Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, jotka ei kirveelläkään menisi anoppilaan jouluna tai muina pyhinä? Miksi?

Vierailija
06.11.2005 |

Meillä syyt:

Heillä ihan erilaiset tavat kuin meillä. Eivät juuri " koreile" missään asioissa; eivät edes kata pöytää nätiksi joulunakaan. Eivät pukeudu siistimmin, eivät ole kuulletkaan jostain joulurauhan julistuksesta tms. Pitävät kaikkea " hienosteluna" . EIvät omista edes samaa paria olevia lautasia, mistään siisteistä tarjoiluastioista nyt puhumattakaan. Perunat isketään joulupöytään kuorineen suoraan pöydälle ( " mulla ei oo sopivaa astiaa, joten laitetaan tähän pöydän päähän" ).....Että semmosta.

Tänä vuonna ei tartte sinne lähteä, mutta miehen takia olen joutunut uhrautumaan useana vuonna. Kauhea tilanne, koska mies louukkaantuu ihan älyttömästi, jos sanon,e ttä minun jouluni on aina ollut hiukan erilainen......

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

(ja jotkut ei vietä joulua ollenkaan), niin eikö ole helpompaa viettää joulu eri paikoissa? Tai ei ainakaan pakottaa niitä, joille joulu on hiljentymisen, traditioiden ja uskon asia, juhlien juhla, olemaan viettämättä ja juhlistamatta joulua? Jos joku haluaa syödä kinkkua jääkaapista, katsoa telkkua aaton tai tyhjentää baarikaapin, olla laittamatta koristeita (koska niitä on niin työlästä laittaa ja varsinkin ottaa pois) jne. niin se hänelle suotakoon, tottakai, mutta on ahdasmielistä vaatia, että miniän tulisi automaattisesti alistua miehen perheen tapaan ja luopua niistä asioista jotka ovat hänelle arvokkaita.

Vierailija
82/84 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään nyt jouluksi anoppilaan ja ollaan pari yötä. Ja kyllä ahdistaa. Anoppi ja appi ovat ihan mukavia ja heidän kanssaan tulen juttuun, mutta itseäni ahdistaa olla joulu pois omasta kodista ja omat meidän perheen jouluperinteet jääväät sivuun. Myönnyin miehelle ja lupasin, etä ollaan nyt sitten yksi joulu sukulaisissa ja sitten pari kotona.

Olen jouluihminen ja nautin joulun laittamisesta ja sen viettämisestä rauhassa miehen ja lasten kanssa ilman ylimääräisiä ihmisiä ja hössötystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei liioin minunkaan vanhempieni luona, paitsi kahtena ekana jouluna kun seurustelimme vielä.

Siitä lähtien, jo liki 15 vuoden ajan, olemme viettäneet joulua keskenämme, ensin kahdestaan ja sitten lasten kanssa. Tämä sopii meille.

Vierailija
84/84 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muistan sen kohdan, kun anoppi näytti leivontakulhoa ja kysyi, miksei se kelpaa...

Tosiaan, hauska jouluperinne!! En vuonna taas samat kaunat anoppia kohtaan pintaan, siitä se joulumieli kohoaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi