpisketjujen vaatteissa. Meandin vaatteet voisin pukea päälle vaikka ilman pesua ensin, kun taas Menkkahaukalle en voi mennä edes sisään, jos on astma vaikeana. Viimeksi, kun kävin KappAhlilla, sain astmakohtauksen kun nostin yhtä paitaa katseltavaksi. Että ostakaa vaan sitä kivaa Lindexiä.

Vierailija
55/87 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun voi viettää mukavan tuokion tuttujen kanssa kahvitellessa, voi tehdä lapsillekin vaateostokset. Ja siinä esittelyn aikana voi rauhassa miettiä, että mitäs meiltä nyt puuttuikaan.

Kaupassa mä en käy juuri koskaan vaateostoksilla.

Mun mielestä ne on ihan ok:n hintaisia ja ok:n laatuisia. Ja voin mä vähän enemmän maksaa, kun ne tuodaan nenän eteen tyrkylle ja esitellään, kuin jos ite jouksisin kaupasta toiseen peräsuoli pitkällä...

Vierailija
56/87 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajanvietettä/lisätienestiä varten? Kaupoista saa paljon kauniimpia ja halvempia vaatteita.

Vierailija
57/87 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko että on olemassa aika helvetin paljon ihmisiä joille on ihan yks paskan hailee maksaako lapsen body 5 euroa vai 25 euroa?

Vierailija
58/87 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Lapset tykkäävät niistä tosi paljon!

2. Suurin osa kuoseista sellaisia, ettei niistä millään voi sanoa, että oisivat "tytön" tai "pojan" -> vaatteet kiertää sisarukselta toiselle

3. Vaatteet ovat todella kestäviä, värit säilyvät pesusta toiseen ja meillä ei ole yksikään vaate pettänyt

4. Inhoan shoppailua, siis kaupoissa kiertelyä ym. Ostan vaatteet mielummin kaverin kanssa kahvitellen ;)

5. Olen saanut aika paljon alennusta vaatteista, koska olen aktiivisesti toiminut emäntänä ja joskus tilannut isomman satsin kerralla ja sitä kautta saanut kylkiäisiä

6. Itse tykkään noista vaatteista, tykkään pukea lapset lapsellisesti, en mihinkään aikuismaisiin hienosteluvermeisiin

t. tytöt 5v, 2v ja 4kk sekä poika 2v

Vierailija
59/87 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatteko että on olemassa aika helvetin paljon ihmisiä joille on ihan yks paskan hailee maksaako lapsen body 5 euroa vai 25 euroa?

Yhdyn tähän. Joillekin on ihan ylitsepääsemätön ajatus, että joku ei ole kiinnostunut hinnasta. Yleensä ne jotkut on kotiäitejä, joilla on aina maripaita päällä.

Vierailija
60/87 |
12.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en asu Suomessa, joten ei ole tuttuja. Ihan ok vaatteita, mutta eikös nuo ole vähän sellaisea kotiasuja? Tulee mieleen joku Nanso ja niiden oloasut, joita meidän äidillä oli paljonkin :D

Kai mä en sitten ymmärrä hyvän päälle, mutta ei meillä lapsetkaan noita kouluun laittais.